Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvem er din hest opkaldt efter?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:35

Sad lige og tænkte på alle de sjove navne vores heste går og bærer på Mange er opkaldt efter skuespillere og sådan. For os er det jo bare et navn men hvis man analyserer lidt kan man finde ud af mange sjove ting...


Mine heste hedder:

löwes clooney - Efter skuespilleren George Clooney


Snoepie - Som betyder sødt slik på hollandsk (den er importeret fra Holland)


Kong Baltazar - Efter én af de trehellige konger.


Golden Charm - Gylden Charme... hehe passede godt til den.


har jeres heste ikke nogle sjove navne?


I dét sekund en hest bliver født,

- Bliver der fundet én til at ride den <3

People in cars looks worse than they are

- People on horses, looks better than they are

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angel af Elmegård
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:38

hedder følle, fordi jeg altid har været vildt med ordet Angel og den måde den udtales på... hvis hun havde været en hingst skulle hun ha heddet Boas, som betyder i ham er styrke på græsk (mener jeg)..


af Elmegård hedder hun fordi hun er født på Elmegård, som er en kvæggård der ligger lidt uden for Troldkær mellem Jels og Vamdrup (Sønderjylland)


Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine heste
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:39

Tjaeh, Chanell er nok delvist opkaldt efter parfumen Chanel no. 5 - men ved det ikke. Og så det træls for der er så mange som siger til mig jeg har stavet det forkert.

Men nu staves min hest nu engang med to L'er.


Alme'ti Z, det kommer dels fra hans far og farfar og fra hans mor.

Faren hed Zalmeco

Moren hed Tiki

Farfaren hed Almé Z

Krogens Jealouse Guy / Uffe,

Ja han er opkaldt efter en sang - og kan ikke huske kunsteren / bandet.

Er fordi da han kom til, styrtede min onkel og tante hjem fra koncert for at køre ind i indkørslen da han lige smuttede ud.

Og den sidste sang de nåede at høre var, Jealouse Guy.

Krogens er så, ja "avlernavn" lyder så fornemt :-P

Men noget jeg har valgt at sætte på fordi her er dyret avlet og født, samme gik for mine marsvin.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke om det er sjovt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:40

mere mærkeligt synes jeg..


Min hests mor hedder Lillemarkens Affobia og faderen hedder

Ibi-light, så har man været så "smart" at sammensætte det sådan at min hest hedder Lillemarkens Afflight (udtales Arflight). Egentlig et ret mærkeligt navn da det jo ikke betyder noget som helst..


MvH

Lotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 genbrug
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:43

Ja min dejlige lille tøs er opkaldt efter en hest. Meget originalt. :)


Har så senere fundet ud af at Kiki er tibetansk for "Oh, Herre Gud!" Som hvis man kalder på ham.


Min kanin JaJa er opkaldt efter cykelrytteren Laurent Jalabert. Ved ikke helt om det var derfor han stoppede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:44

Min hest hedder Simone, hvilket er en feminin form af Simon, som kommer fra det hebraiske "Shim'on" der betyder "Lyttende"


En hest jeg passer hedder Isidor Philip - Opkaldt efter den franske pianist Isidore Philippe.


Så er der Medina, en anden hest jeg passer. Hun er opkaldt efter en den hellige by Medina.





Thumbs up til akademisk dressur!


~ Fonzie ~ Rubina ~ Simone ~ Isidor ~ Jay Jay ~


...


Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005









0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:45

Choko Chanel: hende fra Toms reklamen (guldkaramel)

Soffy: kom faktisk fra Vild med Dans, men staves anderledes


Hilsen Frederikke


Chanel & Soffy!


Hvorfor nøjes?



www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17577

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17579

0
0
Svar på denne tråd
 
 min part..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:47

Min part hedder Rufus Hyrdehøj. Rufus betyder den rødhårede - kan ikk huske hvilket sprog det er på, men det passer meget godt, for han er rød, såe. Hyrdehøj er jo bare det sted han kommer fra - tror jeg..


MVH


Louise - nu med part på vidunderlige Rufus!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm puha
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:48

Ja nu har jeg jo som bekendt et par stykker af heste/ponyer.

Så jeg vil bare komme med et par enkelte eks.


Marquis De Grave :


Det navn gav jeg ham,da jeg købte ham.Han hed bare sorte og da han ikke kendte sit navn kunne jeg godt ændre det.


Han hedder Marquis fordi han,når man kender ham ligner en Fransk Greve.Han er jo sort. De Grave er fordi vores gård jo hedder "Gravens gård".


Fronerthig Prince Teyrnon :


Fronerthig er stutterinavnet.

Prince er fordi Stutteriejerens heste hedder et eller andet kongeligt.

Teyrnon er en gammel Walisisk Sagnfigur der var i området hvor han kommer fra.


Mvh Graven

Smuk Broncerød Welsh cob Sec D hingst med blis og sokker tilbyder bedækning !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:53

Ludo er opkaldt efter Theis´ oldefar.

Theis er vist ikke opkaldt efter noget...




:-* Mvh. Theis/Jethro :-*
"First comes smiles, then lies, last is gunfire"
~ Roland Deschain Of Gilead
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stjerneskud...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:54

Frøken Stjerneskud:


Stjerneskud fik sit navn pga hendes blis..


Hun havde nemlig en skudstjerne - så hvad er mere oplagt


Så kom Frøken så foran fordi vi synes det blev lidt for kort.


Så Frøken Stjerneskud blev hendes navn



Jack of Hearts:


Fik sit navn da vi så ham første gang. 3 dage gammel og en rigtig hjerteknuser.


Så synes Jack of Hearts (Hjerter Knægt) var det perfekte navn til ham




Mvh

Lisbeth - Som er tilfreds med de navne hestene fik i sin tid


| Kender du Jack?! |

.

Stjerneskud er blevet den smukkeste stjerne på Himlen.

Du vil aldrig blive glemt skat.. Vi ses på den anden side af Regnbue Broen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Not Guilty
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 19:57
Min ene hest hedder Not Guilty, "sjovt" nok er det ham der er blevet mishandlet. Navnet stammer ikke fra foreldrene og han er ikke amerikansk, så det er lidt sært..

Jeg havde engang en shetter, der hedder Sisse og en hoppe der hedder Sissel Win, så det var lidt besværligt..


MVH Sidsel
0
0
Svar på denne tråd
 
 fsfsfsfsfsf
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:00
Moloney er opkaldt efter en irsk musiker !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine muler...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:12

Min gamle hest hed Helena - hvis jeg kender avler ret, så har han overhovedet ikke lagt omtanke i det navn...


Hendes første føl kaldte jeg Linea - efter bogen "Linnea i malerens have" som handler om Monet. Har altid været glad for Monets malerier.


Hendes andet føl kaldte jeg Havanna - det er faktisk lidt pinligt for det har ikke en vildt "dyb" mening; jeg så såmænd navnet i et Netto-katalog - tror det var noget chokolade Men altså - hun skulle hedde noget med H, så... Synes det er et dejligt navn.


Lineas første føl døbte jeg så Aslan - efter den mægtige løve i Løven, heksen og garderobeskabet Kan også godt lide klangen af navnet.




Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:21

Jamen Sine dog, du har sørme et talent for at finde kønne navne til dine heste Det skulle bare være med to n'er


Lige en tilføjelse: Jeg har bestemt for mig selv at Simone er "opkaldt efter" den franske filosof og feminist Simone de Beauvoir.



Thumbs up til akademisk dressur!


~ Fonzie ~ Rubina ~ Simone ~ Isidor ~ Jay Jay ~


...


Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005









0
0
Svar på denne tråd
 
 Linnea_F
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:26

He he For mig ser 'Linnea' rigtig mærkeligt ud - synes kun der skal vær ét n




Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 opkaldt???
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:31

Hej!

. Jeg tror iikke min pony er opkaldt efter nogen, men den blev døbt "sacha", så blev den solgt fra ejeren og hende der købte den skiftede navn så nu hedder den Another babe! jeg synes ikke jeg vil ændre det for nu er det det den hedder.., men jeg synes det er et mærkeligt navn! . :P


Elsk altid din hest, ellers bliver der ALDRIG noget godt ud af det!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 min fjolle
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:40
Min Nullen er opkaldt efter Nuller fra filmen Sønnen fra Vingården en gammel morten kork film. Før hed han Thybo og det var jo ikk lige fedt at råbe THHHYYYBOOO ude på folden...
0
0
Svar på denne tråd
 
 www.babynameworld.com
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:49

min første hest fik navnet Santana da hun havde skæl som føl, vi legede med ord som snowflake, santa- og endte med Santana.

Min nye´s navn fandt jeg på ovenstående adr. Gilana, det er hebræisk og betyder glæde.


mvh. Anne



det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
0
0
Svar på denne tråd
 
 jkjhhguj
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 20:52
hehe jeg har også set den morten kork film! der er en vildt sød sang om Nuller der blev flasket op med øl;-)

I dét sekund en hest bliver født,

- Bliver der fundet én til at ride den <3

People in cars looks worse than they are

- People on horses, looks better than they are

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min ene hedder
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:25

Ego A Go Go opkaldt efter en Robbie Williams sang




Vh Tine :-)



Hestens Urtehave


Jeg fandt mine katte på www.vildkat.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:29
Ved ikke... Belinda?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:35

Min hests navn er en blanding af hans fars navn og mors kælenavn:

Hermannline

Schwante Stengaard


Det blev så til Herschwan (som markeret med fed). Det sjove ved netop denne sammensætning er nok, at det udtales omtrent ligesom Hr. Schwann fra Matador. Min hest er dog en anelse mere sympatisk og en smule mindre snobbet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh ...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:35

Min vallak hedder Dyrekærgård Force Machure, Dyrekærgård efter gården hvor han er født og Force Machure (dig stavet forkert) fordi han var uheld (betyder noget lignende ufordseelig ulykke) sjovt nok står der i hans forsikring police dækker ikke force majure (som det rigtig staves)

Min anden hest hedder Winzerkind, Winzer fordi flere af hestene i stamtavlen hedder det og Kind ved jeg ikke, måske fordi hun er tysk afstamning og var et barn (føl).



Hilsen Signe :-)


Min hjemmeside


Gratis spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aslan = Løve
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:45
Min smukke pony hedder Aslan som betyder løve på tyrkisk :)

BY ME

hate it or love it...

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit føl hedder
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:55

mit føl hedder Mon Salut...


Han har fået sit navn, fordi min hoppe blev bedækket på et tidspunkt i mit liv, hvor jeg havde mest lyst til at forsvinde fra denne verden. føllet blev så det, jeg havde at se frem til... jeg skulle leve og kæmpe (mod min anoreksi) om ikke for andet, så for at se det lille føl.


Salut er fransk. Det er, som de fleste ved, en hilsen, men det betyder også "det at blive reddet"/en redning.


Salut skal være min redning, derfor hedder han Mon Salut/min redning.


Hoppen hedder Lonni, det hed hun, da jeg fik hende, og det er der ikke lavet om på. Tror ikke hun er opkaldt efter nogen, men jeg ved det ikke.


Min shetter Sussie har min lillebror navngivet... jeg må sige, at hun er opkaldt efter hans lille venindes hund hehe.


Hilsner fra Lisa

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:05

Mads hedder jo rigtigt Store Mads Kirk.

Store Mads fand avlers barn på og Kirk er stutteriets navn!

.

Vi har leget med tanken om at få en hoppe også få et føl på det der skal hedde:

Søndergaardens Make My Day


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 vores heste
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:07

har haft deres navne da vi købte dem. Men de føl vi selv har opdrættet er opkaldt efter.

Robin MariBo- Robin Agerbo en kollegas superlækre dressurhest.

Valentino MariBo- skulle begynde med V da hans mor hed Venessa og så var han så fin og ædel.

Jasmina MariBo- skulle begynde med J og havde store brune øjne og et meget mild og kærligt sind. Så hun blev opkaldt efter en super god kollega fra mit arbejde. behøver jeg at sige at hun er pave stolt.

Indi MariBo- Fordi hun er en fin lille plettet indianer pony.

Dem vi får i år skal hedder:

Palominoen Gold Power ( moderen hedder Power Flower)

og pintoaraberen Ibn Maras el. Bint Maras ( den er efter El Maras)



hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo


Vi har flere heste tilsalg se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:20

..hedder således:


Winzerfürstin, fordi hendes mor, mormor osv. hedder Winzer efterfulgt af en kongelig/adelig titel på tysk. Fx hedder hendes mor Winzerkönigin.


Wilma: Opkaldt efter Wilma Flintstone, fordi det skulle starte med W efter hendes mor Winzerfürstin. Det betyder beslutsom, og det er hun :-)


Alizet: Sammensat af fars og mors navne (Akinos og Lizette) - og så har man åbenbart valgt at se stort på, at det er pigenavn og føllet var en hingst :-)


Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pirelli
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:25

Min forrige hest var så fed da jeg fik ham, at han skulle ha heddet Michellin bl.a. fordi jeg også interesserer mig en del for motorsport. Men min daværende kæreste var bange for at staklen ville blive mobbet på folden af de andre heste, med det navn. Så det blev til Pirelli istedet, hvilket passer perfekt til ham, især da han fik tabt sig og kom til at ligne en halv million.


Da jeg fik min nye hest og han intet navn havde ku vi jo ligeså godt fortsætte stilen inden for motorsporten. Så han var et lille skravl der ikke synede af meget, kom han til at hedde Minardi efter det Italienske Formel.1-team.


Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine hestenavne
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:44
Emilio: Er spansk og betyder "den vindende/ den smigrende" Og han forstår at smigre folk... Men han er faktisk opkaldt efter en fodbold spiller. Mine forældre så en holdopstilling til en eller anden kamp og der var en spilelr som hed Emilio... Og det passede bare til mit dyr... Og så er der jo Emilio Estevez... Ham er min mor fan af, så han har nok også lidt at gøre med valg af navnet *S*

Spotlight: Ja... Vi vidste ikke hvad hun hed rigtigt, så hun blev døbt Spotlight fordi hun har mange hvide pletter... Opfindsomt eller hvad *G*

Men sys nu navnene passer godt til mine muler!


Sommergræsning søges i Salling: se under Markedspladsen eller skriv over beskedcenter hvis du evt har plads til to heste.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 23:18

... Alle mine bøger på studiet er udgivet af forlaget "Trojka"... Og da jeg ser de bøger hver eneste dag, var det lige det der lå mig på tungen da hesten skulle ha navn i dec (hun hed "Sorte" da jeg købte hende)


Så... navnet er : Trojka!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bissen
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 23:22

Min hest´s mor hedder Bita og hans far hedder E´spar. Det er så blevet til: BISPAR (udtales Bi-spar)

Hilsen Benedicte



Så blev den ged vist barberet


Ledige bokse ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/lodge/90670/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op et fedt navn..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 23:29

Minardi er godt nok et fedt navn.. Det kunne jeg godt finde på at låne om et par år det ville passe kanon ind i mit..


Lad os starte fra en ende..

Stjerne hedder stjerne da hun opføre sig på samme måde som min ponny da jeg var barn. som også hed stjerne.


Shadow hedder det da han var helt lysegrå da han blev født og lignede en skygge bag sin mor. Han hedder så Rohan foran da det er mit staldnavn. og da han ikke er i fokus rent avlermæssigt blev det til Rohans Shadow.


Mimosa betyder vidst den søde eller milde eller noget i den stil på spansk og det navn havde hun da vi fik hende.


Wrays of life var døbt da jeg fik hende. historien jeg fik var at det skulle betyde følelsen af liv eller fornemmelsen af liv. Men har aldrig fået det chekket.


Maximus Z Of Rohan. Hedder maximus efter gladiator. Da maximus i filmen også bliver kaldet The Spanien. og max er PRE. Z (zentahorse) er avler navn og Rohan er mit stald navn.


Alle mine heste opdrættet i min stald skal hedder Rohan enten først eller sidst. Rohan er valgt fra lord of the rings. hvor det er området for hestefyrsternes rige og rytterne fra Rohan er kendt for at være et med deres hest.. og det er vel det vi alle søger i en eller anden forstand.


Tjaa.. det var mine..


Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er ikke sikker
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 23:35
Er ikke helt sikker, hvorfor Rafaline hedder Rafaline. Men mit bedste bud er:
Far =Rafa-L
Mor = Karine
Rafa-L+ine =Rafaline

Tror det. Man er jo ikke matematiker og lært at regne med bogstaver for ingenting -eller noget ??

Lykke Med Linepigen og Sille
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navn...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 06:57

Min hoppe, Anastasia (græsk for "Genopstandelse") hedder sådan fordi både hendes mor og mormor har/havde navne der starter med A.

Moderen hedder Adina og mormoderen hed Aida. At det lige blev Anastasia har dog til dels også noget med sangerinden Anastacia at gøre.

Hendes helsøster hedder Alina og ved at ejeren af hendes mor har fået to føl mere der begge også både starter og slutter med A.

Så når hun forhåbentligt en dag får et føl, skal traditionen videreføres og har ex. navne som:


Allegra

Alaina

Alamea

Angelina

Arianna

Athena

Aquila

Archana

Attilla


På min liste over mulige navne.


Håber det bliver et hoppeføl når tiden kommer, for der er langt flere mulige hoppenavne der både starter og slutter med A.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Two Socks
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 07:22
opkaldt efter ulven i Danser med Ulve, da han har 2 hvide bagsokker (ulven har den på forbenene).
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dims...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 08:19

fik navnet Carpe Diem fordi det betyder grib dagen...


Mit føl nr 2 som er solgt kom til at hedde Placebo fordi det på latinsk betyder jeg vil behage...


De heste jeg selv får lov til at navnegive kommer alle sammen til at hedde noget der betyder noget og kun på latinsk.



Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Matchmaker
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 08:32

Tog sin tid at finde hans navn, men han kom til at hedde Matchmaker, til ære for min træner faktisk.


Hun fandt både hesten og kæresten til mig




Regitze & Matchmaker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugsuddeler
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 08:50
Jørgensens kone Martha... He he he! Nej - ikke rigtig nogen tror jeg, de havde navnene. Men min datters pony hedder Lukas, li´som Emil fra Lønnebergs pony, og hun har også haft en høne hun kaldte "Halte-Lotte"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 08:51
Jamen min hyp hedder Ronaldo, så det er jo sikkert efter fodboldspilleren :-) Og min gamle hedder Camaro, det er jo en bil. Såå.

Line Rønn og Norddalens Ronaldo :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine heste...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 09:01

Jeg har kun kunne være medbestemmende til to af mine hestes navne - resten var allerede navngivet, da jeg købte dem...


Min vallak hedder Quinti. Det betyder "den femte" på latin. Det skyldes, at han er hoppens (moderens) femte føl.


Min føl, som gerne skulle komme til verden sidst i marts, skal hedde Cornét eller Cardonét. Det er et forsøg på en kombination af moderens navn, Ardó, og faderens navn, Coronet Ask.


Jeg synes det er sjovt at finde lidt specielle navne, og ikke "bare" kalde sin hest f.eks. Flicka, Max eller Hannibal, som utrolig mange andre heste hedder... Der skal hellere være lidt betydning og historie bag...


MIN FRIESER ER KOMMET HJEM!!!!

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 09:04

Da jeg købte min hoppe, havde hun ikke noget navn. Dog var der en dame, der havde kaldt hende Cheval.

Vi fandt så på, at hun skulle opkaldes efter min lillebror og jeg.

Min hest kom så til at hedde Sani. Sa-står for Sascha(mit navn) og ni- står for min brors navn Niclas.

Så nu hedder hesten Sani Cheval.


Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores føl,
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 09:10

som er den eneste vi selv har navngivet, hedder Willow, hun er opkaldt efter heksen i serien Buffy.


Willow betyder "liv"



Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 10:48

min hoppe hedder Sitha, hvilket hun gjorde da jeg fik hende...sååå!!!

men min lille følle, hedder little man Tate, da jeg fik ham kaldte vi ham bare lille mand fordi jeg ville vendte med at navngive ham til jeg vidste hvad han var for en.

min far foreslog little man Tate da han er helt utrolig lærnem og nysgerrig og da vi jo kaldte ham "lille mand" i forvejen.


nu er jeg så igang med at finde et navn til min lille nye følle, som jeg vendter til august...faderen har en imponerende stamtavle (quarter), men hoppen har ingen parpire. Inden for quarteravl har man ikke to navne der er ens og dertil skal føllets navn være noget der får en til at tænke på forældrene.

Men da mit føl ikke kan blive registret har jeg jo ret frie tøjler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestenes navne..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 11:04

palle hed palle da jeg købte ham, han fik så bare tilnavnet poksipok (lystrede nemlig på poxi) -ingen videre omtanke der..


Julie hed julie da jeg købte hende, og det gør hun så for altid, pga. stamtavlen siger det..


Blue elliei girl hed snehvide da jeg købte hende, men hun lystrede på bøf? ...så hun blev lige opkaldt efter frithjof's Elliei (den hurtige) -ka ik huske hva sprog, men navnet er da kinky nok.. -jeg ved ikke om hendes nye ejer kalder hende elliei eller noget nyt..


Playboy havde intet navn da jeg købte ham, så han fik lige et kastet i nakken, og da han er hingst, og har tendens til at stritte med sin "ting" -så var det rimelig oplagt.. (dog bliver han kun kaldt kylling til daglig, (han kommer fræsende når man står ved leddet og råber "kylle kylle kylle"..




MVH. Gitte og hypperne!

rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne?
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 11:08

Firfod Jacob Klaphat


Jeg har fået fortalt, at han er opkaldt efter Komikeren Jacob Haugaard. Og så har han selvfølgelig stutterinavnet. Og så hedder hans far Caskét!


Så derfor først stutterinavnet, som ved alle deres ponyer. Så Yndlingskomikeren, og så lidt fra hattehylden ligesom hans far!


MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

0
0
Svar på denne tråd
 
 efter ...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 11:18
Efter en matematisk formel: Sinus hihi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhaa...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 12:54

Jeg havde mange overvejelser om hvad Milan skulle hedde. Havde faktisk bestemt at føllet skulle starte med I (efter Imagic) hvis det blev en hingst, og med M (efter Mary) hvis det blev en bette pige.

Hvad jeg så ikke lige havde taget med i mine beregninger, var at opdrætter gik efter forbogstavet på hoppen. Så da jeg havde bestemt mig for Innovation, så skulle jeg pludselig til at finde et andet.


Milan har jeg altid været vild med, og det passede perfekt til Milan, da det betyder mild/kærlig, og det er han i hvert fald. Men Milan forbinder jeg også med DV hingsten efter Michillino, og det var jeg ikke glad for.


Så jeg valgte simpelthen at sidde Mr. foran, så det blev til Mr. Milan. Og så Nydam's efter gården han er født på.


Altså Nydam's Mr. Milan. Passer perfekt.



Mvh

Trine og Nydam's Mr. Milan


Ting sælges eller byttes. Kig ind på min hjemmeside: mrmilan.webbyen.dk under salg og bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 13:05

Kanoa hed i tidernes morgen da jeg købte ham, Kaj Norman Andersen!! Det kunne jeg ikke have, så min mand fandt på at trække forbogstavrne samen til Ka-no-a, Kanoa og siden har jeg fundet ud af at det betyder frihed på Hawaii.


Men jeg har kendt heste der hed:


Laudrup,

Michaela Petri,

Tina Turner,

Anja Andersen,

Otto Francker,

Svend Nickolaisen,

(Behøver jeg at sige at det er samme avler?)





Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

Shetlandshoppe sælges/byttes. Se profil. Evt udlån.




0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 13:28

Jeg har haft fire stk.

Den første hed Flicka og det hed hun sikkert fordi hun var en pige...


Den næste lavede jeg selv.

Hun kom til at hedde Franconi. (Efter en fuldblodshingst der hed Franconian. ) Hun var efter Rambo og Flicka.


Eneste kriterie var at navnet skulle starte med F, -jeg aner ikke om det har en betydning.


Den næste hed Florence.

Sikkert opkaldt efter byen Firenze, eller alternativt efter Florence Nightinggale.

Jeg tror det sidste for den hest gav ALT hvad den havde i sig, til mig, og mere til. Jeg har svært ved at tro at jeg nogensinde får sådan en hest igen.


Næste hest er føllet efter Florence, og hun er opkaldt efter den italienske maler Cézanne.

Han malede både abstrakt, blomstermotiver og andet.


Cézanne er opkaldt efter ham pga hans abstrakte malerier.

De minder meget om hendes udseende. ( Jeg må lige sætte et billede ind kan jeg godt se... )

Hun har så fået tilføjet navnet Bringsholdt som er mit mellemnavn, fordi jeg gerne ser at folk ved hvor de heste jeg laver kommer fra. (Hvis jeg da nogensinde skulle få solgt nogle af dem. Det har jeg det godt nok svært med... )


I daglig tale hedder hun dog aldrig andet end Putte.

(eller trunte, eller puddermule, eller Puttemus.)

Stammer fra da hun var føl. Da hun var tre dage gammel kom navnet LillePutteMus bare til hende sådan uden videre og det har hængt ved lige siden. ( Bortset fra at hun ikke er lille mere.)





Med Venlig Hilsen
Scarface

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" -John Lennon
0
0
Svar på denne tråd
 
 att. LouiseHansen
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 13:40

Din hest kan umuligt komme fra Hyrdehøj da dette sted mest består af et indkøbscenter og skoler.




>>Rytter søger stor partshest i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronaldo Karmisholt
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 15:51

Hedder min den store.Opkaldt efter fodboldspilleren da han er født det år spilleren blev kendt.Karmisholt er vistnok vejnavnet til det sted han blev født.


Cirkeline-er hverken rund eller tilhører en tegner.

Det var hendes navn da vi købte hende.


Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 bommelom...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 16:54

Lukas blev opkaldt efter en baby avleren havde i pleje... da jeg fik ham blev han så omdøbt til Søndergårds Look At Me... Navnet fik han fordi jeg syntes det lød godt :P




Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se massere af billeder.

Så er www.rytterhyggen.dk åben


Mine qxl-auktioner: auktioner.qxl.dk/camilse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Joy og Nipsen Ask
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 17:10

Tjaee... Mine 2 har der vist ikke være mening med. Joy hed Sådan set My Strawberry Joy, men det var ikke kommet med i passet, der stod kun Joy, og det blev der ikke lavet om på. Strawberry fordi hun var lyserød.


Nipsen Ask, tjoee... Hun var ikke så stor (en lille nipsting) og hun var ædel. Hvorfor de så valgte NipseN med N til sidst ved jeg ikke, det er jo ikke et ord på dansk og det har intet med forældrene at gøre...

Ask var jo selvfølgelig fordi hun var føst på stutteri ask på Fyn.


Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenavne
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 19:51

Min hedder Mondea Byager. Byager er stutterinavnet. Mondeas mor og mormor hedder begge noget med Mon og Dea betyder gudinde, så Mondea = min gudinde. Når hun engang får føl skal de også hedde noget med Mon.




Karin


Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.. min hyp hedder
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 21:55

min hest hedder Felix Julius, er flere grunde, inden han kom til verden beslutede jeg mig for at hvis det blev et hoppe føl skulle det havde min hoppes forbogstav og det sidste bogstav i hendes navn Lady = L og Y og blev det et hingste føl skulle det havde tilsvarende bogstaver fra farens navn Fux = F og X, derfor kom han til at hedde Felix også lignede han en Julius da han blev født..


Mine Forældre avler oldenborg heste og det eneste der ligger fast er at de skal hedde "af Vodagergaard" efter deres gård også i alfabetisk række følge, derfor Alexia, Bell og Cleo af Vodagergaard... vi venter spændt på hvad de næste 2 føl bliver, der kommer til foråret...




Tine og Felix

et tosset par!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 22:18
Min hedder Keely fordi at jeg har set for meget tv.. Eller rettere, været på internettet OG set for meget tv. (Opkaldt efter Keely i tv-serien "Phil of the future" mest fordi at jeg kan li' navnet) og før jeg fik hende havde hun ikke noget navn.. Hmm

=============
We're not laughing at you.
We're laughing near you.
=============

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pinocchio
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 22:32

Min Hedder Lundemarksgaards Pinocchio, Selvfølgelig efter Disneys Pinocchio, Og Så har jeg en der hedder Eskehøjgaards Træ og Tid. Træ fordi hun har en god stamtavle, og tid fordi ejeren mente hun havde en god fremtid :)

Så har vi også nogle der hedder:


O'malley - fra aristocats.

Nemo - Fra find Nemo

Simba - Fra løvernes konge

Cornelius - Fra Kan ikke huske hva den hedder, men det er os en disney film.


Alle er "Træbørn"


Pinocchio og Laura <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 22:38

hedder Tessa Birkelund.

Birkelund fordi det hed det stutteri hun blev "reddet" til, og hvorfor hun hedder Tessa det ved jeg ikke.


Hun har fået 3 føl, som hedder

Teslør (Tes = De første 3 bokstaver i Tessa, Lør = Fordi han blev født på en lørdag)


Tesurla (Tes = De første 3 bokstaver i Tessa, Ur = Faren er Urprinz, La = Fordi hun var ved at dø ved folingen og en ved navn Lasse reddede hende)


Testira (De første 3 bokstaver i Tessa, Tir = Hun er født på en tirsdag, A = Det sidste bokstav i Tessa)


Tessa´s næste føl skal (hvis det bliver en hoppe) hedder Tessa´s Caleyopie.



Hilsen Mille.

  • Hus med plads til hest købes nær Jerup, Tolne, Sindal, Frederikshavn.
  • Bøger til sygeplejerske og lærer - uddannelsen sælges.







0
0
Svar på denne tråd
 
 Iveco..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 21:44

jaaah, min hest er så opkaldt efter den lastbil han ankom i, hos hans ejer nr.2(jeg er #4)..før hed han vidst buller, men det mente køberne ikke at en voksen hest kunne hedde, så kæresten fik lov til at navngive ham og da han som andre herinde var motorinteresseret, blev han opkaldt efter lastbilmærket Iveco, som i øvrigt står for internation vechicle corporation..har ikke synderligt meget med min hest at gøre..men han er da lidt af en truckerhest..så på den måde er det meget passende..



~Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine heste
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 08:16

Den eneste jeg selv har navngivet er Apollon.

Det står for lysets og sangens gud i græsk mytologi, han er er musisk og festlig, men samtidig også en krigerisk og hævnende gud. Apollon kan sende alle sine dødbringende pile alle steder hen, og derfor anses han for at være en aggressiv gud. Han vogter dog over menneskene, så længe de er rene og moralsk ansvarlige.


Boddy som kan omskrives til Buddy (kammerat på engelsk) vil jeg tro har fået sit navn, fordi han vil gå gennem ild og vand for den han stoler på.


Whitney...tja måske opkaldt efter Whitney Houston?!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marengo er
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 11:04

opkaldt efter Napoleons hest. Han hed i forvejen Rebel, men da han kun var 3-4 mdr synes jeg godt jeg kunne ændre navnet. Jeg sad så og kiggede lidt i Lademanns hesteleksikon for at finde et navn fra historien, som heller ikke var alt for almindeligt.

Så valget blev altså napoleons hvide hest.


*Har din computer fået virus eller spyware?*

*Så kan jeg fjerne det uden tab af data*

*Skriv og hør nærmere.*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gucci og samo
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 11:11

hihi mijn hedder Gottenfor. (ka ik huske hva det er).. og han blir kaldt Gucci. det der dyre mærke.



og så har jeg Samurai.. opkaldt efter sådan et tælt af en art.. undelrigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Kæmpedyrt"
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 11:32

"Kæmpedyret" var navngivet, da vi overtog ham. Hans rigtige navn er Taipan - hvilket skulle betyde den øverste.

Forbogstavet i hans navn er efter hans mor, Taninia, idet alle trakehenrafkom skal have samme begyndelsesbogstav som moderens navn (faderen er Adenauer)


Herudover har vi Tai Wahine, DSP kat II-hoppe, som vist er opkaldt efter sin mor - Tai Tinzini (faderen er Robin af Hvarre).


Så er der Karoline, lille "erotisk buttet" shetter. Hvorfor hun lige har det navn, tjah - det ved jeg ikke. Måske hun er opkalt efter en ko...


Har på fornemmelsen, at i øjeblikket er det lidt lige meget, hvad de kære dyr hedder; de reagerer alligevel kun, når man råber mad



Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 1 "tragedie" - øh, rettelse trakehner :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kært barn har mange navne
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 13:39

Jeg startede i tidernes morgen med en pony der intet navn havde da jeg fik den, så den blve døbt Silver Star (meget originalt)

Min søsters pony hed Klavs

Vi havde engang en plag der hed Sirocco

Min første hest hed Ma-Bell, betyder min klokke på fransk

Min anden hest hed Briluff, betyder vidst ikke noget

Min tredje hest hed Kasier Vale, opkaldt efter Casir Ask, som jeg var helt vild med. Da jeg købte Kasier blev han kun kaldt Kermit og jeg syntes bestemt han skulle have et mere værdigt navn.

Min datters pony hedder Sputnik, det hed han da vi købte ham.

Min kommende hest, der forhåbentlig går igennem dyrlægen i morgen hedder First Cato, opkaldt efter sin far First Let.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 18:04

Mine ene hoppe Snehvide - ja det giver sig selv er opkaldt efter tegneseriefiguren Snehvide.


Min anden hoppe Koh-I-Noor Graftebjerg er opkaldt efter en meget berømt diamant:

nc.essortment.com/kohi...d_rlps.htm


Pia




Pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.
............
"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
0
0
Svar på denne tråd
 
 min pony
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 19:45

Jeg har en lille Welsh pony, som jeg selv har navngivet. (købte ham som plag, og han havde intet navn).


Jeg tænkte og tænkte..havde mange flotte navne på beding, MEN sådan en lille fræk hingste basse kunne da ikke hedde sådanne fine navne ...

Hvad skal man så kalde den???

JO hans mor er hvid og sandsyneligheden for, at han også skulle blive hvid var ret stor (blev født brun med skimmel i).


Derfor blev min lille put døbt Gaio Naturel, ja lige som yogurhten


mvh Maria


Landbrugs jord sælges, ca. 2 hektar.

Læs nærmere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 07:38

Jeg har min pinto Look A Like : har fået af vide han fik det navn pga han ligner sin far af temp. han er efter JJ Bar King.


Min Fuldblod/new forrest hoppe, som ikke er efter nogen specielt, startede sit liv med at hedde shamoon, (aner ikke om det betyder noget) senere kom hun så til at hedde daphne moon, som er den engelske pige i fraiser, der er hushjælp for fraiser's far.


Så har jeg min dejlige lille shetlænder, på parpirerne hedder han Sandfords Amor, til dagligt lystrer han Onkel Anders (jeg er moster til 8, så de små skal ha en chance for at kunne kalde på hyppen )


Så har vi også haft en traver-plag, han hed ikke noget da vi hentede ham, men vores beslagsmed som vi købte ham af, havde en masse besvær med at få drengen op i traileren, så drengen kom til at hedde Farrier Dancer (beslagsmed danser) super navn, - nogen der måske ved hvor han er i verden nu?? (Farrier Dancer)


mvh Lonnie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 08:46

gamle hest Faustikos har fået noget af hans navn fra sin far som hedder Helenikos.


Min hoppe jeg har nu, hedder Maike Rozalien J. Rozalien er efter hendes mor som hedder det samme og J er efter ham der havde hendes mor som hedder Jonas.



Man fortryder aldrig et køb af en Frieser!!!


  • "If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong"

Besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/munzert/

0
0
Svar på denne tråd
 
 min brune angloaraber
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 09:06

med blis og sort man og hale hed Silver. Det kom han til at hedde, fordi min søster og jeg skulle have haft en skimmel fra en hestehandler, og vores forældre synes bedre om den sky brune plag, og eftersom vi havde fortalt alle og enhver at vi skulle have en hest som skulle hedde Silver, ja så kom han til at hedde dette navn.


Jeg tror at min hest Dial Prince Diamond, hedder dette efter:

Dial Brite Last

Prince Plaudit

Diamond Smuggler

Som er mændene bag ham i stamtavlen

Men hans far hedder Qar Oughtapanic




Smil forlænger munden
Glæde forlænger livet

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja de er
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 09:21

begge opkaldt efter en...


Bubber er selvfølgelig opkaldt efter Bubber fra TV min kusine måtte bestemme navnet og var ikke så gammel dengang, så det blev self. Bubber



Rondo Quintus er opkaldt efter sin fra (eller navnet udspringer fra hans far's) Rawage Quintus



mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestenavne
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 09:31

Da jeg købte min dengse, hed han Pegasus Holmgaard. Da min søster og jeg kørte hjem, kom det pludselig fra hende, han skal da ikke hedde Pegasus, det lyder som en fed lille kat. II pony.

Så jeg sad i et par dage og legede lidt med navne, faderen hedder Donner, moderen Finess... og hesten hed Pegasus..
Jeg har altid været en stor fan af Al Pachino, så ham er Pachino opkaldt efter, og i dag hedder han Pachino Holmgaard (der passer lidt bedre til en stor flot fyr på 175 cm)





Mvh.

Sara P* 8-)

Mange hestefolk er ligesom børn,
de har heller ikke brug for andres erfaringer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 mine heste
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 09:47

Hedder Westergaardens lolita og Buzz Lightyear.

Lolita har avlernavnet først og så kan man kun gisne om hvordan hun er kommet til at hedde lolita.. hun elsker at få nusset sit yver...

Og buzz er opkaldt efter Buzz Lightyear i toystory.. elsker nemlig tegnefilm så da jeg fik ham blev jeg enig med mig selv om at han skulle hedde det!!



{>store hjerter kommer ofte i små indpakninger {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang navne
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 08:27

jeg havde en pony i kort tid der hed BELLA,pony nr 2 hed LISE, en pony jeg overtog fra min søs hed MUSSE,min første egen hest hed JUVEL og min nuværende hyp hedder DENZEL.det er kun den sidste hest der er en vallak.navnene på de sidste 2 er bestemt af avlerne..har i begge tilfælde med hestene overvejet at skifte navne..men det blev ved overvejelsen...det er jo ikke navnene der afgør om det er en god hest..samt vænner jeg mig til navnene og min nu agdøde hoppe var jo en guldklump/juvel...snøft...samt jeg er superglad for jeg fandt min nye super hypper ved min underviser..utroligt som han stod tæt på og mig som tog utroligt mange steder hen for at finde en hyp...en gang måtte jeg sige nej tak pga den ikke gik igennem på røngten..men er nu den stolte ejer af en lille 3,5 års...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ældgammel tråd
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 09:19

Det her er jo en ældgammel tråd, så jeg ved ikke hvorfor jeg aldrig har svaret i den. Vores heste har gennemgående navne med relation til musik, hvis ikke der lige er noget andet der bestemmer at de bliver navngivet på anden måde.


Balalajka : russisk strengeinstrument

Princess Daisy: hun blev født på Dronningens 60-års fødseldag, navnet SKULLE være med P, så derfor....

It's A Sin: Pet Shop Boys-nummer

Déjà Vu: var solgt som føl, og blev navngivet af køber, hvis far er fransktalende, derfor var det også MEGET vigtigt at accenter vendte rigtigt

Wings Of Love: Giver vist sig selv

Intermezzo: musikstykke af Sibelius

Rocazino: dansk 80'er gruppe

Royal Easter: født i Påsken, men skulle hedde noget med R

Swan Lee: dansk band

Rhianna: engelsk R&B sangerinde, ikke at forveksle med Rihanna


De øvrige har vi købt med navn, så der har jeg ingen indflydelse haft på deres navne:


Fair Play: hendes mor hed Fair Girl

Sexy Rose: hendes mor hed S*x Appeal, har hed noget med R

Janus: romersk gud med 2 hoveder eller en af Saturns måner

Bella: italiensk for smuk og hendes opdrætter syntes hun var så smuk

Piola: Tjah, hun skulle vist bare hedde noget med P

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestenavne
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 09:36

Hvor er det sjovt at læse navnenes oprindelse...


Min første pony hed Pjok...tja..han VAR et Pjok


Cindy hed Sendi da jeg fik hende og ved faktisk ikke hvorfor hun skiftede navn (jeg var 4)


Lukas var navngivet da jeg vandt ham (ja, i en konkurrence) og det er der ikke lavet om på


Cocoa - fordi vi var på Cocoa Beach i Florida da hun blev født...


Granstedets A'la mit X3M - Granstedets fordi han er født der. A'la mit fordi det betyder "ligesom mit" og faderen er Dolomit. X3M kan i selv regne ud hvis i siger det hurtigt


Strit (Key Lime Pie) hed Nikoline da jeg købte hende...men fjordheste-hader som jeg var, skulle den i hvert fald ikke ha sådan et almindeligt navn! I dag ville jeg faktisk ønske at hun havde beholdt navnet for det er nu lidt sødt...

Key Lime Pie fordi hun har samme farve som den (en tærte fra the keys i florida)

Til dagligt bliver hun kaldt Strit fordi hun har - ja, stritman


Ditte Fjord...tja...ved da at hun har en lillesøster som hedder Gitte Fjord


Samba hed Lisa da jeg fik hende og det var bare slet ikk rigtigt til hende...


Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 10:08

Jeg har også et par stykker


Rex: Hedder Rex J Ekko - Det hed han da jeg købte ham. Han er tvilling - derfor Ekko.


Chanel: Opkaldt efter en gudesmuk pony fra min ponytid.


Coco: Chanels føl. - heldigt det blev en hoppe.


Ronaldo: Det hed han da vi købte ham. Han har dog skiftet navn til Ronaldo Solace. Han er travhest, og alle vores travheste ender på Solace.


Intro: Hedder Livi Intro Solace. Livi pga navneklausul fra hoppeejer - Intro pga årgangen skal starte med I - Og Solace da det er vores staldnavn. Og travheste må max have 18 bogstaver i deres navn, iflg. DTC.


Kommende føl: Tror den skal hedde Livi Jetset Solace. Samme forklaring som med Intro, i 2011 skal årgangen bare starte med J.



Mvh Charlotte



Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 10:39

Abby måtte ikke hedde Abbey. Det oplyste moderforbundet, da hun var cirka 8-9 måneder. Så fandt jeg ud af, at piger i USA og England, som hedder Abigail, ofte blot bliver kaldte Abby. At Abigail så tilfældigvis betyder "sin fars glæde", passer bare rigtig godt - da Abby ligner sin far utrolig meget ;-) Hun hedder altså Valhallas Abigail på stamtavlen - men er aldrig blevet kaldet andet end Abby.


Sveske får først godkendt sit stamtavlenavn i Hannoveranerforeningen til næste år, når hun fylder tre år. Men jeg søger om, at det bliver Donna Lucia von Hestebjerggaard. Hun skal hedde noget med D - og så bliver hun opkaldt efter Charles tante :-D


Kh. Britt



Valhallas Abigail "Abby"

og

Donna Lucia Von Hestebjergaard "Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 10:47

Min Barockvallak hed Romario, da jeg købte ham. Romario er en berømt brasiliansk fodboldspiller ( yeah ;-) )


Min hoppe hed Yarissa, da jeg købte hende som føl/plag.

Jeg omdøbte hende til Betty. Betty er min kære savnede farmor


Min nyindkøbte Tinker/Drum hedder Laptop..... Hmmm


Mvh Camilla.


**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


****** Nu også med en Tinker/Drum ******

0
0
Svar på denne tråd
 
 har to stk.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 10:52

Min ridehest hedder Emai Shah som jeg har googlet mig frem til betyder noget i stil med Emai'ernes kejser.

Emaierne er vist et stammefolk..


Mit nyindkøbte føl har jeg navngivet Lauenborgs Larix. Larix er latin for lærke træ:-)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovbakkens Avalon
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 11:20

Skovbakkens Avalon:


Skovbakken = fordi at gården hvor Avalon blev født, hedder skovbakken.


Avalon: Fordi det skulle starte med A. Og så fandt de på Avalon.


Men fandt også dette om navnet Avalon:


Avalon er en hellig ø i keltisk mytologi også kaldet welsh-mytologi, og selvfølgelig Arthur-legenden, der beskrives i sagnkredsen om Kong Arthur. Den kaldes også "æblernes ø", "den lykkelige ø" og "glasøen Avalon".

Det siges, at Kong Arthur blev transporteret til Avalon efter sine dødelige legemsskader, påført ham af hans uægte søn og ærkefjende Mordred. Legenden fortæller, at han her blev helbredt, og fik lov til at hvile og bo her for aldrig mere at vende tilbage. Men det siges også, at han en dag vil vende tilbage til os mennesker.



Vh Pernille


Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*


& kattene Dina & Kailey.


R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!



Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenavne
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 11:27

Hejyd


Min dame hedder Flicka, hvilket er svensk og betyder pige. Min første pony hed Maj, hun var opkaldt efter måneden Maj


Mette


carpe diem - grib nuet


Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008


Sov sødt Cæsar

2003 - 2009


Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!


HF Student anno 2009


Barfodstrimmer bør forbydes!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 11:29

hygge tråd :D


jonas: står på hans tavle håbløst kedeligt navn.. men blev aldrig kaldt andet end bøf :D .. står endda i hans journal hos dr dyr ;)


bormosens herkules: hans tavle navn, men passer ikke helt til ham :D .. han er ikke nogen stor stærk helt :D ..han er og bliver en smølf :D


madam: hed oprindelig stella ( stjerne ), men det er bare røget lidt ud.. hun er mere en madam, så det heder hun nu :D


L.U.F.E.H : vores første selv navngivne hypper :D .. vi stod med en lille hidsig hoppe på 80 cm, som gik under navnet Dræsine ( fra dræsine banden ) ;) og det skulle hun bare ikke hede.. så det blev til Latterlig Undskyldning For En Hest :D ..


Needles: sidste skud på stammen, opkaldt efter min yndling sang fra den overfede gruppe System Of A Down :D ..


næste navn i køen er Freak on a leashe :D


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:24

Tja, så er der bare mine drenge der har yderst kedelige navne :D


Min araberdreng hedder Bøgelys Sebastian - mine forældres gård hedder Bøgely, så det er har jeg selv tilføjet hans navn :P Hvorfor han hedder Sebastian ved jeg desværre ikke, man jeg ved at han har heddet det hele hans liv (han er 25 nu).


Min anden ponyprut hedder lille Claus :P Der hvor vi købte ham var der nemlig to Claus'er, og ham her var den lille af dem :P


Har haft en pony der hed Sky Dancer, elsker det navn, det er superflot!


Har altid vidst hvilke navne jeg skulle give mine heste, hvis jeg fik en hest uden navn :P en hingst/vallak skulle hedde Figarou og en hoppe skulle hedde Zurica :P Hvorfor jeg har valgt Figarou ved jeg ikke, men har engang set en film om en skimmelhoppe der hed Zurica, og så synes jeg bare det var et flot navn :D Opkaldte endda en af mine barbieheste efter den :P




SigneKryger?

Frederik Petersen Gram 26/6 - 2010

Jeg elsker dig <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:26

Min hedder No Joke fordi han åbenlyst ikke er nogen vittighed Han er dog meget vittig alligevel



Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)



Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd
 
 navne.
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:33

Mine heste hedder:

Tage: aner ikke hvorfor, han kommer fra sverige og der hedder de nok tit sådan noget. Men han hedder det samme som min farfar og er nok en af grundene til at han står mig lidt meget nær ;)

Cantabella Klejs: Klejs er avler navn, det andet??

My Nikita: nikita betyder egentlig lille nikolai på russisk har jeg fået afvide, så det er lidt underligt når hun er en RIMELIG stor hoppe... :P


Så er der Buzz Lightyear, ham har jeg selv navngivet og han fik sit navn fra toystory. er helt vild med tegnefilm så han skulle da have et navn fra en ;)




Hilsen Team Nørgaard

Stolte ejer af

Tage

Cantabella Klejs

Buzz Lightyear

My Nikita


Nu med termin den 12/2 2011 til en lille pige ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne..
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:44

Lukas, har jeg ikke selv navngivet. Men han er nordsvensk skovhest, ligesom Emil fra Lønnebergs hest, som også hedder Lukas.


Lukas betyder "Den lysende" eller "ham som kommer med lyset", så vidt jeg har kunne læse mig frem til.


I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:46

Min første hest hed Ayrton Senna. Altså som formel-1 køreren, der døde.. Det var ikke mig, der gav ham navnet.


Nu har jeg Mallory, som jeg tror, er opkaldt efter en amerikansk serie :)


Og så har jeg Mirabelle . Regn den selv ud. ;)


Mine katte - Alien (død), fordi han lignede et rumvæsen


Saphir - opkaldt efter en film, kan ikke huske navnet. :(


Raja - opkaldt efter en bog. :)


Opstaldning boks/løsdrift ledig, i den stald jeg er. Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kort, simpelt og nemt
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 15:09

Tja...Milan er døbt Milan fordi hans far hedder Maradona, så det skulle være noget med fodbold og starte med M (hans mor hedder Maya) og være kort, simpelt og nemt at udtale.


Synes ikke lige at navnet Michael Laudrup var det perfekte til min hest



Jane


**Heldige ejer af den smukke Milan**


En ledig boks i mindre privat stald (7490) - gerne til en yngre vallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 15:59

Hej


Min araberdreng hed Elmer da jeg købte ham som 9 mdr., men det syntes jeg ikke passede til en fin rød araber, så jeg kaldte ham Indy efter Indiana Jones(elsker de film) og så er det jo et nemt kaldenavn oveni


lisa

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnesøster
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 16:33

Alle mine tre havde navne, da jeg fik dem, og den eneste jeg virkelig vil døbe om (hoppen), har jeg ikke endnu fundet et egnet navn til.


Jenson; jeg troede, han var opkaldt efter Formel-1 verdensmesteren Jenson Button, fordi han elsker at give den total fuld skrue. I virkeligheden var det bare fordi hende, der navngav ham, godt kunne lide navnet. Her i DK og overfor min danske familie kalder jeg ham Jensen.


Domingo: fatter ikke, hvordan det passer til en hoppe, men det er åbenbart meget normalt som hoppenavn?!
Domingo er dels et drengenavn, dels en by (Santo Domingo), dels Plácido Domingos efternavn og dels spansk for søndag - måske skulle jeg kalde hende domenica (italiensk for søndag og trods alt mere feminint)??

Min familie kalder hende Frøken Olsen.


Debusies Status Quo: Debusies er stutterinavnet og Status Quo? - jamen han er da lidt af en rock-rod, og jeg kan sagtens se ham stå der og headbange med sin flotte lange man og skråle 'whatever you want, whatever you need,...' - men om det lige er det, avler har tænkt, skal jeg ikke kunne sige


Herhjemme hedder han Jonesey, fordi det kalder man bare folk fra Wales, hvor Jones er et ligeså almindeligt efternavn som Jensen og Olsen herhjemme, og så holder vi os ligesom indenfor temaet.







Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 starte med A
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 17:21

De 4 føl jeg har haft har alle startet med A


Atlanta: En krydsning mellem dsp og fuldblod/oldenborger (ikke planlagt at det skulle være den kompination) hedder Atlanta, fordi at hun blev født den nat at vi vandt ol guld i kvindehåndbold i atlanta, Hvad kunne hun ellers hedde?


Agadir: OX araber, efter min gamle hoppe. Han var ikke min da han blev døbt, men det var min søster der døbte ham.


Altast: OX/Knn krydsning mellem min gamle hoppe og min mors gamle knaphingst. Kom til at hedde atlast, da han kom 14 dage forsent.


Askalon Rasim: OX araber efter min gamle hoppe, er opkaldt efter Askalon: en gammel italiensk by, som vist ikke findes mere, men som jeg fandt da jeg skrev opgave om korstogene. Og så hedder han Rasim til efternavn efter sin far som hedder Bell Rasim.


Min mor har haft et pony føl som hed Amigo, hans mor hed amanda og min søster har haft et føl som hed Avalon.


Har altid haft noget med at mine føl skal starte med A, ved ikke hvorfor.



Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den frønne!
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 19:59

Min dejlige Prinsesse Fiona behøver vist ikke yderligere forklaring...



Hilsen fra

Strit 77


Elev i gode oste...


Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 20:10

Vores hedder Patersmindes... efter gården.


Vores DV hoppe hedder Lindegårdens... efter den går hun er født. Oprindelit har avleren døbt hende Liv, hun er tvilling og skulle starte med L, men jeg kender avleren og hans heste tilbage til 1992 og var meget glad for han daværende avlshoppe som hed Lærke. Hun er derfor nu døbt Lærke.


Hun har fået to hoppe føl.


Lima er efter Laurino som er en by i Italien, derfor kom geografien indover.


Vi fik samme år også et hingsteføl efter Laurino, han hedder Lincoln, ikke præsidenten, men hovedstaden i Nebraska.


Sidst år fik hun et hoppe føl efter Zack. Det blev besluttet at det skulle være et pigenavn, da både Lærke og Zack jo var navne. Hun kom til at hedde Zamira


Næste år skal hun ha et Sunny Boy føl. Har en sjov ide om at et evt. hoppeføl født i Juni skal hedde Sunny June. Så får hun lidt fra begge i form af Sunny fra far og June (pigenavn og fødselsmåned) fra mor.


Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.


Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenavne
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 20:36

Min nuværende hest, som er en Quarter/fuldblod hedder Two Late Tobee Chex - Bliver kaldt Toby, for det andet er sgu for langt/svært at sige/kalde!

Two er efter hans far (Eymma Doc Two)og da hoppen så samtidig gik langt over termin, synes avler at "too late" skulle være en del af hans navn, hun vaægte så at stave det !two late..." Moderen hed Calli Bee - derfra Tobee. Farfaderen havde Chex i sit navn.

-Jeg er ikke inde i Quarteravlen, men avleren har fortalt mig, at man ofte tager noget fra forældrenes samt bedsteforældrenes navne, så man udfra hestens navn kan "gætte" hvem den er efter.


Jeg har haft en Frederiksborg, der hed Dusty. - Avler var vild med dustin Hoffmann, men synes alligevel at Dusty klingede bedre end Dustin.


Som barn havde jeg en fjordhest, som hed Gulle da vi købte den. - Det viste sig senere at den egentlig var døbt Gule, men dem vi købte hende af havde misforstået navnet og kaldt hende Gulle. - Vi havde haft hende et år, da vi fandt ud af dette, så hun vedblev at hedde Gulle ;o)


Og endelig har jeg haft en shetlænder/islænderblanding, der hed Thorvald!! - Min fætter fik den i gave som 8-årig. Da hed den Mister, men da den kom ud af traileren var hans første kommentar "Øj den er ligeså tyk som dig farfar, den skal da hedde thorvald ligesom dig"! - Og derfra hed den kun Thorvald! :-D


Og endelig har min datter en lille rød shetlænder med en stjerne i panden - og han hedder selvfølgelig Star, hvilket han hed, da vi købte ham!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 23:06

hedder

Ni-ChAn's Marquis-Acheron (bare kaldet Acheron, udtales a'ke'ron)


NiChAn's kommer fra vores forbogstaver i vores navne. Vi var 3 der deltes om avlen af heste dengang (egentlig et stutterinavn)


Marquis - fordi han skulle opkaldes lidt efter sin mor som hedder Madonna


Acheron - Fordi hans far hedder Underworld xx og farfaren hedder Riverman xx. Og Acheron betyder/er dødsfloden der løber i Underverdenen i den græske mytologi.



AL


Rosetter til enhver lejlighed

Alt fra hestedækner til ridebukser vaskes og repareres.

Rhinstene - Preciosa - Swarovski - Alhvor

Håndsyet pandebånd
trenser grimer halsbånd lave ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 10:08

Det er nu sjovt det med navne..


Dem vi (min søs og mig) har avlet, har vi siddet med en liste og så krydset af hvad vi bedst kunne lide.. og så kom det alligevel til at have en betydning i sidste ende..

Vi bruger stutterinavnet Linnel fordi det er vores mellemnavn og ret specielt.. ellers er hingstene opkalde efter store elskere, da de jo er palominoer og nogle rigtig dariodrenge/barbieheste.. så derfor Linnel´s Romeo og Linnel´s Casanova..Kommer der en gang en i Buckskin skal den selvfølgelig hedde Linnel´s Dun Juan, Vi ved godt at den ikke er dun farvet men det minder da lidt om farven..

Linnel´s Romeo er dog i mange år blevet kaldt Lille Vagn efter vores far som sneg sig ud i stalden, den første gang han skulle komme og se den lille ny, og klistrede et navneskilt på døren hvor der stod lille vagn.. Han var vist lidt utilfreds med at han ikke havde fået børnebørn på det tidspunkt som kunne opkaldes efter ham.. Så det hænger nok fast..selvom "Lille Vagn" efterhånden er en stor smuk hingst..

Hopperne er blevet til Linnel´s Destiny, Linnel´s Angel og Linnel´s Primadonna..

Venlig hilsen

Anne Linnel


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenavne
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 10:59
Min DV hoppe efter Weltjunge er knaldrødhåret, såhun kom til at hedde Wilma - ligesom i Flintstones! ;) Købte en mini pony der hedder Rambo, året efter købte jeg hans søn som hed Silas.. Men han lignede overhovedet ikke en Silas - så døbte ham om til Rocky.. Folk syns det er fantastisk morsomt at de hedder Rocky og Rambo og ikke måler over 80 cm i stang.. Men man skal ikke tage fejl - de tror selv at de er uovervindelige !! ;)

"Hvorfor ride sin hest som en skoda, når man har en rolls royce!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 fire junes navn
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 11:25

Fire june er opkaldt efter en afdød vædeløbshest/plag, som døde få dage inden hun blev født.. den hed russian fire og døde af tarmslyng. June blev født d. 6/6-97 :-) så deraf kommer altså Fire June.


Mia & June

- og lille Jolly(:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine heste
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 11:27

Coco - hed vist nok Karsten da ejer fik ham, men jeg kalder ham mest Choco fordi han er chokoladefarvet - og fordi jeg kender alt for mange hopper der hedder Coco, det bliver hurtigt forvirrende!



Min lille Frede hedder Ajaxander Jones, og den er indviklet!


Da jeg så ham første gang tænkte jeg "Uha, den lille knægt trænger til et STÆRKT navn, og Ajax faldt mig ind - Konge, heltemodig, en mand af ære, aldrig behov for gudernes understøttelse. (Fra Illiaden). Tænke tænke, skal der bare stå Ajax i passet? Ajax And? Utrolige Ajax? Ajaxander den Store selvfølgelig!! Dagen før jeg sendte papirerne ind døde en af mine heste-mentorer, og for at mindre mig selv om ham og hans råd opkaldte jeg Ajax efter ham:



Ajaxander Jones. Så kompliceret kan det gøres!


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ladyen
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 17:17

Min Lady er oprindeligt døbt Lulu Simoni af avler, tror ikke der er en dybere mening med det. Da hun blev importeret til DK, blev hun omdøbt til Lady Barca - opkaldt efter fodboldholdet da gl. ejer er total Barcafan.. alle hans heste hedder "Barca" til "efternavn"


Har beholdt navnet da jeg ikke kan se nogen grund til at ændre det, og så passer det egentlig ret godt til hende hun er en rigtig "lady"


Til dagligt bliver hun kaldt "laddy" "dame" eller "dullen" for det er hvad hun er


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 navne...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 17:45

mine hestenavne giver ikke dybere mening, men giver ofte anledning til et godt grin, har haft heste med navne som :



kylling (pinto/fuldblod), fik navnet fordi den kom som den første når man kaldte på hønsene (som i: kom kylle kylle kylle)


frithjofs ellidi som betyder den hurtige (shetlænder/araber)fordi den var lynhurtig,


tyran (fjordhest/new forrest),
i daglig tale tøndepony -han er en tyran, og har været det siden han var 3 dage gammel, sku oprindeligt ha heddet bambi pga. han var en blød bambifarvet lille fætter..


Øffe (islænder) - hedder oprindeligt ýrsa som udtales irsa.


mini yrfa (shetlænder) opkaldt efter islænderen.


..og så har der været nogle med almindelige navne, som trold, julie, skodhætte, palle, zenobie og det løse...




mvh. Gitte,


med ponyerne Ýrsa & Bine ..& lånehesten Rachel

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 18:03

min tidl. pony hedder Hále Bob - Den er opkaldt efter den der komet man kunne se (halis komet eller sådan noget) fordi den blev født den nat :) (dagen efter min fødsesldag ;) )

.

min tidl. hest hedder Perle de Phantomic (den blev dog kaldt Gerda :P ) mr. daddy hed Phantomic xx eller sådan noget men ellers ved jeg ikke hvorfor den fik det navn. men jeg syntes det er SÅ flot et navn. jeg opkalder gerne en hest efter hende en dag. og så har den fødsesldag samme dag som mig ;D



:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk


"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd
 
 opkaldt efter dagen.....
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 18:08

Min ridehest hedder


Topclass Great Prayer - dette hedder han fordi han er født på store bededag.



LEDIGE HESTEBOKSE I 5491


PART TIL 3 ÅRS DV HOPPE

PART TIL 6 ÅRS DV VALLAK

0
0
Svar på denne tråd
 
 opkaldt efter gud
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 20:29

Min hest hedder Zeus efter den græske gud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min Mozart
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 21:33

er opkaldt efter..... tja, det siger vist sig selv


Stephanie

"Mor" til Mozart - 6 år og rødhåret

Fysisk og Psykisk balance for hest og hund

http://www.careNcure.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnene...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 21:44

Hmm. Har haft 3 fjordheste.


Den første hed Chester. Han var opkaldt efter chesterfield sofaen (en slags lædersofa), da han var så dejlig at sidde på


Den anden fjordhest hed thor. Ved ikke om navnet havde speciel betydning, men det må jo betyde noget eftersom det er navnet på en nordisk gud :)


Vores sidste fjordhest Nejla kan jeg faktisk ikke helt huske hvad betød. Men da jeg googlede kom der noget op på tyrkisk, hvilket egentlig passer meget godt eftersom gamle ejer var halvt tyrkisk :)



Du kan gøre hvad du vil. Nogle gange skal man bare kæmpe ekstra hårdt for det :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 navn...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 14:11

Astoria vil jeg tro er opkaldt efter sin morfar Aston og så er ria nok kommet på fordi det er en hoppe ;)


E.T. blev opkaldt efter en kendt springhingst der blev pensioneret samme år som han blev født og så havde han striber på det ene øre som føl.



*Heste tages i ridning -skriv for mere info*



Mvh Jannie


Engedals E.T. & Astoria


Engedals Piaffe, savner dig, du vil altid være min lille prinsesse:) <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sambuca
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 18:10

hun er opkaldt efter en flaske sprut


mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!


nu med Sambuca

¤BLLS¤


North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalala
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 18:47

Vestervangs Lupus: han er opkald efter stedet han blev avlet, og Lupus er efter Proffessor Lupus fra Harry Potter.. Grinern, og nice, for er selv stor Harry Potter fan :)


Med Lupus og Malou ved sin side.

Loves the horses, what more can i say...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Medina
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 20:17

Min hest - som snart er solgt, hedder Medina, men eftersom hun er født i 05, er hun nok ikke opkaldt efter sangeren Medina.. så, hvem ved? :)


Mvh Sandra


<3 tequila og Medina <3

Altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 min.............
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 23:27

De tre føllerbøller jeg har navngivet.


Min Lilli, opkaldt efter min nu afdøde mormor Lilli.


Sirius, fordi det er den klareste stjerne på himlen, han havde en kæmpe stjerne i panden og en forfar, der hed det.


Chickadee, min daværende kæreste(musiker) lavede et jazznummer til mig, min veninde(tekstforfatter) satte ord på. Og hun mente at Chickadee måtte være den perfekte beskrivelse af mig.



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil også....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 08:44

jeg vil også være med


min hingsteplag jeg selv har avlet hedder Zentaro´s Delight


han er efter Bluehors Zack så skulle starte med Z.


Zentaro er japansk og betyder første fødte søn


så på dansk hedder han første fødte søns glæde/fryd


og det er fordi min hoppe som 13 års skulle sættes i fol men havde så en tumor på den ene æggestok og måtte så have bort opereret den og så gik der 2 år før hun kom i brunst igen så jeg havde opgivet det med at lave min efterfølger, men så lige pludslig så kom brunsten en dag på tur i februar så i maj blev hun sendt afsted men måtte så lige afsted engang mere før det lykkedes og jubii det dejligste hingsteføl som jeg havde ønsket mig kom til verden 25 maj 2009


det var så min historie

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 21:47

Tycho B er opkaldt efter den danske astronom, Tycho Brahe. Lidt sjovt at han så skulle komme til danmark(født i holland)


Black Frieser Power!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:19

Min gamle Araber Zeppelin var vist opkaldt efter Led Zeppelin, som jo er et legendarisk rockband.


Zahrah Hamrah El Azraff betyder Elegante Røde Blomst..


Golden Charm, betyder da mig bekendt, Gyldent vedhæng..Charm = det dingeldangel der hænger bla på armbånd...har været særdeles moderne.


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 kashmir
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:29

Min hest hedder Kashmir. Når jeg fortæller nogen af "de hårde gutter" det så griner de og spørg om det er en hest lavet af hash, da der er noget hash(eftersigende noget af det bedste) som hedder kashmir :) hæhæ så er der jo bandet Kashmir og så har Led Zeppelin lavet en sang som hedder kashmir, så er der også en lille bjerg provins i Indien der hedder det :D Og så er der selvfølgelig cashmere uld men det vil jeg ikke stave kashmir men cashmere men nogen kalder det kashmir men det er vel en smagssag eller i dont know:D


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oxalia
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 22:42

Det var vist avlers ide, at morens ( OlgA ) bogstaver skulle gå igen i afkom. OxaliA

Men Oxalis er jo en lille bitte kløver = skovsyre

Hvad kunne være mere passende, end at opkalde en renstammet oldenborg efter en sart lille skovplante.......



Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 23:29

min wirago er tilsyneladende opkaldt efter en motorcykel :p men også meget passende da han er travhest ;)


la petite.. hmm.. hun er jo "bare" den lille :)


"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.


"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Willow
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 23:43

er opkaldt efter lebben i Buffy.


Var hun blevet en hingst var hun kommet til at hedde Willow efter dværgen i filmen "Willow"

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine hypper
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 09:29

Lasse og Lykke:

De første heste jeg var med til at navngive var i 1995 - to halvsøskende med samme far, hvor føllenes mødre var mor og datter.

De kom til at hedde Lasse og Lykke - opførte sig fuldstændig som tvillinger, og var da også født med få dages mellemrum, så navnene skulle klinge.


Samson og Sally:

Det samme gjaldt deres søskende som blev født i 1996 - med få dages mellemrum og næsten uadskillelige - Samson og Sally (Havde lige set tegnefilmen med samme navn - var 11 år dengang )


Amadeus:

I 2005 skulle min ponyhoppe Amanda fole - det blev et skønt lille hingsteføl, selvom jeg bad om et hoppeføl (havde kun hoppenavn klar, Azalea - A'erne samme sted og navnet på min yndlingsblomst)

Det blev så Amadeus - meget nærliggende til Amanda (AMA) og så klinger det bare godt i mine ører


Vejgaards Una Evigglad :

Una er efter min oldenborghoppe Unette og SW-hingsten Effekt.

Vejgaard efter navnet på vores ejendom.

Una efter U (Unette) og fordi hun er mit første føl efter Unette.

Evigglad dels fordi hun altid var glad som føl - og stadig er! og dels fordi jeg hedder Marie og ofte kaldes for Mariehøne/Høne. Synes Vejgaards Una blev for kort, så Evigglad var lidt oplagt at få med.


Af kommende navne til føl har jeg disse i tankerne (Unette skal igen i år bedækkes af Effekt):

Elliot - hingst

Effie - hoppe

Una Mariquita (betyder mariehøne på spansk) - hoppe



"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!



Desværre uden ridehest :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 tre stjerner
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 11:23

Min gamle vallak hed Traumzag. Han var efter Traumdeuter og en hoppe der hed Zascha. Altså en blanding af de to...


Cat's Chili, fuldblod/frederiksborger efter Cat Woman og Tabasko Toftedal.. Så Cat's efter hoppen, og et krydderi efter hingsten..


Thordahl's Camus, efter Dolomit og hoppen Remy Martin. Thordahl var/er stutteriet, Camus er en cognac - ligesom Remy Martin. Camus' helbror hedder Jarnac, og er også en cognac :)




Hilsen
Sarah





R.I.P Cat's Chili, 020402 - 301007, du vil altid være savnet

R.I.P Thordahl's Camus, 080601 - 221210, pas på hinanden deroppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skovgaards Billinto
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 12:42

Sidste år fik jeg et føl, han fik navnet Billinto efter lang tids overvejelse.

Vi bestemte at han skulle have dette navn, fordi hans morfar, som lige var død kort for inden, hed Gillinto. Hans mor hedder Belesta Bomlund og vi synes navnet skulle starte med B, for at man senere hen kunne kende hvilken hoppe der var brugt.

Så han fik navnet for at mindes hans morfar, som var en utrolig god hingst og som har gjort sig bemærket, indenfor shetlænder-avlen.

Og har avlet nogle helt fantastiske skimle ponyer.


tjek gerne vores hjemmeside: www.bricksite.com/shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hierro.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 14:30

Min hedder Hierro, som på spansk betyder jern- og jo, dyret har jernvilje.

Han hed det da jeg købte ham- H'et tror jeg er valgt, fordi faren hedder Hotline. :-)


Med det dejligste Hotline-afkom. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 14:37

hedder Troldebjergs Rubina.


Troldebjerg(vej) er stedet hun er født.


Rubina, er efter faren, Heslegårds Rubin.









Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:20

knobelsdorff er efter tysk arkitekt i 1700 tallet han er tysk avlet trakhener efter kostolany og exclusiv


cyfra er nummer på polsk, hun er polsk avlet trakehner


tonni er bare et gammelt dansk/svensk/norsk pige nava, hun er en fjordhest avlet i dk


går det godt anne?? :)



Tophorse st.Martin sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wimbeldon
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 13:48

Ja han er opkaldt efter tennis turneringen (og byen Wimbledon) for han skulle starte med W (han er haflinger) og da der var Wimbledon i fjernsynet kom han til at hedde det, dog stavet lidt anerledes, Wimbeldon...


:D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Milancio
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 23:06

Basse kom til at hedde det da det er en blanding af moderens og faderens navn.


Hans mor hedder Manon - herfra M'et

Hans far hedder Salancio - herfra ancio


Det var min daværende underviser der foreslog det.


Så han kom til at hedde Milancio. Og det kender jeg ikke andre der hedder! Så et unikt navn.



Ejer af Niendamgaard's Morgan & Milancio S

&

Mor til en Noah 20.09.2009


"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 23:41

hed Bailey da jeg fik ham...Nu hedder han Bon Jovis Bailey...

Opkaldt efter...ja gæt ;o)

Billede


mvh. sulle





Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.




Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)




0
0
Svar på denne tråd
 
 hestene navne
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 22:10

To af mine føller er opkalt af blomster

Blomstene: Annemone og Camille.


Så har jeg en med som hedder Berta, hvorfor hun kom til at hedde det, ved jeg faratiks ikke hehe, tror det lyd sødt.


Så har jeg en sammen hedder Zessa, hendes navn kommer fra hendes mor Rozessa.


Så er der Musse og Lejka, ja, det er bare Musse og Lejka


Shetlænderne:

Signe hedder den ene, hvorfor? Ved ikke.

En hedder Jasmin, Opkaldt af hende fra aladin.

Og så er der lige Sigurt, fra Sigurt bjørnetime. Hehe


Det Gule Guld (:

-Gitte

123hjemmeside.dk/herningkaniner


R.I.P Shetlænderen Anna <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 22:28

Min varmblodshingst hedder Fort Knox, så det siger jo sig selv, hvad han er opkaldt efter...


"Min" islænder, lånehest, har jeg aldrig fået noget navn på - så hun hedder bare Ismule :)


Hilsen Hanne


Du skal ikke bekymre dig om dem, der snakker bag din ryg.
Det betyder bare, at du er et skridt foran, ...og i perfekt position
til, at de kan kysse din røv ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider