|
|
| Birgitte funder |
|
|
Hej alle. Søger egentlig nogen som har haft birgitte til AT opstoppe og tilpasse jeres sadler. Et par piger fra stalden og jeg har lige haft birgitte ude , hvilket ikke var den fedeste oplevelse, en pige fra stalden og jeg har nu efter vi har fået sadlerne hjem og tjekket dem igennem at hun har skåret HUL i sadel puderne, (inde under sadel klapperne) Dvs i siden på sadelpuderne. Min sadel har fået et snit lodret, i begge sider, og min venindes sadel har fået to sådan næsten vandrette snit i begge sider. Vi har førhen været vant til kit, og hun har aldrig skåret hul i vores sadler ? Er der flere der har oplevet det, og nogen der måske ved, om der er flere sadelmagere der gør det ? VH Lene
Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT! Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
kender ikke til det at skære hul.. Men har set hende lavet et rigtigt grimt syarbejde .... ELSKER KIT !!!
-Stephanie HDR fletcher KØBES 17" fit 3,5 Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stoppe huller... |
|
|
Mon ikke hun har lavet ekstra stoppe huller? Eller bare gjort de stoppe huller der allerde eksisterede lidt større? I nogle sadler er stoppe hullerne meget små og nogen næste ikke eksisterende... Det er nogen gange nødvendigt at lave nye for at kunne lave en god omstopning. Det er også meget forskelligt fra sadel til sadel hvor hullerne er pladseret. Men ring til hende inden du går helt i panik og snak med hende om det... Det lyder nu meget normalt. Hilsen Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NIKS... |
|
|
Min sadel er den anden omtalte... Og det er ikke huller hun har lavet større... Hun har lavet nye huller som er synlige og det synes jeg bestemt ikke er fedt! Min sadel er omstoppet af anden sadelmager tidligere uden at der er blevet lavet ekstra huller...
Lene Lejlighed i Skanderborg sælges 64 kvm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Funder |
|
|
Jeg har brugt Birgitte tre gange og jeg er absolut mere end tilfreds med hendes arbejde. Jeg har også haft Kit ude en enkelt gang, men det var ikke gjort nær så godt. Den lå stadig skæv. Men lyder mærkeligt med huller, men jeg forstår ikke, hvorfor I ikke bare ringer til hende istedet for at skrive her. Så kan I jo få en ordenlig forklaring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skrevet.... |
|
|
Har skrevet en mail til hende... Vil have det på skrift. Men hun har ikke svaret på min første mail jeg har sendt tidligere. Jeg opdagede først hullerne senere, da jeg skulle have underlag på igen. Jeg undersøgte først om det var mig der måske ikke havde opdaget dem tidligere, men nej de har ikke været der tidligere. Jeg er faktisk ligeglad med en forklaring, synes ikke at man skal lave huller i en sadel i læderet for at stoppe en sadel.  Jeg ved at det ikke er nødvendigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| funder.... |
|
|
Ja, hende har vi heller ikke været for heldige med... + 2 veninder jeg har, bruger hende heller aldrig igen. Forskellige priser, tog penge for at lave ingenting - til trods for at hun sagde hun havde lavet sadlen, dårlig behandling da de spurgte om det, osv osv. Men der mangler virkelig en god sadelmager i vores område Skals/viborg, så det er lidt surt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak birgitte funder |
| Forfatter:  |
vingi |
| Dato:  |
07-02-2011 22:06 |
|
SE TIDLIGERE TRÅD... SØG HER PÅ HN X MANGE TIL BIRGITTE EKSTRA PRIS OSV OSV OSV
Husk nu... SMIL til verden og den smiler til dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige |
vingi |
07-02-2011 22:20 |
|
Det ikke så pæne syarbejde, KAN SKYLDES AT DET ER HENDES MOR DER SYER SADLERNE SAMMEN !!!!!!!!!!!! ;((
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vingi... |
|
|
Men fik du også huller i din sadel ? Der i siden af sadel puderne under sadelklappen. Prøv og tjekke din sadel ?
Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT! Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej......................... |
vingi |
12-02-2011 14:45 |
|
Jeg har ikke fået huller i min sadel, men en advokat i "nakken" da jeg ikke vil betale det dobbelte at hvad aftalen var.. Så det er helt super  Så nu må hele møllen jo så køre, med advokater osv.. Jeg har jo vidne på at hun har lovet det til en anden pris, med det tager Birgitte ikke så nøje.. Men har talt med advokat (min altså) samt vores forsikring, da vi har retshjælp, og så må det jo køre sin gang... SÅ OVERVEJ NØJE OM I SKAL LAVE KONTRAKT MED JERES SADELMAGER INDEN DE GÅR I GANG::: DET KAN BLIVE DYRT UDEN  Det er jo vildt nok at det skal være sådan, men det kan man jo blive nødtil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vingi... |
|
|
Jamen så er du i samme båd som os:-) I efteråret 2009 fik vi også brev fra hendes advokat, vi svarede tilbage til ham at vi ikke ville betale mere end de andre for NØJAGTIG samme ydelser (eller mangel på samme) osv, og siden har vi intet hørt. Men nu i denne uge, altså knap 1,5 år efter vi sidst hørte noget - jamen så fik vi brev fra en ANDEN advokat på samme krav fra Birgitte  Så lige som dig VINGI, så kører møllen også hos os. Og vi har også vidner samt en anden sadelmager til at bakke os op... Vi må da snart starte en "gruppe" he he 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må da være helt fantastisk... |
|
|
... at blive sagsøgt af sin sadelmager?!?  Jeg tænker, at man må da godt nok være i pengenød, hvis kunden accepterer den normale pris - men B.F. forlanger det dobbelte og derefter trækker en advokat på? Det er jo ikke et spørgsmål om, at de to nævnte tilfælde at folk ikke vil betale. I vil bare kun betale for hvad aftalen var. Havde det været mig, der var sadelmager og havde lavet den fejl og kunden ikke var enig med mig, så havde jeg nok taget til takke med det honorar, som kunden mente (det lyder jo til at være standardhonorar) og så taget resten op til selvrevision, for så må jeg havde lavet en fejl i oplysningerne, hvis der var så stor difference mellem kundens mening og min. Sagt med andre ord: B.F. burde lade tvivlen komme kunden til gode og selv analysere hvad der er gået galt i oplysningen af prisen. Jf. en anden tråd, så bruger jeg selv Brian Rützou og har nok gjort det de sidste 7-8 år efterhånden. Når han undersøger sadel og hest, så udfylder han et skema, hvor der bla. står om det er forandringer i hestens muskelsætning og om den er over eller under middel. Hvornår sidste sadeltjek er foretaget. Og et par andre ting, som jeg ikke lige kan huske... Han skriver vist også pris på med det samme og kunden skriver så under på, at det er hvad der er opnået enighed om. Blanketten er på gennemslagspapir og kunden får en kopi i hånden med det samme. Så kan det være svært at føje tvivl om en aftale derefter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.... |
|
|
Gad vide om der så kommer en skrivelse fra hendes advokat. Jeg har ikke betalt hele regningen. Jeg har ikke hørt fra hende. Jeg sendte hende en mail om at jeg ikke ville betale det fulde beløb og hvis jeg ikke hørte fra hende inden forfald, så betalte jeg det som jeg havde skrevet og fandt hendes manglende svar som accept af min mail. Så da jeg ikke har hørt fra hende, har hun fået det jeg ville betale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk ;////// |
vingi |
12-02-2011 20:54 |
|
Tja det vil jeg ikke helt kalde det.. :/ Men noget frustrerende, at Birgitte "bare" kan fordoble regningen efter lyst, og så kan man gå med tankerne og bøvlet i at snakke med egen advokat/forsikring osv osv osv. Det er da træls (sagt på JYSK) Har tænkt om jeg (vi) skulle kontakte evt ridehesten og/eller andre af vores fagblade.. Så de kan lave en artikel om HVOR galt det kan gå, når man IKKE har en skrevet aftale med sin sadelmager ;( OG JEG VIL JO GERNE BETALE !!! DOG "KUN" det aftalte, og det der er ok.. (OG IKKE FOR AT HENDES MOR; SYR I MIN SADEL) MEN, det er da trist.. ;( Kan jo være vi alle mødes til kaffe i retten .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu een med dårlig erfaring |
|
|
Jeg købte min sadel fra ny i 2008 og fik så Birgitte Funder til at stoppe den/tilpasse efterfølgende.
Da jeg fik sadlen igen var den skæv. Jeg sendte den derfor til Birgitte igen, og hun lavede den så om. Fair nok. MEN:
Så har jeg redet i god tro i lang tid. Men gennem noget tid døjet med at min hest opførte sig lidt spøjst under ridning, og indtil den tilsidst begyndte at værge sig når den skulle have sadel på, har jeg så troet at diverse andre ting var galt.
Pga. tidligere skæve stopning ved Birgitte, ringede jeg så til min nye sadelmager, da jeg endelig fandt frem til at sadlen var problemet.
Vedlagt er et af billederne af hvad min sadelmager så har fundet efter at have "lukket" min sadel op.
1. sadlen er stoppet med en anden type fyld (= hvidt) end uld (som er originalfyldet = gråt. De to materialer kan ikke "integreres" og derfor opstår der huller og buller i stopningen, som jo så skader hesten med diverse forkerte tryk.
2. Derudover var sadlen ikke stoppet ordentlig ud, hvorfor det manglede fyld flere steder. Hvilket igen gør at sadlen ligger skævt og trykker forkert.
3. Der er skåret fem snit i sadlen!!! direkte i læderet!!! - Jeg har fået at vide, at dette gør sadelmagere, når de ikke "gider" åbne sadlen helt for at få lagt stopningen jævnt (de sparer ca. 2 timers arbejder der). Det betyder at de bare stopper nyt materiale ind ovenpå det gamle og dermed ikke kan styre om det bliver jævnt, idet de jo ikke kan se om huller er fyldt ud osv. gennem de små snit i læderet.
Med andre ord er jeg SÅ rystet over at man kan behandle en næsten ny sadel på denne måde!!! Synes kun det er fair at folk pbga. min erfaring kan sørge for at stille krav/spm. til sadelmageren, som gør at de ikke ender i samme situation. Feks. aftale hvilket materiale der fyldes i, om den åbnes helt, altså at der ikke skæres i den, osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha,føj da ! |
|
|
Det var godt nok noget grimt arbejde ! Jeg har også fået snit i min sadel, som skrevet opover, dog syntes jeg at stopningen i min føles jævn og fin, heldigvis. Men det kan være jeg har været heldig ... !  Hvis jeg var dig, ville jeg nægte at betale .. hun har jo ødelagt din nye sadel! ;(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen... |
vingi |
29-03-2011 13:45 |
|
Se gerne det nye indlæg ... Og til Nicoline: hvad er der blevet ud af det med din sadel ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun.... |
|
|
Hun mangler da ikke penge, hvis hun har råd til at have 3 advokater til at arbejde for sig.. Hvorfor ikke bare opkræve penge efter aftale, så ville hun spare mange penge.  Er da helt glad for, hun ikke har svaret på min mail!! Dog svarer Kit mig heller ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Penge mangel eller ej |
vingi |
29-03-2011 15:38 |
|
Syntes jeg dog det er mystiks at have flere forskellige advokater til at arbejde for sig, godt ske det bare er mig, men ville da hvis jeg havde et firma.. Og havde brug for en advokat, have den samme til at arbejde for mig. Og især når sagerne omhandler det "samme"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| update |
|
|
Jeg har selvklart forholdt Birgitte Funder forholdene som beskrevet ovenfor. Hun har svaret mig. Hun bestrider at der er lavet ekstra stophuller i sadlen. Hun påstår at hun har lagt ulden ind (=det hvide)...men øhhh...det er jo ligesom det der følger med en Albion fra fabrikken..og som forøvrigt er det samme som der ligger i mine to andre Albion sadler (som Birgitte ikke har været i nærheden af). Så nej det stemmer ikke lige med virkeligheden. Hun har lagt det grå ind. (Jeg kan se der er byttet om på farverne i mit indlæg ovenfor, beklager). Hun erkender dog at de to materialer ikke kan "tale" sammen. Men det er så også det vi kunne blive enige om i denne sag. Jeg har forlængst betalt regningen, da forholdene først blev opdaget ved næste sadelstopning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen fantastisk oplevelse |
|
|
Jeg har brugt Birgitte Funder hver gang jeg har haft noget med min sadel til min nuværende vallak, og jeg har kun STOR ros at give hende. Hun har altid været utrolig omhyggelig og gjort et fantastisk arbejde. Jeg har aldrig været ude for uoverenstemmelser i regning eller det stykke arbejde hun har udført. Jeg havde hende ud i dag. Igen kom sadlen til at passe perfekt, og hun gjorde arbejdet på stedet. Jeg vil ALDRIG bruge andre end hende. Så kan ikke nikke genkendende til i andres oplevelser. Der er altid godt og dårligt om leverandørere, og jeg synes, at det er vigtigt, at der også kommer gode oplevelser frem. Derfor dette indlæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Giver heller ikke så meget for hende. Hun var ude med ca. 10 sadler og ingen af dem kunne ligge på ponydyret. Fair nok.... Hvis det ikke var fordi hun ikke havde styr på bom størrelserne. Så hun prakkede mig på, at en 3 års SMAL pony, skulle gå med en fit 4 i windsor sadel. Han går nu som 4 års, med en bom svarende til fit 2!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang samdelmager |
|
|
jeg skal snart ha en sadelmager ud og hvem udover funder er der her i nordjylland som er gode???jeg blir lidt utryg ang om jeg skulle få en anden ud nu jeg har læst dette...jeg har en hest der er blevet øm pga min sadel der er blevet ordnet.men som stadig ikke er god..så jeg er på jagt efter en ny sadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| advokater |
vingi |
03-05-2011 20:46 |
|
Vi er stadig flere der "bøvler" med advokater, efter Birgittes meget dårlige arbejde, så kan kun godt forstå din bekymring....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte Funder |
|
|
Jeg har også kun gode ting at sige om Birgitte, og synes hun har gjort et godt stykke arbejde med mine sadler!  Eneste minus er at hun et par gange har været lidt svær at få fat i når man har ringet til hende - det kan jeg godt leve med 
Talle med sine to tøser, Sisse og Safir R.I.P. Fønix 25. november 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vi havde |
|
|
rigtig svært ved at finde sadel til Krønike, men ringede og lavede en aftale med Birgitte. Hun kom med ALT andet end den type sadel vi havde snakket om. 5-6 sadler som slet slet ikke var som vi havde aftalt i telefonen. Jeg var meget utilfreds, især da hun så sendte en regning på 800 kr. for ingenting. Vi mailede frem og tilbage, nåede aldrig til enighed. Jeg betalte ikke regningen, har aldrig hørt fra hende, og bruger hende aldrig igen. Hurra for Kit Hansen, som indimellem også kommer i Nordjylland. Jeg kørte dog kamelen ned til hende i stedet 
Nanna Hyllested Stald Kiels Krønike Emillion af Brødsgård Hyllesteds Ballade
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte Funder |
|
|
Vil bare lige sende en sidebemærkning om Birgitte Havde hende ude i slutningen af maj 2011, hvor hun anbefalede at jeg købte en ny sadel af hende til ca 10.000kr. Da hun var ude ved mig aftalte vi, at jeg skulle få sadlen på prøve. Da jeg kom hjem besluttede jeg mig for, at jeg hellere ville købe sadlen brugt og skyndte derefter at indtale det på hendes mobilsvarer, så hun ikke skulle bruge tid på at tilpasse sadlen til min hest, jeg indtalte desuden at jeg ønskede navnet på sadlen, da jeg ville købe den brugt. Derefter var hun ikke til at komme i kontakt med, hverken over mobil eller email.Min veninde i stalden købte derimod en sadel af hende og hun kunne derfor godt komme i kontakt med hende???????? Nå men modtog aldrig en regning fra hende og tænkte så det var fair nok, da jeg jo aldrig fik en service. Nå men for det ikke skulle være løgn modtager jeg så her d7.1-12 en regning med rykker på fra Birgitte. Hold op jeg bliver simpelthen så sur og forsøger så at ringe hende op, men hun tager selvfølgelig ikke telefonen. Så skriver jeg en mail, men hun svarer aldrig!!!!!!! Det er simpelthen så dårlig service som man overhovedet kan få.Jeg gider simpelthen ikke betale for det og vil i det mindste diskutere det med hende, men hun lukker bare af, så man ikke kan komme i kontakt med hende, hun kan da i det mindste svare min mail. Kan virkelig ikke anbefale hende:/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke klogere... |
|
|
Var nogle stk. som havde hende ude til sadeltjek/vejledning. Og fik aldrig et relevant svar på, hvilken type sadel jeg skulle have til min hest. Prøvede to af de sadler hun havde med, og begge sadler rutchede frem på skulderen. Så er ikke blevet klogere på, hvilken type sadel jeg skulle bruge til min hest. Er dog med råd og vejledning fra andre, kommet frem til en Albion SLK. Men en skuffende oplevelse!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang sadel |
|
|
jeg har haft hende ud til in hest der døjede med ryggen og hun fandt en sadel til ham fra ny som fungerer upåklageligt.. så ingen klager herfra...speciel pige som er svær at få fat på men som sagt ingen klager herfra..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|