Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 müsli morgenmad, KIG!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:07
hejsa.

jeg er en pige på 172 cm og vejer ca 60 kg , men altså jeg har i meget lang tid vejet mellem 55-59 og nu er jeg jo lige kommet op på 60, ikke godt. ikke fordi jeg er en af de der piger der siger ad jeg er fed jeg må stikke en finger i halsen men alligevel.


jeg spiser yougurt hver morgen og lige nu spiser jeg choko müsli til , som jo ikke er specielt sundt :P Har også prøvet sådan noget 'fiber sund' men det kan jeg simpelhen ikke lide det er alt for tørt og pulveragtigt så ville høre om der er npogle af jer andre der spiser noget forskelligt müsli på jeres yougurt, vil gerne have nogle ideer til noget godt, men der må IKKE være frugt i, tørret frugt og sådan er ike lige mig.. men nødder gør intet,

det samme ville jeg høre om der var nogle der havde nogle sunde müslibars da jeg elsker dem , bar UDEN frugt..

mange hilsner mie.

håber i kan hjælpe :D:D
0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh frugt..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:10
nu ved jeg ikke om rosiner går under tørret frugt hos dig..




Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kræsen..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:13
er lidt kræsen så kan heller ikke lide rosiner :D
0
0
Svar på denne tråd
 
 pilles fra
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:23
men de kan altid pilles fra :D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:28

Nej desværre har jeg ingen forslag.

ikke meget er sundere end fugt.

Kan du ikke lide æbler eller ling.?

Hvis du kan så snup en fugt.


Jeg kender noget musli til yogurt men det er chocolade.


Venlig hilsen Andrina.


Lidt af det hele-

Fjordhesten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:38
Kan du ikke bare blive ved med at spise chokomüsli?
Du kan godt tåle et par kilo (ikke at du nødvendigvis skal) og jeg tror ikke at det er chokomüsli alene, der har fået dig op på 60kg
Hvis du generelt spiser sundt (altså ikke propper dig med slik, fast food og sodavand) og bevæger dig, så er der ingen grund til at fjerne chokomüsli eller lave noget om på din kost



>Rikke/MissFejrskov


D. 8. februar bliver jeg 18 år og bliver 175.000kr rigere

D. 20. februar flytter jeg hjemmefra

D. 7.-11. marts er jeg til DV's hingstekåring i Herning

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 19:16
det er altså heller ikke det , jeg spiser rimelig sundt og sådan , men choko müsli er jo usundt, når man spiser det hver dag så tænkte om der var nogle der spisete andet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 19:36

Ikke problemet er, at du tager på af choko müsli.

Problemet burde snarere værre, at du ingen energi har til det du skal lave i løbet af dagen.


Spis havregryn på naturel youghurt, det gør jeg.

Og det er sundt.




Malle


0
0
Svar på denne tråd
 
 Havregryn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 20:20

er jeg også med på ;-) Samt All-Bran fra Kellog's - det smager rigtig godt








Mvh. Malu

... endnu en Hippolotte!

nu 2,4 kg lettere




0
0
Svar på denne tråd
 
 müsli.
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 21:35

Du kan også blande-selv-müsli :-)


Så kan du putte i lige hvad du har lyst til, f eks. havregryn, bran-flakes, nødder osv.

Det gør vi herhjemme, plejer dog at putte frugt i, men det går jo ikke hos dig ;-)


Mvh Simone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men hallo??
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 21:59

Er der ikke noget galt hvis du er så panisk over at veje 60 kg. det er jo ikke meget din højde taget i betragtning!


0
0
Svar på denne tråd
 
 mdm,, nej da.
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:00
mdm: jeg er ikke panisk..

Det eneste jeg ville høre om var bare om der er andre der bruger noget müsli der er sundere?
0
0
Svar på denne tråd
 
 i føtex
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:02

kan man få super müsli.

Det er ret sundt, har et enormt indhold af kostfibre (20%) og der er hverken rosiner eller andre klamme ting.


Det er i en blå pose, koster lidt mere end andre.

Desværre kan jeg ikke huske navnet.

Det med cultura ananas...MUMS!


Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 11:09
mange tak det vil jeg forsøge at finde..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg en sjælden gang imellem...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 12:37
...ikke spiser godt, mættende, hjemmebagt BRØD til morgenmad, men "mælkeprodukt" (oftest A38) til morgenmad er det gerne med boghvedeflakes (til nød speltflakes) og gerne frisk frugt eller lidt syltetøj.
Honning er også lækkert (men ikke spor sundere end sukker).

Det ernæringsmæssigt sundeste at spise til morgenmad (i hvert fald indenfor kategorien "traditionelle morgenmadsprodukter) er havregryn med 1 tsk sukker og let-, mini- eller skummetmælk.
Det indeholder masser af gode, mættende kostfibre, som hele fordøjelsessystemet har rigtig godt af, er fedtfattigt og uden tilsat sukker (andet end det, man selv drysser på).
Havregrød er også rigtigt sundt.
Jeg HADER begge dele... :-D


... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd
 
 morgenmad, sukker og vægt
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 13:00

Min første tanke er at du er FOR optaget af din vægt.


Du vejer jo ikke for meget, rør dig formodentlig nok (rider vel) og spiser formodentligt sundt.


Hvorfor så optaget af 59 eller 60 kg?? Hvorfor så talfikseret? du er IKKE i nærheden af at blive overvægtig!



Well, tilbage til dit egentlige spørgsmål:

De fleste musliprodukter er smækfyldte med tilsat sukker! Jeg ville hele undgå dem hvis jeg skulle begrænse mit kalorieindtag.


Selv spiser jeg havregryn med skummetmælk om morgenen. Og derefter et stykke frugt.

Hvis jeg køber Solgryn, kan de endda spises uden sukker .

Solgryn bliver -af en eller anden grund- ikke så hurtigt smattede som discounthavregryn og de har tilmed en fin nøddeagtig smag.

Nogen gange er det bare det værd at betale for de dyrere mærker!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokomüsli og
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 13:03
Honningristet mûsli indeholder masser af sukker og fedt.
Selv ser jeg på indholdet af sukker, når jeg køber morgenmadsprodukter. Nu er del sukker fra fx tørret frugt, men det er det tilsatte sukker, jeg ser på- og fedtindholdet. Fedt fra havregryn er sundere end det, der er i chokomüsli.

Alternativt kan du spise Acido (Thiese Mejeri´s rigtig gode A38) med økologiske havregryn, lidt nødder/mandler og evt lidt frisk frugt i tern i.
Det smager godt.

Men som en anden skriver, så lav din egen müsliblanding- og spise lidt frisk frugt til.


Mvh xtiny
---


Særtilbud: HN-Kalender 2007 for kun 100 kr pr stk + porto og forsendelse.

Prof tryk på A3 Farvelaser Kyocera Mita. Indhent tilbud!




0
0
Svar på denne tråd
 
 vægt va. højde..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 13:07

nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men din idealvægt ligger på 62kg, så der er ikke noget galt i du kommer op på 60...


fra jeg var 13 til jeg var 16 vejede jeg 45kg, og det lå ret fast, var 160 høj som 13 årig og 165 som 16, (og er ikke vokset siden) -men så pludselig en dag begyndte jeg at tage på, og på og på... og jeg blev ikke tyk, men fik former.. tror du ikke det er det der er ved at ske med dig?? ...


mht. muesli, så kan du tage 300-400g.havregryn, 2spsk honning, 1tsk madolie, putte det hele på en pande og riste havregrynene i honningen, det er god og sund müesli, og så kan du evt. krydre med bananskiver eller jordbær(hvis det er sæson for det) eller vindruer etc.




MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd
 
 kig efter...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 13:59

.. müsli med højt indhold af kostfibre og lavt indholdt af sukkerarter... Så er du godt på vej til at vælge den rigtige müsli!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 okey ..
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 18:27
okey tak..
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider