Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 anden gang, inden for kort tid :(
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 14:53

hej alle


min lille araberpige har været hos falk-rønne da vi sys hun gik mærkeligt:(

han sagde hun sku stå i 2 mdr. da hun havde ondt i hele ryggen?

hun er ren i røngten men er bar herre rød i termografi:(

hun havde oqs løst bæggent (staves?)

nå hun stod i 2 mdr. og vi igang med at skridte, hun kedede sig som en i helved. men jeg fortsatte den hårde kamp med at få hende til at slappe af. vi skulle skridte i 1 mdr. hun gik fint de første to uger, men så begyndte hun at slå med hovedet igen, og trippe osv. :(

jeg ringede derop igen og fortalte hvad hun gjorde. han sagde jeg skulle blive ved for det var nok fordi hun kedede sig.

jeg blev ved, vi nåede til jeg måtte trave hun gik faktisk rigtig godt toil at starte med, men så begyndte hun igen at gå og spænde og trippe?

ringede derop igen, han sagde vi skulle blive ved ?

men forhelved hesten har ondt, når hun er løs kaster hun hovedet helt lodret op fordi hun har ondt? ska man virkelig så blive ved?

jeg blev så ked da han sagde jeg skulle blive ved. det endte så med at jeg stoppede... ville have MIN EGEN dyrlæge ud, men han var på ferie i to uger. fint nok tænkte jeg, hun får lov til at hugge sig på døgnfold imens. da han kom så han hende under rytter og sagde med det samme der var noget galt? -MEN HVAD?!

han sagde pænt at det var noget ude for hans område og at vi skulle gå til en kirugpraktor, vi har nu fået en til Jens tu fra hørsholm hesteklinik imorgen.

er spændt på hvad han siger, hvis en genoptræning på to uger allerede kan gå galt, mon så det bliver en ridehest igen?

mistede min gamle pony i december, pga. forfangenhed hendes hovben var både drejet og synket så der var intet at gøre :(

så fik jeg min elskede araber som jeg bare er så glad for som nok også ska aflives :(

har så efter jeg har været hos falk-rønne med hende kun hørt dårlige ting om ham?

er der andre der har oplevet dårlige ting med ham?

er godt nok skuffet over den måde han sagde jeg skulle gøre et på?

ska hesten bare gå i 2 mdr. og have ondt?

er simpelhent bare så ked for hun er verdens bedste araber man kan få !

STÅ, - så står hun der indtil jeg kommer og sir hun må gå igen. fik afvide til kåringen hun var for velopdragen? - man burde da være glad for den er så velopdragen, eller ska man altid bare have sådan nogle syge arabere der ik er til at styre?



DESSERT OX


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 15:16

godt nok en trist historie.. Håber alt det bedste for jer...


Jeg kan egentlig kun sige back on track dækken. Det har redet min hest, mig og adskillige jeg kender, og det er da en billig løsning....


www.back-on-track.dk ring og snak med Kirsten..


(jeg anbefaler det snart så tit at folk tror jeg er bagmand )


De venligste hilsner Marie...


OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...


www.sandersvig.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Falk-Rønne
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 15:26

Jeg er en af dem der også kun har oplevet dårligt med ham.

Jeg red på en ældre hoppe, som ikke havde de sundeste ben, hun havde ofte en enkelt dag hvor hun var lidt stiv, men var altid frisk og lod sig ikke mærke af de gamle ben.

Hun blev pludselig rigtig halt, hun kom til falk-rønne sammen med en lille pony der også var halt, ponyen fik diagnosen gaffelbåndsskade, og min fik diagnosen slidgigt, vi var ikke rigtig overraskede over gigt diagnosen, han sagde at det burde kunne ordnes med lidt ledvæske (mener jeg, det er længe siden) og lidt rolig genoptræning, men det blev ikke bedre, og da vi var til kontrol 1½ måned efter blev hun konstateret klar til aflivning! (den lille pony var også til tjek, og fik også at vide at det ikke var godt).

Til mit held havde hesten en stædig ejer, vi prøvede en dyrelæge inde fra KVL (folmer tror jeg), han havde devsvæære snakket med falk-rønne og havde derfor samme diagnose.

Vi kørte som sidste håb hende (og den lille pony) til Jarløv (hørsholm) han så hende gå ud af traileren og sagde med det samme, der er da noget med hendes knæ, der blev lagt en blokade i knæet, og hun var rengående, det viste sig at være et forvredet knæ, det passer jo også med at haltheden startede pludselig en dag.

Vi gennemgik 6 ugers genoptræning og efter det var vi klar igen, vi genoptrænede forresten sammen med den lille pony, for den blev også erklæret brugbar, da det også var forkert diagnose den havde fået.

Jeg er ikke i tvivl om at min hoppe havde/har slidgigt, hun er en gammel dame der har været brugt meget, og hun bliver da også hurtig stiv hvis hun ikke bruges, men derfra og til at dødsdømme hende! - Havde ejeren ikke været stædig havde vi aflivet en hest grundet forkert diagnose.


Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider