Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Diesel vs benzin
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 20:51

Jeg står og skal købe ny (brugt) bil og er lidt i vildrede over hvad jeg skal kigge efter. Det skal være en 4x4, der kan trække 1-2 heste i traileren. Jeg har kigget lidt på Mitsubishi Pajero, har bl.a set en pajero 3,0 GLX som ser rigtig fin ud.. Men det er en benziner, og syntes jeg hele tiden hører at en benziner ikke trækker så godt og at de er dyrere at køre i samt at de ikke holder til at køre samme antal km total som en diesel bil..


Så er det jeg godt kunne tænke mig at høre om jeres erfaringer.. Hvad skal man vælge, er en benziner ok eller skal jeg gå efter en diesel bil?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Diesel
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 08:56

Jeg går personligt efter en diesel. Det handler om, at økonomien som regel er lidt bedre ifht. brændstof, at dieselbiler har et bedre 'bundtræk' - dvs. trækker bedre i de helt små omdrejninger, når du sætter igang, og endelig er der en tommelfingerregel om, at dieselmotorer kan 'gå' flere km. end ditto benzinere. Det sidste kan jeg dog ikke sige noget om ud fra egen erfaring - da jeg indtil videre kun har ejet diesel, men her var jeg da oppe over 300.000 med den første bil, før den blev for dyr at reparere på (bilen var 22 år) - og min nuværende har jeg hørt om flere som runder både 4 og 500.000 km med.


Ulempen ved diesel i daglig kørsel er, at den ikke flytter sig så hurtigt som en benzinbil - den skal ligesom have lidt tilløb, for at komme i fart.


MH Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har haft en
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 16:46

Pajero 3.0 GLX benzin - og den er TØRSTIG når du kører med trailer - ca. 3 km. pr. liter, den havde en udmærket trækkraft.


Dieselmotorer holder længere, men er ikke så hurtige i optrækket.


Sådan meget kort fortalt.


Jeg elskede min Pajero, men den er et benzin-mæssigt kostbart bekendtskab, uden trailer - 7,5 km. pr. liter i medvind

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 19:23

Jeg takker for jeres svar.

Jeg tror nu jeg vælger at gå udenom Pajero 3,0 GLX benziner - Uff Stella - den er da godtnok dyr i drift!!

Hældte i forvejen også mest til en diesel bil, det tror jeg også jeg vil holde fast i!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pajero diesel
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 10:29

Nu ved jeg ikke hvad årgang du har i sinde at købe.. Men vær altid opmærksom på at gearkassen/4-hjulstrækket kører som det skal. da det er DYRT at reparere på..

Hvis du kigger efter nogle af de tidlige pajeroer skal du holde dig fra pajero mk. 1 det er dem fra før 1991. gearkasserne kan ikke holde..

på mk. 2'eren skal du være opmærksom på at gearene går som de skal når motore/gearkasse er kold (atså at den ikke er træls/træg at få i gear). Samt at starteren kører som den skal, de har en sygdom med at de slider de tænder som starteren skal have fat i, (det lyder som om man børster tænder i gearkassen når du starter, og motoren atarter ikke), hvis den gør det, kan man rissikere at gearkassen skal af for at skifte svinghjulet. (DYRT).. ellers kører de skide godt.


Og du skal helt sikkert have en diesel hvis du skal trække trailer ofte. Nu har jeg kørt med godt 1800 kg efter et par gange, og man kan ikke mærke det på trækkraften.


Hilsen en mitsubishi mekanikker, der selv har en Pajero 2.5 TD fra 1994


mvh CoooL

________________________________

www.coool.dk - Min foto side


0
0
Svar på denne tråd
 
 Afgift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 10:33

og så er der jo snakken om hvormeget du vil betale i vægt afgift med mere.. :) find evt. en fra før 1998 hvor der ikke er missundelses afgift på :)


mvh CoooL

________________________________

www.coool.dk - Min foto side


0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker igen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 20:56

Tak, Coool, for al din insider viden

Har idag været ude og se lidt forskelligt og faldt for en Hyundai Galloper. En diesel bil, der ikke var en finger at sætte på, super flot og velholdt, så det måtte blive den.

Sådan en model skulle også være god at trække trailer med, har jeg hørt.

Så er der selvfølgelig lige det med sådan en, at den tidligste årgang er fra '99, så der er misundelsesafgift på . Jeg talte dog med en bilforhandler for nogle dage siden, der nævnte at det er muligt at nedveje sin gulpladebil til den lille misundelsesafgift.. Nogen der har erfaring med dette?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyundai Galloper
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 11:58

Er ret sikker på den er bygget på en mitsubishi pajero... godt nok en mk.1'er.. men tror gearkasse osv er forbedret.. :) men er ikke 100% sikker på påstandene :)



Mvh Sonny, som også er Hyundai mekanikker.. :D


mvh CoooL

________________________________

www.coool.dk - Min foto side


0
0
Svar på denne tråd
 
 omkring at veje ned
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 22:11
Der er ikke noget med at man kan veje ned mere der er lavet nye regler

opstaldning mellem odense og nyborg (ullerslev) tilbydes i nyere allergivenlig stald.

Hal, udendørsbane, samt fold hver dag, der er mulighed for undervisning på stedet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedvejning
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 15:45

Man kan godt veje en gulpladebil ned. Det kræver bare at man betaler noget ekstra registreringsafgift. Hvis det er en ældre, ikke så dyr bil kan det godt betale sig. Prøv at kigge på www.nedvejning.dk. Jeg har selv undersøgt det hos Skat fornyligt og den er god nok. Det beløb registreingsafgiften bliver beregnet ud fra er en anslået salgsværdi = Det en forhandler ca. ville sælge bilen for.


Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 15:01

Coool, du har vist ret i at den er bygget på M. pajero's mk.1. Men håber da virkelig at den er ok i gearkasse osv! Nu er min bil fra '99 og har ikke haft problemer med gearkasse endnu, så mon ikke den er forbedret?



Ja, det kan godt lade sig gøre at nedveje. Min bil vejer desværre bare lige 36 kg for meget til at den kan . Den vejer nemlig 1700kg og måtte kun veje 1666kg for at kunne blive vejet ned. Surt, havde ellers været rart at kunne spare 6000kr om året..


Men jeg er nu glad for min nye dyt alligevel

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider