Handlinger
Born to be wild




(Solgt) |
Pony, blanding |
Vallak |
21 år |
147 cm |
Brun |
|
Born to be Wild i daglig tale kaldet Willy er en pony med en fantastisk personlighed. Han elsker mennesker og er helt vildt opmærksom på alt man fortager sig. Han er nysgerrig og elsker opmærksomhed. Han er en stor 1'er pony på ca. 147 cm, han er ikke målt officielt. Han er super lækker og let at ride. Han reagerer godt på alle hjælpere. Han er afslappet og behagelig at ride, men stadig har han lysten til at gå frem. Han er en rigtig nussehest som elsker at blive striglet og nusset om. Han elsker at få opmærksomhed. Jeg købte ham fra der hvor han har vokset op. Han var ikke brugt til meget, men han var tilredet. Den tidligere ejer var super glad for ham pga. hans fantastiske personlighed, og derfor havde hun ikke solgt ham videre, selvom der ikke var meget tid til ridning af ham. Jeg har haft ham i ca. 3 år. Jeg har lært ham en masse og brugt ham til lidt af hvert. Han har lært at springe, gå mounted games og dressur. Han er rigtig glad for at komme ud og opleve og gå tur. Han er vant til trafik, og det forskrækker ham normalt ikke. Han havde rigtig meget talent inde for spring og også dressur. Desværre har han fået en skade i højre forben og det er derfor ikke muligt at ride andet end stille skovture på ham. Han har derfor været hygge/skovturs-pony det sidste års tid. Det er ikke til at vide om han kan blive klar til hård ridning igen. Det kan være at han kan blive klar hvis han får tid. Det har jeg desværre ikke selv tiden til, da jeg tager ud og rejser et halvt års tid til december. Han halter ikke eller har heller ikke smerter, når han går skovture og rides stille og roligt. Men det er ikke til at sige hvad han kan holde til. Da han er sådan en helt vildt speciel pony, med en fantastisk personlighed fortjener han det bedste. Derfor håber jeg at finde et godt hjem til ham. Jeg tror han ville være rigtig spændende, hvis man laver noget hesteviskning eller horsemanship. Da han er så sindssyg opmærksom på en. Han følger efter dig, og undersøger alt du laver, hvis du går rundt på folden og ordner noget. Dog er han også en stædig pony, som kræver en tålmodig ejer og en der er villig til at bruge meget tid på ham. Han kunne have godt af arbejde fra jorden, da det er der han kan være stædig. Han er altid lydig under ridning. Man kan få hovedtøj, grimer, dækkener, tæpper og gamasher med. Vi har desværre ikke nogen sadel til ham pt, da den han havde punkterede og derfor har været dårlig for hans ryg. Han er så tyk og dejlig at side på at jeg ikke har haft behov for sadel. (Han skal nok også tabe sig før man tilpasser en). Men man kan få en ridegjord med. Han er passet med sko, vacciner og tandlæge. Han har rødt pas. Hjem kommer helt klart før pris. |
|
||
|
Temperament: Rolig
Trafiksikker: Nogenlunde
Transport: Problematisk
|
Senest rettet 21 oktober 2017 kl. 16:51, og har været vist 1219 gange.


