Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Bedste biotin tilskud...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 20:15

Ja som overskriften siger, hvad er efter din mening det bedste biotin tilskud? Døjer med hove der flækker omkring sømhullerne og det er lidt en ond spiral der gerne skal brydes.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:36

Har prøvet ALT. Tror faktisk snart ikke der er noget jeg IKKE har prøvet.

Men lige lidt har det hjulpet. Stadig tabte sko, stadig flækket hove - var ved at hive håret af mig selv.

 

Læste så at Havens Equiforce Foot har over 6000 mg biotin + der zink i som skal til for at de optager det ordenligt.

 

Så hvorfor ikke prøve. Jeg bestilte den hjem. Min hest fik den som en kur på 6 mdr.

 

Min hest har IKKE tabt sko eller haft flækket hove siden han var på den kur :-@ Han får slet ikke biotin mere og hans hove har aldrig været pænere.

 

Vi taler her om en hest som plejede at smide sko pga af flækket horn og hove ca en gang hver anden uge.

 

Der udover ordner jeg hovene ca 1 gang om ugen med Cornuscrecine moistruer hovcreme.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flækkede hove
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 22:49

Hej Otto,

 

Der er desværre rigtig mange heste, der får flækkede hove her som sommeren. Det skyldes først og fremmest græsset, som får hovene til at danne vinger.

 

Biotintilskud er meget effektivt, når man ønsker at styrke hovene, men det tager tid. Selvom du sagtens kan se en forbedring i strukturen på det nye hov, der vokser ud, så tager det alligevel minimum 6 måneder før hele hoven er vokset ud, da den jo kun vokser med ca. én cm om måneden.

 

Der findes mange forskellige biotintilskud på markedet, som stort set indeholder de samme hjælpestoffer. Det eneste der adskiller dem er prisen. Derfor bruger jeg altid det produkt, der hedder Hoof Health Biotin fra Nettex, idet man får mest for pengene her.

 

 


Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 biotin...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 10:54

jeg vil anbefale hoof maker, hoofpac eller hoof first fra horse first... Jeg bruger selv hoof first og vi kunne se/mærke en forskel allerede 2mrd. efter... De er alle med zink og andre hjælpe produkter og har et meget højt indhold af biotin.


Stald Højager tilbyder opstaldning m. fuldpasning

Ridehus, ridebane, bokse og faste spring(military/jagt)

Foder og udstyr til dyr.

Tilskudsfoder fra Horse first

tjek hjemmesiden

www.sallingefoder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 11:11

Når du skal finde produktet så vær sikker på at du kan læse dig frem til at der er hjælpestofferne i + masser af biotin - helst over de 4-5000 mg biotin. Ellers er det tilskudsstoffer og så hjælper det ikke en sk'd :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gerne flere input...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 14:04
Tak for de input der allerede er kommet. Har selv hørt godt om Hoofmaker men biotin-junglen er ny for mig så tager gerne imod alle (og gerne flere) gode input :-)
Cornucresine er i brug udvortes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Biotin..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 15:05

Min hest har desværre rigtig dårlige hove, og de flækker nemt samt han slider dem utroligt meget.

 

Jeg forsøgte mig med Hoofmaker over ca. 6 mdr, men synes ikke der var nogen mærkbar forskel samt det var p*ssedyrt. Jeg googlede lidt på emnet (igen igen igen), og besluttede mig til at prøve med Havens Equiforce Foot i stedet. NU sker der endelig noget, og endda efter ret kort tid... Jeg skal ikke kunne sige om Equiforce Foot kan tage æren, eller om Hoofmaker trods alt har lagt en god grund (eller en helt anden årsag), men mærkbart bedre, det er hovene blevet :-) Så jeg tør i hvert fald ikke stoppe med Equiforce foreløbig - nu går det endelig godt!


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indeholder
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 15:31

75 mg til hest pr dag - ikke 6000 mg

 

Jeg har aldrig brugt produktet der, men jeg har brugt andre produkter fra mærket, som jeg har været fint tilfreds med. Mine heste har været meget glad for Farriers formular og Hoof health

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-08-2012 15:37

Der er 6000 mg i en 1.5 kg BØTTE - sku da ikke pr. dag pr hest ;)

 

Du kan lsæe videre hvis du søger på den.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider