Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

 3400: Jagten på de gamle gener
Forfatter: 
Dato:  13-01-2019 04:37

Knabstrupperhesten - Jagten på de gamle gener

"Hvis et slot brænder, kan man bygge det op igen. Men hvis gener forsvinder, så er de væk, de kommer ikke tilbage!"
Citatet er fra den internationalt anerkendte akademiske rytter, Bent Branderup, der har en af hovedrollerne i denne nye prisbelønnede dokumentarfilm om vores gamle danske hesterace, Knabstrupperhesten.
Hesten er et stykke af vores gamle danske kulturarv der er ved at forsvinde: Hesten er ved at uddø!!...
I filmen, der er blevet realiseret over en 5-årig periode, følger vi Knabstrupper avleren Helena Ea Søgaard Nielsen og hendes arbejde med hestene på Stutteri Kronplet.
Vi følger den prikkede hest fra 20.000 år gamle hulemalerier i det sydlige Frankrig helt ind i de Kongelige Stalde i København; Vi møder efterkommeren på Knabstrup Hovedgaard, vi møder den største Knabstrupperavler i verden, Knabstrupper ryttere, Knabstrupper ejere ...
Alle med den faste overbevisning at disse heste er i besiddelse af et helt specielt sind der ligger dybt begravet i deres gamle gener. Noget der er meget unikt og værd at kæmpe for!
Filmen vandt i december 2018 prisen for "Bedste Internationale Film", på Filmfestivalen Equus Film Festival i New York. Derudover er filmen netop udtaget til Filmfestivalen Equus International Film Festival i Missoula, Montana, der forgår i perioden 14-17. marts 2019.

 

Timon af Lille Hav KNN 233

Billede

Noble Af Kronplet KNN 251

Billede

 

 

Pris: kr. 100,-- billeterne kan købes her slotsbio.dk/ProTickets/php/ ShowInfo.php…

Kom til dette særlige arrangement, hvor du efter filmen bydes på et glas vin/en øl/en kop kaffe. Samtidig får du mulighed for at snakke med flere af personerne bag filmen, der vil være til stede denne dag.

Her kan der bestilles billetter: slotsbio.dk/ProTickets/php/ StartReservation.php…

Link til trailer

slotsbio.dk/ProTickets/php/ ShowInfo.php…

Spilletid: 87 min.
Genre: Dokumentar
Censur:
Premiere: Søndag d.17. Februar 2019 kl.12,30 til 17,00

 



Facebook side søg: Stutteri Kronplet


:-) Stutteri Kronplet :-)

Min hest er mit spejl,
som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sanheden.

Citat.: Bent ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider