Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Købe trailer i tyskland - ris og ros?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:23

Hej HN'er


Jeg har lige fået solgt min Gaupen hestetrailer og skal nu ha' købt mig en ny og større trailer!

Pt. har jeg mest kig på Humbaur og Böckmann.


Jeg så engang en tråd med links til trailerforhandlere i tyskland, hvor der var gode penge at spare.


Har i erfaringer med at købe trailer i tyskland?

Ris og ros tl forhandlerne?

Er der noget man skal være obs på?

Generelt søger jeg vist bare jeres erfaringer med køb i tyskland!


Håber i vil dele ud af jeres erfaringer.


Mvh Marie


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!



Desværre uden ridehest :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 07:12

Vi står også overfor at skulle have ny trailer, og har forelsket os i en Bøckmann, så vi undersøgte også priser i Tyskland, og der er jo meget at spare, men også noget af en køretur, når man kommer fra Sjælland.

Min mand ringede til Bøckmann´s hovedkontor og spurgte, om vi kunne få en typegodkendelse igennem dem (man skal have typegodkendelse for at hente en trailer over grænsen), det kunne vi godt, men vi skulle betale 15.000 for den .


Så ihvertfald kan du ikke hente Bøckmann over grænsen, ihvertfald ikke igennem en alm. tysk forhandler, for så får du lov at betale dyrt for typegodkendelsen, og så er besparelse og besvær lidt ligemeget.


Ved ikke, hvordan det forholder sig med Humbaur.


Synes bare det er underligt importørerne ser så forskelligt på det at hente en trailer over grænsen, for så vidt jeg kan se, kan man snildt hente en Brenderup over grænsen - de reklamerer endda med det .




Mange hilsner


Sofie


Oldenborg heste er bare det bedste


Med det skønneste hoppeføl efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster

og

Venter føl efter Sonny Boy Højbogård/Milan af Kloster

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd
 
 typegodkendelse
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 13:18

typegodkendelse behøves ikke.

Du skal have en COC-attest med fra producenten (sørg for at den er stemplet af producenten og evt. forhandleren også).


Så kører du traileren til en dansk synshal og får lavet et såkaldt registreringssyn (ovennævnte attest skal medbringes).

Koster vist ca. 400 kr.


Når dette er sket kører du på motorkontoret med disse 2 attester og får traileren indregistreret. (koster 590 kr)


Man kan købe en-dags prøvenummerplader hos TOLDogSKAT og mange nordtyske trailerforhandlere leverer ofte ved den danske grænse for et mindre tillæg - så slipper man for problematikken med dansk bil og tyske prøvenumre plader.


Typeattesten er "opfundet" for at importører slipper for at skulle køre alle deres trailere til syn hver gang de får en ny sending hvem.

Men den SKAL altså ikke bruges.


Vær blot OBS på, at du ikke kan kaskoforsikre traileren førend den står med danske plader, så turen fra Tyskland over synshallen og hjem er på "risiko".



Ponybokse udlejes i del-passer stald ved Skanderborg.

Megen foldtid

Gerne voksenrytter.


Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 10:35

Hvorfor gøre det mere besværligt end det er?


Min trailer er hentet i Tyskland. Man kan på forhånd hente sine plader på motorkontoret i Danmark, hvis man får forhandleren til at oplyse stelnummeret. Så tager man dem under armen og sætter på sin trailer i Tyskland, og kører hjem.


I mit tilfælde havde jeg ikke tid til at nå på motorkontoret, så der lånte vi forhandlerens danske plader hjem, og så kørte jeg efterfølgende på motorkontoret.


Der var ikke nogen synshal eller registreringssyn eller toldsyn indblandet i det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan.....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 23:03

Så har der også været en dansk typeattest med traileren, eller også har motorkontoret været flink ved dig :-)


Mit motorkontor ville nemlig ikke godtage den udenlandske COC attest - enten skulle der foreligge en dansk typeattest eller en registreringssynattest, sådan var ordene fra "højeste sted".

(Og ja - der VAR stelnummer på COC attesten)


Er du sikker på, at man må køre med danske prøveplader i Tyskland (dækker forsikringen uden for landets grænser ??)


Men siden du har kunnet låne DANSKE prøveplader, så har du måske købt af en dansk forhandler med afdeling i Tyskland ?

I så fald forklarer det jo noget af papirgangen.



Ponybokse udlejes i del-passer stald ved Skanderborg.

Megen foldtid

Gerne voksenrytter.


Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Der var slet
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 10:16

Der var slet ikke prøveplader på ;-) Det var et sæt alm. plader. Men den var ganske rigtigt købt af en dansk forhandler og leveret i Tyskland.


Men ellers bør papirgangen følge den som når man importerer biler, hvor man tager sin tyske registreringsattest med til det danske motorkontor når man omregistrerer.


Jeg gik ud fra at det var en ny trailer der skulle importeres. Der bør dog være forskel på om der er tale om ny-registrering eller om-registrering. Ved om-registrering skal traileren nok synes efter samme regler som ved brugte trailere i DK.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jan....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:48

Det var noget helt andet, Jan - så har forhandleren nok allerede indreg. traileren i DK og fået danske plader til den. (OG har haft en typeattest at fremvise på motorkontoret).

(For håber da ikke, at du har kørt hjem med nogle plader, som er lånt fra en anden trailer )


Hvis man køber en spritny trailer hos en TYSK trailerforhandler (ikke en tysk afdeling af en dansk forhandler) følger der altså ikke en danske typeattest med, og derfor forlanger (mit motorkontor ihvertfald) et registreringssyn. Her tjekker synhallen at traileren er lovlig i DK og overholder de gældende danske regler. Og koster altså kun omkring de 400 kr + tiden og turen til synshallen


Det var som hjælp til den, som skrev at en dansk forhandler ville have 15.000 kr for en typeattest. Det er klart, at han tager penge for det, du er jo igang med at parrallelimportere en trailer, som han ellers ville have tjent penge på.


Men man BEHØVER ikke typeattesten for at få traileren indreg. i DK, blot skal man den lille tur omkring synshallen først.

Dette gælder for både trailere og campingvogne og formentlig også for biler.


Er enig med dig i, at hvis det er en brugt trailer, der allerede har været indreg. i Tyskland, så bør det vel bare følge alm. regler for omreg.(incl. regler for alm. syn)



Ponybokse udlejes i del-passer stald ved Skanderborg.

Megen foldtid

Gerne voksenrytter.


Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Synshal
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 09:55

Hvis du køber en trailer af en tysk forhandler, så check lige med din lokale synshal hvad de mener du skal gøre for at få plader på den. Selv om der jo i teorien er en lov der gælder for alle i Danmark, kan det være meget forskelligt hvordan de forskellige synshaller tolker reglerne. Vi har en del med dette at gøre på mit arbejde, og det er absolut ikke altid nemt. I teorien skulle et COC (Certificat of Conformity) være nok, men er det ofte ikke i praksis.


Hvis du køber af en dansk forhandler men til afhentning i Tyskland, er det en helt anden og nemmere sag.


Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer fra tyskland
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 08:28

Hejsa


Foreløbig tak for jeres svar!

Jeg talte i går med den lokale synsmand. Ifølge ham skal jeg bruge slusedlen på traileren og noget som hedder en "dataerklæring" som forhandleren skal udfylde.


Til jer der har købt trailere i tyskland - hvilke forhandlere kan i anbefale? Og hvilke skal man gå langt udenom??


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!



Desværre uden ridehest :-(

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider