Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 4horses soft sadel
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:27

Jeg kan se at tika sælger soft sadler til en pris som er mere venlig end de ægte lammeskindssadler.

 

Er der nogen som har prøvet 4horses soft sadel og hvordan er de i forhold til lammeskindssadlerne?


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Softsadel
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:59

Hej Helle

Ingen erfaring her- endnu ihvertfald. Sad netop og søgte info om selv samme sadel. Jeg bestiller en om lidt, men er faktisk i tvivl mht størrelse. Men er blevet enig med mig selv om en str cob. Jeg synes bare som oftest at lammesadler generelt er så lange...

Så afhængig af leveringstid, kan jeg snart bidrage med en erfaring.

Jeg har kun flygtig prøvet en ægte lammeskindssadel, nogenlunde ens i design som denne her og den var meget lækker. Så måske bliver det imiteret lidt en fæsen fornøjelse. Tror dog ikke det betyder noget i praksis. Prismæssigt er jeg villig til at prøve :-)

 

Har søgt omkring, også mht at lave en selv. Hvilket jeg er kommet frem til ikke er en opgave jeg kan varetage... haha.

Ville dog gerne betale en for at lave en, men ved ikke hvilke 'håndværkere' der gør sådan noget?

 

Nå, så kunne i virkeligheden ikke rigtig bidrage til et svar på det du spurgte om.

God dag :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sig til
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 21:55

Du må endelig sige til hvordan den er når du har fået den afprøvet


Hilsen Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 20:43
Er der nogen som har fået prøvet denne sadel?
1
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 23:15

Ja, så har jeg prøvet 4Horses Softsadlen på begge mine heste (ponyer).

Den koster 599 kr eksl forsendelse og man får hvad man betaler for :-)

Jeg har købt en i naturfarve i str 2 (cob).

 

Materialekvalitet: ikke specielt flatterende iforhold til ægte lammeskind, det er syntetisk fra ende til anden. Det er dog blødt og lunt at sidde i 'lammet'. Gjordstropperne og 'børnestroppen' er nylon og stofdelen virker ikke til at være 100 % bomuld (det er der heller ikke lovet). Syninger osv er ok og jeg er ikke i tvivl om at det hele kan holde til at blive brugt. Generelt virker sadlen lidt 'tynd' og jeg vil foretrække at have et underlag under. Sadlen er dejligt let.

 

Udformning og pasform: Ligger godt på begge heste. Er mindre i størrelse/længde end jeg havde forventet. Har meget lange gjordstropper, så der skulle findes en meget kort gjord. Sadlen støtter mere end forventet (generelt af konceptet, ægte el ikke ægte lam) både bag til og med knæpuderne. Den er pæn og proportioneret. Der er ringe til stigremme under 'lamme'sædet, hvilket jeg var bange for kunne trykke hesten og genere rytter pga det relative tynde stof. Det føltes dog ikke sådan. Jeg mærkede dem ikke. Skal lige siges at jeg ikke har prøvet at have remme/bøjler i. Og tror ikke jeg vil prøve heller, synes sadlen virker for 'tynd' til det.

 

Generelt: Visuelt ser sadlen sød ud og på afstand ligner det en lammeskindssadel. Når du kommer tæt på kan man se at det er en billig syntetisk efterligning. Men det er jo sådan set også hvad man betaler for ;-)

 

Konklusion: Jeg sidder faktisk udemærket i den og synes den er pengene værd. Den lever op til ca det jeg havde forventet: en syntetisk og billig efterligning af noget jeg har ønsket mig som afveksling til at ride uden sadel.

 

Jeg er spændt på hvor længe den holder og hvis den bare kan holde minimum et år til mit brug 2-6 x ugentlig fordelt på to heste, ja så er jeg ganske tilfreds.

 

Min evaluering af sadlen er ud fra kortvarigt brug og mit indtryk indtil videre.

 

Bortset fra erfaring med selve sadlen vil jeg lige benytte lejligheden til at rose Tika rideudstyr for endnu en gang at ekspedere og levere hurtigt :-)

 

Godnat :-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 4horses
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 20:53
Jeg var mest i tvivl om knæpuderne ville være solide nok til at give støtte. Men det lyder som om der er rigtig god støtte? Jeg rider altid med et godt stødabsorberende underlag under den slags sadler, så det gør mig ikke noget, hvis sadlen er lidt tynd i det.

Kunne du evt måle sædet i din?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider