Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Calm Mix - AVEVE
Forfatter: 
Dato:  21-03-2022 20:08

Hej alle,

Hvad er jeres mening om "Calm Mix" til en nervøs hest?
Virker det, og får hesten nok med kun dette? (Jeg er godt klar over det kommer an på hesten).

 

Hvilke holdninger har i?

 


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender ...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2022 14:27

... Det ikke, men var lige ind og kigge på det.

 

Det indeholder ekstra magnesium. Hvilket er fint, hvis hesten rent faktisk er i underskud for magnesium. Ellers er det lidt lige meget.

 

Husk at man ikke "bare" kan give sin hest ekstra magnesium. Det er ikke vandopløseligt, det vil sige, at får hesten for meget ophobes det i kroppen og kan i værste tilfælde give en forgiftning. B-vitamin, for eksempel, er vandopløseligt, det vil sige, at hesten tisser det ud, den ikke har brug for.

Overdosering af magnesium kan også kan føre til problemer med optagelse af fosfor og calcium, ligesom det kan give problemer med hjertet.

Mangler hesten magnesium, kan det gøre den stresset/nervøs, men det betyder ikke nødvendigvis at ekstra magnesium beroliger hesten. Det virker for nogen mens det ikke har virkning for andre, det er uheldigvis ikke et mirakelmiddel, selvom det ville være fedt, hvis det var.

 

Hvis man skal gøre det ordentligt, bør man få en analyse på sit grovfoder og så finde et krybbefoder/vitamintilskud, der afbalancerer grovfoderet. Hesten får jo trods alt markant mere grovfoder end den får i krybben, så derfor er det en god ide at kende næringsindholdet i sit hø/wrap.

 

Så for at besvare dine spørgsmål;

Virker det? Måske.

Får den nok? Det afhænger af, hvad den ellers får.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider