Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Stald Bakkely Hadbjerg
Pris
Bokstræ, gipsplader, krybber og isolering: 7.500 kr.

Svinestald til hestestald
Vi har i januar 2011 fjernet alt i en gammel svinestald på 375m2 og har lavet 6 hestebokse. Boksene er lavet i træ, men hvis alt går efter planen, laver vi nye bokse til sommer. Så de hestene se ud i gårdspladsen.
Indtil vidre har boksene ikke kostet noget, da vi brugte pengene fra gammelt jern, som løb op på 7500 kr.
Projektet
Det kom meget bag på os, hvor meget arbejde der var i det, da det bestemt er meget hårdt arbejde at rive en gammel og meget ulækker stald ned.

De første 3 bokse tog ikke den store tid at bygge op - 3 timer ca. De 2 andre tog dog en del længere tid, da de er bygget mere solidt. Den sidste boks er en gammel svineboks.

Alt i alt med nedbrydning, støbning af gulve og rytterstue tog det ca. 3 uger. Vi arbejdede meget efektivt og brugte ikke tid på andet i den periode. Alt er lavet med håndkraft uden hjælp fra store maskiner, men dog med hjælp fra venner.

Jernstænger til bokstremmer er fra den gamle svinestald. Cement og sand fik vi gratis af en sød nabo, der havde fået for meget hjem:0). Så træ til bokse, gipsplader og isolering til rytterstue samt to krybber i hver boks har kostet 7500 kr., og det var de penge, vi fik for alt det gamle jern, som blev afhentet på vores ardesse.

Der var også nogle ting, hvor min mand blev klogere. Heste æder træ, men lytte ville han ikke. Det er også derfor, vi planlægger at bygge nye bokse i legasten og på den anden side af staldgangen - og selfølgelig med vandkopper. Hvad prisen bliver ved jeg ikke endnu.

Jeg kender ikke helt starttidspunktet på projekt nye bokse, men det bliver i hvert fald først når hestene kommer på døgnfold.

Hver gang vi laver noget nyt, gør vi alt for at finde den billigste løsning og er blevet kontaktet at to firmaer, der har legablokke, jeg kan hente gratis :0)

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider