Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Godbidder på staldgangen?
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 23:03

Hej alle

Idag da jeg stod og striglede min pony og gjorde klar til at skulle ride, kom der en elevrytter ind med en pose godbidder.

Hun begynder så at give alle elevhestene en godbid og når så hen til min pony. Uden at spørge giver hun min pony to godbidder (hjemme bagte boller lavet på hvede)

Jeg blev lidt frustreret fordi:

1. Hun spurgte ikke mig om lov

2. Min pony er for tyk

3. Min pony må ikke få havre o.lign.

4. Jeg mistede fuldstændig kontakten til min pony *suk*

 

Spørgsmålet er så bare, hvordan siger jeg til en lille pige at min pony ikke må få godbidder fordi sådan og sådan?

Jeg vil jo helst ikke gøre nogen kede af det....

(Det skal lige siges at jeg ikke er så god til at sige nej)

Og er jeg den eneste der har det sådan?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 23:25

Åh gud, undskylder på forhånd.

 

Men jeg hader, hader HADER, når andre fodrer MIT dyr

 

Jeg ville sige det som det er til pigen, at hun gerne må have lov til at klappe hesten, men hun må altså ikke give dem godbidder uden at spørge om lov, fordi nogle ikke kan tåle det.

 

Det siger jeg, og så glor folk dumt på mig, men sådan er det. Folk tror stadig at heste sagtens kan tåle muggent rugbrød, og fodrer dem som om det var dyr i zoo, og jeg bliver så gal hver gang. Jeg skal nok selv sørge for at mine dyr får den mad de skal have.

 

Har sågar oplevet at folk har smidt porrer ind på folden, øøøøh?!


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemt nok
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 23:30

for din ponys skyld skal du lærer at sige nej.

jeg bruger aldrig godbidder til mine. I min verden så er godbidder=mad og mad hører til at krybben. man får ikke andet end umulige heste som tigger, risikere at bide bare for at få en godbid.

så her i huset får ingen heste godbidder andet end i krybben. min vallak har nemlig tidligere været ret god til at bide, når han ville have nogle. og desværre var det uvidende bondegårdsgæster som mente at hestene da skulle have noget hele tiden. så når vi nåede halvt ind i sommerferien, havde jeg en stor dum hest, så hellere ville bide end noget andet. heldigvis gjorde deres egne fjordheste det samme, så fik vi lavet lidt regler. Nemlig godbidder kun tilladt i krybben

 

så næste gang, sig at din pony ikke må få noget andet i krybben. smid det ud hvis du ikke nænner at sige nej tak. men så har du muligheden for selv at træffe en beslutning.



1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 06:45

du kan jo "skjule" dit nej lidt, hvis du siger:

 

"Det er superpænt af dig at du har stået og bagt godbidder til hestene,- men du må gerne springe min over, han er på en skarp slankekur. han skal nemlig tabe sig, da det ellers vil gå ud over hans helbred. men du må gerne klappe ham"


*** Misssophie


2
0
Svar på denne tråd
 
 god ide
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:19

Hejsa

 

I det hele taget er det en god ide, hvis pigen lærer IKKE at give godbidder på staldgangen, det giver i de fleste tilfælde bare tigge problemer, så det er bedre hvis du forklare hende det på en sød måde, end at hun får en "balle" af en mindre forstående person end dig.

 

hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider