Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder Tyskland/Holland (Belgien)
Forfatter: 
Dato:  10-10-2016 13:10

Hejsa, jeg har brug for hjælp! Min hest og jeg er flyttet til Vesttyskland og jeg er i et dilemma med foder, til det kære dyr!

 

Han er en vågen hest, der har tildens til at blive for slank, han vejer omkring 500 kg. Og han står pt. Stille med en seneskade.

 

 

foderet skal være lavt i stivelse indhold og overvejer at bruge natures Best fra Pavo, dog vil der ikke være nok energi i det til ham, og jeg mangler derfor en anden energikilde udover hø.

 

jeg bruger normaltvis Linamix med succes, men trods det laves i Belgien og vi bor meget tæt på grænsen, kan jeg simpelthen ikke finde en forhandler i mit nærområde..

 

jeg eller rettere en anden har istedet fundet frem til dette produkt:

www.makana.de/pferd/futtermittel/ oel-pellets/leinkuchen/15/ leinkuchen-pellets-grobes-granulat- 10-kg- sack?gclid=CNCn1rGL0M8...0wod300CkA

 

men har svært ved at tyde i hvilken mængde den må gives i, af hvad jeg kan læse er det kun 100 gr. Pr. Dag, hvilket der nok ikke ee nok, men mit tyske kunne mildt talt være bedre, så hvis der ee nogen der kan oversætte vil det være fantastisk?

 

Ellers har jeg tidligere brugt fiberpiller, så hvis der er nogen der har kendskab til et produkt svarende til dette, i Tyskland, Holland eller Beligen, så modtages forslag med kyshånd..

 

Håber der er nogen der kan hjælpe..

 

Mvh. Maria :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lavt stivelse
Forfatter: 
Dato:  10-10-2016 18:27

Hej

 

Når du siger lavt i stivelse, hvor lavt skal det så være?

 

Hippolyts struktur E, er forholdsvis lavt på stivelse og indeholder en del energi.

 

Ellers skal du måske kigge på at give et tilskud af olie.

 

Hvor meget hø giver du og hvor meget må den lave?

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2016 22:15

Mange tak for dit input :-) vil bestemt kigge på hippolytten..

 

Men jeg skulle måske ha formuleret mig lidt mere klart, da hesten er sensitiv både i sind og i mavesystemet, samt han har tildens til at blive til den slanke side, leder jeg efter et foder hvor det er "nemt" at styre energi indtaget, som der naturligtvis ikke skal være så højt pt, da han ikke laver noget, udover trækture ved hånd.

 

så jeg er på jagt efter et foder uden tilsatte vitaminer, der er højt på fedt, og lav på stivelse, som jeg kan kombinere med et foder hvor han får de vitaminer og mineraler han har behov for, uden jeg skal til at lave foderskift, når han skal igang igen.. Hvis det giver mening ;-)

 

Og som der kan købes hernede - mit liv ville sten sikkert være nemmere hvis jeg kunne tysk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hippolyt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2016 14:16

Hej

 

Prøv evt at kontakte Hippolyt i Danmark og hør om de kan hjælpe, du behøver vel ikke at sige at du bor i Tyskland

 

Hippolyt er desuden væsentligt billigere i Tyskland end i Danmark, og så kan du købe det på nogen af de store Tyske foder webshops som f.eks pferdefuttershop.de og hipposport.de

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider