Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 fundet killing med øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:11

Da vi kørte hjemad stod der en lille killing på vejen langt fra hus i nærheden.

Vi forbarmede os over den og har nu taget den med hjem, men den er meget tynd og har en del betændelse i det ene øje, hvad gør man lige ved det?

ved med kamillethe men har også hørt det kan gøre mere skade end gavn.




Er dog blevet lidt bange for det kan være noget der kan smitte til hundene, eller vores kat vi har. er der nogen chance for det?

de slikker meget på killingen.



Vil ikke ofre penge som sådan på den andet end selvf. mad og hvad der vil komme men ikke en tur til dyrlægen nu.


den ser ikke ret gammel ud (max 8- 10 uger vil jeg tro måske enda yngre, men ved det kan snyde meget hvis de er små generelt)



Hvad ville i gøre?


Tænkte på bare at aflive den men hvis den kan reddes for få penge er det også synd.



Går stærkt ud fra at der ikke er nogle venlige kattemennesker der ejer dette lille kræ da den ser ud som den gør og vil ikke nytte noget at prøve at finde dens evt. hjem (blev fundet over 1 km til nærmeste hus)


Håber nogle kloge kattemennesker kan hjælpe.



0
0
Svar på denne tråd
 
 misling
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:13

Hvis du ikke vil bruge penge på at få den kureret for øjenbetændelse som kan være invaliderende, synes jeg sørme at du skal få den aflivet i en fart så den bliver udfriet fra dens lidelser.



mvh PiaR
quantum in me fuit


Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 killing
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:17

ok, men tænker her at det måske kan gøres uden det vil koste en formue eller er det helt forkert?

måske man kunne få nogle øjendråber af dyrlægen uden de skal se den. ellers bliver det jo hurtig over 1000 kr bare for konsultation og lign og det vil jeg altså ikke ofre, så hellere aflivning.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Killing ....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:20

Øjenbetændelse er normalt ikke så alvorligt, hvis dyret ellers er sundt og velnæret.


Man kan godt behandle med kold kamillete, - det har jeg da gjort med held.


Og så køb noget specifikt killingefoder til killingen, så den kommer i godt huld og op på dupperne, så skal øjenbetændelsen nok fortage sig af sig selv, altså hvis der er tale om en normal "mild" øjenbetændelse.


Hvis det bliver værre er man nødt til lige at kontakte dr. dyr, men som sagt - det kan også godt forsvinde af sig selv, hvis bare killingen er sund og rask, får god mad og dermed styrket sit immunforsvar (og det skriver jeg selvfølgelig med forbehold for hvor slemt det er).


For en sikkerheds skyld ville jeg nok lige annoncere den i lokal-avisen, den er jo nok ikke savnet, men bare for at være helt sikker.


Held og lykke med den :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:20

på den ene side give Pia ret.. Men på den anden side, så har vi lige haft en killing med lidt øjenbetændelse og den behandlede vi med lunkent saltvand..


Men det var lige opstået og dyrlægen kom på rutine besøg i kvægbesætningen to dage efter, men han var meget tilfreds og sagde at der ikke behøvede at blive gjort mere..






Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor tog du den med...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:23

når du ikke vil ofre dyrlæge på den???


Undskyld, men det forstår jeg desværre ikke. Jeg mener at hvis man påtager sig ansvaret for et dyr, så er det vel ikke kun "når det er sjovt" - for jeg ser det som at tage ansvaret for den, når du samler den op og tager den med hjem.


Men et helt andet spørgsmål - kunne det ikke være at dens ejer havde gang i at behandle den, men at det kun var i starten af behandlingen og den så bare fik lov at rende frit alligevel???



Og jeg ville altså blive ret ked af det, hvis det havde været min kat der pludselig var væk, fordi en forbipasserende havde syntes den så ud som om den ikke hørte til noget sted, og derfor havde taget den med sig...


Mvh. Ditte


Husk at smile til verden...
Så bliver du selv meget kønnere og det meste bliver meget nemmere
Nu mor til min dejlige lille søn Villads født d. 9. april 2008
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man ikke..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:25

vil miste sin kat, kan man jo bare beholde den på egen ejendom, som man skal i følge loven..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 missekat
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:29

ok, kan den have noget sygdom af en slags som kan smitte hundene?

vil prøve med kamillethe at rense øjnene.

den er rimelig tynd, men hvis den også har været væk fra mor længe er der jo ikke noget at sige til det.


Vi kunne evt. spørge de huse der ligger nærmest, men den vil jo ikke få det godt af at komme tilbage hvis der er nogen der mener det kan være deres (bor langt ude på landet hvor vildkatte er almindeligt)men den er dog ikke bange men kommer hen til en, især hundene.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:34

...du ka, hvis du tager killingen med til dyrlægen, få noget der hedder hydrocortison med terramycin og polymyxin-b. Det er øjendråber og de er meget effektive! Da jeg købte det gav jeg 80 kr for det.


Samtidig kan du jo også få den tjekket og give den en ormekur.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nødbehandling
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:36

Består i a tman renser øjet lere gange dagligt med sterilt saltvand. Opløs en tsk salt i 1 liter kogt vand. Vandet gemmes i et skoldet syltetøjsglas (kogt i 3 minutter), det kan opbevares i køleskab 1 døgn.

Rens med makeup pads/andet der ikke fnugger, hæld lidt af det sterile salt vand op i en ren kop. Rens og skift pad tit. Der renses 4 gange dagligt. Tør fra yderste øjenkrog mod næsen og lirk øjet op, hvis det er helt klistret til. Dette hjælper i en snæver vending, men det kurerer ikke, hvis det er en slem omgang.


Vask hænder bagefter, øjenbetændelse er meget smitsomt.


Men, jeg synes I skal ind om dyrlægen, katten tænger sikkert til en ormekur, og en hårdnakket øjenbetændelse kan bedst kureres med øjensalve. Ubehandlet kan katten blive blind. Øjenbetændelse er tit første symptom på, at killingen ikke er helt rask, så det skal tages alvorligt.


Ellers er jeg enig med PiaR, hvis I ikke vil behandle katten, så få den aflivet, men så dyr er en konsultation altså heller ikke. Godt foder er heller ikke gratis...



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 ps.....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 21:58

Det vil ikke kunne smitte hundene.


Man kan - i praksis - ikke holde en fritgående landkat på egen grund, kan vi ikke slippe for hele tiden at høre om det?

Mine katte går sørme også udenfor grunden indimellem, jeg ville blive meget harm hvis nogen kidnappede dem på det grundlag.


Hvis killingen er tam, har den været vant til mennesker.

Jeg ville stadig - for en sikkerheds skyld - fremlyse den. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 misling
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 22:26

ok, vi vil prøve at spørge huse i nærheden om det er deres, men som sagt tvivler på at hvis de vil få den tilbage at de vil behandle den.


ja hvorfor tage den med? det spørger jeg også mig selv om , men mit hjerte kan altså ikke bære at lade en killing ligge på vejen uden nogen eller noget i nærheden og dø af sult eller noget andet.

Bor som sagt langt ud på landet hvor vildkatte er almindelig og hvor nok mange mennesker ikke gør meget for deres dyr.


så hellere tage den med og aflive eller finde ud af om den kan reddes.


fodrer altid mine hunde og katte med MEGET dyrt og godt mad for det er vigtigt for mig de får det optimale, så den vil ikke lide nogen nød eller noget hvis det er. og dyrlægen bliver tilkaldt hvis der er brug for det.


men når det her ikke er min egen men bare fundet vil jeg ikke fare til dyrlæge med det samme uden at vide om den overhovedet klarer sig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den kan sagtens klare sig.
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 00:33

Den kan nok sagtens klare sig.

Prøv bare at fodre den lidt godt, og rense øjen med rent vand ind imellem. Så skal dens immunforsvar nok klare resten. Katte er utroligt sejlivede, og har en udpræget evne til at heale sig selv. Ikke mærkeligt, at man siger, at katte har 9 liv. Det kan somme tider virke sådan.


Hvis den er stor nok (og rask nok), kan du med fordel give den en ormekur. Dog må den ikke være svækket, og skal (vist nok) veje over 1 kg. Ellers må du bare give den masser af mad (og mælk), indtil den kan tåle en kur.

Men det kunne godt lyde som om, den er plaget af orm. De nedsætter også immunforsvaret, så betændelsen kan få bedre fat.


Hvis du kan få fat på noget kloramfenikol-salve, er det nr. 1 til øjenbetændelse (bruges bl.a. også til menneskers øjenbetændelse.

Måske kan du få lov at købe lidt ved din lokale dyrlæge, hvis du forklarer situationen. Det behøver ikke koste en bondegård. Eller hvis du kender en, der har fået det mod øjenbetændelse (som regel ældre mennesker) kan du måske tigge lidt.


Held og lykke med din nye mis, og lad dig ikke overtale til at slå den ihjel, med mindre den er alvorligt syg.


Mvh.

Anette



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke bruge brugt medicin
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 01:50

Man må ikke bruge øjensalve, der har været brugt af andre. Det skal kasseres efter brug, det står på tuben.

Men- jeg har da engang bedt min læge om øjensalve- og brugt det til en killing. Desværre fik jeg så selv bagefter øjenbetændelse... ;-D Så lærer man at huske ikke at gnide sig i øjet, før man har vasket hænder. ;-)


Ormekur fås også til helt små killinger, så er det bare noget i en tube.


Det er en fordel at rense øjet i sterilt saltvand. Rent vand er ikke altid så rent- og ferskvand svier i øjet. Sterilt saltvand kan købes på apoteket, men jeg laver det nu selv. Og har også selv skyllet øjne i det uden gêner.



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Videnskab
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 11:08

xtiny.....


I princippet har du ret, og hvis det var den ANDEN VEJ (først kat og SÅ menneske), ville jeg aldrig have foreslået det.

Som du jo selv har erfaret på "den hårde måde"

Man skal ALTID holde TOP-HYGIEJNE, når man har med syge dyr (eller mennesker) at gøre.


Imidlertid KAN man også gøre tingene så indviklede og videnskabelige, at det ikke er til at have med at gøre.

Eftersom den i forvejen HAR øjenbetændelse, så er der ingen fare for at den bliver smittet med MERE øjenbetændelse.


Mht. vand, skal man bare rense udvendigt, for at fjerne snask. Hvis alternativet er mellem rent vand eller hjemmelavet saltvand, ville jeg anbefale rent vand. For hvis man får blandet for meget salt i, er det direkte farligt, og gør MEGA-ONDT, samt kan skade øjet alvorligt.

(Man bliver IKKE blind af øjenbetændelse.)


Sterilt saltvand: Ja, godt nok. Det er sterilt, når det bliver lukket op, og derefter "bare vand". Men DYRT vand.

Hvordan kan du selv lave STERILT vand??? Kogt vand er bare kogt, ikke sterilt.


Jeg kan da et eller andet sted godt følge maja1981 i, at hun ikke vil bruge en formue i dyrlæger og medicin, men gerne vil give det stakkels pus en chance.

Heldigvis er katte MEGET sejlivede, så med lidt hjælp, skal den nok komme igang selv. Katte heler fint op, bare de får chancen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 netdyredoktor
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 11:18

www.netdyredoktor.dk skriver kloge ord om øjenbetændelse:


Øjenbetændelse

Af dyrlæge
Peter Weis


Hvad er øjenbetændelse hos katte?
Øjenbetændelse er ikke en betændelse i øjet, men derimod en betændelse i øjenlågenes slimhinder. Øjenbetændelse er almindelig hos katte, og lidelsen skyldes mest almindelige infektioner, især virusinfektioner. Den kan også opstå på grund af en irritation af slimhinden med f.eks. støv eller et fremmedlegeme og - i mere sjældne tilfælde - som følge af sygdomme i immunsystemet.


Hvad er symptomerne på øjenbetændelse?
Som regel vil øjenbetændelse vise sig med flåd fra øjet. Flådet kan være af forskellig karakter, og strække sig fra vandigt flåd til mere betændelsesagtigt flåd. Desuden kan mængden variere fra sparsomt flåd, der kan anes i øjenkrogen, til store mængder pus, der helt lukker øjet.

Desuden er der øjenirritation, rødfarvning af øjets slimhinde og/eller væskeansamling i slimhinden.


Hvordan kan din dyrlæge stille diagnosen øjenbetændelse?
Symptomerne på en øjenbetændelse er nemme at genkende. Dyrlægen vil undersøge øjet og dets omgivelser grundigt for at vurdere problemets omfang. Det vigtigste er at finde årsagen til betændelsen. Derfor vil dyrlægen undersøge katten generelt for at se, om den har andre symptomer på sygdom. I forbindelse med øjenbetændelse vil der nemlig typisk kunne være symptomer fra luftvejene i form af nysen, hoste og besværet vejrtrækning. Men dyrlægen vil også undersøge for andre symptomer hos katten, f.eks. mundhulebetændelse.

I de tilfælde hvor dyrlægen mener, at øjenbetændelsen skyldes en infektion, er det muligt, at dyrlægen vil tage et skrab eller en Svaberundersøgelse fra øjets slimhinde for at slå fast, hvilken type infektion der er tale om.


Hvordan behandles øjenbetændelse?
Hvis der er tale om et fremmedlegeme eller anden skade på øjet, skal det selvfølgelig fjernes.
Behandlingen vil derudover afhænge af, om katten kun har øjenbetændelse, eller om den også har andre symptomer, f.eks. tegn på luftvejslidelse. Hvis symptomerne kun forekommer i øjnene, vil dyrlægen tit vælge en lokal behandling i form af øjendråber eller øjensalve. Øjendråberne eller øjensalven vil næsten altid indeholde antibiotika, dels for at behandle en evt. infektion, dels for at forebygge, at der opstår en sekundær infektion.

Øjendråberne eller øjensalven kan desuden indeholde binyrebarkhormon for at dæmpe irritationen og afhjælpe evt. hævelse af slimhinden.

Hvis der er andre symptomer udover øjenbetændelsen, vil behandlingen også rette sig mod dem.


Hvordan er fremtiden for din kat hvis den får øjenbetændelse?
Nogle af de lidelser, der giver øjenbetændelse, kan være årsag til kroniske tilstande, og derfor vil en øjenbetændelse i værste fald give sig udslag i kroniske forandringer, som f.eks. kronisk flåd fra øjnene. Men oftest vil en korrekt og tidlig diagnose samt en korrekt behandling af øjenbetændelsen føre til, at lidelsen forsvinder.


Hvorfor får katte øjenbetændelse?
Der er en lang række forskellige årsager til, at katte får øjenbetændelse. Luftvejsinfektioner i de øvre luftveje er en af de mest almindelige årsager til øjenbetændelse hos katte. Luftvejsinfektioner og øjeninfektioner kan være forårsaget af:

  • Herpesvirus eller calicivirus (katteinfluenza)
  • Chlamydia eller mycoplasma (bakterier)


Derudover kan betændelsen skyldes fremmedlegemer i øjet, sygdomme i immunsystemet og andre bakterieinfektioner


Hvad er risikoen for at din kat får øjenbetændelse?
Luftvejsinfektioner er meget almindelige og samtidig meget smitsomme, så derfor er der stor risiko for, at katte får øjenbetændelse. Til gengæld kan du vaccinere din kat mod nogle af de sygdomme, der kan medføre luftvejsinfektioner. Derved minimeres risikoen for øjenbetændelse.

Din kats levevis har også stor indflydelse på risikoen for, om den får øjenbetændelse. Hvis din kat er en indekat uden direkte kontakt med andre katte, er risikoen væsentlig mindre, end hvis katten lever ude og møder mange andre katte.


Jeg fatter stadig ikke at man ikke altid søger dyrlæge, hvis kan har symptomer på sygdom - hvad øjenbetændelse er.



mvh PiaR
quantum in me fuit


Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saltvand
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 12:17

Hvis man laver det efter min opskrift med 1 tsk salt (10 gram) til 1 liter kogt vand, så er det ikke for stærkt- og svier ikke. Jeg bruger det selv. ;-) Men jeg er enig- og rettede fornylig en opskrift, der lød på 1 tsk til ½ liter vand. Og det er altid strøgne mål.


Ubehandlet kan øjenbetændelse give så meget tryk på øjeæblet, at det tager skade. Jeg har set det på en lille killing... (Den blev aflivet). Forstil dig al betændelsessnasket bag tæt tilklistrede øjenlåg, det ødelægger øjet, når det trykker.


Øjensalve kan blive en bakteriebombe af resistente bakterier, da tubens åbning kommer i nærkontakt med øjet, når man lægger salven i "lommen" af det nederste øjenlåg. Er der nogen få resistente bakterier så kan de overleve- og så står man med en betændelse, der skal andre midler til at kurere.


Og jo- tak det med hygiejne har jeg lært, det var blot et øjebliks ubetænksomhed...



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 killing
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:25

tak for alle de mange svar. vi prøvede med vask af øje med saltvand og den fik mad (både dåse som blev findelt og piller til killinger)og alm vand og en lille bitte smule fløde.


kan huske min mor altid har sagt at de små misse maver ikke kan tåle alm behandlet mælk. sødmælk var vidst ok.


vil tro nu når jeg tænker mig rigtig om og husker tilbage til når min mor fik killinger at den må kun ha været max 1 måned gammel. måske enda mindre. det andet øje var helt åbent, men kunne godt være sket for nylig. den var ekstrem tynd og med meget vommet mave.

sikkert fyldt med orm.


den var meget stille og gik kun næppe, overhovedet ikke noget med at lege eller noget. og begyndte også at få en masse flåd/betændelse ud af næsen og nyste og trak været meget besværet.


så den kun tisse men ingen afføring.



Så i dag blev den aflivet og fik fred.


øjet blev en anelse bedre men så fik den flere problemer med næse og det så syntes ikke det var mere værd at kæmpe for, især når den blev ved med at være så sløj.

den spiste stort set intet igår, selv om den blev tilbudt mange gange.


0
0
Svar på denne tråd
 
 God beslutning Maja
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:38

Glæd dig over at den lille misling fik en bedre død end liv.


Godt du fandt den og kunne hjælpe den afsted.



mvh PiaR
quantum in me fuit


Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den har nok haft
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:47

Katteinfluenza- som øjenbetændelse er et symptom på.

Man må aldrig give mælk til katte, men fløde/A38, de kan ikke tåle laktose, det slår maven i stykker. Små kate kan man give kattemodermælserstatning.


Hvis den er stille- er den syg. Vi fandt ca. 6 uger gamle Minimis, der med snot og hele pibetøjet, var dømt til aflivning- af dyrlægen. Men vi vidste, at godt nok sov han meget, men han var vågen og legesyg, så han fik kureret sin snotnæse, og kom sig fint. Havde han været slatten hele tiden, så måtte dr. dyr gerne aflive. Vi stod nu på vores, men kun fordi, vi vidste, der var "godt spræl" i ham. Dyrlægen ville aflive ham på stedet...


Godt, den fik fred. Kattemødre går ofte fra syge killinger, og når den var så lille, så skal den ikke undvære sin mor ret længe, før det er kritisk.



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:54

Katte kan ikke tåle laktosen i mælk.. Det har de ingen gavn af..

Derimod kan man få mælke erstatning til killinger på apoteket eller hos dyrlægen..


Mvh. Christina

I don´t make things difficult.

That´s the way they get, all by themselves.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:57

godt du fandt den, så den fik en minimal smertende død.

Tomlen op for dig


Mvh. Bente.


Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad sker der..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 21:58

hvis katten får komælk.?


Jah, jeg undre mig bare lidt.. Vi har en flok katte og de sidder alle på spring, når vi malker, bare den mindste dråbe på gulvet, så er de der med det samme.. Og de ser bestemt ikke ud til at fejle noget og den ældste er i hvert fald tre år.. De er pæne i pelsen og huld.. Killingerne ligeså..











Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:03

Langt de fleste katte er laktoseintolerante, så de får diarré af mælk.


Men nogen katte kan godt tåle det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da min kat havde øjenbetændelse...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:04

... der tog det ti dage med 2 x daglig smøring af øjet med antibiotika få at få bugt med skidtet, så det har nok været et lidt alvorligere tilfælde.


Jeg prøvede først en dags tid, at tørre øjet af med klorhexidin, men det hjalp ikke det mindste.


Det kostede 600kr. hos dyrlægen og en akuttid.


Jeg synes det var fint, at du gav det lille bæst en chance og det var helt sikkert den rigtige beslutning du tog i sidste ende. Den havde nok været længere tid om at dø i naturen og så havde den både været sulten, svag og kold :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay, godt så..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:06

jeg kan se på det de efterlader at deres maver er helt iorden..


Syntes også bare lige jeg ville høre hvad der skete ved at de fik mælk, ikke fordi jeg kan gøre noget ved det, det er umuligt at holde dem ude af malkestalden og ellers drikker de bare mælk ved kalvene.. De er ganske snu, sådanne katte






Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 maja1981
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:10

du kunne have ringet til din læge og fået fucithalmic eller kloramfenikol til at behandle øjenbetændelse med, men snotten kræver en pencillinkur, det havde koster en tur til dyrlægen på ca 500 kr, og vil du ikke ofre det på en lille misling ???? ja så må den lade livet.


synd for den at de ikke fik en chance. men trods alt godt den ikke dkulle lide længe inden den døde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:10

Det var godt, at du fandt den, så den ikke skulle ligge og lide.

Som du beskriver den, var det helt sikkert det rigtige at gøre. Små killinger bliver meget´hurtigt udsultede, og derfor modtagelige for diverse sygdomme.

Havde den været gammel nok til at spise selv (og rask på nær øjnene), havde det været en anden sag.


Super, at du tog dig af den, og var der for den.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldkatte
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 23:20

Min farbrors staldkatte fik også mælk fra køerne. Han havde røde køer BTW.

Men de må have været vant til det fra små. Det samme med mennesker- kinesere tåler ikke mælk, det gør kaukasiere.



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 til dyrlæge med den hurtigst muligt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 00:57

den kan også have tilraget sig en gang kattesyge.. Det behøver ikke kun være snot fra næsen..



Vet.sygepl.



Med TOSSEhilsner fra

Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!



SE HER:

www.internationalhestetransport.dk/





Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079

0
0
Svar på denne tråd
 
 ElseG -
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 08:08

Prøv at læse hele tråden..



mvh PiaR
quantum in me fuit


Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider