Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Kobber-rød quarter/araber(?)-hoppe (Gram, Jyl
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 18:50
I December 1999 købte Låsby Svendsen den hoppe, der senere skulle blive min, på en auktion. Hun var i en frygtelig stand; det eneste der afslørede, at hun ikke havde levet vildt hele hendes liv, var efterveerne af, at hendes man havde været flettet. Det tog fire timer at rede den knude af. Dette foregik under ekstrem tålmodighed, både fra os og Ida, som vi kom til at kalde hende.

Efter hvad jeg nåede at opdage, kunne hun ikke rides, var meget bange for alt der lignede sadeltæpper og piske (inklusiv et kludetæppe og en bambusgren). Dyrlægen skød hende til at være alt mellem elleve og tyve år. En meget bestemt dame, som forstod at gøre sig forståelig, om så det indebar brugen af hendes hove. Ved besøg af smeden lignede hun til forveksling en, der var ved at få foretaget manicure - manglede bare den røde hovlak. :)

Hun virkede ikke til, at hun var bange rent generelt, hun var meget glad for både hunde og katte og de fleste mennesker; biler og hestevogne sagde hende intet.

Om sommeren blev hun temmeligt solbrændt, hvilket dog var en klar forbedring i forhold til hendes skrækkelige vinterpels!

Hendes farve er fuldstændigt kobberrød, som på billedet, med en gennemgående hvid blis, der ender i en ruder midt på mulen. Ingen hvide sokker eller andre aftegninger.

Blandingen quarter/araber er noget vi har gættet os frem til ud fra hendes bygning - selve kroppen er meget quarter, mens ansigtet og hendes bevægelser har araberens lidt aristokratiske træk.

Hvis du har kendt hende før, eller ved noget til hvor hun er nu, hører vi meget gerne fra dig. Det sidste vi kender til hende, placerer hende i Gram i Jylland, omkring et års tid efter vi havde fået at vide hun var død af en af vores families venner, som havde hende i pasning.

Hvis du bor i Gram eller omegn, så vær sød at kontakte os på mail.

Med venlig hilsen
Kenneth og Birgit (Leilani)

P.S.: Historien om den døde hest, der pludselig blev meldt levende, kan læses HER (home.tiscali.dk)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og lige det andet billede ...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 22:39
Fandt det billede jeg fik tilsendt af hende, efter jeg troede hun var død. Jeg kan bekræfte med sikkerhed at det er taget EFTER jeg havde hende, da jeg kan huske hvordan hun fik skrammen på skulderen. ;) Desværre ikke noget kønt billede i forhold til det herover, så ... nu er I advaret.

SE BILLEDET HER (home.tiscali.dk)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et stort hjerte!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2004 18:44
Så dit indlæg via en besked på hyggesnakken...
Håber du græder (har gjort), for det gør jeg!
Trods at jeg hverken kender dig eller Ida, så føler jeg med dig 100%
Var osse selv blevet nysgerig hvis nogle skrev til mig at min gamle pony stadigvæk levede, trods at den, den dag i dag er slagtet, og det er både sikkert og vist!

Men at folk kan "lege" sådan med ens følelser, det fatter jeg ikke.
Hulk... hulk, kommer sgu til at tænke på min egen pony :{-(

Jeg skal nok holde både øjne og øre åbne, for at hjælpe dig/jer.
Men tror (som du selv skriver) at hun faktisk er død.
En hest på 20 år, og så i den tilstand, er der ikke mange som vil rede.
Men inderst inde vil det jo være dejligt at finde hende på en grøn græsmark...
Men ser intet håb.

Håber meget det kunne tryste dig lidt, og vil ønske dig alt held og lykke med at finde hende, eller bare den dato hun mødte op hos slagteren!


Team Dandanel ;-D



Som Kyra K. siger:
1. En vallak skal du sige: du skal!

2. En hingst skal du sige: be om

3. En hoppe skal du sende en ansøgning og håbe på den bliver fulgt!

Derfor købte jeg en hoppe!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste nyt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 16:15

Ida er nu sporet til Sjællands området. Muligvis Lolland eller Falster.

Hun er meget savnet, så hvis du kender hende så skriv omgående.

Med venlig hilsen
Kenneth og Birgit
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget rørende.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 19:50
Det er en meget rørende og forfærdelig historie. Tænk, at I skal gennemgå alt dette.

Jeg føler med jer - min fuldblodsvallak blev også solgt videre, gennem min far, til nogle af hans venner, som jeg ikke kender. Jeg har ingen kontakt til dem idag, og jeg fik aldrig sagt farvel til ham :-(

Jeg vil lede med lys og lygte. Har lavet to efterlysninger som jeg vil sætte op hvor hen jeg går.

Håber virkelig I finder hende. Held og lykke!

Mvh,
Nat.* - Døgnet rundt!

"Der er noget ved noget".

Pinto - Du får det sort på hvidt.

.. Så sparer du dé penge på farvefilm :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej med jer!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 19:05
Det er da en grusom historie i fortæller der! Jeg føler virkelig med jer og håber virkelig at i finder hende i live! Hvordan har i fået sporet hende til sjælland?? Hvis det ikke er at være for nysgerri! Men vil gerne hører hvordan denne historie ender da det virkelig rørte noget i mig!

Venlig hilsen
Anna Sofie
0
0
Svar på denne tråd
 
 håber det vil ende godt..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2005 20:21
Snøft, snøft jeg er glad for at der findes mennesker som jer..
Håber virkelig i finder hende, i god stand!!
I vil da høre fra mig med det samme, hvis jeg høre bare lidt der kunne lyde som Ida..
Vil meget gerne høre fra jer igen, hvis i finder hende..

PØJ PØJ..

MVH Stine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grusomt!!!
Forfatter: 
Dato:  22-04-2005 22:57
Hvor må det bare være forfærdeligt for jer. Både at blive holdt hen i denne tavse terro og vide at Ida stadig lever, men ikke ved hvordan hun har det.
Jeg ville ønsker at jeg kunne hjælpe, men der er ikke meget jeg kan gøre ud over at krydse finger for jer.....
"Watashi ni kaeri nasai,
kioku wo tadori,
yasashisa to yume no minamoto e,
mo ichido hoshi ni hikare,
umareru tame ni"
0
0
Svar på denne tråd
 
 føler dybt med jer
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 21:10
Ja jeg valgt at svare på dette indlæg uden at kunne hjælpe desværre...

Men da jeg læste det som du skrev kenneth troede jeg at det var min hoppe som du talte om... Historien var alt for ens indtil jeg så billedet.

Jeg kan sige at der er ALT for FÅ af jeres slags.. kæmp vidre det giver godt i den anden ende.

Jeg ønsker jeg stort held med at finde hende hun fortjener at stå under jeres varme beskyttende vinger

Mvh Anja Ejeren som kæmper for at få rettet endnu en mishandlet hest op
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ida???
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 11:11
Hejsa
Du har skrevet til mig ang. min hoppe sitha, jeg kan DESVÆRRE meddele at det ikke er den samme hest!!
Jeg føler virkelig med jer, det er lige til at få tåre i øjnene af....Jeg kender mange heste, og kommer et sted hvor der handles en del, jeg LOVER hermed at holde et vågent øje med om Ida skulle slippe igennem nåleøjet her hos os.......!!!!
Håber at det lykkes dig at finde hende for hun fortjener da, som alle andre heste, en roliog og fredfyldt pension.
Jeg kan også fortælle at det ikke er særlig sansynligt at der er quarter i hende da hun ikke har de mest almindelige træk, som feks. brede kæber, bred bringe og stor bagpart....

Held og lykke frem over

Nikki
www.tornadoranch.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil lave en efterlysning
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 15:55
jeg føler dybt med dig jeg kan nesten ikke skrive det her jeg gråd da jeg læste det jeg vil holde øje med hende og hvis nogen taler om en hest der kunne lyde som din så lytter jeg. jeg håber du vil sende en masse billeder af hende så jeg kan efterlyse din hest i min rideklub i brugsen alta kiosken grillen og i heste butikker
0
0
Svar på denne tråd
 
 ej.....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 09:02
føler virkelig med jer, og håber i finder hende, og muligvis kommer til at eje hende igen en dag...held og lykke med det..
mvh sandie
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider