Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Springundervisning nær holstebro/lemvig
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 22:01

Hej alle HN'er :-)

 

Jeg står i den situation at jeg har brug for fast undervisning i spring. Vi får til tider undervisning af en, men det er meget ustabilt hvornår hun har tid til at komme, så selvom hun virkelig formår at få det bedste ud af os som equipage, så går der simpelthen for lang tid mellem undervisningerne ...

 

Derfor vil jeg høre jer, om i kender nogle gode springundervisere i Lemvig/Holstebro omegn?

 

Jeg ved der er Andreas Künnemann i Holstebro og Bjarne Mark i Rom, men jeg har simpelthen hørt så meget forskelligt om de to at jeg ikke aner hvad jeg skal tro. Så har i erfaringer med dem, så bare kom med dem - gode som dårlige :-)

 

På forhånd tak :-)


Aless & Stald-Nyborg's Chantell <3
17.02.11 - utterly perfection!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 da jeg var springrytter
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 16:19

Hej

 

Da jeg var springrytter kørte jeg til Aulum mindst en gang om ugen, det var der jeg fik den bedste træning, og der blev taget stor hensyn til hestene og god horsemanship.

Kan kun give dem min bedste anbefaling og desuden syntes jeg Liselotte har noget at det flotteste ridestil på en springbane, let sæde og lade hesten galoppere, og ikke sidde i tungt sæde og drive mod springet.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 ups glemte
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 17:20

ups glemte lige et link

 

http://www.horsesale.dk/?page_id=2


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 21:17
Tusind tak for dit svar :-) . At køre til Liselotte og Arthur er dog ikke en mulighed - var ansat som rytter der i halvanden måned og det fungerede slet ikke for hverken min hest eller jeg :-)

De er rigtig dygtige, men undervisning der foregår ved at man får at vide at man ikke prøver eller der udelukkende bliver råbt af en er ikke noget jeg holder til i længden :-( .
De er som sagt rigtig dygtige, men endte med en rigtig stresset hest og følelsen f at være verdens dårligste rytter og det vil jeg ikke igennem igen og betale for det :-) .

Aless & Stald-Nyborg's Chantell <3
17.02.11 - utterly perfection!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ja det genkender
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 13:36

Hej

 

Trist at høre at du ikke har følt dig tilpas med undervisningen hos Arthur og Liselotte, kan jo kun sige at jeg har været utrolig glad ved at træne dernede, red ved ham minimum engang i ugen, og har lært utrolig meget, men fik da også at vide når jeg gjorde noget forkert og det er jo også derfor jeg fik undervisning, men heligvis er vi ikke ens, og derfor er det jo også muligt at tage andre steder hen, men har man ambitioner tror jeg man tåle at man kan få lidt direkte besked og det er jeg sikker på de andre to du nævner som muligheder også gør.

Syntes også det er bedre at rytterne får skideballe end hesten står for skud.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 14:26

Jeg kan sagtens tåle at få at vide hvad jeg gør forkert - og jeg ved også at langt over 90% af hestens fejl sidder på ryggen, men det gør ikke at jeg som person kan holde til at blive råbt af i 30-45 min. og få at vide at jeg overhovedet ikke prøver selvom jeg virkelig gør hvad jeg kan.

 

Da jeg sagde op dernede havde jeg besvær med at trække vejret og det gjorde ondt i mit bryst, for hver gang jeg lavede den mindste fejl skreg Arthur af mig, om jeg da ikke kunne finde ud af noget. Han kunne ikke finde ud af at spænde en trailer på bil, spurgte mig om råd og da jeg ikke svarede efter to sekunder fik jeg smidt i hovedet at jeg skulle da aldrig have bestået mit trailerkørekort.

 

Sådan var det med hver eneste lille ting - og jeg er en ambitiøs rytter, hvilket også er derfor jeg gerne vil have undervisning. At få at vide at man gør noget forkert er én ting, men at få at vide at man er uduelig og uviden hver gang man ikke laver tingene på præcis samme måde som underviseren, det er ikke direkte besked, det er mobning.

 

Jeg har ikke lyst til at skrive grimt om dem, for jeg var rigtig glad for at arbejde dernede og jeg lærte rigtig meget. Men som jeg forstår din besked, lyder det lidt som om du indirekte kalder mig svag og ikke kan tåle at få direkte besked - og sådan hænger det altså ikke sammen. Hvis nogen kan fungere med det på den måde, så er det jo fint nok, men jeg vil ikke byde mig selv det igen.


Aless & Stald-Nyborg's Chantell <3
17.02.11 - utterly perfection!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det gør jeg
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 16:05

Hej

 

Nej jeg kalder dig ikke svag, men ved bare fra det utal af undervisere jeg har prøvet at det tit er sådan at man får

nogle hårde direkte meninger, af nogle af dem, de er jo

ikke just pædagoger.

Håber du finder en underviser du syntes om.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2014 16:25

Det må du undskylde, det var bare sådan jeg opfattede det :-) .

 

Jeg har skam også prøvet at få tingene at vide hårdt før, men der har det ikke været med et spørgsmål om hvor vidt man overhovedet prøver eller få smidt i hovedet at man er fuldkommen uduelig fordi man har lært tingene på en anden måde.

 

Men tak, og tak for dit forslag :-)


Aless & Stald-Nyborg's Chantell <3
17.02.11 - utterly perfection!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider