Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 mobil og hest??
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 17:58

Heej..

Syntes i at det ok at tale i telefon samtidig med at man rider??

MVH


Kamma, Sara, Firhøjs Lusi og Bækkely's Edison XD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ulovligt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:00
og kan udløse bøde .. så det giver vel lidt sig selv :)

Vangeledgård, det bedste sted for din hest og dig ^^ Kammeratskabet er i top !

0
0
Svar på denne tråd
 
 håndfri installation
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:03

i princippet skal du have en håndfri betjeningsmulighed når du rider, da samme regler gælder for hest som for cykel og knallerter, når det kommer til mobiltelefoni og heste...


problemet er jo bare at heste så ikke har cigartænderstik som standardudstyr...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:08

Nej jeg synes ikke det er ok.


Jeg har ikke min mobil på mig når jeg træner hesten, hverken om det er fra ryggen eller fra jorden!

Det eneste tidspunkt jeg kan finde på at have min mobil med er hvis jeg skal på lange ture, hvor jeg skal mere end et par kilometer væk fra stalden. Og der er den KUN til nødstilfælde i tilfælde af at der skulle ske noget.


Da Marisca stod ved siden af den lokale rideskole så jeg meget ofte de små tøser komme ridende på deres ponyer blævrende i deres mobiler.

En dag gik det også galt.

En pony blev bange for en travhest der kom kørende rundt om et hjørne og ponyen stak af.

Pigen fik smidt sin mobil og fik styr på ponyen og der skete ikke noget men det kunne jo have gået grueligt galt.




Hilsen
~¤~ Heidi ~¤~
&
MaRiScA

Medlem af HN´s slankeklub
.
Nu rytter af den klassiske ridekunst (Y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det gør
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:15

jeg faktisk.


eg stopper aldrig op hvis min mobil ringer mens jeg rider. Men ringer den når jeg fx skidter af.. så tager jeg den...




Tina og dressurdyret Attlantiz Firfod


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:21

Det kommer an på...


Som udgangspunkt synes jeg at jeg skylder min hest min fulde opmærksomhed når jeg er sammen med ham. Især når jeg rider.

Dog sker det nogen gange at telefonen ringer. Så tager jeg den og beder vedkommende om at ringe tilbage senere.


Skridter jeg af kan jeg godt finde på at bruge den.


Men øver mig meget på ikke at bruge den sammen med min hest.


Stod et sted hvor der stod en pige som KONSTANT talte i telefon når hun var ved hesten. Den blev striglet mens hun snakkede og den blev efterfølgende longeret mens hun stadig snakkede.

DET er for meget...


Hilsen Benedicte


Så blev den ged vist barberet
Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 mobil og hesten
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:24

Jeg har også altid min mobil med når jeg er ude ved hesten. Den er fast inventar i min lomme i ridebukserne.

Jeg har den som regel på lydløs, så den ikke forskrækker hesten hvis den skulle ringe, når jeg rider.


Så kan jeg altid ringe tilbage, når jeg er færdig med at ride.

Sys den er rar at have med, når man fx rider tur.

Det var også af den grund jeg fik min første mobil af mine forældre, så jeg havde hvis der skulle ske et eller andet, eller hvis jeg blev forsinket når jeg var ude hos hesten..





Karina

- ejer af talentfuld vildhest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mobil og hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:31

Jeg synes ikke det er ok at snakke mens man rider, for man er uopmærksom og det kan hurtig gå galt.

Da jeg havde mine opstaldet ude, havde jeg den altid på mig, men den var på lydløs så ik den forstyrrede mig og de andre.

Den er rar at have så ik man er helt lost hvis der skulle ske noget...


Grib chancen når den viser sig. Én gang tabt er den måske tabt for altid.



0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:52

Altså jeg snakker ikke unødigt i telefonen når jeg rider, men jeg kan sagtens finde på lige at ringe hjem og snakke med kæresten om hvornår jeg er hjemme eller noget i den stil. Jeg har ingen skrupler over at snakke i mobil selvom jeg rider. Jeg bruger jo alligevel ikke min højre hånd til noget andet, så kan den vel godt holde mobilen... man er jo ægte cowgirl der rider med en hånd på tøjlen.


Men jeg må sige at jeg også kan se rødt over de småtøser der har hest og er hos den, men alligevel ikke, fordi de altid har en veninde hængende i røret. Man helliger sig ligesom ikke det man laver sammen med hesten når man hele tiden er i telefonen.


Men jeg har ALTID min telefon med mig når jeg rider, uanset hvor jeg er og den er i lommen. Ikke i jakken eller noget andet. Jeg rider jo tit alene, så jeg vil have den på mig, hvis nu hesten pludselig skulle finde på at tabe mig på vejen.





Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 18:58

Jeg syndtes absolut heller ikke det er ok at snakke i mobil når man rider. Slap da af sammen med hesten og vent med mobil snak til du er færdig.


Min bliver altid sat på lydløs, når jeg rider på tur. Så kan jeg bagefter se hvem der har ringet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er rar...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:06

... at have med, og der er jo ingen der siger at man skal svare bare fordi den ringer.


Jeg svarer ikke når jeg kører bil, og heller ikke når jeg rider... Har den faktisk mest med for det tilfælde at JEG skull ehave brug for at ringe nogen op - men det vil hverken ske mens jeg sidder på hesten eller mens jeg kører i bilen.


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:08

Jeg har altid min mobil med mig hos hesten. Sker sjældent nogen ringer til mig eller noget, men jeg har den med i tilfælde af der sker noget mens jeg rider eller andet.


Som hovedregel synes jeg ikke det er okay at ride og snakke i tlf for man ved ALDRIG hvordan hesten reagere på et eller andet mens man sidder og er uopmærksom og koncentrerer sig om noget andet end hesten.


Men... Jeg skal da ikke gøre mig selv bedre end jeg er, jeg har da et par gange taget min tlf mens jeg sad på hesten hvis den ringede.


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:13

Hvilken hest jeg rider på.. Er det min irish cob kan jeg godt finde på det, men er det en anden gør jeg det helst ikke..

Vh jane


Mor til

Steffen 04/03

og

Nicklas 09/04

0
0
Svar på denne tråd
 
 Daav...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:16
Det er slet ikke smart - det er er jeg enig i. Jeg prøver at undgå det, og det er også kun sjældent jeg gør det, og det er bare lige en hurtig information.

..skrev Catja med Boy

Star elsket & savnet højt!

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm ...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 19:19

Jeg har altid min mobil i lommen.


Men når jeg ridder bliver den ikke brugt, måske nogle gange når jeg skritter af . Kan jeg godt finde på at læse de smser som´jeg har fået, men aldrig kunne jeg finde på at snakke i mobil når jeg ridder .


Mvh Jeanett


Søger praktik plads , jeg skal på landbrugsskolen sjælland den 1 ausust. så søger parktil plads fra den 1/10/2007 til 1/10/2008.

Se her : www.heste-nettet.dk/ma...296&t=7296


DETROIT ELSKER DIG

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mobil til hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 20:26

Jeg har altid min mobil på mig når jeg rider, i tilfælde af at der skulle ske noget (at jeg ryger af, at hesten bliver halt, den taber en sko eller lignende).

Hvis den ringer mens jeg skridter så kan jeg godt finde på at svare, men som regel er den på lydløs, da jeg gerne vil kunne koncentrere mig om det jeg laver.


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd
 
 helt ok men
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 20:30

det kommer and på hvor man rider om det er på vej eller i skov, jeg gør det ikke på vej, hvor der køre biler, ellers er jeg ligeglad så længe hesten er rolig, men gør det ikke hvis jeg rider forbi "farlige" ting


skøn frieser vallak/hoppe købes

til godt hjem med smukke omgivelse og 10 hektar fold, med anden hoppe. gerne tilredet i dressur.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 20:31

Når jeg skridter af kan jeg godt finde på at tage telefonen eller sms..

Når jeg træner osv - aldrig, heller ikke hvis den ringende midt i det hele.


Den er dog altid på vibrator eller lydløs.



Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.


^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det har jeg
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 21:42
det har jeg altid og kan ikke se hvad der skulle være galt i det. rider i skoven, og det eneste problem er at jeg skal prioritere om jeg helst ville instalere en ølholder eller mobilholder på hesten hmmm er ikke nået frem til svaret endnu.



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håndfri
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 21:49

Jeg rider meget i naturen og der er ridehjelmen jo en god ting og så passer det lige med at mobilen kan sættes fast til øret ..

Det er jo rart at kunne ringe hjem og få kæresten til at lave varm cacao... i dette pingvinvejr...

MVH mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 23:29

Jeg har altid min mobil på min.. men ringer normalt ikke fra den mår jeg træner - kun når jeg er skridte af eller til (samme gælder SMS).

Synes man skal have den med ud i naturen hvis der skulle ske noget!



M.V.H

evA med sin Aslan

♣ What does it matter to you anyway ? - Everything ! ♣

0
0
Svar på denne tråd
 
 mobilen
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 00:25
Den er ALTID med. For hvis der skulle ske noget fx. muledyret tabte mig eller blev halt, ja så kan jeg få fat i nogen til at hente mig. Men den er som regel altid på lydløs eller vibrator.

Har endda taget et tip til mig fra Equipage, hvor man skrev ICE (In Case of Emergency) ved vigtige navne i sin telefonbog på mobilen. Så skulle der ske mig noget, så ved folk hvem der skal ringes til.

7-9-13 her jeg aldrig haft brug for min telefon, men den er altid med just in case.

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 00:45
Jeg kunne aldrig drømme om at have telefonen på lyd, når jeg red. Men har den med i lommen.

Rønnebjerggård... Skøn pony 130 cm til salg, pris 14.500,-...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider