Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fjerne hingstetænder??
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 20:48
Hej
Min hest har hingstetænder. Den har altid bøvlet på biddet, og jeg tænker selvfølgelig på om de har nogen betydning for den. Det har de ikke jf dyrlægen, de er ikke på nogen måde irriteret og sidder heller ikke på nogen måde i nærheden af biddet. Hvad er jeres erfaring? Har nogen af jer oplevet problemer i forhold til ridning og hingstetænder? Det er en større omgang at fjerne dem, så det er ikke noget man gør uden grund...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tandlæge
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 22:04

Jeg har læst lidt om problemet, tror det var på mai nicolajsens hjemmeside.

Nogle kunne have meget skarpe kanter på deres hingstetænder og en tand uddannet hestedyrlæge eller tandplejer kan godt runde de generende kanter lidt af. Kun i meget få tilfælde fjernede man dem.

Jeg har pt ikke oplevet generende hingstetænder, men jeg har oplevet mange andre problemer med bid, som kunne løses heldigvis.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 23:36

en hest som to dyrlæger har afvist at der skulle være problemer med tænderne.

da den tredje dyrlæge så kommer er han ved at falde bag over og meget overrasket over at tænderne ikke er fjernet.

Hesten blev fuldbedøvet og lagt ned og tænderne blev fjernet. Behøver jeg fortælle at det blev en ny hest i ridningen ;)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 23:49

Det er meget usædvanligt at man fjerner hingstetænder på en hest. Den eneste måde biddet næsten kan komme ned at ramme hingstetænderne, er hvis det sidder alt alt for løst.

 

Er I sikre på I ikke taler om ulvetænder?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider