Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Smed 6230 område
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 01:52

Er der nogen der kan anbefale en smed eller flere i Rødekro/Aabenraa omegen eller nogle der kører her til? Har været inde og kigge på listen over registreret beslagsmede og finder kun to som ligger her nede af.

Inden vi flyttede brugte vi en smed med tilkobling til Billund travbane som vi var rigtig glade for :)

Vi har de sidste par gange brugt Jeppes og det er vi absolut ikke tilfredse med. Så vi vil rigtig gerne finde en ny.

Super skøn 2'er pony vallak sælges 3 år gammel. Tilridning påbegyndt.

Hø 18 kr og halm 8 kr sælges i små baller. 6230 Rødekro

0
0
Svar på denne tråd

sydjyske beslagsmedie
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 07:00

fra haderslev.han tager nye kunder ind.men kender ikke hans arb.

51 26 80 17

stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 08:13

Jeg bruger Jan Krogh fra http://beslagsmeden.dk/

Før i tiden brugte jeg Jeppe Jepsen fra http://www.jeppesbeslagsmedie.dk/

Så er der brødrene Westergaard - de har et godt rygte men har aldrig selv brugt dem

Så er der en der hedder Rune fra http://alsbeslagsmed.dk/ har mødt ham engang men ved ikke hvordan hans smede arbejde er

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 09:20

Mange tag for jeres svar :) vil kigge lidt på de forskellige

Super skøn 2'er pony vallak sælges 3 år gammel. Tilridning påbegyndt.

Hø 18 kr og halm 8 kr sælges i små baller. 6230 Rødekro

0
0
Svar på denne tråd

mener også
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 11:18

Bergers køre der ned, www.bergers-smedie.dk Prøv evt selv at spørge ind til deres område, jeg ved det er kæmpe ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Jan Krogh
Forfatter: 
Dato:  27-05-2012 05:58

vil jeg aldrig nogensinde igen bruge til en hest.

Hans bogholder som også er hans kone, magtede ikke at finde en indbetaling jeg havde lavet, og selvom jeg havde bankkvitteringer og det hele, så truede han med at køre ud og få min hest slagtet hvis jeg ikke betalte.

Det gik så galt at jeg anmeldte det til politiet som fik den indtalelse på min telefonsvarer med truslen om slagtning af min hest, før han stoppede og hans kone pludselig ringer og "ups" godt kan se at jeg har indbetalt pengene, og oven i købet 4 dage før sidste betalingsfrist.

Jeg har aldrig oplevet mere psykisk ustabil mand, og jeg har hørt mange historier af samme skuffe om ham - dem kan jeg dog ikke referere til, da jeg jo ikke selv har oplevet dem.

Blev der sagt!

0
0
Svar på denne tråd

Når løgne får øjne.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 21:52

Det er nu ret rart, at man selv kan komme til orde i en sådan tråd.

Hvis der var tale om at jeg skulle have truet nogen, og derefter meldt til politiet, så burde jeg jo nok være den første de kontaktede efter anmeldelsen. Det er ikke tilfældet.

Vi truer ikke nogen....vi sender rykkere og derefter overtager inkassofirmaet. Helt normal procedure.

Psykisk ustabil.....hmmmmm...griner, det har jeg aldrig været. Men jeg siger min uforbeholdne mening...det har jeg ry for og det bliver jeg respekteret for. Men truer ikke nogen.

At læse sådan en usandhed, ja den kan jeg jo så le lidt af. Desuden ved jeg med sikkerhed, det gør resten af brugerne af hestenettet sikkert også. De er heldigvis så kloge at de sagtens kan sorterer.

Mange af dem herinde kender både mig og mit firma, også når det gælder Equine Fusion joggingsko til heste og det for det gode.

Måske du skullle tjekke lidt op på hvorledes lovgivningen forholder sig med hensyn til injurier.

Til Pabell, du skal være så velkommen til at kontakte mig, så kan du jo selv bedømme min psykiske stabilitet

venlige hilsner

Jan Krogh

www.beslagsmeden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er smag og behag, men..!
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:13

Hej!

Jeg bruger Jan Krogh, og har aldrig klaget over ham. Man får hvad man betaler for, en rigtig godt skoet hest, hvor man virkelig har fornemmelse af at hver enkelt hest bliver nøje vurderet, og får præcis den rigtig sko og beskæring.

Og man kan altid ringe, eller skrive hvis man har spørgsmål, og med aftale at han kigger forbi hver 6 uge, eller hvordan det passer med hesten, ja så det meget enkelt :)

Så hvis du skulle vælge hvor dine penge, og din hest ville få det bedst, så ville jeg personligt vælge http://www.beslagsmeden.dk :)

Mvh Line Weber.

(Kan selv fortælle da jeg fik min hest, blev der løbet mange ture frem og tilbage indtil det var helt perfekt, så man kan trygt overlade det til ham, for han går ikke før det er PERFEKT ) - min erfaring

Storlunds - Cape - Tas - en ud af mange stjerner!

0
0
Svar på denne tråd

Det var mig
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:15

der skrev herinde først om Jan Krogh og jeg vil bestemt kun anbefale ham. Jeg er altid YDERST tilfreds med hans arbejde, og jeg er en af dem der respekterer ham meget for at være en person der siger sin mening.

Jeg har haft en hest som dyrlægerne ikke "turde", fortælle mig sandheden om dens tilstand, og da var det Jan der lagde kortene på bordet, og fortalte mig hvor vi stod.

Jeg er stolt af at kende en person som ikke går på kompromi med hestenes ve og vel, og er glad for at jeg som almindelig hestepige kan stole på min smed altid vil fortælle mig sandheden, ligegyldigt om jeg kan "li" den eller ej.

På den måde ved jeg at jeg kan stole på det Jan siger - og i tivlssager har hans mening faktisk haft større betydning end dyrlægernes.

Min oplevelse af Jan er at han altid handler i hestenes interesse, og ja så er jeg nok bare mere til folk der siger tingene ligeud i stedet for at pakke det ind.

Men Alice jeg synes det er fint at du har din mening om Jan, men uanset hvad ens mening er om ham som person, så kommer man ikke udenom at Jan er knaldhamrende dygtig til sit arbejde.

Jeg har personligt aldrig haft problemer med hverken Jans arbejde eller hans regnskab, og kan kun sige at vi er alle forskellige og synes man skal gøre sine egne erfaringer. Alle i hestebranchen har både tilfredse og utilfredse kunder.

Det er hvad du som person - kunde - sætter pris på der skal afgøre hvem du vil have til at gøre et stykke arbejde for dig.

Herfra for Jan kun

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Tja altså
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:31

Jamen hold da op, meget skal man hører før end ørene falder af.

Jeg havde købt en hest fra en salgs stald i Kolding. Smeden der havde beskåret den havde ikke skåret nok og havde lagt almindelige sko på den, hvilket resulterede i en stok halt hest. Jeg havde tidligere haft kontakt med Jan Krog omkring skoning af min pony, som har forbenet Dragtbrusk. Jan kører dog ikke på Sjælland og kunne derfor ikke hjælpe mig, men brugte 2 ½ time i telefonen på at forklare mig omkring vigtigheden af korrekt skoning og hvilke hjælpemidler der fandtes til den slags.

Jeg ringede til ham og spurgte om han kunne hjælpe mig med min nye hest som ud over at være en hest med STORE gangarter også er en hest med ungheste spat i begge bagben. Jan valgte at sige ja og kom ud og brugte 2 timer på den. Først mønstrede han den for at se dens bevægelses mønster, så skoede han og så mønstrede han igen.

ALDRIG har jeg fået så god, faglig og fantastisk en behandling. Da jeg ikke kunne være der, men kun min datter, ringede Jan til mig om aftenen og brugte endnu 1½ time på at forklare mig omkring hans skoning og hvad jeg skulle være opmærksom på, ved denne hest og dens fremtidige skoning.

Som sagt bor jeg på Sjælland, men når jeg har et problem, ringer jeg ALTID til Jan. Jeg ved af erfaring at jeg skal sætte lang tid af, da både Jan og Jeg taler meget, men jeg ligger aldrig røret på og føler at jeg ikke har fået svar på mine spørgsmål og en hel del andre.

Jeg elsker at han lever sig ind i min hest og mine problem stillinger, som var det hans egen. Jeg elsker at han mønstre, forklarer og fortæller og man er aldrig i tvivl om at han brænder for sit arbejde.

Dem er der sgu ikke mange af og mange kunne lære noget af det.

PS: Man kan finde på mange ting at klage over ved smede, men først og fremmest må det være deres smedearbejde der tæller og ikke deres adminitrative kunnen og med hensyn til Jans smedearbejde er der ikke en finger at sætte på Beslagsmeden.dk

Jan du vil til hver en tid være mit første valg af smed, hvis dette var en mulighed.

Knus fra Heidi og mulerne

0
0
Svar på denne tråd

Står uforstående overfor
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 23:11

Ovennævnte kritik af Jan Krogh.

han har hjulpet mig med at beskære min hviske hoppe som ingen andre smede ville røre med en ildtang.

Han kom i stalden en gang i ugen og var min hoppe i brunst eller på anden måde utilnærmelig så ventede han til ugen efter.

han tog sig god tid med hende og var tålmodig trods hendes vanskellige sind.

Jeg har en enkelt gang fået en rykker fordi min betaling og rykkeren havde krydset hinanden. Et lille opkald til Jan og så var den sag ude af verden.

jeg kender få smede der gør så meget for hestene og brænder så meget for sit arbejde.

jeg kan kun anbefale Jan.

Lene

Puskin

Nu med egen hjemmeside: http://www.123hjemmeside.dk/espe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 23:51

Jeg bruger også Jan Krogh, og har gjort det i mange år efterhånden, og har intet at udsætte på ham..

Havde det ikke været for Jan havde jeg nok ikke haft min hoppe endnu, Jan har virkelig udøvet mirakler med hende nogle gange ( ihvertfald i mine øjne ) hvor dyrlægen ellers har set meget dystert på hendes fremtid..

Det samme med min unghest, som fra føl har haft en uheldig benstilling, men som nu står smukt på sine ben..

Jan har altid tid til at svare udførligt på spørgsmål, man kan altid ringe, og han hører gerne fra en omkring hvordan det går med hesten bagefter..

Og nej Jan er da bestemt ikke bleg for at sige sin mening, og det har jeg ikke andet end respekt for, det var der mange der kunne lære noget af..

Jeg har heller aldrig haft problemer af noget art med hensyn til betaling..

Så jeg vil ganske bestemt også anbefale Jan Krogh

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious

- Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jan Krogh-yderst fagligt kompetent smed
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 00:11

Man skal lede længe efter en smed som er så fagligt kompetent som Jan Krogh. Har absolut kun positivt at sige om hans arbejde og jeg vil til hver en tid bruge ham som smed, ikke mindst til problematiske hove eller heste med abnormale benstillinger. Jeg oplever som Osteopat mange belastnings-problematikker som følge af skævheder i hestens bevægeapperat, hvilket i høj grad også har indvirkning på hestens hove. I sådanne tilfælde er en dygtigt uddannet smed som Jan uundværlig.

Stud.med.vet og Osteopat

Helle Kornbek

0
0
Svar på denne tråd

Visse vasse
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 08:43

Jeg tilslutter mig stort min tilfredshed over Jan Krogh. Ingen anden smed kommer til min 3 hypper. Her for man sandhenden som den er og han er den smed der har den største faglige viden hvad ang vores kære dyr. Jan og hans kone er altid til at snakke med og de står altid klar til at hjælpe.

Hilsen Lise

0
0
Svar på denne tråd

Jan Krogh
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 10:57

Kan kun tilslutte mig flertallet, er yderst tilfreds med Jan's arbejde, kompetance og service. Havde desværre en forfangen hest sidste sommer, men at have Jan som smed og guide gennem forløbet har været helt fantastisk. Har nu brugt Jan i 10 år til min hest, og kun kun sige

0
0
Svar på denne tråd

Super tilfreds med Jan Krogh
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 20:02

Mine heste og jeg har haft STOR glæde af Jan Krogh som smed i snart 13 år.

Som Helle skriver længere oppe skal man lede længe efter en smed, som er så faglig kompetent.

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 21:05

Jeg kan også kun tilslutte mig de hestejere, der er glade for Jan...

Jeg stod med en hest for 3 år siden der blev forfangen og dyrlægen sagde pjat - den er ikke forfangen, selv om Jan havde været der 3 dage forinden og sagt at vi skulle holde øje med den...

Der gik 1 måned og jeg måtte have fat i dyrlæge igen og røngten - rigtigt forfangen - derefter fat i Jan - han kom en søndag for at lægge sygesko på min hest (hvor mange smede havde gjort det ???) og herefter blev den nøje overvåget og efter 3/4 år sat stille i gang. Desværre fik den ringfod og måtte aflives, med på de røngten-billeder næsten 1 år efter var hovbenet lige der hvor det skulle være og det kalder jeg godt smede-arbejde.

Jan lader netop os heste-ejere vide hvordan hovene skal passes og man løber gerne en ekstra tur med sin hest, for at sikre at benstillingen og hovene er som de skal være. Ikke en eneste gang har jeg oplevet noget negativt med Jan - så jeg kan kun anbefale ham videre :-)

0
0
Svar på denne tråd

Thumbs up for Jan
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 12:09

Kan også kun tilslutte mig flertallet...

Jan er ualmindelig kompetent med en enorm viden indenfor heste. Han er formidabel til at se hesten holistisk; f.eks m inddragelse af hele hesten m også det muskulære, eventuel asymmetri ryg/lændemuskler etc.

Har stor viden og erfaring indenfor alskens specialbeslag til vores kære heste....

Jeg er også 100% sikker på det er Jans "credit" at man ved min frieserhoppe ikke har kunne se den mindste millimeter udvikling i hendes forbenede dragtbrusk i alle de år han har skoet hende.

Jan siger sin uforbeholdne mening m selvtillid ,og står 100% v den ,selv om han har 400 personer der står ansigt til ansigt m ham i et lokale, en kvalitet man virkelig må tage hatten af for.

So thumbs up for him...

0
0
Svar på denne tråd

1232453645
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 19:00

Som tilflytter til Sommersted 6560, så spørger jeg nu om Jan kører i det område. Fordi når man er lidt på bar bund når man flytter til et nyt område, så er det alfa omega at finde den helt rigtige smed første gang.

Har en super god smed på sjælland. Men har da også prøvet en del dårlige inden jeg fandt ham. Så hvis han kører i Sommersteds-omårdet vil jeg da bruge ham. han virker som om at han laver et godt arbejde.

Er der nogen der ved om han tager nye ind og om han er god til de lidt vanskelige heste?

Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd

Seks tegn
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 20:46

Jeg er ret sikker på, at Jan ikke tager flere ind medmindre du et villig til at køre derned. Men har ikke andet end positivt at sige om ham. Kan også anbefale Dennis fra Sydjysk Beslagsmedje.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 22:06

Varmt anbefale Brdr. Westergaard fra Styding v. Vojens.

0
0
Svar på denne tråd

Smed...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 10:31

Der står på Jans hjemmeside at han tager nye kunder ind. Hvilken smed valgt du?

Jeg har valgt at prøve Dennis fra Vojens som også er nævnt ovenfor. Han virker sød og rar og kommer senere i dag. Han skulle eftersigende være sød overfor hestene og dygtig. Jeg har nemlig en ret nervøs islænder og derfor er det vigtigt med en smed som kan bevare roen, så tager hesten det nemlig også fint :o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider