Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Han er smittet af heste-galskab...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 14:29

Hej


Er der andre end mig der har samme erfaringer...


Da jeg mødte min mand, var han SLET ikke interesseret i heste. Han synes bare det var som køer, de spiste græs, de var store og ret uinteressante.


Så fik vi hobbylandbrug og jeg overtalte ham til at købe to heste, som vi skulle avle på. Det greb om sig og allerede et halvt år senere købte han sin egen hingsteplag som han ville træne og stille til kåring...

"Dejligt at han deler min interesse og kan se det spændende i hestehold" tænkte jeg.


Nu her 4 år efter sidder vi så med hele stalden fuld af heste...

Min mand har lige været i udlandet for at købe flere, og nu har vi faktisk så mange heste, at vi ikke har plads til dem alle til vinter, og er nødsaget til enten at opstalde et par stykker uden for vores egen gård eller sælge nogle af hestene...


Det er nu nærmest min mand der er mest opsat på alt det med hestehold og avl...


Lidt sjovt ikke?

jeg fik ham vist smittet, altså sådan virkelig godt og grundigt med heste-galskab.


Mange tanker fra

Vita



Kærlig hilsen
Stutteri Hjortholm
Avl af Irish Cob / Tinker.

Smuk avlshingst sælges - Billeder sendes gerne !

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er lidt nervøs
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 14:33

ved at det går samme vej med min mand, hvis vi en dag for en gård.


Han er ikke synderligt interesseret i dem, men alligevel har han sagt, at han gerne vil lære at ride, så han kan ride med mig i skoven, når jeg får egen hest.


Indimellem titter det lille uhyre så frem. Fx kiggede jeg på et føl, og det syntes han var en fantastisk ide og han havde næsten planlagt mere end jeg havde.


Han er også med til flere og flere hesteting, men stadig kun halvhjertet.


De få gange han har siddet til hest har han gjort det rigtig godt, så jeg er lidt nervøs.


Men jeg håber nu alligevel det bliver sådan. -Vi må se.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er for galt
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 17:39
Hehe ja har nu ikke det samme problem endnu, meeen min kæreste er da også opsat på at jeg helt sikkert skal have min egen hest, og når vi engang flytter på landet vil han også gerne have en shetlandspony, så lille som mulig, som han så vil lære diverse tricks Han kunne også enormt godt tænke sig at ride i fuld galop ud over en mark (helst på en islænder, for han har hørt så mange gode ting om racen ). Men har desværre bare det problem at han er enormt bange for dyr der er på størrelse eller større end en schæfer Men men men når jeg er til ridning kommer han da selv helt hen til barrieren og nusser "min" hest lidt i panden, helt uden tvang nu Men når jeg så en gang laaangt ude i fremtiden får lokket ham op på en hest, så skulle det ikke undre mig om han blev en rigtig god rytter, for han er den der irriterende type der bare er god til sport,ligegyldigt hvilken slags han prøver så er han ret god til det Men kan kun sige at jeg glæder mig til den dag hvor han kommer op på hesten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det godt lidt...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 18:18

Det med at blive smittet. Jeg mødte en pige der havde et par heste og min første tanke var at ja ja hvor spændene kan det da være?


Har redet lidt før og hygget lidt med heste men mest bare som tilskuer *S*

Pludselig sker der det at jeg bliver bidt af en gal rundkørsel og en hest og vupti står jeg med en Tinker der skal tilrides og en Bakke der skal have lidt motion og af med primadonna-nykkerne *S*



Elsker at være hos hestene syntes de er fantastiske dyr og syntes jo mere jeg lære og laver jo mere spændene bliver det *S*


Men ville såmænd blot sige ja... kender det godt *GG*


Unge der løjder a´hæjst, de løjder it´a´hash;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 pwiefqwiu
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 22:34

Det kunne min mand godt lære noget af.. :-(


Han er ikke smittet endnu...


Hvor lang tid går der?


Karina.




Bigands

Ponyrideklub

ridning for velvære...

og for sjov!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan virussen sendes
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:05

pr. post?


Jeg kunne godt bruge en høj dosis til min bedre halvdel.


Han er meget anti heste og vil ikke have at jeg får en ny hest, når jeg kommer af med min hoppe, men det må tiden vise om jeg gør.


Puskin

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe de kærer mænd
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:14

Ja det der med at ens mand bliver smittet af en gal rundkørsel og hest og vupti (haha den var altså god anders...) ej men det der med at ens mænd bliver smittet af en gal hest ved jeg ikke rigtig om jeg er til. Er selv født og opvokset på landet så jeg vil da absolut på landet igen og have nogle heste. Men jeg ved ikke om jeg ville have min mand rendende der hele tiden...

Det er fint han intresser sig for hestene og han skal da absolut (!) også kunne lide dem men jeg ville aldrig kræve han skulle muge ud, prøve og ride, tage til stævner med mig ell. lign. Bare han nyder hesten er der ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg hopper jo med...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 10:43

... på bølgen med mænd der bliver smittet:)


Min bedre halvdel vil jo gerne have sin egen haffer. Så det må han jo have på et tidspunkt:) Han er ikke så meget til de store heste (der er for langt ned) så han vil helst bare have en pony:) Egentlig lidt sjovt for jeg er og bliver også ponyrytter... Hmmm hvem sagde vallo er omkring 170???


Men jeg synes kun det er hyggeligt at han vil lærer at ride. Han har heller ikke det fjerneste imod at muge, fodre, lukke ind eller ud og andre ting. Han gør det meget gerne:) Og det er også kun derfor jeg kan have det arbejde jeg har. Jeg skal nogle uger møde kl. 19 allerede og skal så kører hjemmefra kl. 18. Og der er det jo alt for tidligt at lukke dem ind, så uden ham havde jeg måtte finde noget andet.


Så jeg er kun glad for at han deler min interesse. Han har altid været glad for alle dyr og facineret af hesten. Men det er først sammen med mig at han virkelig vil hestene:)


Tina






Nu med egen hjemmeside:)

www.tb-foto.dk


Og Christel uden stavekontrol fnis


0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter 16 ½ år
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 11:21

er min bedre halvdel endnu ikke blevet "bidt" af en gal hest. Han købte en ny til mig for arven efter sin mor, og da den blev skiftet ud med en islænder for 2 år siden, var der hellere ingen brok. Han kom også ud og støttede mig, da min først hest Lobo blev aflivet i 1999. Og jeg kunne se at der løb en tåre bag solbrillerne.


Han har trailerkort og kører os gerne afsted, når vi skal noget og betaler uden brok. Men der kommer nogle gange en komentar om, at JEG må have verdens dyreste hest.


Jeg tror alligevel, at jeg er heldig selvom, at han ikke selv vil have hest. Det er lidt svært hvis den ene del mener, at en hest er spild af penge.


Hilsen Eva L & pletfætteren Buller







0
0
Svar på denne tråd
 
 det sprædes vel i blodet...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 19:42

når man først er bidt... *SS* Det er måske heller ikke hele sandheden. Har reddet lidt før og elsker dyr generelt. Syntes de er lige til og nemmere end mange mennesker... Hvis din kæreste, familie eller venner har noget der er i vejen eller de er sure tja så halvdelen af gangene tager de et dårligt smil på og så er alt oki... Er din hest sur eller tvær kommer øerene tilbage og tænderne frem... Elsker de dyr, har ikke mødt en hest endnu der har fortalt en løgn... måske taget rø*** på mig men siger det mest om hesten eller mig? *LOL*

Klem og kager Anders...


Unge der løjder a´hæjst, de løjder it´a´hash;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hgvckjdsgfkhsghk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 21:52

Sådan gik det også med min far :)

Jeg fik hest og efterhånden som han lærte Equito bedre at kende og kom mere og mere på ridecenteret, ja så gik han også til den ved at læse i bøger.

Nu er han husets personlige foderekspert :)




NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
0
0
Svar på denne tråd
 
 jep...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 23:01

min kæreste er efterhånden også ramt af den såkaldte hestegalskab... da vi begyndte at være sammen, var heste i hans øjne hestebøffer.

da jeg så købte mig et hingsteplag i juni, fik piben en anden lyd...

nu snakker han om at flytte på landet, så vi kan få hesten med hjem og så vil han selv anskaffe sig en hest :)

han er blevet så interesseret, at han holder øje med de heste vi passere på vejen. og det bedste han ved, er hvis han kan gætte hvilken race det er :) at alle ponyer med lang man, så er en islænder i hans øjne er jo så hvad det er, da min (som så er en welsh) går sammen med 5 islændere...


jep jep jeg lærer ham om heste og jeg lærer tilgengæld en farlig masse om biler :)


mvh

sanne


Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen

0
0
Svar på denne tråd
 
 pas på med det ;-)
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 10:44

Det var også min X der introduserede mig for hesteverdenen :-) ja hesten har jeg endnu, og er enda blevet representant i DV og tager til stævner og kåringer i ind og udland.


lev og nyd livet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smitte
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 19:22

Min mand er der ikke helt endnu, MEN han er dog gået fra at kaste sig hyperventilerende ned i fosterstilling, når man foreslår en fremtid langt udenfor de københavnske volde , til rent faktisk i dag (HELT SELV) at have trukket en shetlandspony på fold (dog med mig og førerpony foran).


Jeg var meget stolt af ham.


Tidligere mente han at heste er ondskabsfulde og utilregnlige, men eftehånden tør han godt klappe dem på mulen og spørge spørgsmål som: "Hvis man nu havde 25 bokse, hvor mange heste kan man så have i dem?"


Jeg ved godt at målet ikke er nået, men små trin har også ret. Det har taget ham seks år at nå hertil, men når han først har fat triller lavinen forhåbentlig!?



/minski







Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider