Jeg købte Minik i august 2016. Han har en stor personlighed og er en meget intens hest. Han elsker at arbejde og lære nye ting. Han har fantastiske bevægelser i alle tre gangarter, er selvgående og meget lærenem. Dressur er helt klart hans store talent og han vil kunne gå hele vejen. Det har taget noget tid at få bygget muskler på ham, da han var ret tynd og muskelfattig, da jeg købte ham. Men han er ved at blive rigtig pæn, synes jeg.
Han er en kærlig hest, men kræver en partner, der viser ham klare grænser. Så vil han gå gennem ild og vand for en.