Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Importere hest fra USA?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 14:39

Hej HN'er!


Jeg har googlet og søgt herinde på HN, men syntes ikke jeg er blevet så meget klogere.


Jeg går og drømmer om at importere en hest fra USA, men jeg syntes ikke at jeg kan finde en pris på dette, eller hvor lang tid det tager (mht. karantæne, vaccinationer osv).


Jeg mener at have læst, at det er billigere hvis man er flere om at dele containeren hvor hestene står i under flyrejsen, men jeg er dog ikke 100% sikker på dette.


Er der nogen herinde som evt har efaring med at hente heste hjem fra USA, eller fra andre lande udenfor EU?


Jeg er så heldig at have en far som er udstationeret i USA, som gør at jeg kan rejse og bo i staterne gratis - endog tæt på Kentucky aka "Horse capitol of the World". Det gør at jeg har rig mulighed for at se og prøve hesten med hestekyndig, inden køb.



På forhånd tak for hjælpen

Mvh Christina :)


___
CD
___
0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv søg
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 20:51

kender ikke noget personligt men kender en lille stuterri som hedder Cirkle M farm ved de har ekspoteret flere hjem fra usa.

de har en hjemmeside som kan du finde ved google. og Viggo og anette som de hedder er søde mennesker som nok kan fortælle dig lidt omrking det du søger med hensyn til transport.


Ta mig som jeg er det gør jeg med dig ;o)


hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=597912

0
0
Svar på denne tråd
 
 westernfolket
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 21:39

henter ofte heste hjem fra usa...prøv evt at kontakte nogle af profferne...


Sanne Skovrider : http://www.skovriderreining.dk/


Jonna mcCabe : http://www.mccabe.dk/


Pernille Bendix : www.littlecreek.dk/ Little_Creek_Ranch/ Om_Little_Creek.html





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

På min bane i Præstø eller hos dig


0
0
Svar på denne tråd
 
 Som importør
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 22:13

af en enkelt hest er langt det nemmeste og billigste at kontakte et firma der lever af at transportere heste mellem kontinenterne.


De har kontakten til karantænestationerne og sørger for alle papirerne, blodprøverne osv.


De samler sammen og sender hestene en ladning ad gangen.

Ofte vil du skulle hente din hest i Feks Amsterdam da mange flyves dertil. Det har også noget at gøre med moms eller toldregler da noget af det betales i det europæiske importland og det er billigere i Holland 8kan ikke huske præcis hvad det er).


Du skal nok regne med ca 35.000 alt inkl. for at få din hest til europa. det afhænger selvf af flere ting. Intern transport i USA, valutakurser osv osv.


Mht tid vil jeg tro du skal påregne op til 6 uger men det kan nok variere alt efter hvornår det lige passer at flyve og om hesten har alle nødvendige vaccinationer osv.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.


http://www.alby-horses.com/


1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 12:01
Mange tak for svarene, skal rigtig til at blive klog nu! :) Mvh Christina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Import af hest fra USA
Forfatter: 
Dato:  12-08-2011 21:50

Check : www.horsesbyair.com


De har mange års erfaring og kan helt sikkert hjælpe dig med alt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider