Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 hvilken trailer?
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 21:41

Jeg skal skifte trailer og har kig på disse to:

Humbaur Rapid eller Royal Exclusive (Brenderup).

Jeg har før haft en Favorit Exclusive som jeg har været glad for.

Er der nogen der kan hjælpe mig med fordele/ulemper ved de to modeller?

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Humbaur Rapid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 00:39

Jeg har en sådan, og det er simpelthen den bedste trailer jeg nogensinde har haft. Den er rummelig, lys, bred, skridsikker, så selv mine mest genstridige krikker vil køre i den. Jeg havde problemer med at læsse mine ungheste og fik en fantastisk hjælp af Torben Andersen. Han anbefalede Rapid'en, og jeg tænker at når han anbefaler den, så må der være noget om snakken, manden ser vel nok mange forskellige trailere i sit job... Så jeg købte således en Humbaur. Super kvalitet til prisen. Jeg har endnu ikke fundet noget dårligt ved den. Det skulle da lige være at den ene unghest er blevet så glad for at køre i den, så hun når at overhale mig inden jeg beder hende gå op Men det er vel nok et luksusproblem...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Montana
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 10:07

Hej Yvonne og eventulle andre


Ja det er jo også det jeg har hørt, og jeg har skam også haft Torben ude for nogle år siden.

Sagen er den, at min "gamle" hoppe kører og opholder sig i traileren som var den hendes andet hjem (Favorit Exclusive, 3 år gammel).

Men min unghoppe på 2½ virker lidt klaustrofobisk. Selvom hun går fint ind i traileren og bliver der til hun får lov at gå ud igen, bagbom eller ej, så kan hun være svedig efter kørsel, hvilket for mig, er et tegn på stress.

Hun står helt stille og finder sig i løjerne...

Hun er stor, 171 cm nu, så mine overvejelser går jo på om en lidt større trailer kan gøre en forskel for hende?

Jeg har mulighed for at få flexible bagbomme i min nuværende model, således, at hun kan få mere plads i bredden, og også lidt i længden, men højden vil jo være den samme.

Det er altså dette mine overvejelser går på. Måske kan mere træning også gøre det? Andre heste kan jo sagtens "være der" i Brenderupmodellen.


Jeg har læst mange anbefalinger af Humbaur, men hvordan er Jeres oplevelser af Brenderup?


Det skal siges, at jeg har været fuldt ud tilfreds med min.


Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brenderup
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 10:23

Hej Marianne


Jeg havde en Brenderup før i tiden og var som sådan glad nok for den. På det tidspunkt var det den højeste trailer man kunne få, så det var den jeg skulle have til mine store heste. Jeg har så desværre haft bekendtskab med en Cheval Liberte i mellem tiden, som jeg absolut aldrig vil anbefale til nogen, og da jeg så ikke turde bruge den mere efter vel kun 20-30 køreture, da overvejede jeg da en Brenderup igen. Desværre havde de på den model jeg kiggede på, fjernet de udvendige sikkerhedsanordninger, så man skulle ind i traileren og udløse bommen, og det var jeg ikke interesseret i, og så undrer det mig at man stadig laver den skæve hældning på rampen, altså bunden er kortere end taget. Dvs. der igen bliver mindre plads til hestens ben. Mine store heste blev presset ind i bagbommem i Brenderup'en, og nu er der rigeligt plads i Humbaur'en til at man endda kan gå et skridt frem og tilbage, man får altså ikke givet hesten føelsen af at være låst totalt fast i traileren. Vi tjekkede målene på de forskellige trailere i den prisklasse, vi nu skulle købe i, og der er altså mest plads i Humbaueren, så jeg kan kun anbefale den. Jeg har også haft et mørkt skillerum i de andre trailere jeg har haft, i Humbauren er det gennemsigtigt.


Jeg ved godt at du sikkert kan finde andre trailere, som også opfylder de ting jeg har nævnt her, så jeg tror det er et spørgsmål om smag og behag.


Humbauren ligger iøvrigt utrolig godt på vejen også.


Held og lykke med projektet, det er jo skønt at få ny trailer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 TAK.....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 14:59

Yvonne


Lige den finesse med, at bunden er kortere end taget på "Brenderuppen", havde jeg ikke luret. Du har jo fuldstændig ret... Og det betyder da en hel del for hestens oplevelse af plads eller mangel på samme.


De andre overvejelser med udløsning af bomme udefra, spiltorvslængde osv. er jo netop det jeg er ude i, og så er det rart, at få andres perspektiv og oplevelser.

Jeg kan til gengæld rigtig godt lide Brenderup bomstystem med easylock, og nu også med fleksible bomme, så man kan give hesten i den ene side mere plads. Til gengæld kan de kun reguleres i højden og ikke i længden.


Jeg har besluttet ikke at kaste mig ud i at kigge på andre modeller, da jeg frygter, at det kun gør forvirringen større.


Endnu en gang tak. Det har været en godt hjælp, at høre dine erfaringer og oplevelser.

Jeg håber for øvrigt, at alt er vel hos dig


Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brenderup Princess
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 18:33

Sådan en har jeg - og der er taget ikke længere end bunden - dvs. rampen er ikke skrå.


Det er virkelig en stor og rummelig trailer - hvor selv den største hest har plads nok.


Desuden er der masser af plads foran forbommen, så man kan komme under bommen på begge sider (også ved sadelrummet). Der er bomudløser udenpå.


Dog har vi haft en problem med bunden, så den måtte udskiftes. Derved blev også sammenføjningen mellem trailer og sadelrum for stor, hvilket bevirkede at sadelrummet sejlede,så snart en hest havde tisset i traileren.


Bunden er udskiftet på fabrikken uden beregning og traileren er igen i orden.


mvh

Pia Petz

0
0
Svar på denne tråd
 
 Princess
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 19:31

Princessen kender jeg godt, og ja, det er bestemt en dejlig og meget rummelig trailer.

Den bliver imiderltid for tung til min bil som må trække 2T, og da jeg gerne vil kunne køre med to heste, duer det ikke med en egenvægt på 1T.

Desuden ligger prisen også noget over, hvad jeg kan betale


Men ellers et rigtig godt bud...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægten
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 21:27

Ja den glemte jeg lige at tænke på. Det er rigtig den vejer 1T. Så selvfølgelig er der ikke så mange biler der kan/må trække den med 2 heste i.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Humbaur...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 21:27

...jeg købte en Humbaur Rapid efter at have solgt vores Böckmann Comfort (som jeg kun ejede halvdelen af).


Det har faktisk været en rigtig positiv oplevelse, selv om jeg egentlig i første omgang så den som et kompromis.


Vi så på meget forskelligt, men det var klart oplevelsen, at Rapid'en var mest trailer for pengene. Bred og lys, god støddæmpning, gode materialer og holdbare løsninger.


Brenderup var væsentlig mindre trailer for pengene i samme prisklasse. En bedre træplade-Brenderup koster rask væk det samme som en Böckmann Comfort (og så ved jeg altså godt, hvad jeg helst vil have.)


Min kæreste har sat sparkeplader i og sørget for at fuge den mellem tag og sideplader. Derudover har jeg fået en softdock på trækhovedet, ekstra sidemarkeringlygter og beskyttelse til ledningen. Mangler endnu reservehjul og lys i sadelskabet.


Ekstra fugning og sparkeplader bør Rapid'en i øvrigt udstyres med (skader i pladerne kan hurtigt gøre det muligt for fugt at trænge ind og nedbryde træet...)


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...


Passier PSL dressursadel, 17", medium bom, kr. 2.500

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 21:45

Hvor er det dejligt at høre Jeres bud og erfaringer.

Jeg kan jo godt se i hvilken retning det peger

Og det var nok også det jeg havde forventet, og selv tænkt.


Kom gerne med flere kommentarer...


Marianne



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider