Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ringfod
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 15:32
Hej alle!!
Håber nogen kan hjælpe mig ☺

Er der nogen der har erfaringer med lav ringfod??
Hvad hjalp/hjalp ikke osv osv

Har fundet lidt om det, men synes det er udateret da det er flere år gammelt.

Så kan nogen hjælpe mig?? ☺

Venligst
Susanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 ringfod er noget skidt
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 22:34

man kan prøve speciel beslag, og noget tilskud men prognosen er ret skidt med ringfod.

en i vores stald fik dignosen i sidste uge og det er hvad dyrlægen sagde, var det eneste man kunne prøve men at dens dage som mere en skridt hest var ovre.

 

jeg havde selv en for mange år siden, der både have en lav og en høj ringfod. der var desværre intet man kunne gøre. han var meget halt i alle gangarter og bliv aflivet i følge dyreværnsloven.

 

en anden veninde havde osse en hest med ringfod. den gik flere år som foldbums, men kunne osse kun klare en skridt tur en gang i mellem og i perioder slet ikke. den var ikke voldsomt halt.

 

jeg har sidenhen hellere ikke hørt om nogen der har haft succes med at få en normal ridehest ud af deres heste med ringfod.


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringfod
Forfatter: 
Dato:  30-05-2016 08:56

Min hest fik lav ringfod på det ene forben som 19 årig. Prognosen var ikke god, men vi prøvede alt, ledbehandling, ringsko med trykaflastende såler og en lang periode på antiinflammatorisk medicin (buta). I løbet af et halvt år gik han fra at være meget halt til at være rengående. Han kunne ikke tåle dressur - var ikke helt rengående på små volter, men ligeud i skoven gik fint. Han fungerede som fantastisk skovturshest i seks år og det var ikke ringfoden der lagde ham i graven. Han havde enkelte perioder hvor han blev lidt dårligt gående, så fik en uges kur med antiinflammatorisk og var flyvende igen. Så det kommer lidt an på hvad du vil bruge din hest til og hvor tålmodig du er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringfod
Forfatter: 
Dato:  11-06-2016 14:43

Min gamle hest fik konstateret begyndende ringfod. Prognosen var at hvis han reagerede positivt på ledbehandlingen ville jeg kunne bruge ham som turhest, dressur var no go. Basse reagerede ikke positivt på trods af gentagende behandlinger, ringsko, glucosamin og MSM plus gigturter. Men hans ringfod sad i forbenet og han gik på forparten (tidligere kørehest på konkurrenceplan). Hans ringfod blev konstateret da han var 10 år. Jeg havde ham gående som foldbums i 2 1/2 år og det blev ikke bedre. Dengang han fik diagnosen gik jeg ind og søgte efter erfaringer og fik nogle rigtig positive historier, så min konklusion er at det varierer fra hest til hest. Hvad er dens forudsætninger, hvor sidder ringfoden kontra hvordan hesten bruger sig selv osv osv. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke og håber at din hest ligger i den positive gruppe af historier


Mvh Anja


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang ringfod
Forfatter: 
Dato:  15-07-2016 15:39

min nu afdøde hoppe fik også efter at have døjet med hun haltede i ca 6mdr uden dyrlægen kunne give mig en forklaring på hvorfor hun haltede.han endte med at sige at jeg havde smadret hendes ryg med min ridning og om vi ikke skulle aflive.hm behøver jeg at nævne det ik var en sjov besked at få og senere viste det sig at hun aldrig havde fejlet noget i ryggen og aldrig lom til det.ja hun var blevet skæv i krydset men det var pga hun havde haft ondt i lang tid inden årsagen blev fundet.

Jeg valgte heldigvis pga en veninde at få en anden dyrlæges vurdering og heldigvis for det for hvis jeg havde gjort som første dyrlæge sagde så havde jeg måttet aflive.nu fik jeg en hest som efter ro og genoptræning gik uden problemer i 4 år mere uden jeg skulle tage hensyn til den begyndende ringfod som sad i højre bagben.så som en anden også har skrevet så er ringfod ik ens betydende med aflivning men dette afhænger hvor,hvor meget det er og hvor fremskreden den er.min var 160 i stang og med en giga gang.gang som en hest på 180.så det kan godt lade sig gøre at ha en hest i fuld ridning med ringfod.dog kunne min ik gå uden sko derefter men disse var alm sko.om det var pga ringfoden eller om hun bare var ømtåleligt ved jeg ik men jeg mærkede intet til ringfoden og hun var i hopla til det sidste.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider