Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp til Gjord!!!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 21:52

Hej allesammen!!

 

Jeg håber at der er nogle søde mennesker herinde som kan hjælpe mig!

 

Jeg har lige fået omstoppet min sadel, da den ikke lå optimalt på min hest. Problemet var at den ikke blev liggende tilbage hvor den skulle, og derfor lå på min hests skulder.

 

Min sadelmager omstoppede sadlen, da det var 4 år siden sidst, og hun mente at den ville ligge ordentligt på hesten nu. Hun sagde også at jeg skulle ride med en gjord uden elastik, da sadlen ellers ville have lettere ved at rutche frem.

 

Så det har jeg gjort, men det har ikke hjulpet! Sadlen og gjorden ructher stadig frem på hesten. Det er en hoppe, som er i god form, men hendes bygning, er således at hun har lidt runde ribben.

 

Jeg har lige brugt 2000kr., på at omstoppe sadlen, og det løste ikke problemet alene.

Når sadlen ligger hvor den skal, så passer sadlen rigtig fint.

 

Når jeg spænder gjorden, så er både gjord og sadel allerede røjet frem. Derfor tænker jeg at det kunne være jeg skulle prøve en anden gjord ;-)

 

Hvad er jeres erfaring med de forskellige gjorde? Jeg har haft kigget på Stübbens Expand gjord, men det er mange penge at bruge på en gjord som måske ikke hjælper?

Billede

 


Poldehøjs Dina - Smallhorse Dressage

- If you can dream it, you can do it!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 21:54

En banangjord med bagudevendte spænder i læder hjalp rigtig meget på min araber med besværligt sadelleje.

 

Kan købes i Horze. 500 kr.

 

Du kan også prøve at krydse gjordene når du spænder sadlen, det gjorde jeg også i en periode indtil min hest havde sat muskler.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar :-)
Forfatter: 
Dato:  16-05-2015 22:04

Hej! Tak for svar!

 

Jeg prøver at krydse dem, og ser om det kunne hjælpe til at starte med ;-) Må prøve sådan en banangjord, prisen var også til at overkomme ;-)


Poldehøjs Dina - Smallhorse Dressage

- If you can dream it, you can do it!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeremy Rudge
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 10:42

Måske en Jeremy Rudge?

 

Du kan købe den hos Charlotte Knigge - Hun går iøvrigt online med en Webbutik 30/5 :) - prøv at ringe til hende.

www.saddelfitter.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups - skrev lidt forkert
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 10:52

Her er et link:

 

http://saddlefitter.dk/tilbehor/

 

Jeremy Rudge mod PE - det er en uovertruffen dejlig gjord. Jeg havde store problemer med at få sadel til at ligge på min ene hest. Den røg frem og klemte hende (og sendte mig til jorden ;) ) Skønt sadlen var tilpasset og godkendt af daværende sadelmager.

 

Jeg var nødt til at prøve noget andet og det blev Charlotte Knigge!. Hun kasserede den sadel jeg ellers havde fået ordnet af anden fagmand. Købet at ny sadel (meget billigere end den forrige sadel) samt Jeresmy Rudge PE gjorden gjorde en kæmpe forskel. Sadlen bliver hvor den skulle, hesten gik afslappet og trygt og jeg er ikke blevet sendt til vejrs siden :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 anjaanja
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 21:37

Hej ! Det må jeg da lige prøve at kigge nærmere på! Tak for svaret og hjælpen! Håber jeg snart finder noget som virker :-)


Poldehøjs Dina - Smallhorse Dressage

- If you can dream it, you can do it!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjælp til gjord
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 21:58

Jeg har haft samme problem som dig. Jeg købte en OS gjord, den er specielt lavet til dette problem. Den virker, og er uden elastik. Du kan se den på tattersall hjemmeside. Jeg har en til salg str. 70 cm. Den er blevet for lang til min hest.Jeg har også en Jeremy rudge sadel til salg, som også ligger på heste med runde riben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 stopning kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 07:49

Jeg har modsatte problem og her var det altså ikke alverdens gjorde der hjalp. Min sadelmager så mig ride hesten i 5 min og så hvor meget han egentlig brugte sig lige midt i sadellejet, derfor stoppede han med uld der. Tidligere skete der det at alt stopningen røg bagud efter bare et par rideture, da hesten har en stor skulder og bruger sig meget der. Det samme kunne være tilfældet hos dig bare omvendt så. Derfor kan det være at sadlen bliver ved med at glide. Min sadel glider ikke mere.

 

Alternativt og billigt er at lægge et kunstrigt vaskeskind opvredet under sadlen, det er super antiskrid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ingen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 15:20

gode råd, men sikke en dejlig hest, du har! Fantastisk udtryk


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider