Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 MUS i soveværelset-ikke igen!!
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 02:59

Ej altså,blev vækket af vores ene hund som var helt oppe at køre....


Hun var overbevist om at der var en mus bag skabet i soveværlset..

Hmm det var der så også, desværre nåede den at fare over gulvet og om bag en reol inden hun fik fat i den..


Vi flyttede for en uge siden ind i vores helt nye soveværelse, vi kender rummet ret godt da vi selv har lavet det..musen må være kommet ind da yderdøren har stået åben i dag..


Det er nu lidt mere end et år siden vi flyttede herud på landet..,der havde vi også en mus i soveværelset en nat..


Manden min synes jeg er pivet,han vil have mig til at komme ind i seng,så regner han med at hundene nok skal fange den,men sidste gang vågnede vi ved at musen sad lige ved siden af min mands hovede,jeg har ikke lyst til at vågne ved siden af en mus...


-Så nu sidder jeg i stuen med hvalpene vi skal putte på sofaen,og manden ligger i sengen med de 2 store hunde...

så må vi se om musen gider at fanges..


øv altså hvorfor kan sådan noget kravl ikke bare blive udenfor!!!


Mvh Hotbandit!



VI SKAL GIFTES!!

10/10-08 & 11/10-08


5 Dejlige hvalpe født 4/3-08

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma


0
0
Svar på denne tråd
 
 I min verden
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 07:55

hører mus altså også til udendørs - eller i kattens mave

Gider simpelthen ikke at have det "krapyl" inde. Har lige skaffet mig af med en helt "familie" som huserede under min køkkenvask. Det blev klaret med de blå musekorn fra Matas.


Jette K














"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der hvor vi boede før
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 08:24

havde vi også mus overalt. Under sengene, i klædeskabet, i køkkenskabene osv.

Først tog vi en masse med fælder. Så gik vi trods helt andre principper over til gift. De åd også en stor portion hver dag men der blev ved med at være masser af mus.

Så hentede vi to små forældreløse killinger og vupti så vi aldrig nogensinde en mus indenfor igen.

Hvor vi bor nu har vi masser af katte og masser af hestefoder og hø og halm (har bl.a. halmfyr) men pga kattene er de eneste mus på matriklen ude som inde døde mus.

Så jeg kan klart anbefale katte. De er altså snildere end store hunde til at tage mus :-)


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd
 
 katteallergi..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 10:18

Hej,


Da vi begge har katteallergi er en kat nok ikke en god ide, iøvrigt har naboen 50meter nede af vejen 20 katte,og overboen har da også 2..så tror bare vi har været uheldige..


Sidste sommer havde vi også "musefest" ovenpå vores loft i det gamle soveværelse,de kom ind via en sprække under overboens køkkendør fandt vi ud af..

Vi lagde også gift ud og det hjalp gevaldigt,senere fik vi stoppet hullet,men kan nu alligevel høre en mus i ny og næ.


Vores hund Emma som er dansk svensk gårdhund og altså ikke så stor,har hele natten holdt vagt rundt om skabet..

Nu er der dog ro på om manden mener at musen evt er smuttet ud igen?

Jeg kan altså ikke sove derinde før jeg er helt sikker....

Så Emma får lige lov til at blive i soveværelset lidt endnu..

Hun har selvfølgelig været ude og tisse og drikke osv,men hun beder selv om at komme derind igen,så mon ikke den stadig er derinde?


Sidste gang formåede hun ikke at fange den,men denne gang ved hun hvad der skal gøres og hun er også helt tændt,så jeg satser på at hun får den,ellers må vi over til naboen og låne en kat..


Jeg orker ikke endnu en nat på en lille sofa,mast af 2 små banditter der mener at de har førsteret.....


Mvh Hotbandit!


VI SKAL GIFTES!!

10/10-08 & 11/10-08


5 Dejlige hvalpe født 4/3-08

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma


0
0
Svar på denne tråd
 
 kan i ikke flytte
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 14:16

skabet så hunden kan komme til???


skal du giftes to gange???


Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ellers er rapp-fælder gode
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 15:56

De kan sættes, hvor hunden (kattene) ikke kan komme til. Rapp-fælder giver musen et knald i låget med en stump spændt båndjern, ikke som almindelige smækfælder, der kan slå benet af musen, hvilket er ulækkert og synd.


Hvis man har hund/kat må man ikke lægge gift- en syg mus er et let bytte, men det der blodfortyndende stads i giften er også skadeligt for hund/kat (og andre rovdyr!).


Jeg har mine skrappe katte, så det er sjældent vi har mus, men når vi har, så er det på steder, kattene ikke kan komme til (fx i køkkenskufferne :-P ) Og den mus de ser, er så godt som død. De leger kun med døde mus, levende får et bid så det knaser. Hvis de leger, så er det bare en anden kat, der snupper "frikadellen"- så derfor er en død mus en sikker mus. ;-)


Håber, din hund napper den- men ellers kan du købe Rapp-fælder i Brugsen, byggemarkedet- og nogen steder i Spar. Rapp-fælder kan tømmes uden, man skal røre ved musen. (I)



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 15:59

MIn svigermor havde også pludselig fået en masse mus i det ene værelse. De blv klaret med masse fælder og en gravhund :DGud hvor Tessie (hunden) nød at fange de små kryb.


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud


**HUS/RÆKKEHUS/NEDL. LANDBRUG søges til leje omkring Aalborg**


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider