Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Jeres høstationer på fold
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 21:26
Må jeg se jeres høstationer på jeres fold.??

Søger inspiration:D

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 09:17

Jeg har ikke lige nogle billeder af det, men har lavet høstationer på en træpalle, 4 hjørnestolper sat i hvert hjørne af træpalle, og så har jeg købt en beklædningsplade :

www.jemogfix.dk/ beklaedningsplader__1679/ beklaedningsplade-selex_9000218

Som jeg så har skåret op og sat på som sider.

 

Til mine søde ollebolle har jeg en kasse lavet af en 1/2 Palle - der kan nemt være 15 kg hø/wrap i, og den kan nemt flyttes rundt på folden med en sækkevogn.

 

Til min voldelige dv'er som leget med alt, og skal/kan vælte alt, han har fået en hel Palle som bund - for så kan selv han ikke vælte den. Den er så tung som et ondt år, men kan akkurat lige slæbes på en sækkevogn.

 

De står ude året rundt, og kan holde et par år, før de skal laves om.

Fordel med paller er, at vandet løber fra i bunden uden problemer.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Høkasser
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 09:18

Hos os er vores staldmand handy og god til at finde på nye ting.

 

Her har han lavet høkasser af en palle, 4 hjørnestolper og brædder. :)

De er nemme at holde "rene" og nogenlunde nemme at flytte på. Det er bare at tilte dem om på siden og så kan man fjerne wraprester under dem. Det har virkelig begrænset spild af wrap og hø efter vi har fået de smarte kasser.

Især min fuldblod, den røde på billedet, har tidligere været formidabel til at sprede wrappen på jorden og så ville han efterfølgende ikke spise det. Der har kasserne afhjulpet det en del.

 

Billede

 

 

Staldmanden har også været så sød at lave en specialdesignet kasse til min shetlænder. Den mangler et bræt i den ene side, så han bedre kan komme til. :) Den har jeg så udstyret med et slowfeedernet, som jeg har bundet fast i hjørnerne. Dermed holder hans hø lidt længere. :)

 

Billede

 


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Høkasser
Forfatter: 
Dato:  22-06-2016 07:53

Min ægtemand har lavet en til vores heste ud af 5 EURpaller, en rest stolper og en rest krydsfiner. Der er en palle i bunden, og så har han samlet en ramme af de sidste 4 paller, som passer lige ned over bundpallen. Det er rart at man kan tage rammen af, så man nemt kan rense bunden for hø-rester, og det gør det noget nemmere at flytte rundt på den, med en sækkevogn, for den er ret tung.

Så er der sat en stolpe i hvert hjørne, og lagt et tag af krydsfiner med hældning, som beskyttelse for regn. De har ikke haft nogle problemer med at stikke hovederne ind, for at spise.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hø stander
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 17:50

vi bruger net på folden og har dem hængende på en stolpe

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 heu to
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 15:51

jeg synes denne er smart:

 

www.youtube.com/watch?v=ta6bo70o3bc

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider