Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 det værst tænkelige del II
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 22:14

nå- så blev jeg lige belært af min smed..

Efter at have hold min hest på jordfold og ro, var det tydeligt at den fik puls i benene NÅR DEN STOD INDE?

 

smeden kom og lagde nye specialsko på og forklarede mig i tolmodige vendinger, at heste også har en venepumpe i venene og bliver skoene smalle bagtil og hesten langtået ( hvilket er forbudt med min hests hove) så vil strålen og bagenden af hoven virke dårligt, så at den dybe bøjesene, bursaen og hovseneben kan komme under pres.

 

Og hvad sker der så, jo så får en gammel hest puls i benet, den hæver op og værsgo....

 

Han lagde nye sko, øgede vidden bagtil- og efter 4 timer på sommer fold:vupti alt puls var forsvundet.

 

Så sendte han mig et skema hvor han forklarede at 23årige varmblodheste med 4punkt roll-over sko med rokkeprofil der skal skoen altså skal ligge helt perfekt for at virke- så nu er der smed hver 7 uge og så skal jeg bare huske at ride dem mere, hvis jeg synes det bliver tyk.

 

så ringende han til min dyrlæge, som tilgengæld udskrev catrophen, så vi sikrede os, at den ekstra og forkerte belastning på led og sener, ikke blev til noget grimt. 5 sprøjter ligger nu på bordet.

 

min smed er en helt.

4
0
Svar på denne tråd
 
 puls i benet
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 23:32

Godt det kun var det :)

 

Jeg har så også lært for mange år siden at puls ikke er ensbetydende med forfanghed, men er et tegn på at noget er galt med hoven. F.eks. fik min tidligere hest puls i benet når hun havde tabt en sko og blev meget ømtået.


Hilsen Helle

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Puls i benene
Forfatter: 
Dato:  01-06-2016 11:46

Puls i benene kan være tegn på mange forskellige ting, hovbylder, tynde såler, forfangenhed og som sagt ovenfor følgen af en tabt sko.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider