Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skavanker
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 21:01

Jeg har en 3er pony på ca 16 år. Han har været forfangen for år tilbage, og han tendens til uheldige fedtdepoter.

Han har altid været længe om at fælde, og han er derfor ikke færdig med det endnu.

 

Ud over det, har han sommereksem.

 

Har I nogen bud på hvordan jeg kan gøre tilværelsen så god for ham som muligt.

 

Jeg har ikke fået ham tjekket for EMS og Cushing, men overvejer det.

Han spiser og drikker normalt og jeg prøver at holde ham slank, så vidt det nu kan lade sig gøre, når han er makker til en Pre.

 

Jeg har det egentligt sådan, at hvis han ikke kan trives uden at være på permanent medicin, så bliver han aflivet, men samtidg er jeg jo glad for ham.

 

Er der nogen der har hest med samme problemer, og hvad gør I for at de har det godt?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min erfaring
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 23:12

for sommereksemen ville jeg prøve en kur Kieselgur - det hjælper ofte.

 

mht fedtdepoter, forfangenhed og pelsproblemer op imod EMS og PPID - så er min erfaring at sådan en lille "prut" - hvis den har PPID.... og det kunne det tyde på... kan klare sig på en 1/4 pille om dagen (en pille er ca 16kr) - og at det faktisk giver en del fordele for ponyen.

 

Og så er motion altså også godt for EMS og PPID hyppere.....

Helst pulsen op 4-5 gange om ugen :)

 

EMS ville jeg måske ikke teste for - men mht PPID er det rart at kende dens tal - så dyrlægen kan vurdere dosis :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 08:39

Jeg bruger ham til kørsel, dog ikke så meget som jeg har gjort, da jeg har købt en makker/afløser til ham, og her har han lidt svært ved at følge med både i arbejdsvillighed og skridtlængde.

 

Jeg ved godt det lyder hårdt, men 16 kr om dagen synes jeg er mange penge at give for en pony, der snart bare en selskabshest.

 

Så vil jeg hellere give ham fred. Lige nu er han dog glad og fro.

 

Den største géne han har er sommereksemen. Han har netop fået sit eksemdækken på, og det hjælper.

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt ok
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 15:03

Hvis den trives går det nok :) - motion er i hvert tilfælde vigtigt :)

Prisen for en pille er 16 kr -og den dosis kan jeg ikke tro at sådan en lille fætter skal have - vores kat 3 fik 1/4 pille - og det fungerede super - det var ikke det der endte med at sende han til de evige græsmarker.....


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2016 16:28

Nårh ja, det skrev du da også. Hvordan tester man for PPID?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blodprøve
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 15:42

Der skal tages en blodprøve af dyrlægen - og så skal den sendes ind til et laboratorie. Der er mulighed for at få selve testen gratis pt.....

www.langthesteliv.dk/sygdomme/ppid/ acth-voucher/


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider