Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Det bedste drænlag
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 14:23
Hvad er jeres erfaring med drænlag? Jeg har selv stået på et sted med super drænede folde med dræn rør, hit riste og grus/sten. Så har jeg stået på brokker med grus. Og nu hvor der er kørt grus på som det eneste. Er der nogen der har lagt sand på som det eneste? Tænker det er rart om sommeren også at rulle i. Eller asfalt, som bliver meget hårdt. Gerne med billeder, størrelse på området og priser.

<p align="center"><font color="#000080" size="3"><strong>Sagde <font size="2">Janne</font></strong></font></p> <p align="center"><strong><font size="2"><span style="color: #000000;"><span style="font-size: medium;">Opstaldning tilbudes i sk&oslash;n rideklub mellem Holb&aelig;k og Roskilde - Se mere p&aring; min profil eller <a href="http://www.rideklubbenvestervang.dk" target="_blank">www.rideklubbenvestervang.dk</a></span></span></font></strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 16:34

vores folde er drænede,- og med en halv meter grus på de fleste steder,da det har været underlaget i de minkhaller der var her før i tiden.

jeg har EN vandpyt på ca 6 m2, ellers er alt tørt

 

så har jeg et mudder/vandområde udenfor løsdriften,- hvor vi har lagt knust asfalt som stier, og det holder supergodt gennem ca 5 år. du kan tydeligt se både mudder/vandområde til venstre og knust asfalt til højre på dette foto

 

Billede

 


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 17:42

Jeg gætter på at knust asfalt ikke senere kan benyttes som landbrugsjord? Altså hvis man efterfølgende ønsker græs der, så er det vel sværest med asfalt kontra fc sand og grus?


Unghest fra 2011/2012 søges: Hoppe af dressur afstamning med god bevægelse - ej tilredet

ca. 165 cm - Pris: 50.000 - 75.000 kr

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 niks ikke knust asfalt
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 21:13

Det er ikke godt at bruge knust asfalt, det er forurening.

Den dag det ikke mere skal bruges som fold, er jorden forurenet, da asfalt består af sort tyk olie der iblandes grusprodukter. Når man bruger det som knust asfalt på en fold, bliver det jo ikke opvarmet og på den måde smeltes sammen. Når det så regner, vandes olien ud af det og ned i jorden. Det vil koste en hel del at få renset jorden op for den forurening.

Man kan bruge det på vedvarende stier og veje, hvor der ikke dyrkes afgrøder eller går husdyr.

 

Hellere skrabe mudder af og lægge et gruslag på en veldrænet løbefold . Gruslaget kan bestå af 08grus, 04 grus ellers stenmel.

Disse matrialer er ikke noget der forurener jorden.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan dræner man en fold?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 23:46

Håbet det er ok med et tillægsspørgsmål til denne tråd.

 

På vores nyerhvervede ejendom er vinterfolden mudret - og jeg har tænkt mig at få den drænet eller "tørlagt" til næste år. Hvordan gøres det i praksis? Vil stadig gerne kunne så græs der, så der er noget til hestene når de til efteråret skal tilbage på vinterfolden.

 

Har at aldrig haft hest hjemme før, så er helt blank for ideer. :) Graver man "bare" et lag jord af, smider grus på og så jord ovenpå igen? Eller hvad?


Med venlig hilsen

Christina Holst

 

- Ayo & Unieke -

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 11:14

Låner lige tråden...

Hvad med knust beton? Forurener det også?

0
0
Svar på denne tråd
 
 christina
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 12:39
Du kan ikke både få græs og drænet. Når du dræner løber vandet jo ud af jorden dvs jorden holder ikke på vanf og der dyrkes derfor ikke græs. Så man må vælge.
Inger så vidt jeg har forstået kan man søge om at læge knust asfalt men dr skal en tilladelse til.

Unghest fra 2011/2012 søges: Hoppe af dressur afstamning med god bevægelse - ej tilredet

ca. 165 cm - Pris: 50.000 - 75.000 kr

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inger har du
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 12:53
Erfaring med sand?

Unghest fra 2011/2012 søges: Hoppe af dressur afstamning med god bevægelse - ej tilredet

ca. 165 cm - Pris: 50.000 - 75.000 kr

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dræn hvordan
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 01:52

Hvad bruger I til at dræne med?
Og hvordan gør I efterfølgende?
Skraber I mudderet væk, og ligger grus, flis eller andet oven på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 22:41

både stået hvor der var gravet drænslanger ned og hvor der bare var kørt grus ud.


Unghest fra 2011/2012 søges: Hoppe af dressur afstamning med god bevægelse - ej tilredet

ca. 165 cm - Pris: 50.000 - 75.000 kr

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider