Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Træt af forrige ejer :( Blander sig !
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 16:48

Jeg fik jo jordens dejligste vallak her d. 10. december 2008. Han er virkelig en god hest, pånær problemer med at tage bid i munden.


Jeg har hele tiden syntes det var fint hvis ny ejer og forrig ejer kunne holde kontakt og man engang imellem lige snakker om hvordan det går osv., dog på nye ejers betingelser...

Men jeg har dog altid svaret når forrige ejer skrev, da jeg synes det er mest fair. Gik da udfra hun var glad for hesten...



Allerede da jeg købte ham syntes jeg forrige ejer var for meget.


For det første syntes hun jeg var dybt dum, at jeg ville komme halm i traileren - for så skulle jeg jo ryde det ekstra op, og hun kunne ved Gud ikke forstå hvorfor han skulle have transportgamacher på...


Allerede efter 1 dag får jeg en besked, hvor jeg skal stå skoleret for, at hun har set et billede af Charlie hvor han har halsrem på... Jeg forklarede at da han jo var ny vidste jeg ikke om han var en der smed sin grime og derfor, for en sikkerheds skyld, gav jeg den på, i tilfælde af han kom til at løbe gennem hegnet...

Og sådan er der hele tiden lidt...


Hun kunne godt nok heller ikke forstå hvorfor jeg ville købe bidløs til ham, for det havde HUN jo prøvet og det ville han blive HELT ustyrlig af... Øh nej, han blev ENDNU mere rolig...


Nu har jeg så fået en besked, på et andet site, hvor hun skriver i en offentlig annonce, hvor jeg søger undervisning til os, at hun er tvivler på om jeg var den rigtige, fordi jeg søger en til at ride ham, og jeg ikke engang har haft ham i en måned.

Det det drejer sig om er at jeg arbejder fast hver anden weekend, og tænker at Charlie ikke kan tage skade af hvis han får lidt ekstra opmærksomhed 1-2 dage om ugen?! Det jo ikke fordi jeg ikke har tid til ham, overhovedet. Men jeg er først hjemme når det er mørkt, og der er bare ikke så sjovt at ride.


Det jeg vil frem til er, at jeg bare synes det er utroligt belastende.. Allerede INDEN jeg købte ham, havde jeg problemer. Først lovede hun mig at han var min, så ville hun sælge ham til andre, så ville hun ikke osv...


Nu har jeg sat hende på filter på det andet site, fjernet alle private oplysninger om mig og min familie herinde og blokeret hende på messenger. Jeg er ikke interesseret i hun pludselig tropper op hernede hvis hun en dag alligevel er på Fyn...


Er der andre der har haft lign. oplevelser? Med trælse "gamle" ejere, som blandede sig i ALT?

Jeg sidder med en dårlig mavefornemmelse for det rammer mig da når folk hentyder til jeg ikke er en god hesteejer. Jeg gør ALT for Charlie har det godt og han har fået SÅ meget tillid til mig, mere end nogen anden hest har haft...


Og synes i det er ok jeg har blokeret hende? Eller er jeg for hård? Er meget forvirret


Håber på lidt respons



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man sælger sin hest
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 16:58

bør man ikke blande sig. Heller ikke snage. Lidt kontakt gør vel ikke noget. Sælger er sikkert altid nysgerrig efter at vide hvordan det går.

Dem jeg købte min af, havde jeg en lille kontakt med via sms nogle få gange det første års tid. Desværre har jeg ikke hørt fra dem siden. Det var også kun lige for at høre hvordan det gik.

Gemmer man sine kontaktoplysninger som du gør, så bliver man sikkert fra for vedkommende. Men du kunne også prøve at gøre hende opmærksom på, at nu er det altså din hest og dig der bestemmer og hun må respekterer at du ønsker et mere privat hesteliv.


~ 412026204C ~


Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen. - Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 412026204C
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:00

Jeg synes også det er helt ok med lidt kontakt engang imellem og jeg sagde da også de bare kunne ringe eller skrive. Men det her er bare for meget, specielt når hun begynder at antyde til at jeg er en dårlig hesteejer.


Hvad mener du med denne sætning: "Gemmer man sine kontaktoplysninger som du gør, så bliver man sikkert fra for vedkommende."

Sorry, forstår det bare ikke :)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:03

tror du skal gøre oplysningerne usynlige og så bliver du FRI, det tror jeg ihvertfald..

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det gør
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:04

jeg heller ikke. Der skulle vist stå, at skjuler du dine kontaktoplysninger, så bliver du sikkert fri for at høre fra hende. Medmindre hun vil være meget nærgående.


~ 412026204C ~


Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen. - Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:05

Nu læser man det kun fra din side af sagen, det er jo slet ikke sikkert at forrige ejer har samme opfattelse af det, som dig, har du tænkt på det...??

Altså hvad jeg mener er at det kan jo være at hun ikke er opmærksom på at hun blander sig på den ´forkerte` måde.


Ja, jeg synes du er for grov, når du bare lukker og slukker for alt kontakt på den måde du gør.


Ville godt nok blive fortvivlet, hvis det var min hest.


Hvis du ikke ønsker kontakt med hende mere, så er det mindste du kan gøre at forklare det til hende.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt skader ikke
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:06

Men du er nu hestens ejer - Hun skal ikke BLANDE sig som hun gør. Det er din hest, hvis du lyster og synes det er bedst for hesten, så gør du som du vil. Det skal ingen andre diktere, bestemt ikke forrige ejer.


Har aldrig haft en oplevelse sådan, men kender da følelsen af at stadig have ejerfølelser.. Det er lidt svært.


Men her synes jeg at hun går over stregen, og fortæl hende dette? Vær ærlig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spender 1
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:06

Tjah, men hun har måske stadig mit mobilnummer. Eller det er faktisk min brors. Men det kan heldigvis ændres jo...


Hun fik vidst ikke vores adresse da vi solgte. Hun kontaktede mig herinde da jeg søgte hest, men jeg kan ikke finde ud af at blokere hende på heste-nettet.



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 tidligere ejer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:10

"Ville godt nok blive fortvivlet, hvis det var min hest."

hmm Charlotte det er IKKE hendes hest mere ???


Jeg holder aldrig kontakt til tidligere ejre. Måske lige en mail, men ellers ikke. Når hesten er købt er det min hest...




Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:11

Amaranth, forstår dig MEN det er jo IKKE forrige ejers hest længere, man kan ikke tro man kan blive ved med at eje hvad man har solgt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:13

Nej, det er jeg godt klar over at det ikke er.


Formulerede mig bare på en uheldig måde.


Jeg siger bare at havde det været mig der havde solgt en hest og den nye ejer bare lukkede og slukkede for alt kontakt uden nogen som helst grund. Ja, så ville jeg blive fortvivlet.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan jo
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:13

også starte med at prøve at ignorerer hende hver gang du synes hun kommer for tæt på. Når hun skriver du skal gøre sådan og sådan, så lad være med at svare. Men når hun spørger hvordan det går, så svar. På den måde fortæller du hvor din grænse går, hvis hun da ikke er helt fattesvag.


~ 412026204C ~


Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen. - Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:14

Amaranth: hvordan kan hendes syn på sagen så være? når hun direkte skriver til mig at hun er i tvivl om jeg var den rigtige at sælge til. når jeg flere gange har udtrykt (dog ikke direkte) at jeg ikke ønsker hun blander sig.

hun skriver på SAMTLIGE annoncer jeg har, der har noget med hesten at gøre, hvor hun chikanerer og blander sig. Altså finder fejl, angriber, og bebrejder. Hun ødelægger altså mine annoncer.

Jeg synes det er ret træls, og om hun er glad for hesten. Tjah, så har hun sær måde at vise det på. Hun truede med at sende hendes heste til slagtning og sådan og hun var mere interesseret i penge end at hesten fik et godt hjem...


Jeg har skrevet nu at jeg er træt af at hun blander sig og mener jeg skal stå skoleret. Som sagt, har hun stadig mit mobilnummer, så helt slukket er der ikke. Gider bare ikke at hun på den måde ødelægger alt.


CBK: lige præcis. Jeg synes da bestemt ikke at det skader hvis hun gerne vil være opmærksom på at han har det godt, men det her er bare for meget.

Min kæreste frarådede mig at købe hos hende, da han fra starten af kunne mærke at der var noget lumsk ved hende, på trods af det var den første hest vi kiggede på han kunne lide. Jeg sagde til ham at var jo ligemeget at hun var sær, for det var jo ikke ejeren man købte - men det er det åbenbart også :)




Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:16

Nej, det skriver jeg da heller ikke nogen steder.


Men derfor kan man da godt opføre sig ordentlig overfor tidligere ejer.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:21

Aner ikke hvordan hendes syn er på tingene.


Så udtryk dig dog direkte overfor hende at du ikke ønsker kontakt. Det er da for lavt bare at stoppe for alt kontakt, ja, det kan du gøre, hvis hun ikke lytter til at du ikke vil have kontakt med hende mere.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske man så kunne
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:22

Bestemme hvad sælger skulle bruge ens penge til, ja dem man har BETALT for krikken.


Og hvis man mener at andre IKKE kan gøre det lige så godt, så behold dyret eller slagt den...


Ville aldrig tillade en tidliger ejer at blande sig. Jeg kunne sende, og gjorde det, et brev eller 2 om året med foto.

Ikke tale om at jeg giver 100.000 kr for at blive tjekket...


Men de skulle IKKE selv henvende sig, tak.


Og ja dette svar ville de bestemt få, når de spurgte...







Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:23

Jeg synes BESTEMT jeg har opført mig ordenligt.

Jeg har hele tiden holdt en pæn tone over for hende, hvor HUN har tildens til pludselig at skifte karakter. Her kan jeg bl.a. fortælle at da jeg skulle købe Charlie, der lovede hun mig først at han var MIN. Hun sagde at pengene skulle lægges kontant, på trods af vi sagde konto, men jeg accepterede hun sagde kontant. Lige pludselig ville hun have pengene med det samme, ikke kun halvdelen først, og så resten når vi hentede. Da jeg sagde det ikke kunne lade sig gøre ville hun sælge til andre. Så sagde jeg at hun havde sagt at han var min, så sagde hun at det havde hun ikke... Lige pludselig skrev hun så at han var min, men at der kom nogen og så på ham.

Så skrev jeg til hende at jeg kunne virkelig ikke forstå hvordan hun kunne tvivle på om vi hentede ham. Min kæreste havde ordnet boks, så der ville blive bedst for Charlie at være her, mine svigerforældre havde købt materialer hjem for over 5000 for at forbedre alt, kun pga. at Charlie skulle komme, jeg havde bestilt trailer, min mor havde fået en til at møde i hendes grill (det koster jo timeløn) osv. Så derfor skrev jeg at så måtte hun jo sælge ham til dem, for jeg kunne jo ikek gøre så meget ved det, og at det var hendes valg. Men så ville jeg se efter en anden hest.

Så skrev hun så IGEN at han var min, men pludselig ville hun have pengene i kontanter.. igen!


Og sådan er hun omkring ALT. Hun kan nemt fare op og så pludselig være sød, hun afpresser osv. Jeg synes det er MEGET ubehageligt at være udsat for og får ondt i maven af det.


På trods af alt dette har jeg hele tiden opført mig pænt, været høflig og forstående... Men nej nej... Det er ikke gengældt fra hendes side af...!



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 amaranth
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:27

Som sagt, så er alt kontakt jo ikke stoppet da hun jo har mit nummer...



Illum:

Hehe, det var faktisk godt sagt, det med at køber så må bestemme hvad pengene bliver brugt til ;)

Så tror jeg næsten jeg skal prøve at skrive til hende og høre ad om hvilken lejlighed hendes eks så har lejet for de penge - de skulle jo bruges til depositum ;)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:33

Okay. Det har jeg overset. Undskyld.


Hvad har hun svaret på det du skrev...??


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amaranth
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:39

Nej hun skal have en chance for at sige undskyld :)

Hun har ikke svaret noget, for det kan hun ikke. Jeg har blokeret hende helt, så tror heller ikke hun kan svare på annoncen mere. Men hvis hun er interesseret i at høre mere til Charlie kan hun jo bare skrive en sms eller ringe. Så kan vi tage snakken der.

Er bare træt af at mine annoncer konstant skal ødelægges af hende bebrejdelser...



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 clean cut
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 17:53

hun traf et valg da hun solgte hesten til dig og dermed har hun frasagt sig alle rettigheder. hvis du føler dig chikaneret af hende er det fløjtende ligegyldig hvordan hun oplever det. din oplevelse er lige så ok som hendes og derfor behøver du ikke forklare eller forsvare hvordan og hvorfor, overfor hn eller hende. hesten er din og dermed er den ikke længere.

beskyt dig selv så glæden over din nye hest ikke går op i frustrationer over en tidligere ejer der ikke kan give slip.


med den opførsel som du beskriver tror jeg ikke du skal forvente en undskyldning, hun tror tilsyneladende at dette er hendes ret.



mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"


>PLADS TIL TO HESTE SØGES I OMEGNEN AF ÅBENRÅ<

> ØNSKER <

>RIDEBANE, EGET FODER OG FOLDTID<


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sunflowe
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:04

Jeg tror hun tror hun generelt har ret til alt :)

Ej, man kan jo se hvad hun skriver til andre brugere, og generelt er hun meget uhøflig og alt for direkte.


Der er ikke noget at sige til hendes mand er gået fra hende... Det var jo grunden til hun solgte hestene... Han skulle have penge til indskud og hun havde ikke mere tid



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:06

nu synes jeg så DU går over stregen- det er ikke ok at hænge hendes privatliv ud på den måde, uanset hvad!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:08

Nej ok, undskyld. Lod mig rive med i min irritation...


Dog har jeg aldrig hængt hende direkte ud, som hun har hængt mig ud. Jeg kunne ihvertfald aldrig finde på at sætte navne på osv i nogle som helst sammenhænge, hvilket hun jo gør når hun skriver direkte til mig i mine annoncer... Så er der jo ikke tvivl om hvem jeg er...



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har.....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:16

Du har i mine øjne været alt alt for sød, du skal overhovedet ikke forsvare, hvorfor du giver ham halsrem på eller noget som helst andet....


Var det mig, ville jeg meddele hende: Hesten er min, jeg bestemmer....


Intet andet, og det er kun hvis jeg er i mit venlige hjørne, hvis ikke, så vil jeg undlade at svare hende...


Så længe du bliver ved, så fortsætter hun.......


Vi har flere dyr, som vi har kontakt til tidligere ejere med, men ALLE med mig som den udfarende, var det omvendt, var kassen klappet promte, det gad jeg ikke....


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vibs1 ja
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:20

Synes også det er svært, for jeg tror egentlig bare det er fordi hun er glad for hesten.. Det jo ikke alle der viser det på samme måde..

Normalt går jeg ikke i vejen for at sige min mening til folk og kan godt være rapkæftet, men dette er jo et ømt punkt..

Men ja, nu har jeg ihvertfald meddelt at jeg er træt af det, og hvis hun stadig vil i kontakt med mig, har hun da mit mobilnummer. Dog vil jeg stadig forlange en undskyldning, før jeg gider have kontakt med hende igen..



Jeg er bare bange for, at hun måske kan anklage mig for noget, eller om hun kan annullere handelen eller lign.? Ved godt det lyder dumt, men er bange for hun kan finde på en eller anden form for ballade....



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



0
0
Svar på denne tråd
 
 du har købt en hest..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:50

du har betalt hesten kontant og du har også afhentet hesten.

Dvs. at hesten er din.

sælger har solgt hesten, fået sine penge og udleveret hesten til dig.

Hvis ikke sælger har en skriftlig kontrakt, hvori der står, at hun til enhver tid, har ret til at besøge hesten uanmaledt, lade handlen gå tilbage hvis hun fortryder, eller på anden vis har ret til at drage tvivl om dine evner som hestens ejer, ja så har hun intet at komme efter.


du er i din gode ret til at meddele sælger, at alt videre henvendelse fra hendes side, frabedes med øjeblikkelig virkning.


MOBBEN IMC.


ØNSKER JER ALLE ET


GODT NYT ÅR 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 INger Christensen
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 18:59

Så tror jeg at jeg vil skrive det til hende. På en pæn måde at det bliver kontakt på mine præmisser og at jeg gerne vil have hun ikke kontakter mig igen med den begrundelse at hun tvivler på mine evner som hesteejer... Kan jeg skrive sådan noget?



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 det synes..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:09

jeg bestemt godt du kan tillade dig at skrive


Xoco

stud.theol


Nu med Davina i udlån


Happy new year

Happy new year

May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbour is a friend

/ABBA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se her
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:14

Nu er jeg igang med at skrive en besked til hende, men vil ikke sende før jeg er sikker på den er rigtigt skrevet og der ikke nogle misforståelser.. Den lyder således:


Hej xxxxxxx.
Jeg er glad for den hest du har solgt mig og jeg føler allerede jeg er kommet langt med Charlie.
Men jeg er oprigtig træt af at føle mig overvåget.
Når en hest er solgt, er den solgt og derfor skal jeg ikke stå til ansvar over for dig, når jeg giver Charlie halsrem på eller andet.

Allerede inden han blev købt var der problemer - du skiftede mening hele tiden, så ville du sælge til mig, så ikke, så ville du have penge kontant, så over konto, for så at ville have kontant.

Jeg synes du blander dig i for meget omkring Charlie.
Jeg er meget forstående over for at du gerne vil vide en masse om ham, nu hvor jeg har overtaget ham, og jeg har altid været villig til at lade gamle ejere kontakte mig når de har solgt mig et dyr. Hvadenten det er en kat eller hund.
Men når det begynder at blive overvågning og at jeg skal stå til ansvar over for dig fordi jeg søger en der kan give ham lidt ekstra opmærksomhed 1-2 dage om ugen - så bliver det for meget!
At du ligefrem skriver at du tvivler på mig som hesteejer i en offentlig annonce er en anden sag - sådan noget holder man privat.

Faktisk ved jeg slet ikke hvorfor jeg skriver det her, måske er det fordi jeg bare ved at det nok er din sære måde at sige du holder af et dyr - hvad ved jeg. Men jeg synes jeg skylder dig en forklaring når jeg afbryder kontakten med dig.

Jeg skal nok passe godt på Charlie, han har det rigtig godt. Han er ikke en hest jeg har tænkt mig at sælge igen.
Men nu har jeg ikke mave til der her stress og jag mere og jeg vil ikke være din syndebuk...

Jeg startede med at sætte dig på filter herinde, men har fjernet dig igen i tilfælde af du vil komme med en forklaring på hvorfor du skriver som du gør. Og fordi jeg ikke ved om man slet ikke kan se en profil når man er på filter. Jeg vil meget gerne have du følger med i Charlies liv og kan se han har det godt.

Men du skal ikke kontakte mig igen, medmindre det er for at afgive forklaring og en undskyldning.

Men tak for en dejlig hest....


Venlig hilsen
Michella


Kan jeg tillade mig dette eller er det for hårdt?



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er pænt skrevet.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:26

ingen kan være i tvivl om, at du forsøger at gøre det hele på en pæn måde, men at du dog mener det du skriver.



MOBBEN IMC.


ØNSKER JER ALLE ET


GODT NYT ÅR 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 fint svar
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:30

Jeg synes det er fint og sobert skrevet. send den :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forrige Ejer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:33

Nej jeg syntes ikke det er for hårdt såen du har formuleret dit brev.
Kender selv en der for nogle år tilbage solgte nogle heste og ind i mellem dukkede hun uanmeldt op for at se til hestene. Ikke noget med at holde sig lidt på afstand, nej nej kørte helt ind på ejendommen og forlangte at komme til at se hestene.


I 07 måtte jeg sælge mit føl, troede ikke at jeg fik den at se mere, men så skrev en pige at hun havde købt mit føl og hun gerne ville have nogle billeder af hende fra hun var lille til gengæl fik jeg nyer billeder af hende. I dag er hun inde på HG og jeg er bare så heldig at jeg kan følge hende. Men kunne aldrig drømme om at fortælle hende hvorn hun skulle tage sig af Angel. Hun er jo ikke min mere. Så syntes du har været meget flink ved Charlies forrige ejer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 19:40

Okay, så er det sendt :) Så må jeg se hvad hun siger til det. Lige på det her punkt må jeg indrømme at jeg er lidt konfliktsky og lidt bekymret og nervøs for hvad hun skriver tilbage... Det er jo et ømt punkt fra begges sider...


Chrystal: Det var da dejligt :) Men hvordan fandt hun frem til dig? Følger du så bare med eller skriver i ind imellem til hinanden? (:



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du behøver ikke
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 20:31

At forklare dig, faktisk synes jeg, du er for pæn og flink i det udkast. Det er ikke dig, der skal forklare noget som helst. Det er tdl ejer, der har et problem og intimiderer dig. (Går for tæt på). Det har nok været svært for hende, hvis hun var tvunget til salg, men der er ikke livstidsgaranti på noget her i livet.


Med den slags sælgere forstår jeg bedre og bedre folk, der køber ved en god hestehandler- så har man ikke den slags "igler" på nakken. Sikke noget!


Jeg fik en gratis kat sidste år, tdl ejer har så fået lidt nyt- og spurt efter nyt, men det er min kat, og hun har det på alle måder fint. Tdl ejer (avler) leverede hende selv. Men det gik mere naturligt- ofte i starten- og er nu ebbet ud. Og katten er sund og fræk, hun duede ikke som lejlighedskat- men her på landet er hun musejæger nr. 1! (Y)


Min søster solgte sin hest til en venindes datter, hvor de også nærmest lovede, at hesten skulle være der "altid". "Altid" var så et års tid. Min søster fik så for nogen år siden (via HN) kontakt til hestens ejere (to flinke unge piger)- og besøgte den. Den trivedes fint- og kunne ikke huske min søster og niece. :-) Så ja, den hoppe havde været igennem nogen hænder, men som gammel dame (og formentlig hele tiden), havde hun det som blommen i et æg, som "lærehest".


Man skal også kunne give slip! Hvis man mener, dyret behandles forkert, så ka man starte med at kontakte køber privat. At gøre det offentligt siger mere om sælger end, om køber. Jeg ville nok ikke kunne nære mig for, at opfordre sælger til at kontakte mig privat- i de offentlige fora vedkommende huserer i: "Jeg er meget overrasket over at læse, hvad du skriver her på XY-fora. Kunne du ikke kontakte mig privat først, hvis du er så bekymret om hestens velfærd?

Du ved ikke noget om mit hestehold, så dine kommentarer er grebet ud i luften. Ddu solgt hesten, så måske skulle du overveje, om det er dit ansvar, hvordan jeg passer min hest"



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 20:41

Grunden til jeg skriver så pænt er også at jeg ikke ved hvad hun er for en.. Hun er virkelig speciel... MEGET... Og man kan ikke stole på hende, og der er noget lusket ved hende. Derfor prøver jeg bare at være høflig, for så har hun ikke noget på mig... Det håber jeg da ikke :)


Jeg købte/fik også en kat på et tidspunkt.. Den skulle egentlig bare bruges som selskabskat.. Der var det faktisk sælgeren der til sidst stoppede med at svare når jeg skrev hvordan det gik :D... Tror hun blev træt af mig, selvom hun havde sagt da vi hentede ham at hun ville blive SÅ glad hvis vi gad kontakte hende ind imellem. Så det kan også være omvendt.. Men jeg forstod da med det samme da hun ikke svarede, at det nok var fordi hun ikke var interesseret i at høre mere til ham :)


Ja jeg regner også med at Charlie skal være her for altid. Eller ihvertfald i min eje ;) Men jeg kan selvfølgelig ikke sige om der sker noget, så jeg er nødsaget til at sælge.. Men det håber jeg da ikke :)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå okay
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 20:52

Ja, udfra hendes adærd, som du har beskrevet den, virker hun ikke som et meget psykisk stabilt menneske. Men jeg har så svært ved at se, at du skal være så forsigtig med hende, og tage så meget hensyn som du gør?


Men okay, jeg forstår godt, hvis du ikke orker et åbent opgør. Det er jo ikke altid man lige har krudt til det. Min erfaring er nu, at man skal sige stop og sige fra. Det er møjsvært- man vil selvfølgelig gerne være "flink" (jeg vil i hvertfald), men så har man også iglen på nakken i meget længere tid.


Forresten: Pøj pøj med din nye hest! (Y) (Y) (Y)



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 20:54

Jeg er ihvertfald lidt bekymret for hvilket svar jeg får tilbage :)


Men nu håber jeg det er slut med hende ! :)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forrige Ejer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 21:11

Normalt følger jeg bare med, men ind i mellem skriver jeg til hende for at høre hvorn det går. Plus hun ind i mellem skriver til mig feks når hun har langt nye billeder eller video ind. Plus jeg ved at jeg er mere end velkommen til at komme ud og hilse på hende. Men nu kender jeg også dem der har det sted hvor Angel står. *ss*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betaling
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 22:00

Hvis du har en kvittering for kontant betaling, samt har hestens pas/papirer, så mener jeg ikke at hun har noget at komme efter mht handlen.


Desuden har du været alt for sød inden salget endelig gik i orden - en mundtlig aftale om salg er ifølge aftaleloven bindende, så havde hun efter aftale om salg til dig solgt til tredjepart - ja så kunne du have sagsøgt hende.


For mange år siden købte jeg en hest af en veninde, og hun havde også en tendens til at blande sig lidt for meget. En dag var jeg nødt til at skære det ud i pap, at hesten ikke længere var hendes, og vi talte ikke sammen i et halvt år.


Håber at alt falder på plads for jer.


I ride racehorses and I'm not dead...yet

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 22:58

Crystal: Det er den form for kontakt jeg ønsker. Bare stille og rolig... Sådan mere eller mindre tilfældig :) Men det kan forrige ejer ikke styre :)


Ex-Blondie78: Jeg har ingen papirer på ham, men jeg har en kvittering de har skrevet til mig med mandens underskrift...

Ja men jeg skruede jo også lidt bissen på inden købet, da jeg sagde at jeg ikke længere gad finde mig i hun konstant ombestemte sig..


Jeg ærgede mig sådan, for jeg kom til at slette beskeden hvori hun skrev at hesten var min.


Det må heller ikke være sjovt at handle noget så ømt med en veninde. Blev i gode igen begge to så? :)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den dag
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 23:27

Den dag hun fik, sælger, fik pengene af dig, køber, mistede hun al ret til at stille krav og diktere, hvordan hesten skal passes.


Hesten er din og hun skal på ingen måde blande sig i, hvordan hesten skal passes, med mindre du beder hende om det.


Hvis jeg var dig, ville jeg fortælle hende i en pæn tone, at du ikke vil have, at hun blander sig i din måde at passe hesten på. At du ikke vil have, at hun konstant kontakter dig og kritiserer dig. Gør hende det klart, at hun selv har valgt at sælge hesten og dermed har fravalgt sig retten til at bestemme, hvordan hesten skal passes og behandles.

Fortæl hende hvordan du vil have, at jeres kontakt skal foregå og at det skal foregå på dine præmisser og hvis hun ikke kan respektere dette, så vil du ikke have kontakt med hende mere.


Forsætter hun derefter sin chikanerende kontakt, så ignorer alle hendes beskeder og telefonopkald. Hun er bestemt ikke værd at spille tid og energi på så.


Jeg har aldrig prøvet at stå i den situation. Da jeg købte min hoppe, aftalte jeg ikke noget med køber om at holde kontakt. Men jeg valgte selv, at sende et brev til sælger, hvor jeg skrev, hvordan det var gået med hoppen, siden jeg overtog hende og vedlagde nogle billeder af hoppen.

Jeg fik svar tilbage fra sælger. De var glade for at høre, at det var gået godt at få hoppen hjem til mig.


Vi skrev sammen 2-3 gange i løbet af det første år efter jeg overtog hoppen. Derefter gled kontakten ud i sandet og vi har ikke skrevet sammen siden.


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine Sommer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 23:30

Lidt længere oppe kan du se hvad jeg har skrevet til hende :)

Men ja, det er nemlig meget irriterende. Og så synes jeg det kan være svært selv at have ejerfølelse hvis der er en anden der også har det. Synes ikke jeg skal have dårlig samvittighed over at oprette en annonce hvori jeg søger lidt ekstra opmærksomhed til min hest.



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bed hende
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:48

direkte om at droppe det hun ahr gang i, og fortæl din mening om tingene. Kan hun ikke acceptere så anmeld for chikane i stedet.


Hun har solgt hesten- ergo har hun ikke ret til at blande sig længere uanset hva der er lovet.



Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!


www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 10:48

Tja, jeg har aldrig lovet den form for kontakt vi har haft. Jeg spurgte dem, om de ville have jeg lige engang imellem skrev og sendte et billede. Manden sagde han ville blive rigtig glad for det, specielt et hvor jeg sad som rytter. Jeg prøvede nemlig aldrig at ride Charlie inden jeg købte ham :)


Nu har jeg ihvertfald sendt den besked og jeg kan se hun har læst den, men ikke svaret. Om det er fordi hun er igang med at skive et hadebrev tilbage, eller fordi hun bare ikke gider, ved jeg ikke :)


Men ja, jeg er ikke typen der holder mig tilbage når det gælder anmeldelser ;) Så hvis hun begynder på ballade, så kommer der sådan en, det er helt sikkert... Det er utroligt hvor effektivt sådan noget virker :)



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 11:01

Michella: Vi blev gode venner igen, da jeg efter 6 måneder ringede til hende Ikke at det holdt i længden, og vi har ikke talt sammen i 6 år. Det lærte mig, at man skal passe på med at købe dyr af venner, for det kan alt for nemt give problemer.


Var der nogen tilstede udover jer to og evt kærester, da I aftalte salget? Har de hørt hende gå med til pris og aftale salg, ja så er de vidner, og du ville have stået rigtig stærkt i en evt. retsag. Nu bliver det jo heldigvis ikke nødvendigt. Men jeg kan anbefale, at du sætter dig grundigt ind i aftaleloven, inden du igen skal handle hest, uanset om du skal købe eller sælge.




I ride racehorses and I'm not dead...yet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træt af forrige ejer :( Blander sig !
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:54

Michella og andre der følger med i den har debat..

Jeg stiller mig meget uforståen over at jeg skal læse om vores heste handel her inde.

jeg er meget ked af hvis du føler at jeg vil bestemme eller på anden måde fortælle dig at du ikke passer Cronos godt nok for det kan jeg jo se på de nye billeder du har sat på hg og jeg kan jo se at du er blevet meget glad for ham.

Jeg har ingen indtention om at blande mig i hvad du gør eller ikke gør med ham, ønsker kun at det går godt med jer to sammen. jeg har stillet ? om hvorfor du ville ha part på ham og ellers kun hørt på hvordan det går. men ikke noget som jeg vil blande mig i.

Men jeg syntes at du udstiller mig som en total @!#$ om det mener jeg ikke selv at jeg er.

Da du kom og så ham fik du at vide at han var tilsalg til han blev betalt og det er der jo ikke noget forkert i eller?

Jeg er ked af hvis jeg har støt dig på nogen måde.

Men muder kastning her inde eller andre steder er ikke lige mig da vi er voksne mensker.

Men at udstille mit privat liv er ikke god stil i mine øjne.

men jeg takker for at du fik taget det billede af med mig på for det må man ikke hvis det ikke er dit.

Om du vil holdet kontakten eller ej er jo op til dig hesten er solgt og der ved din.

Håber at i to får mange gode år sammen


MVH Forrige ejer


0
0
Svar på denne tråd
 
 hendedenx *Disell*
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:19

da jeg ikk har været til stede hverken ka nel skal jeg stille mig til dommer- men jeg kan tag udgangspunkt i det skrevne, hvilket er det vi alle gør når der oprettes tråde.


Jeg kan som end osse godt forstå trængen til at forsvare sig selv når man opdager en tråd der tilsyneladende omhandler en selv uanset på hvilket forum- der hvor filen knækker et el andet sted er jo at ingen sm sådan på hn har vidst noget til hvem sælger var/er. Det sørger du jo selv for at påpege i det du nu skriver det. Ergo mener jeg ikke trådstarter udleverer dit privatliv her- det gør du jo et el andet sted selv i det at du nu henv. dig i tråden som værende vedkommende. Tænk over det- for du er ikke udleveret af trådstarter.


Og så husk begge at hesten er solgt af forrige ejer til næværende, og med det osse retten til at kunne bestemme noget som helst af tidligere ejer. Men derfor skal man stadig huske at behandle sine dyr korrekt- ? ved ting ny ejer gør- er ikke noget man er i sin ret til, selvom det kan være svært at se på efter et salg.



Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!


www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd
 
 "sitat"
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:38

Jeg tror hun tror hun generelt har ret til alt

Ej, man kan jo se hvad hun skriver til andre brugere, og generelt er hun meget uhøflig og alt for direkte.


Der er ikke noget at sige til hendes mand er gået fra hende... Det var jo grunden til hun solgte hestene... Han skulle have penge til indskud og hun havde ikke mere tid.



Hvordan ville du ha hvis en skrev sådan om dig?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Gennem mange år
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:48

med heste har jeg da solgt nogen stykker gennem tiden.


Rigtigt mange af ejerne har jeg stadig mere eller mindre kontakt til. Nogle har udviklet sig til at være venner.

Specielt de heste jeg har avlet og haft fra små er jo lidt nogen børn og det er da spændende at følge dem i deres færden fremover.


Heldigvis har jeg kun solgt til gode folk og hestene har det bedre hos dem end hvis de var blevet hos mig. Så derfor går jeg ikke og retter på de nye ejere. Det tilkommer ikke mig og jeg har heldigvis heller aldrig haft grund til det.

Til gengæld er de også flinke til at underrette om hvordan det går med de små poder eller vi hyggesnakker til stævner osv.

Jeg synes det er win-win. De kan få ting at vide om deres hestes historie og familie og jeg kan se hvad der bliver af mine avlsprodukter hvilket er godt for den videre avl.

Dem der helst måtte være fritaget er selvfølgelig fritaget.

Det er lige fra daglig kontakt til kun hvis man løber på hinanden med års mellemrum. Heldigvis er jeg på god talefod med dem alle når vi mødes.


Jeg synes du skal prøve at starte med simpelthen at sige pænt at du er glad for de mange gode råd, men at hesten har udviklet sig meget i den tid du har haft den og er helt anderledes nu og at du fremover nok selv skal spørge efter råd hvis du skal bruge nogen. Samt at uanmeldte besøg ikke er velkomne.

Måske var det aldrig så slemt ment. Men hvis den ikke fiser ind må du køre noget tungere skyts i stilling for ingen skal blande sig utidigt i hvordan du gør med din egen hest.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Primært af egen avl.

2½ års hoppe

Åringsvallak

2 hoppeføl

http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 hendedenx *Disell*
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 13:57

Det er fint der kommer flere syn på sagen...

Udover det synes jeg ikke vi skal til at diskutere herinde, du kan sende sms, du kan sende en mail og du kan endda skrive brev herinde.


Som andre også siger, du er på ingen måde udstillet herinde, eftersom jeg på intet tidspunkt har skrevet hvem du er eller hentydet til det. Dette kunne jeg aldrig finde på. Tværtimod har DU udstillet mig - som en dårlig hesteejer offentligt. Du kunne i stedet have skrevet privat til mig og spurgt hvordan det kunne være jeg søgte part, om det var fordi jeg slet ikke havde tid eller om det var fordi jeg havde brug for hjælp...

Så DU har udstillet MIG, jeg har ikke udstillet dig, det gør du selv ved at sige at det er dig.


Det andet vil jeg gerne indrømme ikke er pænt skrevet af mig - og som jeg vidst også skrev, blev det skrevet i et følsomt øjeblik hvor jeg både var vred, ked af det og skuffet.


Men igen... Nu synes jeg det skal holdes i det private, denne debat er lige så meget en debat for hestehandel gennerelt ang forrige ejere, nye ejere... Mit var ment som et eksempel.



Venlig hilsen

Michella



~ ~


Charlie



Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 14:36

Og der kom forrige ejer på banen...ups...


Godt så...nu er begges syn på sagen kommet frem...håber I finder ud af det.


Kan godt forstå at forrige ejer føler trang til at forsvare sig selv.

For udstillet det bliver hun altså, selvom der hverken er navn eller noget på.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit syn....
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 14:57

Jeg syntes ikke at tidligere ejer bliver udstillet og hængt ud, hun har selv valgt at oplyse til evt. købere at hun sælger pga brud med kæresten, så hun har udleveret sit eget privatliv til fremmed person - som køber selv skriver sætter hun på intet tidspunkt navn på sælger, hun kommer selv på banen. Sælger kunne have brugt anden grund for salg.


Men dermed ikke sagt at det ikke kan føles ubehageligt for sælger, at se at der i et irritationsmoment bliver skrevet årsagen til at hun solgte.


Michella, jeg håber du vil vise din hest frem og fortælle om ham i fremtiden.


Godt nytår Birgitte



0
0
Svar på denne tråd
 
 hendedenx *Disell*
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 16:49

det skal jeg svare dig på den dag det sker- hvis det sker.


Jeg kan sagtens fortælle hvordan jeg ville føle det - men jeg skrev så vist jeg husker osse at jeg godt kunne sætte mig ind i det fra din side, MEN at køber HER IKKE har udleveret dig- det klarer du netop selv i det du ikke optræder anonymt.


Jeg tror hun tror hun generelt har ret til alt- spring dog op og fald ned på det. Det mener vi HNer skisme osse ofte om hinanden, os selv og andre.


Ej, man kan jo se hvad hun skriver til andre brugere, og generelt er hun meget uhøflig og alt for direkte. - Jo men hvis det trådsatrter fortæller er sandt så vil jeg da give hende ret. For det sys jeg da det er ikke at holde det privat men måske at skrive det i alle hendes annoncer som hun taler om du har gjort ect.


Der er ikke noget at sige til hendes mand er gået fra hende... Det var jo grunden til hun solgte hestene... Han skulle have penge til indskud og hun havde ikke mere tid. - det er da ikke noget man ikke ahr hørt ofte fra nye hesteejere at det er en skilsmisse hest de har købt sig...




Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!


www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trådstarter skal vist også feje lidt...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:18

Jeg faldt så tilfældig over tidligere ejer på hg, så jo du har givet for mange informationer til at hun kan genkendens.


Jeg synes helt ærligt at du Michella har lavet en svinestreg overfor hende.


Hun har jo også kun skrevet EN gang i dine annoncer. Så måske du skulle feje for egen dør først...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og os der ikke har HG
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 15:45

Som vores primære informationskilde, er de rene tosser?

Sælger har valgt at komme her- kunne holde kontakten privat- men fravalgte det.

Sælger har valgt at kommunikere offentlig- i købers annonce. Hvorfor gør hun det?

Kan hun ikke starte med at kommunikere privat?


Som det er nu, ved alle på HG (jeg er der ikke), hvem sælger og køber er. Det må de jo selv om, jeg kan ikke være mere ligeglad.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er åbenbart
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 05:12

en super heldig sælger kan jeg høre.. Jeg vidste godt det var den perfekte familie at sælge til og at Lizzy ville få det som blommen i et æg. Men jeg har selt ikke tænkt over hvor endnu mere heldig jeg er med det salg..

Jeg må dukke op når som helst og de bliver bare rigtig glade når jeg pludselig står i baghaven og snakker med Lizzy..

Vi har holdt et par ferier hos hinanden hvor vi har haft taget hestene med..

engang hvor min hest skulle til dyrlæge to dage i træk (de bor meget tæt på min dyrlæge) kunne vi begge bare komme og overnatte, så gjorde de en box ledig ved at sætte Lizzy ind og overnatte i ridehuset..

De spurgte mig hvem jeg sys de skulle lade Lizzy bedække med og valgt den hingst jeg talte godt for..

Jeg har både redet Lizzy men også lille søsterens 2 ponyer og jeg har undervist dem... og en af deres opstaldere.. de har tit haft kontaktet mig i starten med spørgsmål osv. og vi taler sammen ca en gang om måneden.. og jeg er altid velkommen til at ringe og høre hvordan det går!!


Jeg har bare fået lov til at være så meget med i dens nye liv, og det er først rigtig nu jeg tænker over hvor meget det i virkeligheden er..

Hvis du læser med Simone så siger jeg tusinde tak skal i have for at det netop var jer jeg er så heldig at have solgt til, men også at jeg har fået lov at kende jer så godt..


Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider