Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Gustavsens anlæg- hva gør vi?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 15:40

Vi har været så uheldige at bruge Gustavsen anlæg, Bramming til en fiberbund, men der er bløde pletter overalt og sandet er dyb.

 

Han ønsker ikke at udbedre, selvom han har ansvaret for at anlægge banen, og tog de nødvendige beslutninger.

Nogle der erfaringer på området?

 

Nogle der kan anbefale en GOD og reel anlægger?

 

Vi er ret kede af have smidt 60.000kr ud d vinduer :(

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 60.000.-
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 16:55

 

Hvis der er en kontrakt så er det også til at finde en advokat. Kan han være ansvarlig så må han have ball's til at bære det ansvar. Sagsøg bæstet.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gustavsen anlæg
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 09:24
  1. Vi har også fået en rigtig dårlig ridebane lavet af ham. Bruger ham ikke igen og kan ikke anbefale om..

 

bunden var dårlig, og var nødt til at betale dyrt for en ny ..

Meget træt af det ..:/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger baner fra Gustavsen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 16:01

Vi søger andre der også har fået lavet en dårlig bund af Gustavsen anlæg??

1
0
Svar på denne tråd
 
 Syn og skøn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2016 08:30

Vi har nu haft syn og skøns mand ude, og vurdere den bund Gustavsens har anlagt og han sagde ikke overraskende at det var sjusk og utroligt dårlig vejledning samt uprofessionelt lavet.

 

Gustavsens har aldrig ville fortælle os hvilket sand vi har købt og betalt for.. Gustavsens har fundet ud af man nemt kan løbe fra ansvaret ved at påstå køber har misligeholdt banen!

Og vi ved med sikkerhed at Gustavsens anlæg har fået mange reklamationer for deres arbejde, som de ignorere!

Så brug aldrig ham.

 

Men retten påstår Gustavsens endda at han kun har solgt os materialer og ikke anlagt banen, på trods af der er faktureret 12 arbejdstimer/ maskinetimer !!

Utroligt så lav moral manden kan have !

 

[Fejlagtig reference til Dansand fjernet af Heste-Nettet]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hermed endelig svar fra Dansand
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 12:40

Jeg har været på besøg hos Holsted Ridecenter onsdag den 3/2 2016

 

Og ved besøget udtog jeg en prøve af sandet som jeg hermed kan sige IKKE kommer fra Dansand A/S - sandet er en type som går fra o,oo - 0.750 mm Dansand Care er meget finere og går fra 0,063 - 0,125, så sandet der er anvendt har intet med Dansand at gøre.

 

 

Jeg vil derfor bede indehaveren af denne tråd, offentlig undskylde og fjerne alt der er skrevet om Dansand, samtidig dementere at der skulle være rygter om Dansand skulle være dårlig (med mindre der kan fremlægges beviser)

 

Jeg er dog bange for at der måske allerede er sket skade på Dansand A/S navnet, derfor vil vi overveje eventuelle videre forløb.

 

 

Med venlig hilsen

Ivan Mortensen

Dansand A/S

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 Dansand
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 17:04

Tror du skal have fat i en moderator. Heste-Nettet er sådan indrettet at man ikke selv kan slette tråde og indlæg.

 

Hvordan har trådstarter fået den fejlagtige opfattelse at sandet til banen kom fra Dansand og at I skulle have anlagt dårlige baner rundt om i landet?

 

Håber at I får løst sagen på ordentlig vis. Hold da op hvor skal man godt nok have sine beviser i orden før man farer i tastaturet.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja man skal passe på
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 17:27

tjaaa så vidt jeg er informeret har der været en fra en anden leverandør af ridebaner, som skulle have fejl vurderet sandet, og det er jo beklageligt at andre fra Brancen skal blandes ind i sådan en sag som omhandler en anden leverandør, jeg er også rigtig ked af jeg skulle finde vores navn på hestenettet, og syntes det er rigtig ærgelig, at den uheldige kunde ikke har kontaktet Dansand direkte- for vi tager altid ud og hjælper, også selv om vi ikke har anlagt banen!

 

Jeg kan kun håbe på at trådstarteren, selv tager kontakt til admin og får tråden slettet - men helst efter hun har dementeret tråden!!

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Hvordan...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 19:29

....kan en grusgrav lige være ansvarlig for en dårlig ridebane ???

 

Det svarer til at man henter sand til at lægge fliser og derefter giver grusgraven skylden for sit eget eller anlægsgartnerens dårlige (for)arbejde.

 

Det er ikke sandet der er afgørende, men derimod bærelaget under sandet. Hvis dette ikke er i orden, bliver banen det heller ikke - uanset hvilket sand man lægger på efterfølgende.

 

Partikelstørrelsen og partikelstørrelsesfordelingen på sand har stor betydning for hvor godt det pakker sammen og dermed hvor meget banen skal vandes for at sandet ikke flytter sig. Sand der pakker dårligt skal vandes meget mere end sand der pakker godt - det er derfor nogle fiberbunde skal oversjaskes med vand for at ikke at blive for dybe og for løse at ride i.

 

Selvfølgelig skal man have sin dokumentation i orden, inden man hænger nogen ud med navn og det er da kun rimeligt at injuranten betaler en godtgørelse (ved dom eller før-retsligt forlig) til den forurettede, såfremt der ikke er hold i påstandene. Så hvis jeg selv havde været så ubegavet at hænge nogen uberettiget ud (gud forbyde det) ville jeg ile med at dementere og undskylde, mens jeg inderligt håbede på at den forurettede havde andre og vigtigere ting at se til og derfor lod mig dø i synden.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

8
0
Svar på denne tråd
 
 Dementi
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 15:02

Korrekt at Dansand har været og se bunden.

Han mener ikke det er hans sand, så det regner vi med!

 

Vi venter stadig spændt på at Gustavsens anlæg vil afsløre hvilket sand vi har købt og betalt for!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til indlægsholderen og Administrator
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 16:42

Jeg er 100% sikker på det ikke er vores sand, vil vi bede administrator om at slette alt der har med DANSAND at gøre- disse beskyldninger er faktisk en alvorlig sag- og ville bære ked at af skulle gå videre med denne sag - da ridecenteret har lidt skade nok. Men DANSAND kan ikke accepter denne form for udlægning

2
3
Svar på denne tråd
 
 Ridebane..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 21:24

Lige et lille indspark, først og fremmest, så kender jeg Dansands produkter, de er gode nok, men hvad en leverandør gør med deres produkter, kan de jo ikke gøre for...

 

Dernæst så læste jeg i dit andet indlæg, at der kun er 6 cm toplag på! 6 cm, det er jo ikke meget mere end bredden på en Iphone, tænk lige over det, 6 cm, til 5-600 kg. hest..! Jeg syntes som køber, at man selv virkelig skulle stille spørgsmål her.

 

Jeg fik selv lagt det dobbelte på min ridebane sidste år, vel vidende at det ville være lige til den smalle side, i det store hele fungerer den, men der et par steder, hvor vi er nødt til at fylde efter her til foråret.

Jeg ved de fleste får min 15-20 cm toplag ¨på, jeg tog bare chancen, da underlaget er ret godt, og jeg er den eneste som bruger den, så belastningen er ikke så stor.

 

Mvh Søs

3
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  21-02-2016 21:25

Ps. kunne du ikke sætte billeder ind af vidunderet? Så er det lidt nemmere for os at komme med gode råd;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Medmindre....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2016 18:12

....I er blevet lovet sand fra en bestemt, navngivet leverandør i Jeres aftale med entreprenøren, er det da helt uden betydning, hvor sandet kommer fra.

 

Prøv nu at holde tingene lidt adskilt; Man kan ikke laste en grusgrav for en ridebane, der ikke fungerer, ligesom man ikke kan laste grusgraven, hvis entreprenøren vælger at hente sand i en anden grusgrav end den lovede. Det samme gælder for dårligt udført arbejde eller at man måske burde have valgt en mere solid løsning i forhold til hvor mange der benytter banen og til hvad.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd
 
 Gustavsen
Forfatter: 
Dato:  04-03-2016 08:48

Først. Det er ikke i orden at involvere Dansand, hvis det ikke er bevist, at det er dem, der har leveret sandet. Nu kan jeg af gode grunde ikke se de slettede indlæg, så jeg ved ikke, hvad der stod.

 

Når det er sagt, så har jeg også selv tilbage i 2009 reklameret over en ridebane, som var lavet af Gustavsen. Her begyndte drænlaget at komme op gennem bunden. Svaret var også her, at det var vores egen skyld, fordi vi havde misligeholdt banen. Nu var det en privat bane, som kun jeg selv brugte, og hvor jeg udelukkende havde behandlet den, som jeg var blevet rådgivet om.

Drænlaget skulle i øvrigt bestå af knust...OG sorteret tegl....jeg fandt alt lige fra gamle rustne hængsler til køkkenbestik i min bane. I en bane som vel at bemærke havde kostet knap 200.000 kr at anlægge.

Så jeg kan klart forstå trådstarters frustration.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider