Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Trense der når ned om kindben
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 09:21

Hej H'ænder.

Jeg har svært ved at finde en trense der passer min dejlige hest :-) Jeg har et par trenser fra Gold Medal i full, som han passer rigtig godt langt hen ad vejen. Perfekt længde, perfekt omkreds på næsebånd mm, MEN næsebåndet når ikke ned om kindbenene dvs stykket mellem sidestykkerne, altså hen over næsen, det er for kort. Det betyder at remmene i siden kommer til at ligge ovenpå kindbenene. Det bliver ekstra tydeligt af at trenserne er rundsyet (delvist), men uanset når det ikke langt nok ned.

 

Jeg har en trense fra Cheval i x-full. Den passer ok, men er slet ikke tilfreds med læderkvaliteten.

 

Nogen der kender til en lækker trense, der når langt ned om kindbenene....? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo Micklem
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 13:46

Hejsa.
Jeg rider i dag med en trense fra Rambo der hedder Micklem. Den har et anatomisk korrekt snit, og giver frihed til kindbenene. En lidt speciel trense, hvor jeg selv i starten var lidt skeptisk, da jeg har redet med kombinerede trenser hele mit liv.
Men den ligger rigtig fint, og nu har jeg vænnet mig til det.
Måske kan denne model også hjælpe dig?

Billede

 


Kh Caroline

1
0
Svar på denne tråd
 
 næsebånd
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 15:33

Hej

jeg har såden en trense fra Hubertus - jeg synes det er en ok kvalitet - det er str x-full - og passer lige akkurat min hest hoved.

Jeg synes generelt at x-full kan være lidt svære at finde, tror det tog mig ½ år, da jeg ikke ville have tilbagetræk - men helt alm gammeldags lukning

 

Billede

hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flyttes
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 16:52

Jeg har flere gange fået flyttet sidestykkerne ned så afstanden passede. Min gamle dressurhest var nemlig cob i resten af trensen, men bred over "snudeskaftet".

 

Sadelmageren burden kunne lave det nummer uden problemer.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flytte rem væk fra kindben
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 00:18

Der findes sådan en trense, hvor man kan flytte næsebåndets "kindstykker", altså remmen om nakken, så den kan placeres længere væk fra kindbenene. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske producenten, men jeg kan lige lede lidt... Det er et af de lidt dyrere kvalitetsmærker, husker jeg.


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prestige Capri
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 00:29

Her var den: En Prestige!

 

www.hestemagasinet.dk/viden/ vis.asp?id=396763

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider