Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Gode produkter mod mug/frostskader :)
Forfatter: 
Dato:  16-01-2016 18:36

Jeg vil gerne anbefale disse to produkter som jeg har haft brugt i forbindelse med sår pga. fugt/frost:

 

Billede
149 ,- hos LH foder.

 

Billede
138 ,- hos Hovfokus.dk

 

da vi ret pludseligt gik fra plus til minusgrader, og våde, mudret folde til frost og sne, måtte jeg konstatere at min lille mule fik sår og sprækket hud. Dette havde dog også sat sig lidt i form af en smule muk. Sårskorperne var store og han var rigtig øm...

Jeg vasket det først grundigt med klorhexedin shampo og lunket vand, der efter blev der pille skorper og putte NT-Dry på da det væsket ret kraftigt fra sårene.

 

Allerede dagen efter varder en forbedring så jeg brugte NT-dry i sprækkerne der væskede og smurte Muddy marvel cremen på for at smøre huden og beskytte den. Her en uge efter er det stort set væk, og allerede på 3 dagen var det stoppet med at væske.

 

Jeg har brug Nt-Dry før i forbindelse med sur stråle, og der virker det helt fantastisk også. Fordelen er at det er i pulver form, og hverken stråler eller kode skal være vasket/desenficeret før brug. Dette gør det super nemt, og så virker det rigtig godt i forbindelse med mug eller sår der "væsker".

- Dog er det ikke egent til "tør" mug, da det simpelthen bare drysser af.

 

Håber der er andre der kan bruge denne anbefaling....


"Et godt hestemenneske hør når hans hest Taler til ham...

Et stor hestemenneske høre når hans hest hvisker til ham....

- men et dårligt hestemenneske hør ikke engang når hans hest skriger til ham!"

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider