Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Hesteriet fik pengene tilbage i stalden

Hesteriet i landsbyen Harridslev lidt uden for Randers oplevede, hvordan mange tusinde kroner gik tabt, da de selv administrerede de dårlige betalere især ved salg i grossistvirksomheden. Nu får de hjælp udefra til rykkere og inkasso. Det har blandt andet betydet, at en stor regning på over 200.000 kroner er kommet i hus.

 

Når advokatsalæret alene løber op i flere tusinde kroner, så virker det nytteløst at forsøge at inddrive ubetalte regninger på eksempelvis 1500 eller 2500 kroner. Sådan er situationen for mange mindre virksomheder, der ikke har en intern juridisk afdeling til at tage sig af rykkere og inkasso.

"Ofte lod vi småbeløb på få tusinde kroner hænge, for reelt set var der ikke råd til at forsøge at køre inkassosager på dem. Men det løber jo op, og pludselig er det rigtig mange penge, der er gået tabt", fortæller Gaarn Wulff fra virksomheden Hesteriet, der indtil for nogle år siden forsøgte at administrere dårlige betalere og inddrivelser selv.

 

Glæde fra dag ét

Staldejeren og hesteudstyrsgrossisten fra Randers opdagede dog hurtigt, hvordan skyldnerkartoteket hobede sig op i takt med, at virksomheden voksede, og der - ud over opstaldning af heste på gården - også blev solgt varer til hesteudstyrsforretninger over hele landet. Derfor sagde Gaarn Wulff hurtigt ja tak, da konsulentvirksomheden Visma præsenterede ham for deres netbaserede inkassosystem, Collectors Online. Og det har han aldrig fortrudt.

"Allerede fra dag ét havde vi glæde af det. Visma Collectors er sådan en stor hjælp i dagligdagen og har betydet, at vi får de fleste af vores penge i hus", lyder det fra en meget tilfreds Gaarn Wulff, der især var glad for hjælpen til at inddrive en ubetalt regning, der havde sneget sig op på det svimlende beløb af 220.000 kroner:

"Regningen havde langsomt vokset sig større og større over flere år. Og jeg kendte kunden, så jeg havde givet ham lang snor. Men nu gik den altså ikke mere".

 

For når man er en mindre virksomhed er et beløb i den størrelse ikke ubetydeligt, det kan faktisk gå hen og blive forretningskritisk.

"Den regning kunne have været med til at knække os. Men da Visma tog sagen, gik der ikke længe, før der lå en rigtig fornuftig løsning om afbetaling. Og den dag i dag er alle pengene kommet i hus", fortæller Gaarn Wulff.

 

Dårlige betalere tog for meget tid

Det er ikke kun kolde kontanter, der er fordelen ved at lade andre om rykkerprocedurer og inkassovarsler. Også den dyrebare tid, der bliver brugt på de dårlige betalere, bliver sparet.

"Tidligere ringede vi selv rundt til kunder, der havde overskredet betalingsfristen. Og ofte skulle vi ringe flere gange til de samme mennesker, så det blev der brugt alt for mange ressourcer på. I dag er det så nemt, at jeg bare logger ind på min profil, og så kan jeg altid se, hvor langt Visma er i processen i forhold til de enkelte regninger. Her kan jeg også hurtigt få overblik over renter, retsmøder og andet. Det har virkelig sparet mig for mange søvnløse nætter", fortæller Gaarn Wulff, der også kan se en kæmpe fordel i, at rykkerprocedurerne er lagt i system:

"Før i tiden kunne en ubetalt regning ligge i alt for lang tid, inden der blev gjort noget ved det. Nu kører det automatisk med rykkere, varsel om inkasso og så videre".

 

 

Fakta om Visma Collectors Online - effektiv metode til inddrivelse af forfaldne regninger

  • Når man som virksomhed står over for at skulle inddrive penge fra skyldnere i kundekartoteket, kan det ofte være en uoverskuelig opgave. Både fordi paragraffer og regler skal overholdes, og fordi man især i mindre virksomheder typisk har en tæt relation til kunderne.
  • Med Visma Collectors Online får virksomheden konstant tilgang til al information, som vedrører de igangsatte sager på en hurtig, enkel og overskuelig måde. Samtidig får virksomheden adgang til en enkel meddelelsesfunktion, hvorfra man kan kommunikere med Vismas medarbejdere, så inddrivelsesprocessen altid er up-to-date.
  • Derudover kan man hurtigt og effektivt trække rapporter og statistikker fra systemet, så man altid bevarer overblikket og ved, hvor langt i inddrivelsesprocessen den enkelte kunde er.
  • Læs mere: http://www.visma.dk/inkasso

 

Om Visma

  • Visma er Nordens førende leverandør inden for outsourcing af HR-, løn-, økonomifunktionen og inkasso samt software og forretningskritiske it-løsninger.
  • Virksomhedens kunder er såvel små enkeltmandsvirksomheder som mellemstore og helt store virksomheder inden for både den private og offentlige sektor.
  • Vismas løsninger effektiviserer arbejdsprocesserne, og gør virksomhederne mere konkurrencedygtige.
  • I Danmark har Visma flere end 650 medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Kolding, København, Lyngby, Odense, Kolding, Vejle og Aarhus På nordisk plan beskæftiger Visma flere end 7.000 ansatte og omsatte i 2014 for ca. 7,1 mia.NOK

 


Tilføjet d. 17-12-2015 kl. 20:32 af i kategorien Nyheder generelt.
Forsidebillede: Ingen titel af Jean




Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider