Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fleecefor eller nylonfor ?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 12:39

Hvad er bedst ?

 

Personligt synes jeg fleecefor virker blødere, men har hørt at det er bedre for hesten med nylonfor ??

 

Hvad bruger du og hvorfor ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleecefor kan trække dækkenet bagud
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 12:50

Mine heste går uden dækken hele året efter de er kommet i løsdrift og selv kan bestemme om de vil være ude eller inde, men jeg har tidligere haft et dækken med fleecefor, og det var noget værre møg.

 

Hestens hår vender jo bagud, og friktionen fra fleecen gør at når hesten bevæger sig, så trækkes dækkenet bagund men kan ikke trækkes frem igen.

 

Resultatet blev at dækkenet nemt kom til at gnave, da det altid lå lidt stramt bagud..

 

Hilsen Pia (der SLET ikke savner dækkenræset)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 14:11

Aldrig fleecefor i noget de skal gå med... Kun fleece til at tørre med osv....


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

3
0
Svar på denne tråd
 
 fleecefoer
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 17:15

Hej.

 

Jeg har dækkener med og uden fleecefoer ( fleecefoer og 100 grams - det giver ca. lige meget varme). Næste gang jeg skal have nye dækkener til mine, så bliver det uden fleecefoer.

 

Jeg har ikke oplevet at dækkenerne med fleecefoer trækker bagud på mine, og heller ikke at de gnaver, men da mine ikke bliver klippet så er det altså et bøvl uden lige med løse hestehår der sidder fast i fleecen (de kan faktisk blive ret tunge).

 

Nylonfoer glider lettere mod hestens pels, og skulle derfor modvirke at det slider for meget på pelsen.

 

Vh Jannie


.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fleece eller nylon
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 22:26

Nogle dækkener med fleece er ok, andre er noget møj og man ved det først efter en periode med dækkenet i brug.

nylon er ok hver gang ;)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges

Se min præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ts....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 22:32

Jeg vil til enhver tid vælge dækken med nylon-foer, da det ligger ovenpå hesten, ikke som fleece-foer trækker bagud og strammer på bringen.

Har dog et regn-dækken med uld-foer, som ligger fint.

(vil dog alligevel skifte det ud med et nylon-foer)

0
0
Svar på denne tråd
 
 **************************
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 13:12

Hej TS

Der er virkelig mange meninger om dette.

 

Jeg synes begge dele. Kan godt lide dem med fleecefor i for jeg har en hest som ikke kan ånde i dem med nylon. Den kommer til at piblesvede.

 

Derfor er jeg fan af dem med fleecefor selv om man går mere og mere væk fra det, desværre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkenfor
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 22:05

Jeg vil til enhver tid vælge et dækken med nylonfor.

 

Jeg har haft et par dækkener med fleecefor, - jeg troede, at det første, som jeg købte, bare var forkert i pasformen, men det næste dækken var ligeså elendigt.

Som én skrev ovenfor, så glider dækkener med fleecefor bagud og er overhovedet ikke til at hive fremad igen, i hvert fald ikke på min hest. Og resultatet er, at dækkenet lynhurtigt kommer til at stramme og genere på bringen. På min hest glider nylonforede dækkener meget nemt selv frem på plads igen, hvis de er gledet bagud.

Min hest er iøvrigt en svede-gøj..der skal ikke så meget til, førend han bliver fugtig, både ved ridning og under dækken. Men jeg har endnu ikke oplevet, at han er blevet klam under et dækken med nylonfor.

 

 

Hilsen Linda.

 


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider