|
De Noble er min tidligere hest. En helt fantastisk hest, med en fantastisk personlighed. Desværre måtte jeg af med ham, da tiden ikke var til ham pga. små børn. Noble blev i okt. 2016 foræret væk gratis, pga. følgende skader, og han egner sig ikke som ridehest:
1. Reaktion på knoglevæv i venstre bagben efter tidligere gaffelbåndskade - lader ikke til at have betydning, men har gjort at han har bevæget sig forkert og det har skabt en minimal asymmetri i krydset, samt slid på knoglen i hasen. Det kræver dog indsprøjtninger af ledvæske.
2. Han har en del tætsiddende torntappe i sadelleje og lænd, hvilket giver ham smerter under rytter. Dyrlægen mener, at han med den rette tålmodighed og træning vil have en lille mulighed for at blive ridehest, men det kræver at man får bygget ham op fra bunden, hvilket vil sige mange ugers jordarbejde. Dyrlægen var ikke optimistisk, men han ville gerne give Noblé en fair chance.
Jeg skriver dette for at gøre kommende ejere af ham opmærksom på hans skader, så han kan få det rette hjem og den rette behandling. Jeg ønsker ham det bedste, og i mine øjne er det ikke som ridehest. Dette kan jeg dog ikke bestemme, men jeg håber inderligt, at han snart finder sit sidste hjem, da han allerede har oplevet alt for meget i sit korte liv :(
Vil nogen vide mere om ham, så kontakt mig venligst på mail.
|
| ID: |
208333DW0804621 |
| F: |
De Noir DVE 812 (DV DK) |
| M: |
Romy 98.02203 (KW NLD) |
| MF: |
Ekstein 86.4432 (KW NLD) |
|