Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Skab til trailerdør ?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2014 21:52

Hej!

 

Jeg leder efter et sadelskab til en trailerdør. Skal passe til Cheval Liberté, og jeg kan simpelthen ingenting finde!

 

Kender i nogen hjemmesider der sælger dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 De har den her
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 08:19

trailerbutikken.dk/ifor-williams- hb403-basic

 

Ganske vist til Ifor Williams trailere - men dt kan jo være at den samme passer til en Cheval liberte.

Jeg har selv overvejet den, da jeg lige har købt trailer - men jeg er ikke sikker på at min sadel kan være i den - den er jo lidt stor


£isbeth & Baloo

 

 


Be of good cheer.

Do not think of today's failures,

but of the sucess that may come tomorrow!

(Hellen Keller)

0
0
Svar på denne tråd
 
 denne her
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 08:58

Denne her er godtnok til en debon trailer, men mon den kan passe?

 

Jeg overvejer det også selv til min, men jeg i tvivl om min dør kan bære vægten. (har ældre brenderup)

 

www.stald-direkte.dk/shop/sadelskab- til-doer-1973p.html


 

Rytter af konetypen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dum ting
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 11:47

husk at dette skab tager plads foran hesten- foruden at hvis hesten skraber med forbenet så rammes kassen = ofte skades den.

 

Så jeg fraråder dem.

 

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 12:07

... den har jeg også tænkt.

 

Men et almindeligt sadelrum i traileren tager jo også meget plads?? Jeg vil dog regne med at det er mere solidt overfor spark end kassen.

 

Jeg vælger ikke noget før jeg har SET en sadelkasse monteret. Og umiddelbart er det jo ikke det store problem at have sadlen osv i bilen - det var i hvert tilfælde en pris jeg er villig til at betale, for at få min frontudgang (og dermed en hest der forhåbentlig med tiden bliver lettere at læsse - han har allerede været MEGET dygtig til vores træning)

 


£isbeth & Baloo

 

 


Be of good cheer.

Do not think of today's failures,

but of the sucess that may come tomorrow!

(Hellen Keller)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelrum i traileren
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 13:51

Mine forældre havde for snart mange år siden en Brenderup Royal, som har indbygget sadelrum, men det var jo lavet i en udvidelse af traileren foran, så der stadig var den samme plads foran hesten som uden sadelrum. Jeg vil også være bekymret for både hest, sadelskab og mig selv hvis det skulle klemmes ind lige foran hesten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med udenpå traileren?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 15:51

Man kan også købe en skab til at sætte udenpå traileren, foran på trækstangen -det var måske en mulighed, så har du stadig al pladsen inde i traileren


 

Hilsen fra

 

Strit 77

 

Er naboens græsplæne begyndt at virke grønnere, så plej din egen!

 

-Så lidt som muligt og så meget som nødvendigt
0
0
Svar på denne tråd
 
 meget småt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 21:09

Dengang jeg så efter trailer var det også min tanke med et sådan et. En sælger fra cheval liberty fortalte mig at jeg under ingen omstændigheder kunne have fx en passier gg i sådan et skab. Jeg ville også være bekymret for om døren kan tage vægten i forhold til hængslerne og til sidst tager det plads foran hesten...

 

Nu har jeg så fundet en tariler med indbygget sadelrum som ikke tager plads foran hesten da den bare er noget større og lidt længere. Jeg er utrolig glad for det sadelrum. Megte mere end jeg nogenside troede at jeg skulle blive. Det er så rart at kunne pakke traileren med det hele dagen før og alt det jeg skal have med til fx et militarystævne kan være i sadelrummet. Når jeg skal hjem og det hele er svedigt og mudret ryger det bare ind og så kan jeg spule sadelrummet rent derhjemme. Det er simpelthen dejligt at slippe for en hestelugtende bil:)

 

Hvis jeg ikke havde et sadelrum, ville jeg investre i en sadelvogn fx dem fra hooks som er lave og kan stå fint ved siden af hesten. alternativt er der mange som har bygget en sadelvogn / skab af en hyndekasse og en sækkevogn. dette kan man jo køre ind og lægge ned, så det ikke rasler rundt. Du kan evt. google det sadelskab af hyndebokse. Jeg har også tænkt på simpelthen at sætte en svingbar sadelknage op i siden et sted selvfølgelig giver det nogle huller og derfor ville jeg til enhver tid væælge et skab:)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2014 21:30

... overvejet et af dem til at sætte foran - men jeg synes at trækstangen på min trailer virker noget kort - jeg kan simpelthen ikke "se for mig" hvor det skab skulle sidde. (og jeg har aldrig set nogen af dem slags skabe til salg)

Jeg har købt en 1½ hestes - så der er ikke plads til at sætte stævneskabet ind ved hesten.

 


£isbeth & Baloo

 

 


Be of good cheer.

Do not think of today's failures,

but of the sucess that may come tomorrow!

(Hellen Keller)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  24-01-2014 07:00

nogen mærker har indbygget sadel rum der tager plads foran den ene hest- feks Bøckman- men Mustang som jeg har er sadelrummet et der ikke tager plads- ja faktisk er der extra plads foran begge hestene i denne model og sadelrummet er tilgængeligt udefra dvs når man står og sadler op er tingene lige ved hånden

 

Min gl star trailer havde et skab bygget ind som sad udvendigt- her var ulempen så bare at vi mennesker skulle sidde på hug foran hestene for at fylde/tage noget i skabet så af sikkerhedsmæsssige årsager brugte jeg det aldrig

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smart...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2014 12:24

... med et sadelskab hvor der fortsat er god plads foran hestene.

Den bøckman jeg tidligere har lånt har været med sadelskab (med adgang udefra). Der har været LIDT plads foran hesten- men har man en hest med tendens til at stå og sparke, vil det ikke være godt.

 

Jeg har set udvendige sadelskabe der sad foran - med adgang udvendigt fra - men jeg er ikke sikker på at der ville være plads til min sadel i sådan et - tror bare jeg sørger for plads på bagsædet - og for at have et tæppe bredt ud under hestetingene, så sæderne er beskyttet mod snavs.


£isbeth & Baloo

 

 


Be of good cheer.

Do not think of today's failures,

but of the sucess that may come tomorrow!

(Hellen Keller)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider