Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hvilken dyrlæge v haltheds undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 15:25

Kære hestefolk

 

jar lige brug for at høre andres erfaringer her.

 

Jeg står desværre med en 6 års hest som har en noget udfordrende benstilling, især v. Forben, og måske er det årsag til at han ikke er rengående, og ikke har været det i 6 uger.

Min egen dyrlægesiger at det er ret komplext, at det er svært at se om det kommer forfra ( lidt skæv benstilling) eller om det er bagfra det kommer. Det er lidt forskelligt hvilket bagben der mangler fremføring. Hun anbefaler, at hvis han fortsat ikke er rengående om 14 dage så vil hun anbefale en udredning hos en dyrlæge med det som speciale, og med lang erfaring.

 

jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge at køre til Faxe (Susanne) eller til Hørsholm ( Nikolaj Jarløv)

Er Hørsholm dyrere?

Hører gerne andres erfaringer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 20:42

Puhhh, det er svært at svare på. Jeg kender flere, som har været hos Nikolaj og er kommet hjem uden nogen brugbar diagnose på hesten(mig selv inklusive ) som så siden har fået den diagnosticeret andetsteds. Samtidig er der også mange, der er begejstret for ham.

 

Jeg har altid været glad for Susanne i Faxe, men du kan sikkert sagtens finde nogen, der foretrækker Nikolaj frem for Susanne.

 

Det kommer nok an på, hvem man har mest tillid til, og hvem man fungerer bedst med.

 

Om der er nogen forskel rent prismæssigt, har jeg ingen anelse om, men min fornemmelse er, at de nok ligger på nogenlunde samme niveau.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 21:00

Du skal tage på Højelse og bede om at få Michael Sinding til at kigge på hesten.

 

Han er sk'de dygtig til benproblemer især.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 HC i Hørsholm
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 08:07

Det med bagbens fremføring kan stamme fra overlinien.

 

Jeg har en hest med det problem, som en dyrlæge mente der var noget i begge bagben og i et forben, og mente faktisk hesten skulle aflives..

 

Jeg tog hesten med til HC i Hørsholm og han fandt intet i benene, men noget i lænden.

Han scannede facetledene og der var problemet og hesten er nu gående med kiropraktik/osteopati behandlinger.

 

Anbefalinger til Hørsholm herfra.

 

Min erfaring er at Faxe er dyrest. Men har aldrig brugt Susanne, så hende kan jeg ikke udtale mig om.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Faxe..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 21:02

Kan varmt anbefale Susanne fra Faxe dyrehospital, super dygtig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhhkkk
Forfatter: 
Dato:  28-04-2015 22:17

Jeg ville så til hver en tid vælge Johnny på faxe, men ellers er Susanne også et godt bud.


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael Sinding
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 07:53

Jeg vil tilslutte mig Sandra og sige Michael Sinding fra Højelse Hesteklinik, jeg har et par veninder der bruger ham, og han er knivskarp.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Per Christoffersen
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 08:13

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage turen ove broen og køre til Højgård ved Odense, hvor landsholdssmeden Per Christoffersen holder til. Han har sin smedje på Højgård hestehospital og arbejder sammen meddyrlægerne.

Han ar helt klart redet min hest, efter en klamphugsmed. Min er en anelse indfodet, men havde i en alder af syv år aldrig haft problemer med det. Så skiftede jeg desværre smed pga. at jeg flyttede opstaldningsted og den nye klaphat, mente han skulle rette hende op med permanent skade til følge.

Kort fortalt så måtte jeg have hende i MRI scanner på Højgård for at finde skaden, da der intet var at se på røntgen, herefter et forløb med Per som skoede hende med helt alm sko, men varmskoet og tilpasset hende og med såler og pakninger, pga. skaden.

 

Da Per jo ikke er det billigste og det er noget omfattende og køre fra Silkeborg til Odense hver 6. uge og få skoet sin hest, allierede jeg mig med en ny smed som jeg havde fået anbefalet og som kender Per. De talte sammen om hvad Per gør og skadens omfang, så Peter, den nye smed kunne tage over.

Det er nu Lidt over 2 år siden, hesten har været rengående siden, jeg har igen fået tillid til en smed og har brugt Peter i snart to år. Han kommer fra Middelfart, men har andre kunder i området, jeg giver en smule mere hos Peter, men det gør jeg gladeligt og han kører gerne fra Middelfart til Silkeborg, også for en tabt sko:-)

 

Held og lykke med hesten, håber du finder ud af noget:-)

 

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestedoktoren
Forfatter: 
Dato:  29-04-2015 11:22

Jeg kan varmt anbefale Ginnie fra Hestedoktoren. Du får diagnose og behandling på stedet. Har aldrig hørt nogen negative erfaringer derfra, og hun har blandt andet reddet min hest fra en permanent rygskade. Hun bruger både scanning og røntgen og er meget grundig og kompetent.


Seriøs og målrettet springundervisning: www.staldbakkely.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider