Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 God dressursadel til lang springrytter?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 12:50

Hej alle.

 

Jeg skal have mig en ny (brugt) dressursadel. Jeg har brug for input til sadler - gerne fra personer der har samme størrelse som mig, det er lidt afgørende at det ikke er en person på 160 cm der rider fjordhest, for det er nok ikke sammenligneligt med mig :)

Jeg er 180 cm høj, normal af bygning med muskuløse lår og meget slanke underben. Jeg er lidt "leddeløs" i ryggen og er egentlig mest springrytter, så jeg har brug for en sadel der "holder fast" og hjælper min opstilling i dressuren. Jeg har tendens til at runde ryggen og ryge på halebenet, så vil gerne have noget der "kipper" mit bækken korrekt bagud og gør mit sæde effektivt.

 

Min hoppe er 174 cm høj og "normal" varmblodsbygning med godt sadelleje og uden rygproblemer og uden ridemæssige problemer.

 

Jeg har ikke 25.000 at kaste efter en brugt sadel med specialgarvet elgskind og prima albino-kameluld. Mit budget er ca. hvad jeg kan få for mine to gamle sadler - dvs. omkring 6.000 kr.

 

Jeg har selv to sadler pt. en Albion Legend 17,5" MW (for stor til mig nu) og en Isabell Werth 16,5" med næststørste kopfjern monteret. Den er ikke helt optimal og jeg bør nok også ride i 17" men det var en midlertidig løsning.

Min svigermor har en ældre, velholdt Kieffer Action 17" (kender ikke bomvidden endnu, det er selvfølgelig afgørende) der ser spændende ud, men er lidt bekymret for det relativt smalle kammer i Kieffer-sadler?

 

Billede

Her sidder jeg i en Wintec Isabell Werth 16,5" - jeg vejer pt. 70 kg.

 

Video

Videoen her er for to år siden hvor jeg vejede ca. 80 kg og red i en 17,5" Albion Legend.

 

Noget bud på en god sadel til mig?



Hilsen fra Lise, Umarla & Primula

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider