Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Blodprøve - vokseværg / Borrelia
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 23:09

Hej!

 

Jeg har en STOR 5 års der her under tilridning bliver ved med at få småskavanker (utakterm, småhaltheder osv.) der ikke umiddelbart har sammenhæng.

 

Da jeg ikke har noget 100% konkret er jeg blevet rådt til at få lavbet blodprøver for borellia og vokseværk.

 

Har fået at vide at de gør det på Helsingborg Hestehospital.- Men det må da kunne gøres andre steder? Der skal vel også en dyrlæge ud og atge prøven.

 

Nogen der har nogen erfaringer med det?

 

 

På forhånd tak!

 

Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jhhjkkk
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 10:25

Hej Kristina

 

En lille tanke fra mig. Min var småhalt og man ku ikke finde ud af hvad der var galt... Min tanke var også Borellia, da dyrlægerne intet ku finde. Fik ham testet for Cushing og det var det der var grunden til alle hans diffuse symptomer. Bare en tanke fra min side og jo unge heste kan også ha det.

håber du finder ud af hvad der er galt... Vi var et halvt år om at finde ud af synderen hos min ;(


R.i.P smukke Zulu, der mistet livet

Pga Cushing

læs vores historie her

 

http://cushinghesten.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 18:08

Hvad er stor? Hoppe eller vallak? :)


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hoppe på 175
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 11:25

Det er en hoppe...

 

Vi målte hende da jeg købte hende i december sidste år til ca. 172, nu er hun ca. 175. Det er jo svært at måle helt nøjagtigt, men hun er tydeligt vokset i den periode jeg har haft hende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 12:05

Okey, ja jeg er glad for mit stangmål ihvertfald

 

Går hun uden sko? Kunne det tænkes at være små ømheder-blødninger i hovene, eller er de fine?

Lyder underligt med de få symptomer... Optræder det mere end andre gange efter bestemte øvelser eller anstrengelser?

 

Er hun tjekket af kiropraktor osv? Sadel?


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 09:43

Hun startede uden sko. Så forsko, og nu 4 sko...

 

Hver gang jeg skal igang med at tilride hende, bliver hun halt. Eller hver gang hun kommer på stor fold (kan være tilfældigt), nu er hun rengående og blev lukket på stor fold i dag :)!

 

Har haft kiropraktor. Der var det bare svært at vurdere. Hun var meget halt på forben. Men han vurderede hun også var halt på begge bagben. Det var ham der foreslog lige at få lavet de to blodprøver først...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 18:39

Ja okey, det er lidt underligt.... Men ja, blodprøve og så nok også røngten-scanning af de ben... Hold os endelig opdateret


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vokseværk
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 22:52

Hej Kristina. vil anbefale dig at få taget røngten af hovene, Min datters dv på 5 år, har også til tider været uren, taktet forkert, vi har slået det hen med vokseværk, da han jo også er vokset, men vi fik en kioprakter ud, og han havde låsning i nakken og det ene forben, det blev så ikke bedre, og vi fik ham på dyrhospitalet, og han var igennem en større udredning, og røngten af hovene, og det viste sig, at han havde let hovben syndrom, han har nu fået ringsko på, og skal til kontrol igen om uger, han er sat på en lille fold, og må kun skridte, så tror det ville være en god ide og få taget røngten,

 

Hilsen marianne,

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider