Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Horseconsult - øv for en service...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 22:18

Denne advarsel til alle, som tænker på at handle hos Horseconsult - få en demonstration af din vare før du køber, ellers kommer du måske i samme situation som os.

 

Det er nu ikke længere pengene som er vigtige i denne sag - selvom 500 kr vel også er en slags penge - men faktisk principperne om hvordan man behandler sine kunder, ikke overholder sine aftaler, hverken skriftligt eller mundtligt, og sågar er villige til at lade sine kunder komme i klemme både økonomisk og tidsmæssigt i ventetiden på, at en evt. producent svarer på diverse spørgsmål??

 

Det er sørgeligt, at et firma som Horseconsult, som faktisk virker meget professionelt, tillader sig at behandle deres kunder på denne måde, og ikke bare forsøger at løse problemet på en hurtig måde, men lader som ingenting, og tror at strudsesyndromet virker?

Vi tror desværre at evt. tidligere købere af et analysespyd - hvis der ellers er nogen!- ikke har orket besværet for så relativt få penge, og ikke har ønsket og råbe op og advare andre, hvorfor vi nu er klar til at gå hele vejen til Forbrugerklagenævnet, hvis det bliver nødvendigt?.

 

Men læs selv vores oplevelser med Horseconsult?..:

 

I starten af august 2014 køber jeg og en veninde et ensilagespyd fra Horseconsult.

Vi skal selv lave analyser af vores wrap og hø, og spørger i første omgang her på hestenettet om erfaringer omkring dette spyd, desværre kommer der ingen respons, hvorfor vi er enige om, at hvis det ikke virker, kan vi jo bare annullere handlen, og få vores penge retur.

 

Spyddet bestilles på webshoppen, og leveres på min adresse allerede dagen efter bestilt - fin service, og vejledningen bliver sendt pr. mail samme dag til mig, da den desværre ikke var kommet med i kassen med spyddet.

 

Ugen efter mødes veninden og jeg for at tage prøver af mine wrapballer, og vi har store forventninger til hvor nemt det skulle være denne gang !

Men ak, sådan gik det desværre ikke?.

Vi har læst vejledningen, men spyddet tager INTET materiale med ud af ballen - uanset hvordan vi maser det ind i ballen, som er almindeligt tør wrap i rundballer.

 

Jeg kontakter med det samme Horseconsult pr. telefon, og Dorte forklarer hvordan vi skal gøre, hvilket er præcis som vejledningen siger, og som vi allerede har prøvet i flere forskellige baller?..

INTET materiale kommer med ud?..

Dorte fortæller, at de har solgt rigtig mange prøvespyd, og at de aldrig har hørt at det ikke virker efter hensigten.

Vi aftaler at prøve igen på venindens høballer, men det går desværre lige så dårligt?

 

Jeg kontakter igen telefonisk Dorte fra Horseconsult, og meddeler hende som sidst, at spyddet ikke tager noget materiale med ud, uanset hvilken vinkel vi holder det i, når det stikkes ind i ballerne?..

Horseconsult vil gerne afprøve spyddet for at se om der skulle være fejl på, og mandag den 25. august kører jeg til Horseconsult, og afleverer spyddet personligt til Dorte.

Jeg forklarer, at vi meget gerne stiller op til en demonstration af spyddet, og hvis det virker efter hensigten, vil vi selvfølgelig beholde det, men i modsat fald ønsker jeg pengene retur, da vi så vil finde et andet spyd der virker.

Hun lover at se på det snarest, og vil vende tilbage til mig.

 

Dagen efter mailer jeg til Horseconsult mhp. om de har fundet ud af noget, og hun svarer mailen onsdag den 27. august:

"Vi har modtaget spyddet, og du skal nok få en tilbagemelding inden for 8 dage"

 

Den 31. august tager jeg på 14 dages ferie, og har endnu ikke hørt noget fra Horseconsult.

 

Den 7. september, altså 11 dage efter de har lovet mig svar, mailer jeg atter til Horseconsult, som jeg endnu ikke har hørt fra, og skriver at jeg endnu ikke har fået nogen tilbagemelding derfra, og at jeg hermed forventer at få mine penge retur inden for et par dage.

 

 

Den 11. september modtager jeg svar fra Horseconsult:

"Du har returneret et ensilagespyd, som du har taget i anvendelse, men fundet at det ikke virker. Derfor har vi afprøvet varen samt undersøgt den for fejl og mangler men ikke fundet nogen.

Da vi ikke kan tilbyde dig en anden lignende vare, får du i stedet et gavekort.

Selvom varen har været brugt, har vi valgt at pålydende svarer til det fulde beløb du har betalt for varen, nemlig 498,- inkl. Moms"

Herefter kommer en forklaring på hvordan man indløser gavekort hos Horseconsult.

Mailen slutter med: "Vi håber du finder det tilfredsstillende i den givne situation".

 

Jeg befinder mig i Tyrkiet, da jeg endelig modtage denne mail, og guderne skal vide, at jeg blev rasende !!!

Først over den lange svartid fra dem, og at jeg har skulle rykke dem 2 gange pr. mail, og ikke mindst over ikke at få mine penge retur !!! Det er overhovedet ikke tilfredsstillende !

Jeg vil ikke have noget gavekort !!!

Nej ellers tak, jeg ønsker et spyd der virker efter hensigten, eller mine penge retur !!!

Jeg videresender svaret fra Horseconsult til min veninde til info, og hun bliver lige så vred som jeg.

Hun skriver omgående en mail til Horseconsult, hvor de igen anmodes kraftigt om at demonstrere spyddet eller betale pengene retur.

 

Senere på dagen modtager jeg og veninden svar på mail fra Horseconsult, hvor de skriver, at de mener at have strakt sig længere end købeloven tilskriver, ved og tilbyde at tage spyddet retur, selv om det har været brugt, samt at de ikke har fundet fejl på det. Derudover anklager om injurier, og at de ikke kan tilbyde et lignende produkt, hvorfor de udsteder et gavekort på beløbet.

 

Samme dag skriver min veninde igen mail til dem:

At naturligvis er spyddet brugt, da vi jo 3 forskellige mennesker har forsøgt at få det til og virke, og at de vel ikke forventer, at vi blot ved at kigge på det, kan se om det virker eller ej.

At vi har ønsket og købe et spyd, da vi har brug for at kunne lave grovfoderanalyser, og det gentages igen at hvis Horseconsult kan demonstrere at spyddet virker efter hensigten, nemlig at "hive" en repræsentativ prøve ud af ballerne, vil vi selvfølgelig beholde det.

At vi altså har betalt for et ubrugeligt produkt, da Horseconsult ikke ønsker og demonstrere dette, og det derfor ikke kan bevises at det rent faktisk virker, men at Horseconsult samtidig ikke har fundet nogen fejl på det.

Der er også indsat et link til et udsnit af købeloven, specielt 4. mulighed i en handel, hvor varen viser sig at være mangelfuld:

  • Du kan få manglen afhjulpet, f.eks. at få varen repareret (men der var jo ingen fejl på!)
  • Du kan få byttet varen til en ny vare (dette er ikke tilbudt! - hvorfor mon??)
  • Du kan få et afslag i prisen (ikke aktuelt, da varen ikke virker efter hensigten? og Horseconsult ikke ønsker og demonstrere at det faktisk virker!)
  • Du kan få pengene tilbage - hæve købet. (som er præcis hvad vi ønsker!!)

Tilføjelse til punkt 4: Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis denne i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, f.eks. en reparation eller at få varen ombyttet.

(Her pointeres i mailen, at bemærkningen nederst til punkt 4 henviser til at få varen ombyttet til et produkt MAGEN til det bestilte, men et produkt som altså virker, og ikke et tilfældigt andet produkt, som man ikke har brug for.

(dette ønskes meget, især en demonstration af spyddet, som Horseconsult siger de har solgt mange af, uden reklamationer, men det er åbenbart ikke en mulighed fra Horseconsults side)

 

Der gøres ligeledes slutteligt igen opmærksom på, at hvis ikke pengene returneres, vil vi gå videre med sagen til Forbrugerklagenævnet, reklamation på Heste-nettet samt Joras, for at forhindre at andre begår samme fejl fremadrettet, og kommer økonomisk og tidsmæssigt i klemme hos Horseconsult.

 

 

Den 12. september modtager både jeg og min veninde igen mail fra Horseconsult, at de ikke længere vil kommunikere med min veninde, og at hvis jeg som part i sagen, kan dokumentere at de har overtrådt købeloven, vil de gerne se på sagen igen.

 

Jeg svarer mailen senere på dagen, og skriver til Horseconsult, at jeg er fuldt ud informeret og enig i alt hvad min veninde har skrevet, men at jeg befinder mig på ferie i Tyrkiet, hvorfor det var lettere for kommunikationen, at veninden skrev.

Jeg skriver også, at det eneste jeg hele tiden har bedt om, var en demonstration af spyddet, der viser at det virker, og at vi i dette tilfælde selvfølgelig ville beholde det, samt gentog, at jeg ved afleveringen af spyddet personligt sagde, at jeg ønskede at få mine penge retur, hvis det ikke virkede.

Herefter kunne denne sag afsluttes.

Yderligere skrev jeg, at det ikke virkede som om Horseconsult ønskede at demonstrere spyddet, da den mulighed ikke på noget tidspunkt blev kommenteret i deres mails.

 

Der kommer ingen svar fra Horseconsult, og jeg kontakter dem pr. mail tirsdag den 16. september, hvor jeg skriver at jeg endnu ikke har modtaget svar på min mail fra den 12. september, at jeg er hjemme fra ferie samt at jeg forventer at høre fra dem snarest, da vi ellers ser os nødsaget til at gå videre med denne uacceptable handel og den afslutning.

 

Igen ingen svar (og mailen er læst !!!), hvorfor jeg kontakter dem igen, denne gang pr. telefon, onsdag den 17. september.

Jeg får fat i Dorte, forklarer kort sagen, og at jeg bare ønsker mine penge retur nu, hvorefter denne sag kan afsluttes.

Hun har pludselig ikke læst min mail, og vil gerne have tid til at sætte sig ind i sagen.

Hun vil også gerne have tid til at kontakte producenten mhp. en video som viser hvordan spyddet virker, men tilbyder ikke på noget tidspunkt selv at demonstrere dette, på trods af at jeg tilbyder at vi kan komme over samme dag, hvis det passer hende.

Hun mener også, at producenten skal have lov og svare, hvortil jeg kun kan sige, at jeg som kunde ikke ønsker og komme i klemme der, hverken økonomisk eller i uvis tid, mellem hende og producent, og at jeg mener hun som sælger skulle holde mig uden for hendes kommunikation og ventetid på producenten, og at betale mine penge retur havde klart været en rigtig fin service kundemæssigt.

Vi taler om hele forløbet frem og tilbage, hun mener ikke at sagen kan afsluttes anderledes end gjort, men vil gerne se på sagen igen - hvilket jeg mener hun har haft mere end rigelig tid til, også til at kontakte en evt. producent, da der på nuværende tidspunkt er gået mere end 1 måned fra jeg kontaktede hende første gang.

Jeg mener at sagens kerne er, at hun ikke kan tilbyde mig et produkt som virker, og ikke ønsker at demonstrere, at spyddet faktisk virker, hvorfor hun skal returnere mine penge, og så er den sag slut.

Derfor mener jeg ikke hun ikke har overholdt købelovens mulighed for at annullere handlen og returnere pengene.

Hun mener, at det er fint som hun har gjort, og holder fast i udstedelse af et gavekort på beløbet.

Essensen her er, at intet i hendes webshop kan lave analyser, hvorfor jeg ikke kan bruge noget af dette til noget, altså bliver mit behov ikke dækket med et gavekort.

Jeg gentager, at hvis hun ikke returnere mine penge, ser vi os nødsaget til at gå videre med sagen til Forbrugerklagenævnet, samt fortælle om den service (eller manglende på samme) fra Horseconsult, samt advare andre på diverse hestefora, så ingen andre ikke skal komme i samme ubehagelige situation.

Vi kommer ikke videre?.

Dorte insisterer på at ville svare på min mail, og endelige afgørelse af sagen, men vil ikke give nogen tidsfrist for hvornår jeg får svar, hvilket jeg ikke vil acceptere, men informere hende om at vi vil gå videre med sagen.

Samtalen slutter med en aftale om et svar på mail senere samme dag.

 

Der kommer bare aldrig noget svar???

 

 

Venlig hilsen

Tina Førsterling og Ulla Lunau Hansen

 


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 23:49

anmeld dem også på trustpilot.dk

www.trustpilot.dk/review/ www.horseconsult.com

 

det er noget hø de laver. det lyder til at være virkelig dårlig service.

 



4
0
Svar på denne tråd
 
 Trustpilot
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 01:02

Tak Anja - det vil jeg gøre med det samme !!!

- og ja, servicen er utrolig dårlig......

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 helt enig
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 08:38

Ja, jeg er så den ene part, altså medejer af et ubrugeligt "gavekort", i stedet for et brugbart spyd.

Og jeg kan kun sige, at jeg er rystet over at et firma som Horseconsult ikke kender eller ikke vil reagere iflg. købeloven, som er 100% klar på området.

 

Jeg vil derfor gerne fraråde alle at købe noget som helst hos pågældende firma, da tilliden fuldstændig er væk.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Lignende sag
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:28

 

 

Jeg har haft en sag som forløb sig fuldstændig som jeres. Det var bare med Horze Århus med et par ridebukser købt på tilbud. De var defekt efter 1 gang, og butikken mente også sted strakte sig langt ved at tilbyde mig er gavekort...

jeg meldte mig ind i Forbrugerrådet tænk, og fik dem til at skrive en mail om reglerne, og pludselig gik det hele som smurt og jeg fik mine penge og Horze fik en kunde mindre....

 

Mit råd: lad være med at bruge tid med at kommunikere med dem, og lad Forbrugerrådet overtage.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ny info i sagen....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 10:32

Jeg har efter ovenstående råd fra Casting 1 (tusind tak !!!) kontaktet Forbrugerrådet Tænk - og de mener også at jeg i følge købeloven har ret til at få mine penge retur, og at Horseconsult har handlet forkert i denne sag....

 

Se nedenstående mail - som er sendt til Horseconsult d.d.:

 

Kære Tina

 

Tak for din henvendelse til Forbrugerrådet Tænks juridiske rådgivning.

 

Jeg kan forstå at du har bestilt et spyd på HorseConsult.com ultimo juli. Produktet blev leveret 2. august. Du ønsker at fortryde varen. Årsagen hertil er uvedkommende for dine rettigheder, jf. forbrugeraftaleloven § 19, stk. 1, 2. pkt. Fremgangsmåden for at fortryde et køb er sådan, at du inden 14 dage fra levering af varen, skal meddele sælger at du ønsker at fortryde. Du oplyser sælger om dette 14. august, hvorved fristen i samme lovs § 19, stk. 2, nr. 2.

Jævnfør § 22, stk. 1 skal sælgeren senest 14 dage fra meddelelse om at forbrugeren ønsker at fortryde aftalen, tilbagebetale alle beløb til forbrugeren, inklusive leveringsomkostninger. Sælgeren skal tilbageføre beløbet under anvendelse af samme betalingsmiddel som forbrugeren har benyttet, jf. stk. 2. Det betyder, at såfremt forbrugeren har betalt med penge, skal beløbet tilbageføres i penge, og ikke et gavekort. Bemærk at lovens ord gælder før privates betingelser.

 

Jeg vil derfor på det kraftigste opfordre HorseConsult.com til at tilbage beløbet til forbrugeren snarest muligt, da fristen for tilbageførsel af beløbet udløb 28. august. Såfremt du ikke har hørt fra sælger indenfor 10 arbejdsdage, er du naturligvis velkommen til at kontakte os igen.

 

Med venlig hilsen

 

XXXX [navn fjernet af HN]

Stud.jur. / Student Assistant

 

T +45 7741 7741 / taenk.dk

Fiolstræde 17 B / Postboks 2188 / 1017 København K

 

 


Forbrugerrådet Tænk er en uafhængig medlemsorganisation, der arbejder for et Danmark, hvor alle forbrugere kan træffe et trygt valg.
Få nyheder, informationer om test, tilbud og gode råd 1-2 gange om ugen. Tilmeld dig vores nyhedsbreve på taenk.dk/nyhedsbrev

 

 

Nu kan jeg jo så bare håbe på, at Horseconsult erkender at der må være sket en fejl, og tilbagebetaler mine penge snarest muligt....

Jeg syntes da også, at en undskyldning ville være pæn service fra dem....

 

Mange hilsner

Tina

 


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 21:27

da var da en utrolig dårlig service og kundepleje,- og så endda for så latterligt et beløb...hvirkeligt ubegavet gjort af dem

 

jeg skal da i hvert fald ikke have købt noget som helst fra dem...


*** Misssophie


6
0
Svar på denne tråd
 
 Til Info ....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 18:57

Bare til orientering har jeg stadig intet hørt fra Horseclnsult, intet svar på ovenstående mail og desværre heller ingen penge retur på kontoen ...

Der er jo heller ikke gået 10 dage endnu, så jeg venter stadig ...

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det surt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 14:35

"Vi" har via nettet en fantastisk mulighed for at handle - hurtigt, nemt, miljøvenligt - U name it - for både køber og sælger - minimering af fordyrene mellemled osv....og så er der de idioter der ødelægger det og skaber mistillid - som åbenbart nu også Horseconsult....

 

De får 1. mio. af disse herfra....

 

Gå hele vejen....forbrugerrådet, skriv og få alle til at dele de opslag du overhovedet kan komme til og slip ikke sagen før du har fået dine penge retur!!

 

De skulle skamme sig....

 

KH:)Annette

 




rigtige piger rider hver dag
3
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldstændig korrekt ...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 18:23

Du har helt ret Anette, og jeg har heller ikke tænkt mig og tie stille med denne sag, jeg vil gøre alt for at kræve min ret, som jo er bekræftet, i denne sag ...

Det er bare møj irriterende at skulle kæmpe så hårdt for sin ret !!

 

hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 20:44

følger spændt...


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Intet hørt ...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 14:37

Desværre har jeg intet hørt fra horseconsult ... Og har heller modtaget nogle penge retur ... ;(

Derfor har igen som aftalt, talt med Forbrugernævnet, og afventer nu det videre forløb ..

 

Føj for en dårlig service fra horseconsult ... ??


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt igen....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 12:14

Jeg har nu d.d. haft kontakt til Forbrugerrådet igen....

De har talt med Dorte fra Horseconsult, som var meget vred over at have modtaget mail fra dem, og havde opført sig meget ubehageligt i telefon overfor medarbejderen fra Forbrugerrådet....

 

Men Horseconsult mener stadig ikke - på trods at de nedskrevne love og paragraffer fra forbrugeraftaleloven, som hun har modtaget på skrift via mail - at jeg har ret til mine penge retur, og hun mener nu heller ikke at jeg har overholdt fristen for fortrudt køb, hvilket også er beskrevet i mailen (kan ses i tråden længere oppe), som værende overholdt...

 

Forbrugerrådet anbefaler mig at kontakte Forbrugerklagenævnet igen, da de ind imellem tager helt specifikke sager ind, på trods af at prisen på varen, hvilket jeg igen gør, men ak, der bliver sagen lukket så snart de hører at prisen på varen er under 800 kr.....

 

Jeg bliver også rådet til at kontakte Forbrugerombudsmanden, da Forbrugerrådet lufter at der også muligvis kunne være tale om falsk markedsføring, idet vi ikke kan få en demonstration af varen, og se at den rent faktisk virker.... - og den slags sager skal til Forbrugerombudsmanden til videre undersøgelse....

MEN bliver også informeret om, at det er yderst sjældent der virkelig kommer en sag ud af dette......

 

Forbrugernævnet har jo ingen retslig afgørelser, men er en uafhængig medlemsorganisation der vejleder forbrugeren i sagen som disse, så de kan desværre ikke gøre mere, men syntes bestemt jeg skal gå videre med sagen !!

 

Lige nu er jeg bare utrolig vred og frustreret over at et firma kan "slippe" afsted med at behandle kunder på den måde, og at de benægter love og regler er overholdt - på trods at høflig henstilling fra instanser, som kender til, og rådgiver om præcis sådanne love !!!

Er også frustreret over at jeg ikke føler jeg kan komme videre i denne sag, uanset hvor jeg henvender mig - alt samme fordi der er tale om en vare som ikke har kostet en formue....

 

Jeg har indtil nu ikke "offentliggjort" sagen på Facebook, i håbet om at Horseconsult indså at de havde begået en stor fejl, og vi kunne have fået lagt låg på denne sag i mindelighed........

MEN det sker åbenbart ikke, og jeg deler nu hele denne tråd på Facebook, og håber andre ikke komme i samme situation...

Se også evt. anmeldelse på Trustpilot.

 

Venlig hilsen

Tina Førsterling

 


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 19:34

har de så sendt det defekte spyd retur til dig?????


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig service
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 23:25

Misssophie:

Nej, det har de ikke !!! - men det ønsker jeg heller ikke !, for det kan jo ikke bruges til en sk.....d !!!!

 

Jeg vil bare gerne have mine penge retur, som regler og love siger jeg skal have - og IKKE et gavekort på beløbet.....

Dermed kunne denne sag afsluttes, men sådan går det nok ikke....

Jeg har i hvert fald stadig INTET hørt fra firmaet....

 

Jeg kæmper endnu, og næste skridt er Forbrugerombudsmanden, for at afprøve sagen om falsk markedsføring !!

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 helt rystende
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 01:43

Jeg er stadig dybt rystet over at et firma opfører sig på den måde.

 

Tænk ikke at ville vedkende sig købeloven.

 

Det er godt kæmpet Tina, håber virkelig at firmaet anklages for falsk markedsføring, for det er virkelig tankevækkende, at ejer ikke engang vil demonstrere at varen virker, når hun når påstår at den gør det.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ensilagespyd
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:01

 

Sikke en træls situation at stå i. Jeg troede faktisk at de (Dorte) var intelligente nok, til at få den sag ud af verden i en fart, men åbnebart ikke.

 

Jeg har dd. talt med min landbrugskonsulent om din sag / informeret ham om emnet og han er mildt sagt rystet.

Han kan godt se på billedet fra deres hp, at det er et ubrugeligt spyd, men også at et "proff" ballespyd er dels væsentligt dyrere og lavet anderledes.

Dels www.froesalget.dk/7087/index.jsp og dels

www.landbrugsinfo.dk/Diverse/KA/ Sider/del2.aspx

 

Man kan vist godt slå fast at pris og kvalitet hænger sammen her. :)

 

Det hjælper selvfølgelig ikke dig, men måske andre når at blive advaret i tide, når den proffesionele rådgivning nu også er obs på dette firma!

 

Jeg håber virkelig du når i mål med din klage. Det er under al kritik at et firma så "frit" kan ignorere kunder bare varen er under 800 kr. Dette beløb er altså noget over "bagatel grænsen" i min verden!

 

Held og lykke med det videre forløb.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

6
0
Svar på denne tråd
 
 elendigt..
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 12:34

Rosenholm:

Vi kæmper !!! - og det har vi i sinde at blive ved med !!!!! ;)

- jeg ved jo du er i baghånden når jeg får brug for at læsse af, i den her efterhånden latterlige sag....., men nej, sidste ord er absolut ikke sagt i denne sag....

 

Shayga:

TUSIND TAK !!!

Fordi du deler informationerne om sagen og produktet med en Landbrugskonsulent !!! - det er jo med til at udbrede budskabet !!!

Jeg kan godt forstå, at han er overrasket, mildt sagt, over fremgangsmåden i denne sag - det er vi alle ....

Jeg kan kun håbe at budskabet spreder sig som ringe i vandet, og gør, at Horseconsult måske på et tidspunkt indser at de har lavet en STOR fejl......

 

Også tusind tak for dine link til proff. spyd !!

Kan så absolut godt se at der er stor forskel på både pris og helt sikkert også kvalitet ....

Det tror jeg lige at vi må kigge nærmere på !!

 

Men som "små" forbrugere, tænkte vi, at det spyd fra Horseconsult kunne da være "fint" nok til at lave et par analyser hvert år...

Vi er jo ikke ude i hverken 20, 40 eller 100 prøver - bare fra vores egne slæt, for at tjekke kvaliteten...., hvilket egentlig heller ikke er relevant i sagen, for det relevante her er, at DET SLET IKKE VIRKER OVERHOVEDET !!!

 

Som tidligere beskrevet talte vi faktisk meget om det nu også virkede til den pris, men blev enige om, at hvis det ikke gjorde, jamen så kunne vi da få pengene retur og købe et andet sted....

 

Men sådan gik det altså bare ikke.....

- og havde jeg vidst, at der skulle kæmpes så indædt for at få "sølle" 498,- kr retur, ja så havde jeg sgu ikke engang overvejet og købe det via Horseconsult.

Men Dorte talte jo så fint om spyddet, og om hvor nemt det var og bruge, og hvor mange hun havde solgt !!!....

Varm luft i ringbind !!!! Det er hvad det var.....

 

Jeg havde da heller ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at en sælger IKKE vil demonstrere sin vare på forespørgelse... ???

Men bare påstår "at det er der ingen grund til, fordi vi har solgt rigtig mange af dem, og aldrig fået nogle klager...... " og "vi kan tilsende dig en video fra producenten"... (gad vide om jeg nogensiden får den tilsendt ???)

Sådan noget fusk !!!

 

Håber stadig alle vil udbrede budskabet om, at det i hvert fald ikke er noget som helst værd og købe, og at man samtidig kan risikere at komme voldsomt i klemme i en handel med Horseconsult....

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 18:56
Jeg synes i skal sætte en lille wrapballe på en trailer, og køre hjem til Dorthe, hvor du jo også returnerede spyddet, og bede hende vise jer hvor "godt" Det virker.

Så har hun ikke omkostninger til transport... Det Kan Hun da umuligt have noget imod!

*** Misssophie


2
0
Svar på denne tråd
 
 næsten prøvet...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 19:04

Misssophie:

Vi har faktisk tilbudt at møde op hos hende - uanset tidspunkt - hun skulle bare sige til, mhp. demonstration af spyddet, og også sagt meget klart og flere gange, at HVIS det spyd kunne tage prøvemateriale med ud, ville vi selvfølgelig beholde det....

Men lige på det spørgsmål, både mundtligt og skriftligt, glider hun enten af eller kommenterer slet ikke !!!!

 

Igen syntes jeg det er meget mystisk, at en sælger ikke ønsker at demonstrere den vare de med stor overbevisning har solgt så mange af .... ???

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Næste skridt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 07:10

 

Hvis det var mig der var r*vrendt så groft, så havde jeg nu også henvendt mig til feks. Landsbladet www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Alle/ Forside.htm og et heste blad (ved ikke lige hvem der er mest læst pt. måske hest & rytter?) og givet dem historien. Derigennem kan du jo efterlyse ALLE DE KUNDER som allerede er tilfredse brugere af spydet...

 

Det er godt du deler på de sociale medier, men ikke alle læser med der. :)

 

Horse Consult s opførsel er både grov og arrogant. Føj!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tak igen for opbakning !
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 22:23

Anette:

Jeg har læst det du har skrevet, og har også tænkt at gå videre....

Har kigget på Hest og Rytter i dag, og også ekstrabladet - og især EB plejer jo gerne og ville tage "de svages" sag imod systemet !!

Det er jo lidt sådan jeg føler mig nu...

 

Men du har ret - og jeg kæmper videre for mit (og andre kunders) ret !!

 

Tak for opbakningen til alle som kigger med !!

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umiddelbart...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 08:01

... ser det da ud til at den type spyd godt kan tage prøver ud.

 

www.youtube.com/ watch?v=ZsosyXAP5B4&fe...e=youtu.be

 

Godt nok ser det ikke ud til at der kommer vildt MEGET med ud, men det giver jo sig selv i forhold til spyddets størrelse. Og det sælges jo også som et "mini-ensilagespyd"

 

Og hvis jeres ikke har været direkte defekt, er Horseconsult jo faktisk ikke forpligtet til at lade en handel gå tilbage.

Så spørgsmålet er jo egentlig ikke om du har været tilfreds med spyddet eller ej, men om det er defekt eller ej. Der er altid stor forskel på "virker ikke" og "virker ikke for mig"

Jeg håber at du vil følge op og lade os høre forbrugerrådets afgørelse.

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke korrekt
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 09:16

Det er ikke helt korrekt Lisbeth, som jeg forstår sagen (og også forbrugerrådet, som har svaret dem) så er spyddet købt på nettet, her er der altid en returret på 14 dage, uanset begrundelse. Dog tror jeg ikke de gamle regler tillader returnering af brugte produkter, men her skal man reklamere i stedet.

 

I de nyeste regler er der den krølle at man gerne må afprøve varen, dette giver dog butikken lov til at vurdere og fratrække tilbagebetalingen det beløb, som de mener varen forringes ved afprøvning. Jeg kan på stående fod ikke huske den præcise dato for hvornår dette trådste i kraft.

 

Så sagen afhænger lidt af datoen for købet, hvilken en lov der gælder. Er det den nye lov, så kan der returneres (men man risikerer at Horseconsult vurderer at værdien er forringet med 50-90 eller endda 100% pga afprøvning) Er det de gamle regler ja så er det et spørgsmål om spyddet er defekt, hvilket producenten ikke mener (i følge deres svar).

 

Men som jeg ser det så er det ikke kun et spørgsmål om en dato i forhold til rettigheder, men om de har været så unfair som de fremstilles. Efter de gamle regler har de handlet helt korrekt og endda været yderst servicemindede og tilbudt jer et gavekort, selvom I ingen rettigheder havde (med mindre det ene spyd var ubrugt) Efter de nye skal de tage retur og har gjort det, men skal tilbyde jer et beløb, det er så op til butikken selv at afgøre en forringelse, så igen et gavekort på fuldt beløb er da umiddelbart bedre i mine øjne end 10 kr fordi de mener det er forringet så meget i værdi.

 

Umiddelbart kan man ikke se ud fra hvilken dato forbrugerrådet opererer, men mit gæt er de nye, siden de ikke tager i betragtning at spyddet/spyddene er brugte. Ligesom horseconsult nævner at selvom spyddet er brugt vil de give gavekort på det fulde beløb.

 

Dog har firmaet jo efter begge love handlet korrekt, eller måske ikke helt i forhold til den nye, hvor de skal tilbyde et beløb, men jeg synes ikke de er så slemme som de er blevet udstillet, de har måske bare glemt at informere jer helt præcist om hvorfor de handler som de gør. At de så er langsomme til at svare er dårlig service.

 

Til gengæld synes jeg forbrugerrådet har givet jer mangelfuld information, med mindre i ikke har nævnt at spyddene var brugte (og det virker faktisk som om det er tilfældet ud fra deres svar) og at forhandleren har haft dem til undersøgelse hvor der ikke vurderes at de fejler noget.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
3
Svar på denne tråd
 
 så blev der lavet en video....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 12:16

 

Hold da op !!! Nu findes der sørme en video af brugen af spyddet !!!

 

Jeg er bare meget skeptisk alligevel.....

- for hvorfor ville Dorte ikke bare vise mig/os det i virkeligheden ???

Det var jo alt jeg i virkeligheden bad om fra starten !!!

- men uanset hvor mange gange jeg spurgte om det, og skrev det også til hende flere gange - ja så gled hun af på det hver eneste gang !!!

 

Hvorfor kommer den video først nu ? - hvor hun helt klart har fået "en del" reklame for sit firma ??

- og i øvrigt, som tidligere skrevet, mente hun jo ikke at det var nødvendigt at demonstrere, da hun havde solgt sååå mange, og ikke havde fået reklamationer overhovedet !!!

 

Som skrevet tidligere, ville hun også gerne have mere tid til at gøre "sagen" færdig, idet hun ville finde og sende en video hun havde fra producenten til mig !!! (en video som tilsyneladende slet ikke fandtes, hvorfor hun nu selv har lavet en !)

 

Hvorfor alt det ballade og dårlig reklame for sig selv, hvis man havde rent mel i posen fra starten ??

 

Mht. ovenstående sag, vil jeg sige til dig Karen, at du skal læse hvad Forbrugernævnet skriver i det brev jeg har indsat (de er informeret om at det er afprøvet, selvfølgelig ) - det står højt og tydelig, at jeg har overholdt alle love, regler og paragraffer om returnering, og endnu vigtigere at når jeg har betalt med penge, skal jeg også have penge tilbage - og ikke et gavekort !!!

Du skriver også, at de har været yderst serviceminded i denne sag, men NEJ, det er i hvert fald overhovedet ikke det jeg/vi har oplevet - faktisk det stik modsatte !!!

Ja spyddet er afprøvet, idet man jo ikke kan se om noget virker før man prøver det, vel ??

Og Horseconsult har selv undersøgt det for fejl og mangler - hvilke de ikke fandt.... (men de ville stadig ikke demonstrere det !!!!)

 

Det undrer mig stadig meget, at Dorte ikke bare ville demonstrere varen for os da vi bad om det, men som man kan læse ovenfor, faktisk allerede stillede sig på bagben da vi kontaktede hende første gang, i forbindelse med at vi skulle tage prøver, og slet ikke kunne få det til og virke, vel og mærke er vi flere voksne og fornuftige mennesker, der stod med vejledningen i hånden, og gjorde præcis som der stod, og hun sagde ....

 

Derfor syntes jeg også, at denne video virker noget "ulden" på mig ....

Dorte taler meget om firkantballer med stempellagene den rigtige vej osv., og man ser i videoen en balle, som allerede er stukket i flere gange, inden hun tilsyneladende bliver filmet, og også at hun ikke afprøver spyddet på flere forskellige baller/forskellige former....

Det er ikke på noget tidspunkt oplyst mig, at spyddet kun virker noget nogle former for wrap - tvært imod !!

Det kunne både tage prøver af hø/wrap og frøgræs - sågar kunne man bare presse materialet ned i en spand, og trykke spyddet ned igennem, og vupti skulle man have en repræsentativ prøve !!!!

 

DET SKER BARE IKKE !!!!

 

Jeg var specifik med at fortælle, at jeg havde rundballer, og hun forklarede nøje, at der skulle stikkes fra siden af ballen, dvs. ind imellem lagene, hvilket er præcist hvad der blev gjort, og vi har også selv afprøvet på firkantballer - resultatet var lige så dårligt som på alle de andre.....

 

Så alt i alt - nej jeg giver s..... ikke meget for den video, og har en klar fornemmelse af, at den er manipuleret et eller andet sted.....

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Pengene
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 13:31

I forbrugerrådets svar står der intet om at der er taget hensyn til at spyddene er brugte og dermed at FORBRUGERRÅDET har fået alle oplysninger. Det de skriver er ganske rigtigt, HVIS spyddet er ubrugt, men i følge loven kan horseconsult vælge at nedskrive værdien og derved returnere feks 10 kr til jer hver i kontanter når det er brugt, derfor mener jeg det er en service at de tilbyder jer det fulde beløb i et gavekort istedet, specielt fordi producenten har haft fat i det og ikke kan finde fejl.

 

så jeg læser skam hvad de skriver, jeg kender bare reglerne indgående, da jeg dels fra advokat og dels fra forbrugerrådet selv har modtaget info om netop de nye reglermkring returret da jeg har eget firma med distribution af produkter. Og igen efter de gamle regler kunne man slet ikke returnere, der ville det dreje sig om en reklamationssag.

 

Forbrugerrådet er ikke en lovgivende instans og kan også tage fejl/opfatte sager forkert, og specielt hvis de ikke har sagen fra begge parter.

 

Jeg mener stadig ikke at de har brudt loven andet end at de tilbyder gavekort istedet for kontanter, mens de i princippet kunne vælge et minimumsbeløb, ja sågar en krone, hvis de skulle returnere kontanter. Det er i mine øjne service.

 

Derudover så kan jeg godt se at kommunikationen mellem jer er kortsluttet, og at noget af den kommunikation kunne være gjort hurtigere.

 

Men du må også prøve at se på at i følge loven har de kun gjort det galt at de har tilbudt jer et gavekort istedet for kontanter, hvor de ikke engang er påkrævet at returnere det fulde beløb, da i returnerer brugte varer, der i følge producenten ikke er defekte.

 

om de så er defekte er jo ikke sælgers slåskamp eller afgørelse, men producentens.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
4
Svar på denne tråd
 
 læs købeloven
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 22:18

Jeg tror da du skal sætte dig ned og læse købeloven .

 

Den er såmænd ganske klar.

 

Du har fuldstændig ret til at fortryde et NETKØB og forlange pengene tilbage.

 

www.forbrug.dk/?SC_itemid=f8ad094c- 7e3f-4e46-9700-cc3a7c4baa2b

 

Derudover, hvis sælger kunne tilbyde et produkt med SAMME funktion, ville det være god skik at acceptere dette, men vi kan i stedet få en BOG og prøv at tag wrap-prøver med en bog.

 

Jeg tror du derudover har glemt at skelne imellem forskellen på at handle i en fysisk butik og en netbutik.

 

At du virkelig vil sidde og forsvare Horseconsult med at varen er brugt, er mig en gåde. Det må vel være forståeligt at man ikke kan se på spyddet at det ikke virker efter hensigten, og derfor selvfølgelig blev afprøvet.

 

Hvis jeg køber et par vandtætte gummistøvler, tager dem på ud i regnen og får sjask-våde fødder, så virker varen altså ikke som lovet og jeg har fuldstændig ret til at få mine penge retur, brugt eller ej, med mindre butikken kan og vil tilbyde mig et par andre, lignende gummistøvler der ER vandtætte.

 

Så jeg bliver lige lidt bekymret for dine kommende kunder, det lyder som om de kan få samme problemer som vi står i lige nu, da du ikke kender købeloven.

8
1
Svar på denne tråd
 
 understregning
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 23:04

Loven

Forbrugeraftalelovens § 24, stk. 5, har følgende ordlyd:

"Forbrugeren hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som

skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at

fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. [?]"

 

Denne lov er kopieret herfra :

 

www.forbrugerombudsmanden.dk/~/ media/Forbrugerombudsmanden/presse/ Notat%20beregning%20va...gelsen.pdf

 

Blot for at vise "kilden".

 

Denne lov kommer vi OGSÅ indunder, da vi absolut ikke har forsøgt at håndtere spyddet til andet end det var hensigten, nemlig at tage prøver ud til analyser.

 

Loven er på alle måder, på vores side.

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at læse
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 06:41

Rosenholm: prøv at læse hvad der reelt står istedet for st læse hvad der passer i hvad du synes: der står at man må afprøve "som man ville kunne i en forretning" og da Ts tydeligvis har afprøvet spyddet mange gange, så er det mere end man kunne i en forretning og firmaet er helt i deres ret til at anslå en værdiforringelse.

 

Derudover så er den vejledning netop KUN en vejledning, loven er så ny at der ikke i domstolene er opstået sager, der kan danne præcedens for hvor meget eller hvor lidt forringelsen er og derfor skal der føres en småsag for at se hvor det fører hen.

 

Og som jeg skriver i mit første indlæg må man altid returnere ved nethandel, det har jeg skam styr på, men hvis datoen var før de nye regler, skal det behandles efter de gamle, hvor det ikke var lovligt at afprøve varen først. Og her skulle der laves en reklamationssag istedet.

 

Du skriver selv om gummistøvler der er utætte, ja dem skal du have byttet, men de tilbydes jo også en ny vare og afslår, fordi de er sikre på at varen slet ikke dur? Så problemet er at sagen er uigennemsigtig, firmaet mener at varen dur og må derfor gerne nedsætte varens værdi, idet den har været afprøvet mere end i forretningen, kunden mener at produktet slet ikke dur?

 

Hvis jeg skulle give et godt råd, så er det at droppe at svine på nettet pg så høre om der evt er nogen der ville være interesserede i at hjælpe med at starte en småsag ved domstolene, for som sagen udlægges her er der mange ukendte faktorer, hvor den vigtigste jo egentlig er om varen er defekt eller ej. Der ville den anden part også få lov at komme med deres version og beviser, istedet for at kaste sådan en historie for HN-domstolen ;)

 

Mine kunder er skam pænt trygge, jeg overholder nemlig loven i følge både advokat og en vejleder fra forbrugerrådet, men mine produkter er så alle plomberede af hygiejniske årsager og jeg ville derfor aldrig rende ind i en forbruger, der havde fortrudt på den måde, det er dog sagen uvedkommende og et lidt barnligt forsøg på at nedgøre nogen, der ikke lige er enige i at svine et firma til på nettet, når der tydeligvis ikke er adgang til alle sagens oplysninger, herunder modparten..

 

Det er altid nemt som forbruger at svine firmaet, vi ved dog ikke mere end hvad Ts skriver og der er altid 3 sider af historien, så uanset hvad, så synes jeg det er forkert at de svines så meget, de tilbyder som de skal at give ny vare, de tager varen tilbage og undersøger den osv. Så ja det virker som om kommunikationen er glippet et sted og som jeg skriver så er selve behandlingen af sagen ikke specielt god, tidsperspektivet i den er IKKE ok, det har jeg også skrevet, men derfor kan jeg vel godt komme med min mening omkring sagen uden der stilles spørgsmålstegn ved mit arbejde?


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
8
Svar på denne tråd
 
 medejer medejer
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 08:20

Ja, nu er jeg jo medejer af gavekortet til bøger, i stedet for et brugbart spyd.

Vi har ikke fået tilbudt et andet spyd.

Vi har ikke fået tilbudt en demonstration.

Vi havde ingen mulighed for at se at spyddet ikke virkede, uden at stikke spyddet i wrap-ballerne.

Ja, Horseconsult tager varen tilbage, da Tina personligt afleverer den på deres adresse og nej, de tilbyder ikke en lignende vare i stedet, men et gavekort og kan du finde en vare på deres hjemmeside, der har samme funktion som et spyd, så må du meget gerne sende et link, jeg kan ikke.

Man SKAL tilbydes en vare med samme funktion, altså ikke en bog i stedet for et ensilage-spyd.

Jeg er dybt uenig i din fortolkning af købeloven, det er forbrugerrådet åbenbart også.

8
1
Svar på denne tråd
 
 Enighed
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 13:30

Jamen problemet i forhold til forløbet er jo om I vil returnere pga fortrydelsesret eller om I mener spyddet er defekt. Jeg mener stadig forbrugerrådet opererer ud fra at i "blot" ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og ikke at I mener at spyddene ikke virker, men jeg har på fornemmelsen firmaet tror i returnerer pga de er defekte og derfor undersøger det.

 

Som jeg også har skrevet er det helt korrekt at I skal have pengene, hvis det er den alm fortrydelsesret I har gjort gældende, men så må firmaet gerne fastsætte en værdiforringelse, når varen er brugt mere end den kunne i forretningen, hvilket alt efter vurdering kunne komme til at betyde at den blev værdiløs (nok ikke i jeres tilfælde) men hvertfald at I fik meget lidt ud af det feks 50% af værdien. Derfor mente jeg da at 100% af beløbet på gavekort var fint. Jeg aner så ikke hvad firmaet ellers sælger, kender det ikke, men jeg har da forståelse for harmen hvis det så kun er bøger og spyd.

 

Hvis det er fordi I mener spyddet ikke virker er det jo slet ikke returretten, der er problemet, men at firmaet sælger noget der ikke kan hvad det lover og så er det en helt anden sag, det nærmer sig vel bedrageri, men det skal jo så afgøres af domstol.

 

Sidst vil jeg beklage at jeg husker forkert i forhold til hvad jeg har læst: at de slet ikke vil tage varerne retur er jo dybt godnat og ja der forstår jeg igen godt harmen. Jeg mente at huske at de tog spydene tilbage og undersøgte dem for at være defekte og så tilbød nye, som I så afslog, igen beklager.

 

Så jo ved genlæsning og din opfrisker kan jeg sagtens sætte mig ind i at det er dårlig service. Og som jeg hele tiden har skrevet er jeg IKKE enig i firmaets HÅNDTERING af sagen, jeg havde blot læst det som om de måske nok var sløve, men at de havde tilbudt det de skulle efter loven og det kan jeg godt se de IKKE har gjort.

 

Jeg står dog ved at sagen generelt set er kompliceret fordi det ikke er tydeligt om feks varen er forringet i værdi (desværre er loven sådan at man ikke må afprøve mere end man kan i butikken, så med mindre der var en wrap-balle og et demonstrationsspyd måtte I ikke hjemme afprøve varen på en sådan måde uden varens værdi forringes) og dermed hvad I reelt har krav på.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
2
Svar på denne tråd
 
 sidste kommentar
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 09:55

Jeg har en sidste kommentar. Desværre synes jeg ikke du har læst hvad der skrives i første indlæg.

 

Med det samme vi ikke kunne få spyddet til at virke, blev der ringet op til Dorte, som så opfordrede os til at prøve igen. Stadig intet resultat. Så skulle vi prøve på firkantballer i stedet for runballer osv.

Så Horseconsult opfordrede os altså til at forsøge at få et resultat flere gange, men var samtidig uvillig til at hjælpe "i virkeligheden". Vi var klar til at køre til Horseconsult for at få hjælp med det samme.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Opgiver
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 06:42

Jeg tror simpelthen vi taler forbi hinanden.

 

Det sidste du skriver bekræfter jo netop at firmaet sandsynligvis regner med at i returnerer pga i tror det er defekt/ikke virker, og så er det andre regler end hvis i returnerer fordi I ikke vil have varen. Forbrugerrådet tror i returnerer i forhold til fortrydelsesret og ikke pga en vare der ikke virker ;) Så det er to forskellige scenarier og derfor tror jeg ikke i kommer uden om en retssag, hvis I vil have pengene desværre.

 

Helt generelt (og husk nu at jeg IKKE er enig i firmaets service og det er IKKE for at forsvare firmaet, men generelt som det vil være for ALLE firmaer) så er reglerne bare således at afprøver man varen mere end i butikken, Må butikken anslå at værdien forringes (og det er i det henseende ligegyldigt om firmaet selv råder til brug, blot de på deres side har oplyst de her returneringsregler, der er det forbrugerens ansvar at læse dem, som regel skal man krydse af ved "har læst salgs og leveringsbetingelser" før et køb).

 

Når man ringer til et firma og spørger om hjælp til brug, vil et hvert firma (forhåbentlig) hjælpe, og returneres varen derefter, "bare fordi man nu ikke vil have varen" (i følge fortrydelsesretten), så er det jo fair at varen forringes i værdi. Når man ikke kan få varen til at virke og mener det er fordi den ikke dur, er det jo pludselig ikke den alm fortrydelsesret der gøres gældende, men en reklamation af defekt vare og der er altså nogle andre ting firmaerne har pligt til/må, før pengene returnes, og ligeledes skal firmaet undersøge om der er tale om en defekt vare.

 

Køber jeg en tlf på nettet og tager plasticbeskyttelsen af og bruger den meget, så kan jeg godt returnere, men jeg vil ikke få alle mine penge igen pga værdiforringelse. Mener jeg telefonen er defekt, skal butikken undersøge om den vitterlig er defekt, og mener de ikke den er det, så selvom jeg har overholdt 14 dages fristen, så får jeg ikke alle pengene igen. Hvis den er defekt må de reparere et par gange, før de giver en ny, eller skal give pengene tilbage.

 

Det betyder desværre at for nogen bliver det påstand mod påstand, for enten skal der startes en småsag fra jeres side for at bevise at spyddet ikke virker (så I kan få alle pengene), ellers også må firmaet beregne en værdiforringelse. I jeres sag ville det betyde at firmaet BURDE demonstrere et spyd for jer, men igen de har ikke pligt til det og derfor står I, i en rigtig træls situation. Firmaet skal også bevise at spyddene virker, men om en video er nok, skal der jo så netop en sag til for at vurdere.

 

Så jo jeg har læst, jeg prøver blot at forklare at GRUNDEN til returnering har stor betydning og sagen derfor er mere kompliceret end en alm returnering og jeg kan derfor frygte at I ikke kommer til at få noget/mere ud af sagen, hvertfald ikke fulde beløb, med mindre sælger kompenserer for den dårlige behandling (hvilket hun MORALSK bør, men lovgivningsmæssigt ikke helt skal på samme måde).

 

Igen så er dette ikke for at forsvare pågældende firma, det er blot generelt sådan lovgivningen fungerer, og der er I så kommet i klemme og det er jo ikke fedt! I står jo reelt med en sag der burde i retten fordi det skal bevises at sælger har solgt en vare der ikke virker, problemet for jer er at det koster langt mere end det I vil få ud af sagen. Så jeg har ondt af jer at I er kommet i klemme, og som jeg har skrevet før så efter genlæsning, er jeg enig i at lige dette firma ikke har handlet korrekt og lukrerer på at sagen er så uigennemsigtig, som den er.

 

Held og lykke med det! Og jeg håber I får noget ud af det i sidste ende...

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 20:53
Er gratis retshjælp via ens indboforsikring mon en mulighed?

-Eller falder det under en bagatelgrænse..

*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 17:15
Hvad er status på sagen?

*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 status....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 10:35

Status er simpelthen er jeg løber panden mod en mur, HVER gang jeg prøver noget..... Gider sgu ikke mere.....

Kan jo kun "reklamere" og fortælle om min oplevelse med det firma, og så ALDRIG mere bruge det igen.....

Jeg er åbenbart bare en magtesløs lille person, som INTET kan gøre, og desværre så tror jeg at Horseconsult her være igennem sager som disse før, og udmærket ved, at man (læs: kunden), ikke kan gøre en skid ved dem og deres måde at behandle kunder på....

 

Orker bare ikke mere kamp, og flere buler i panden nu......;(

 

MEN hvis flere uretfærdigt behandlede kunder derfra henvender sig til mig, så er jeg klar til at gå på barrikaderne igen !!!

Så vi måske kunne stå samme og gør noget ??

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider