Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Mavesår
Forfatter: 
Dato:  15-01-2022 13:12

Vi leder efter pony og har fundet en der er et godt match. Men den har lige netop afsluttet behandling for mavesår og jeg ved ikke hvor bekymret jeg skal være for det.

Nogle med råd eller erfaringer?


Karma is a bitch - so I don't need to be

0
0
Svar på denne tråd
 
 TS.......
Forfatter: 
Dato:  18-01-2022 14:32
Umiddelbart vil jeg ikke købe.
Årsagen til mavesår kan være mange ting.
Mit motto, køb ikke problemer, de kommer evt.
Så, ja, jeg ville være bekymret og derfor ikke købe.

Du ved ikke hvorfor hesten har mavesår, eller hvor længe den har haft det, eller om det er en tilbagevendende ting.

Der er en grund til, at en hest har mavesår.

Lad være med at købe,selv om, at hesten ser ser sød ud og virker rigtig, du kan ikke redde alle heste.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er egentlig ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2022 15:22

... Enig - lad være med at købe dig til problemer.

 

Hvis I virkelig gerne vil have ponyen, så bed om at få lov til at kontakte den behandlende dyrlæge. På den måde får I dyrlægens beskrivelse af forløbet og ikke det, sælger lige kan huske. Samtidig er det også en lille test af sælger, lægger de alt åbent frem og er behjælpelig med at få kontakt til dyrlægen, er det en indikation på, at sælger er reel.

Afhængig af årsagen til at den har haft mavesår, ska I også være forberedt på, at den måske har særlige krav til fodring og opstaldning, og at det kan komme igen.

Bed også sælger fortælle, hvordan det er blevet opdaget, er der nogle særlige symptomer, I skal være opmærksomme på? F.eks. dårlig mave, efterløb, utrivelighed? Mavesår kan også give rideproblemer. Smider den rytteren af, når den har ondt, eller nægter den at gå? Bliver den sur ved opsadling?

Mavesår viser sig på mange forskellige måder, så det er vigtigt at vide, vordan ponyen reagerede sidst.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 mavesår
Forfatter: 
Dato:  02-03-2022 20:33

Lige mavesår er ikke noget jeg nødvendigvis ville være afvisende for - jeg ville tage en snak med den dyrlæge jeg ønsker at bruge fremadrettet om den specifikke hest. Der kan være rigtig mange årsager til mavesår - fodring, stress, miljø bl.a.. Hvis man laver en gastroskopi af mange heste vil de have mavesår i en større eller mindre grad - vi ved det bare ikke. Mange opdager det ikke. De er vant til deres hest er sur ved gjord, vant til den synes det er træls at blive striglet på maven, vant til hesten er kræsen, vant til den har lidt løs mave, vant til... fortsæt selv. Og nogle heste viser yderst minimale symptomer.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider