Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hestetandlæge, god oplevelse
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 19:17

Hej alle hesteænder.


Vil lige fortælle om en god oplevelse i dag. Vi har haft hestetandlæge Glenn Espensen ude til to af vores heste.


Det var meget bedre end en alm. dyrlæge der bare kommer og rasper lidt. Glenn fik rettet op på et skævt bid og skæv tyggeflade, han var meget omhyggelig og han er virkelig dygtig.


Så det kan klart anbefales at få Glenn eller en anden hestetandlæge ud - jeg var lidt skeptisk i starten, men det er godt nok noget der giver bonus.


Så stor ros herfra til hestetandlægerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 20:05

havde du så din egen dyrlæge til at bedøve ?


Hvad er prisen ca hos glenn pr hest ?


Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetandlæge
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 06:07

Glenn havde en dyrlæge tilknyttet der kom og bedøvede. Prisen hos Glenn er ca 750-1500 incl. moms afhængigt af hvor meget eller lidt der skal laves. Jeg kom af med 1200 kr pr. hest, der var MEGET der skulle rettes i tandstilling. Glenn brugte lang tid på hestene.


For bedøvelse kom jeg af med ca 500 kr. pr. hest hvilket var lige i overkanten for bedøvelse, synes jeg. Jeg mener at huske det til at være billigere andre steder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 07:44

Så tror jeg, jeg vil prøve at kontakte ham .


jeg tror jeg har 2 som trænger og måske 2 som ikke gør , kigger han alle heste igennem og så bagefter vurdere hvem der skal ordnes ?


Jeg har en 3 års som skal sendes i ridning og vil jo gerne have han er i orden


men pris mæssigt bliver det ca 500 for bedøvelse for en dyrlæge som kommer sammen med glenn ? og der i prisen til glenn.


Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetandlæge
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 08:32

Det koster alt sammen men de penge er bare givet SÅ godt ud! Han rettede rigtigt meget hos vores heste og vi har også bare indtil nu haft den alm. udemærkede hestedyrlæge ude for at raspe tænder.


Glenn tjekkede grundigt, han havde mange instrumenter og han rettede rigtigt meget op og fortalte om vinklen på tænderne og tyggefladen og funktionen osv. Hestene har det bare virkeligt godt efter den behandling.


En af hestene havde en tand der var for lang, den filede han et stykke af, så den kom i højde med de andre tænder. Det har hjulpet SÅ meget.


Glenn tjekker og tager kun det der er nødvendigt. Omvendt, alle heste har nok nogle tandspidser, lige som alle heste har orm i en eller anden grad.

Men han tager kun det af der er nødvendigt, nogle heste mere end andre.


Han vurderer helt klart hvor meget der skal tages af.


Ja, ca. pris er nok max 500 kr for bedøvelse. Plus Glenns arbejde.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider