Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Ny lak på trailer??
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 16:31

Hejsa

 

sagen en er den at jeg har købt mig en hestetrailer.

-Yay! Jeg er bare så glad for den!

Nå, men den hersens trailer er altså ret grim i lakken. Det er en glasfiber trailer. Det er ligesom om det øverste lag lak skaller af. -den er faktisk så grim at gemalen har sagt, at hvis jeg ikke får den ordnet vil han ikke have den til at stå foran vores hus :(

jeg overvejer om jeg kan slibe den ned og så give den en gang klar lak. Men hvilken lak skal man bruge? Og hvor får man lige fat i sådan noget? Jeg har kigget på noget til både, det må da være slidstærkt nok? Eller hvad?

er der nogen der har prøvet det før og kan komme med et god fif, så ville jeg godt nok blive glad :)

 


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 20:01

Men jeg ville spørge en autolakerer, om han/hun ved, hvad der er bedst at bruge.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

CANON EOS 400D SÆLGES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Autolaker
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 20:36

Hej Jannie

ja det har du nok ret i, jeg vil prøve at ringe til den lokale autolaker i morgen og se hvad han siger :)


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Male trailer
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 08:27

Jeg malede engang en gammel trailer med fint resultat.

 

Gå i en god malerforretning og bed om den maling, man bruger til campingvogne. Slib traileren let, brug en fin malerrulle og vær lidt omhyggelig, så skal den nok blive rigtig fin.

 

Jeg malede min to gange med en let slipning i mellem og den holdt sig pæn i mange år efter.

 

God fornøjelse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Polering af glasfiber
Forfatter: 
Dato:  02-05-2014 11:43

Hej TS

Hvis din glasfibertrailer er mat, så vil jeg anbefale at du får poleret den. Prøv at høre på et trailercenter eller hos en mekaniker.

 

Ofte kan de også gøre det for et beløb. Jeg ved ikke om det vil gå at omlakere, tror du skal have den poleret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Autolaker
Forfatter: 
Dato:  07-05-2014 16:54

Jeg var forbi autolakeren idag med traileren, han sagde at det nok ville koste 10-15.000 at få den omlakeret

- Så det bliver den ikke!

Han foreslog mig at højtryksspule den, og så se om det meste af det der skaller ikke ville ryge af på den måde.

- nu skal jeg bare ha opstøvet en højtryksrenser :)

 

her er er nogle billeder af traileren nu, forhåbentlig kan jeg få taget nogle pænere efterbilleder;)

Billede

 

Billede

 

Det der ser mat/Hvidt ud er det der skaller af, der hvor den er mørk er det allerede faldet af.

 


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan blive pæn igen:)
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 11:03

Hejsa

 

Du skla inden du højtryksspuler den, gå til en der sælger bådudstyr fx ved havne evt. google e fleste både er lavet af glasfiber og der findes en masse man kan både rense og pollere op med. De hjalp mig da jeg skulle bruge nget til min hestetrailer. Tag billederne med de kan sagtens hjælpe dig, og så skal du bare i gang med knofedt og vt. en polerbørste på en skuremaskine:)

God arbejdslyst

2
0
Svar på denne tråd
 
 Glasfiberpest
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 12:17

Sådan som den ser ud, ville jeg helt klart tage den med forbi en bådforhandler og spørge. Især sikrer dig at den ikke har glasfiberpest. For så kræver den special behandling. Men jeg ved ikke hvad det går ud på.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 trailer....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2014 21:22

Så vidt jeg ved, så skal den "bare" poleres op.

 

Glasfiberpest rammer hovedsaglig både, da de er udat for saltvand og alger. -og det har ikke noget at gøre med, at den er mat.

 

Vis endelig "efter" billeder Min trailer er også mat i toppen, jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at give den, den store tur endnu ;)


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nixen biksen
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 08:36

min mustang er mat- og Køge bådcenter siger de ikke kan polere den op, desværre.

Vi polerende selv traileren om den stod flot i få uger så var den igen mat.

 

Og kunne de koster en polering hos dem ca 3500 da jeg spugte for et par år siden, og pris på omlakring er som trådstarter selv har skrevet ca 10-12.000.

 

At få den pakket ind i folie koster også ca 10.000 kr- her er eneste fordel måske at man kan finde et firma der vil sponsorer dette fordi de kan få reklame på ???

 

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glasfiber
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 20:05

Du skal lige være lidt opmærksom på havd du gør med glasfiber. Ja man kan godt polere det, men hvis der er skader i selve gelcoaten eller glasfiberen under skal der fagfolk til. Det er iKKE noget man bare roder rundt med, glasfiber er ikke godt i lungerne og gelcoat lægges på med udsugning. Desuden sætter støv sig nemt i det og så bliver det grimt.

 

Det med at male ovenpå ...... du skal virkelig være sikker på at det er en, der ved hvilken maling, der vil binde, eller skaller det bare af igen.


Mvh. Sanne

 

Pt. uden signatur :D

1
0
Svar på denne tråd
 
 Højtryksrenser
Forfatter: 
Dato:  07-06-2014 20:50

Så har jeg været i gang med højtryksrenseren.. Jeg synes godt man kan se det, men det har desværre ikke haft den effekt jeg håbede på :(

jeg har lånt sådan en slibemaskine, så nu håber jeg at jeg kan slibe alt den uden den miste den grønne farve! Og så skal den have en gang klar lak bagefter :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gelcoat
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 09:13

Hej Julie,

 

jeg købte også en medtaget trailer, men har nu selv poleret den. Mit lokale budcentral ville have 4000kr for at polere den og så blev jeg nærig :-)

 

Jeg har først vasket den i en speciel shampoo til campingvogne og dernæst poleret den med gelcoat rubbing først med en poleremaskine ( Harald Nyborg har en til 150kr ), dernæst vasket den igen og så da den var tør poleret den med rubbing via håndkraft.

 

Her er er det vigtigt at du altid bruger en voks, da gelcoaten nu er åben.

 

Der valgte jeg en voks fra Hempel og så bare masser af knofedt

 

Man kan vælge at vandslibe i stedet for at bruge rubbing, hvor man bruger sandpapir til vandslibning korn 2000 og 3000.

 

Hvis is jeg skulle have gjort noget anderledes ville jeg nok have brugt en gelcoatrens efter den første vask med shampoo.

 

Held og lykke :-)

 

et et par billeder af min til inspiration

 

Billede

 


Spalding Brittanica sælges

17", mørkebrun, mediumbred bom


Böckmann Jakke med logo sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Polering
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 18:06

Hej Manu :)

fedt det er jo det jeg skal! Dit før billede ligner jo min!

jeg bliver bare nød til at slibe min først da der sidder en del lak der skaller af :(

kan jeg mon nøjes med at polere den med voks bagefter eller skal den lakeres?


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gelcoat
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 18:51

I den coatrubbing jeg købte var der slibekorn i, men det kan da godt være at du er nødt til at vandslibe din - den ser noget ujævn ud i hvert fald.

 

Jeg har ikke lakeret, da den dybe blanke farve kom frem undervejs i processen med voks.


Spalding Brittanica sælges

17", mørkebrun, mediumbred bom


Böckmann Jakke med logo sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skibslak
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 23:11

Nu er jeg endelig kommet i gang med min trailer :)

Jeg har slebet rampen og den har fået en gang blank skibslak. jeg synes selv det er blevet ret flot! den er blevet flot mørk grøn igen. Jeg har malet den med pensel og det kan man desværre godt se tæt på, så resten bliver rullet på :)

 

Billede

Her er tampen slebet inden den fik lak:

Billede

 

efter den har fået lak:

 

 

Billede

 

Det er at værre hyr at komme ind i alle hjørnerne og slibe!


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikken et arbejde!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 20:10

Jeg er spændt på at se hele traileren, når du har dullet resten af den op (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere Info;-)
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 12:54

Hej Julie, kan du oplyse lidt mere i dataljer hvad du har gjort? Præcis hvilke materialer/lak du har brugt osv?

jeg har nemlig samme problem med min trailer....

 

pfht.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næsten færdig!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 07:32

Nu er jeg næsten færdig, jeg mangler bare den øverste del, men jeg skal lige ha fat i en stige, jeg kan nemlig ikke nå derop på trappestigen ;)

Billede

 

Jeg har slebet den og så har jeg givet den en gang blank skibslak, easy peasy ;)


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

3
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 12:04

Flot arbejde :) stor respekt herfra :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 trailer
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 14:25

er du blevet færdig med trailer ? hvilket mærke brugte du af lak ? og hvor meget har du brugt på hele traileren? og er den stadig pæn?

 

har lige selv købt en trailer der skaller i lakken og er falmet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikkefærdig
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 20:22

hejsa ??

Nej jeg er ikke blevet færdig, mangler toppen endnu, jeg er blevet bremset af vejret da jeg ikke har et sted og holde inde og gøre det ?

jeg har brugt skibslak for jemogfix, tror mærket er junckers? Jeg har ikke brugt så meget, 1,5 stor bøtte max ?


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider