Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Så skete det der ikke måtte ske...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:14

Øv altså!


Jeg har, siden maj måned sidste år, haft en eller anden form for allergi. Jeg nyser og snotter, nogle dage værre end andre, men det er næsten ikke til at holde ud.


Da det begyndte, boede jeg i Nr. Nebel i vestjylland, og derovre gik jeg til lægen, der tog en blodprøve.

Jeg vidste af erfaring at lægerne i Nr. Nebel ikke var noget at råbe hurra for, men det skulle jo tjekkes. Han fortalte at blodprøven kunne vise om jeg var allergisk for hest, hund, kat eller forskellige former for pollen.

Så fint, blodprøven blev taget, og da jeg både er heste, hunde og katteejer, var jeg jublende lykkelig da prøven var negativ


Så langt så godt. Nu vidste jeg altså at det var noget andet jeg var allergisk overfor, men jeg besluttede at vente med at få det tjekket til jeg skulle flytte hjem til sjælland i september.

Dage blev til uger, blev til måneder, og allergien var der stadig, og lige så slem.


Nu fik jeg så endelig taget mig sammen, og var hos lægen i formiddags og få lavet en priktest.


Og hvad viser den til min store gru: Jeg er allergisk over for katte


Øv øv og øv... Lægen forklarede mig at en blodprøve på ingen måde er sikker nok, så han kunne slet ikke forstå hvorfor de har taget den i jylland


Så nu må jeg jo lære at leve med nysene og snotten. Kattene bliver i hvert fald hvor de er, specielt den ene kan jeg under ingen omstændigheder skille mig af med.


Lægen rådede mig til, i det mindste, at holde mit soveværelse kattefrit, men problemet er at jeg bor i en 1 værelses, og jeg HAR ikke et soveværelse. Kattene er vant til at sove hos mig om natten, og prøv lige at lære to katte at nu er sengen forbudt område. Ja ja, så snart jeg sover ligger de der igen


Så nu håber og beder jeg bare til, at allergien ikke vil udvikle sig mere. Gør den det, er jeg lidt på herrens mark


Er der nogen af jer der har gode råd til hvordan man kan lave et kattehjem mere allergivenligt?





Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det

Piet Hein

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:19

godt nok ærgeligt.


Kan du lade dem sove ude om natten evt?

Problemet når folk er allergiske overfor katte er det ik kattehårene i sig selv. Det er når de slikker sig... så er der noget i spyttet som kommer ud på hårene nogle mennesker reagerer på


Held og lykke med det


Tina og dressurdyret Attlantiz Firfod


0
0
Svar på denne tråd
 
 ligemeget
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:23
det er jo ligemeget hvor kattene sover for de har jo været i "soveværelset" da det er en 1 værelses... så om de sover udefor eller i sengen er jo ligemeget, der vil jo være "kat" i sengen alligevel




Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Giver ikke meget for den test
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:28

da jeg i tidernes morgen blev testet (mange år siden). Jeg blev konstateret meget allergisk for hund - hest - kat - husstøvmider - pollen you name-it!


Lever i dag lykkeligt med heste og hunde uden symptomer.







Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05 (snart 2 år ;-))


Naturlig bedækning tilbydes af broget hingst på 161stg.


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:51

jeg har været allergiger over for hund og kat alle pelsdyr og dem med fjer undtagen hest..var allergiger over for dem i rigtig mange år.


men i dag er jeg vokset fra det heldigvis.. er stadig allergiger over for jeg ved ikke hva af planter.. men så længe at husdyrene er væk er jeg overlykkelig..

skal have min første hund i mit liv her i år, kan slet ikke vente...


men man kan vokse fra det nogle gange ;)



MVH Line


En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!


giv en underskift for at få dyrepoliti i DK

www.dyrepoliti.undersk.../index.php


0
0
Svar på denne tråd
 
 hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 17:51

det kan jo være, at siden du blev testet (for mange år siden), ikke længere er allergisk for de disse ting... Det kan sagtens lade sig gøre


Lisbeth




Cocker spaniel tævehvalp købes

April 2007

Helfarvet med hvide aftegn

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 18:13

de gode gaml råd er

-at gøre grundigt rent, jævnligt! (læs: ofte)

-at lufte godt ud

-støvsug også gerne kattene med en støvsugerbørste på lav kraft (det er ikke alle katte der er vilde med det, men de fleste kan lære det med tålmodighed, husk endelig at det skal være på lav kraft!


matas har noget vaskepulver de anbefaler, jeg har hørt det skulle være godt, men også temmelig dyrt!


Håber at det kan hjælpe lidt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Magneter...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 18:20

Tja... Hvis du virkelig er glad for katte, kan jeg godt se, hvorfor du ikke vil skille dig af med dem...

Jeg kender en der forhandler magneter, hvis det skulle have interesse.

Det er magneter der kan kurere aalle mærkelige ting.

Min nabo er allergisk overfor køer, og han er kvægbonde

Han har sådan en halskæde der gør at de på ingen måde genere ham.


Min mor døjer frygteligt med ondt i skulderen, hun har købt et armbånd, så nu er det holdt op igen.


Hende der selv forhandler det, døjede frygteligt med ondt i hovedet, men så fik hun en halskæde, og nu er det væk...


Skal lige siges at jeg altså ikke selv har erfaringer med det...

Det kunne da være en mulighed... MEN smykkerne er altså lidt halv dyre...

Du kan bare skrive en PB hvis du er interesseret, så kan jeg give dig hende nummer.


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Iben (til salg)



Smuk unghest på 2½ sælges, klar til tilridning til sommer...

Kontakt mig på: 61773463

Guppy unger til akvariet gives væk...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk at være..
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 18:31

så ligeglad med sit helbred.. Det er alligevel trist..


Jeg ved godt det er dyr man elsker og aldrig vil skille sig af med, men jeg vil dælme også gerne leve et langt og godt liv





Krone og bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Midtjylland


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har lidt samme problem.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 19:00
Jeg kan sagtens snakke med mine katte og have dem i sengen. Jeg vasker altid hænder lige så snart jeg er færdig med at kæle med dem og så har jeg et sengetæppe på sengen som kattene ligger på. På den måde klarer jeg det uden gener.


Mvh
Alice...




Diverse rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar


Se præsentation for billeder og oplysninger. Priserne kan forhandles.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv Tine
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 20:14

Ej hvor træls for dig


Var selv total allergisk overfor katte som barn, heldigvis gik dette i sig selv igen.


Har ikke rigtig nogen gode råd, men håber du får den hjælp som du har brug for. Der er da en del allergidæmpende medicin ?

Men, på den anden side kan du heller ikke gå og fylde dig hver dag.


Det rigtig synd for dig.



Venligste hilsner...


Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 20:51

Jeg synes det er noget underligt at du har fået at vide at blodprøverne er upræcise og at priktesten virker - jeg har nemlig fået præcis den modsatte besked.

Jeg reagere på boldprøven, men ikke på priktesten. Det skulle være noget med at de i blodet kan måle anti-stofferne. Priktesten tjekker kun i huden. Det var hvad jeg fik at vide.


Gad vide hvad der så rent faktisk passer...


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 vaccinationer
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 21:20

Stakkels dig.. Jeg har ikke nogen allegier overhovedet, men har lidt meget under, at min mand er ekstremt allergisk overfor kat, hamster, kanin, marsvin, hund (kat værst og så dernedaf). Lykkeligvis er han ikke allergisk over for hest - men tilgengæld overfor støv, hø, halm mm. Skal han med ud at ride, er jeg stalddreng og sadler begge heste op -ggg... Jeg er vokset op med hund, og er virkelig trist over aldrig at kunne få en - dog har min mand vha. vaccinationer igennem de sidste fire år fået det så godt, at han kan klare, at vi passer en hund indimellem, samt at besøge folk med kat.. det er virkelig store sager, da han før fik astma-anfald hvis en katteejer gav ham et knus

Nogle er ikke så heldige med de vaccinationer, men her hos os er vi vilde med dem!! Bent Weeke, hedder manden, der kan det der med kanylerne - har TAK (Tølløse Allergi Klinik) som man henvises til via egen læge... - måske et forslag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 21:35
Jeg har været allergisk sidn jeg var en lille pige - det startede med høfeber og gik hele raden rundt, fra madallergier, penicillinallergi (Der var ved at koste mig livet under en sygdom), parfumeallergi, nikkelallergi... Ja det blev ved og ved.

I dag har jeg anskaffet mig to marsvin og har til min store sorg måttet konstantere at jeg stadig er overfølsom overfor deres pels, spåner og det støv der er i høet.


Hvad jeg så gør er at opbevare hø, spåner osv. pakket godt ind. Skifter kun bur / lægger hø ind med maske på. Lukker døren til dyrene (Har heldigvis 2 rum) når jeg skal sove ell. lign. Har dyrene på et håndklæde så jeg ikke har hår på tøjet bagefter. Lufter ud HVER dag. Støvsuger HVER dag. Går i bad når allergierne melder sig slemt (Asthma!!) for at skylle allergenerne af mig.

Måske kan du også bruge de forholdsregler til noget - altså sørge for at rummet er rimeligt allergen-frit når du går i seng (lufte ud), ryste senge og sengetøj grundigt hver dag og evtl. støvsuge (og sørge for at de ikke er i sengen om dagen, evtl. ved at lægge et tæppe over). Bruge maske. Støvsuge dagligt.


Hilsen Lene

- Nu med Grisedyrene Ditlev,Humbug og Prins!!

Bosat i Kloster, ridende på LORK

Søger altid Hunde- og Angora-uld - smid ikke din hunds uld ud!

Spinder de lækreste garner af Hundeuld, også på bestilling.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 22:38

Mange tak for de gode og brugbare råd.


Jeg kan godt se at jeg skal til at lægge min dagligdag lidt om.

Støvsuge hver dag


Og mig som hader at gøre rent


Men det er nu alligevel lidt betryggende at man kan "vokse" fra allergierne. Så er der håb endnu


Annemette: Ja, jeg vil også gerne leve et godt liv, og mit liv er nu engang altså bedst når jeg har mine dyr omkring mig.

Du behøver ikke være trist bare fordi jeg vælger som jeg gør, det er trods alt mit liv og mit valg


Jeg ejer to skønne katte. Den ene har jeg fået for få uger siden, da jeg desværre mistede min ene mis.

Den nye ville jeg, uden de store kvaler, kunne finde et godt nyt hjem til. Det ville være trist, men jeg er endnu ikke så knyttet til hende så jeg ikke kan undvære hende.

Problemet er mere min gamle mis. Hun er 7 år, jeg har haft hende fra hun var 5 uger. Hun blev taget alt for tidligt fra sin mor, og har derfor en del adfærdsproblemer såsom at hun f.eks. ikke er renlig. Hun er meget sky overfor andre mennesker, og dybt afhængig af mig.

Hende kan jeg aldrig skille mig af med. Det ville være forfærdeligt for hende (og mig), og samtidig: hvem vil have en kat der ikke er renlig?

Så hvis hun skulle væk, kom hun til dyrlægen og fik sprøjten. Og det er ikke en mulighed, da jeg ikke kan/vil aflive mine dyr med mindre de rent faktisk ikke kan leve et værdigt liv.


Så jeg må få det bedste ud af situationen, og håbe det ikke bliver værre. Jeg tror dog at jeg kan gøre meget mht. rengøring og et sengetæppe på min seng.

Jeg må ærlig indrømme, at jeg ER ikke den store rengøringsnørd, så der findes en hel del kattehår pt. i lejligheden





Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det

Piet Hein

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da, Tine
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 00:26

Men du kan altså få en spray/ forstøver med et allergiforebyggende middel i. Det var det vi gav Grandi mod hans headshake, det virker supergodt (y)

Jeg har selv taget det i mange år og det skulle være rimeligt uskadeligt. Det er en slags binyrebarkhormon, men indtages ikke rigtig og virker defor ikke nær så skadeligt som hvis man får piller/indsprøjtninger.

Det hedder Rhinocort, men der findes flere mærker.


Jeg har en allergi, som ikke giver udslag i andet end at jeg altså er allergisk overfor et eller andet 8-) Det er ikke hest/hund/kat, men muligvis en uspecifik art af støvmider - jeg er absolut heller ikke den helt store rengøringsnørd ;-)

Men jeg nøs og fik den enne forkølelse efter den anden i årevis, bihulebetændelser en masse osv. Det er mange år siden nu (y)


---

Men jeg har en ret opbyggelig historie. Jeg skulle hjælpe min fætter med at købe en pony til hans datter, og hver gang vi bare nærmede os en rideskole, løb hans øjne i vand, og han nøs så det sang

Men efter et stykke tid med 2 heste hjemme i løsdrift, kan han gå ind til dem, fodre osv. uden at græde og nyse (y)




:-) fra Nina


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja puha det
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 01:05
ja det er da ikke rart.. håber at din allergi ikke bliver værre.. held og lykke

perle søger passer..skriv for info..

job søges. kig på min

R.I.P vil aldrig glemme dig du er i mit hjerte for altid...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan heller ikke tåle kat
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 10:48

mit råd...

støvsug, luft ud, gør rent, støvsug, luft ud, gør rent, støvsug, luft ud og gør rent. så kan jeg holdt min allergi i ro selv om jeg har to indekatte... de er dog ikke i soveværelset

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:01

Tak for rådet


Jeg må straks (i morgen) undersøge det middel du skriver om. Det kunne jo da være dejligt hvis det hjalp.


Jeg har for flere måneder siden opdaget, at Benadryl virker så jeg ikke nyser så meget. Jeg har benyttet disse piller på de slemme dage, hvis jeg f.eks. skulle i restauranten, hvor jeg arbejder som tjener.

Det er jo ikke skide smart at gå og nyse og snotte samtidig med at man serverer mad

Der er bare en stor ulempe ved disse piller, og det er at jeg bliver så forfærdelig sløv af dem


Jeg har aldrig været særlig god til det med piller, er nok lidt sart. Giv mig to kodimagnyler, og jeg ser dobbelt


Så det ville være fantastisk hvis der findes et middel, som det du beskriver, man ikke behøver at indtage. Det kunne jo være at jeg ikke blev lige så rundtosset af det!


Men hvor er det bare dejligt at få så mange gode råd herinde på HN. Det er virkelig betryggende at så mange skriver at der er meget man kan gøre for at holde allergien i skak.

Så tusind mange gange tak for det




Husk at glemme bagateller, Husk at nemme hvad det gælder

Husk at elske, mens du tør det, Husk at leve, mens du gør det

Piet Hein

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 23:20

Hvad med et såkaldt næsehorn, det er en saltvands opløsning i sådan et slags horn som man skyller næse og bihuler med, har hørt at den skulle være god mod noget allergi.

og ved at den er rigtig god ved bihule betændelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåja, det
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 00:33

næsehorn er også godt (y)


Men endnu bedre synes jeg, er det at skylle næsen vha et glas lunkent saltvand og en spiseske!

Man laver saltvandet ved at koge ½ kop vand og blande op med en passende mængde koldt(man må jo ikke bruge varmt vand fra hanen pga bakterier!), så det bliver ca 37 grader - det er rarest ;-)


Så blander man en lille teskefuld salt i, så det smager salt som tårer , ikke mere - ikke mindre (y)


Så stiller man sig foran vasken og tager en skefuld saltvand op til næsen og snuser ind i det ene næsebor. Nogle vil gerne holde sig for det andet imens, men det gør jeg ikke.

Man skal passe lidt på ikke at få det i halsen, for det klør i halsen, men det er jo som at svømme i middelhavet :-P


Man skal have åben mund, for så løber det ud af munden og ned i vasken sammen med de ikke-ønskelige stoffer ;-)

Det er et vældig godt middel, hvis man har fået meget støv i næsen og/eller allergener (y) (y)


Men næsepulveret eller -sprayen, den kan du ikke undvære ;-)




:-) fra Nina


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver ikke bedre
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 09:19

Nærmere omvendt ! Når du provokerer din allergi hele tiden.

Men du kan da glæde dig over at det som regel går over i 40-års alderen !

Hvad blodprøven angår...tja så kunne udfaldet ligeså godt været have været omvendt. Priktest og blodprøve viser desværre ikke altid det samme. Men i nogle tilfælde er det altså priktesten der er negativ og blodprøven positiv.

Det kan også være at du har en værdi, der ligger lige under måleområdet. Så vil den falde ud som negativ . Selv om du har specifikt IgE mod kat.


OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)

Hingsteføl burde sælges.....men kan ikke nænne det !
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandheden må frem !
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 08:59

HundeGitteMor :

Du nærmer dig jo de 40... næsten. Og det er altså i den alder hvor meget allergi forsvinder.

Jeg var som 22 årig ved at "dø", pga allergi forårsaget af hamster. Det var både natlæge osv.

Men det, at du har så mange forskellige allergener der påvirker, kan nemt være krydsreaktioner. Dvs at det i virkeligheden er noget helt andet der fremkalder allergien. Og 99% af "voksne" har ikke fødevareallergi, som de tror, men en krydsreaktion. Omkring 5 års alderen ændre allergien sig tit. Og det bliver groft sagt lungerne og ikke huden der bliver følsom.

Jeg måtte ALDRIG anskaffe mig kat,hamster eller marsvin. Hest skulle jeg overveje meget, og hund kunne de ikke sige noget om.

Vi har nu haft hest hjemme i 11 år. 4 marsvin i et år. Hund i 14 år. Og katte i flere år. Men nu har jeg jo også rundet de 40.

Så der håb for Ciller også.


OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)

Hingsteføl burde sælges.....men kan ikke nænne det !
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor trist.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 09:23

Hvor er det trist. Kender det kun alt for godt. Tilbage i 1995 fik jeg konstaterede allergi overfor alle pelsdyr, støvmider og pollen. Hest, katte og hund røg. Jeg var knust, men dengang bestemt far jo med hård hånd.


Men selvom at disse foranstatninger blev taget, så blev min allergi faktisk værre. Ikke dagligt, men bare jeg kom i kontakt med en af de ting jeg vare allergisk overfor, så blev jeg noget så syg.

Jeg fandt faktisk ud af, lidt ved et tilfælde, at hvis jeg omgik heste jævnligt så havde jeg det meget bedre.


Idag lever jeg lykkeligt med både kat og hest. Og det eneste jeg idag reagere på er når birkepollen er høj, og hvis jeg er sammen med en hund. Dem kan jeg ikke tåle. Får knopper, snue og kløende øjne.


Jeg håber virkelig for dig at du finder en måde for både dig selv og dine katte, så det ikke bliver alt for ulideligt for dig.


** Trine **


Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 allergi
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 11:19

Jeg er allergisk overfor katte, har været det siden barns ben. Mine forældre havde katte den gang -har det stadig-, og jeg kan klare mig, hvis jeg tager allergi-piller. Bare jeg tager en tbl. dagligt, så klarer jeg mig. Prøv at se, om det ikke også kan lade sig gøre, inden du skiller dig af med katten.


Jeg er oså allergisk overfor husstøvmider og husstøvsvampe, og dermed er det ikke optimalt for mig at have hest, men jeg klarer mig med min pille dagligt. (Jeg står så heller ikke selv med halm osv., da den står på fuld pension).


Kristina & Mademoiselle

Brugt OS dressursadel, sort, 17" sælges.

Ny Kentaur dressursadel, 17,5" sælges.

Billeder kan mailes...

Din underskrift kan hjælpe: www.animailsmatter.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandheden
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 17:58

er vist endnu ikke helt fundet mht. allergi endnu :-P


Man har tidligere haft nogle meget faste forestillinger om, hvordan man bedst behandlede allergier, men mange af dem, ar har trodset lægernes direktiver, har jo på en måde påvist at de forskellige teorier altså ikke altid holder 8-)


Og det er absolut ikke fordi jeg har noget imod læger - eller er mere til det alternative, det er jeg ikke - men allergi er et ikke særligt gennemforsket emne (n)


Jeg kender fx en del, som har katteallergi, og som ikke reagerer allergisk overfor deres egen kat 8-)


Det er med de 40 år, holder heller ikke. Min mands birkeallegi holdt sig godt nok på måtten i mange år efter han blev 40, men nu er den der altså igen (han er 48) (n)


Min egen støvmideallergi popper også op med mellemrum :-(



Men det er rigtigt, at det i en kortere tidsramme kan være en stor fordel at holde allergien på afstand, så slipper man som regel for de vedvarende udbrud efterfølgende. Mange har dog den modsatte oplevelse, at man faktisk kan døve allergien ved at udsætte sig for allergenet...



:-) fra Nina


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2007 14:23

Det må da være dejligt med en mand der holder sig ung !

Der er jo altid nogen, der falder udenfor statestikken. Det er derfor, man arbejder med middelværdier og standarddiviationer osv.

Men du har da ret, der er meget man ikke har check på endnu. Men derfor er der jo netop meget focus på krydsreaktioner. De har jo virkelig været med til at "forplumre" teorierne og diagnoserne.


OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)

Hingsteføl sælges: Oldenborg født 15/5-06 og ½ Dartmoor født 3/5-06

Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  12-02-2007 00:12

et virkelig vanskeligt felt, og man må håbe, der snart sker nogle gennembrud i forskningen (y)


Hehe, min mand er ung - sammenlignet med mig :-P




:-) fra Nina


Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider