Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vindslugning
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 20:42

Hejsa :-) Er der nogen som har gode erfaringer med ungheste som er vindsluger?? Kan man gøre noget, så det kan aftage og/eller helt forsvinde??

Min får "High Fiber Cubes" og "Happy Hoof" (begge fra Spillers og med lav sukkerindhold og stivelse) derudover ca 3 kg wap samt al det hø hun kan spise.


Rigtige kvinder er cowgirl`s

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min første hest
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 21:25

Min første hest, Napoleon, var vindsluger.

Der var intet, der virkede på ham, men han var tilgengæld heller aldrig syg.

Men dengang ( 15 år siden ) fik hestene heller ikke hø på den rideskole jeg stod på. Det var faktisk lidt "luksus" hvis de fik det.

Heldigvis er man/jeg jo blevet klogere i dag.

 

Anyway, den forrige hest jeg havde var krybbesætter.

Den havde lange perioder, hvor den ikke slugte luft.

Den fik kun wrap og vitaminer. Den havde fint med energi til både spring og dressur.

Den gik min. 12 timer på fold og blev flyttet rundt, hvis den virkede "stresset"

Den fik en hjørneboks og vi brugte noget tid, på at finde den rette nabo. Da den var fundet, så slappede den af og bed sjældent i krybben.

 

Så mit råd er;

Mange timer på folden hver dag.

Kun wrap/hø og vitaminer.

En rolig stald og evt. en lidt afskåret boks fra de andre.

 

Held og lykke med hesten :-)

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hhgggg
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 08:16

Der er mange med vindsluger og krybbebider heste der har godt af løsdrift :)

 

Er hesten tjekket af en dyrlæge og ellers sund og rask?


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også en...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 15:54

... som sluger luft.

 

Det gjorde han også før vi købte ham, og det er meget muligt at han på et tidspunkt har haft en grund til det, men han er tjekket i alle ender og kanter - og han fejler intet. Ifølge dyrlægen KAN det faktisk godt blive en "dårlig vane", selvom hesten ikke (længere) har nogen fysisk grund til det.

 

Det er frygtelig irriterende at høre på, men jeg har forlængst gjort op med mig selv, at hvis jeg vil have denne hér hest, så må jeg finde mig i det :)

 

Nå, for at gøre en kort historie lang: det kan godt være at det går over, men det er ikke sikkert.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 19:16

1000 tak for jeres svar :) Hun står meget ude min. 9 timer om dagen afhængig af vind og vejr.

Hun begyndte at sluge vind, da hun blev fjernet fravænnet fra sin mor. Og det har aldrig været ret meget ca 2 - 3 gange, når hun spiste foder. Men i denne vinter er det tiltaget til, at hun sluger vind når hun også spiser hø.

2/3 dele af hendes foder er Happy Hoof som udenlukkende er lucerne og resten er pelleret foder. Hun er jo kun 3 år gl, så jeg tør ikke kun give hende vitaminer, idet hun skal have noget at vokse af.

Hun er endnu ikke blevet tjekket endnu, men det skal hun. Især nu da det er tiltaget ekstrem meget i de sidste 3 mdr.

 


Rigtige kvinder er cowgirl`s

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider