Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaring med cornucrescine søges.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 19:11

Er der nogen med erfaring i forhold til produktet Cornucrescine hoof ointment og den gule olie fra samme producent?

Det er i forhold til tørre hove og hovkløfter. Evt. nogen med billeder af før og efter.

Jeg søger ikke råd om vand til hove, foder, tilskud osv.

 


 

R.I.P

FERICO FELLINI

 

Lykkelig ejer af

STAFLO AF BRUNBJERG

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 11:35

Det virker.

 

Brugte den med gult på til min gamle hest som led af dårligt horn og meget tørre, samt flækkede hove.

 

Allerede efter to uger kunne jeg se tydelig forskel på hovene efter at have smurt dem med produktet hveranden dag.

 

Jeg brugte også det man skal smøre i kronranden (sort klister stads, stor bøtte, lugter lakrids agtigt)

 

Til min nuærende som har alm. hovkvalitet bruger jeg Tea Tree hovolien og den alm. med blå skrift (til alm. brug) :)

 

Jeg er rigtig glade for deres produkter og bruger ikke andet end dem.

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den gule
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 11:48

Jeg synes den gule er helt fantastisk til tørre hove.

 

Jeg sætter aldrig i vand eller spuler eller noget. Men de kan holdes fine og fugtige med den.

Super produkt

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cornucrescine.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 16:01

Tak for jeres svar.

 

Min hests hove er knastørre og samtidig skøre. De flækker for et godt ord og gør at han er afhængig af sine fire sko. Og selv med dem flækker hovene.

Alt er forsøgt. Vil lige igen nævne at jeg ikke mangler råd til fodring, vand til hovene eller andet end det jeg spørger om. Hesten har en vidunderlig tyk man,hale og pandelok og super flot pels - takket være alt det han igennem årene har fået til hovene.

Vand hjælper kun 'nu og her'. Næste gang jeg er hos hesten, knirker sømmene igen, som i et gammelt trægulv.

 

Nu har han fået masseret Hoof ointment ind i kronranden og i samtlige sprækker (og der er en del), de sidste 2 dage. Og idag synes jeg at kunne se en betydelig forskel. Hovene er stadig knastørre, men ikke omkring kronranden og sprækkerne har ligesom samlet sig lidt. Som om de er forsøgt limet sammen.

Det er næsten for godt til at være sandt. Ærgrer mig over at jeg glemte før billeder..

 

Nu venter jeg bare på at min bestilling med den gule olie kommer hjem.

Og så krydser jeg fingre for at dette, er det mirakel jeg havde ønsket mig.

 


 

 

Lykkelig ejer af

 

STAFLO AF BRUNBJERG

&

GABI AF ÅTTE BJERGE

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 cornucrescine
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 09:46

 

Jeg har rigtig gode erfaringer med cornucrescine.

 


 

www.lkhorses.dk

Rebgrimer med/uden pynt, bosals, romals, cordeos, mm

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 11:44

Hippolyt har et fantastisk godt kosttilskud til "dårlige" hove.

Jeg havde en haflinger som havde en revne,samt meget sprøde/skøre hove, som ikke ville hele op.

Efter hun fik det tilskud i 3 mdr har der ikke været problemer siden.Hendes hove er blevet sunde og hun taber heller ikke skoene i utide.

Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men hvis du konsultere deres dyrlæge, kan hun hjælpe dig.

Den slags problemer skal som regel løses indefra. Det er i hvertfald min erfaring. Udefra er blot symtombehandling.

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cornicurescine
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 18:33

Du kan sagtens massere cornicurescine ind i hele hoven. Jeg bruger det bare på kronranden, men synes jeg lige hovene trænger til lidt ekstra får hele hoven en omgang. Det virker.

 

Trine: du tænker nok på Ungulat og ja det er et fantastisk tilskud til hove. Det vil jeg også gerne give min varmeste anbefaling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 21:30

Jeg har brugt den gule til tørre hove i 2 uger nu, og jeg synes ikke, det er noget mirakelmiddel.

 

Men det føles "rart" for mig at smørre hovene ind i creme i stedet for fedt, da det virker til at lade hovene ånde bedre. Til gengæld skal det så også bruges det oftere, så jeg overvejer faktisk at gå over til det gode gammeldags hovfedt, selv om der er flere, der er imod brugen af dette.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Som jeg har skrevet..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 18:38

..så søger jeg ikke forslag til tilskud. Jeg er klar over at fodringen er den vigtigste faktor.

Jeg søger erfaringer med de nævnte produkter til at smøre på hovene. Og tak til I der har givet det

 


 

 

Lykkelig ejer af

 

STAFLO AF BRUNBJERG

&

GABI AF ÅTTE BJERGE

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 17:34

jeg syntes så til gengæld at den gule er spild af penge :) der skal bruges alt for meget af den, og man har fornemmelsen af at det ikke bliver siddende på hoven ret længe...

 

Det sorte klisterede stads har jeg god erfaring med :)



/Line

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider