Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Shetlandspony og vækst..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 12:45

Dem af jer der har Shetlandsponyer og som fodrer med roepiller. Jeg er interesseret i at høre hvor mange gram roepiller jeres får om dagen?

 

Vores er pt 4 år gammel og i meget-meget stor vækst. Hun er meget høj bagtil pt.

 

Giver i noget udover det normale foder til heste i vækst? (jeg vil også gerne - omkring dette spg - høre fra andre med ungdyr i vækst)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 roepiller
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 13:12

Jeg har - god nok en gammel - foderplan fra Brogaarden på min shetlænder, da han var 7 år.

 

der var anbefalinen imellem 50- 100 g roepiller tør vægt. (så var der mulighed for justering efter huld).

 

Da han var yngre og voksede var anbefalingen derudover Suregrow eller Surelimb.

 

Han får stadig ca. 50-60 gram roepiller til at fordøje vitaminerne med

1
0
Svar på denne tråd
 
 hov hov hov
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 13:21

Hov, med til historien hører, at det er en mini på 85 cm .

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 17:39

Men er det mon nødvendigt med andet mad i vækst så længe de er dækket ind med vitaminerne? Eller skal der noget specielt til med heste i vækst?

 

Pt får hun ca 100 gram roepiller, lucerne m. olie (100 gram) og vitaminer. Dette fordelt på tre måltider. Samt hø og wrap og halm.

 

Problemet er jo lidt svære med de små synes jeg, for de må ikke blive for fede.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 spormineraler
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 18:41

Næ, grunden til at der særligt blev anbefales surelimb fx. til min mini, var at minatureheste har et relativt højt behov for vitaminer og mineraler, især i voksealderen.

 

Men synes din plan lyder fornuftigt .

 

Jeg synes fx. også at surelimb er et rigtig godt vitaminprodukt men det lugter og smager ikke særlig godt, så kan være problematisk. Ved at Brogaarden forskede i at lave det i pilleform, men ved ikke om det nogensinde lykkedes.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider